Η πρακτική της προσφοράς προϊόντων με περιορισμένη ημερομηνία λήξης είναι μία από τις στρατηγικές που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις στον τομέα του λιανικού εμπορίου για να αντιμετωπίσουν την αυξανόμενη ανησυχία των καταναλωτών σχετικά με τις υψηλές τιμές των τροφίμων. Ωστόσο, αυτή η πρακτική ενδέχεται να οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερη αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και προϊόντων που πλησιάζουν τη λήξη τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της PLMA βάσει έρευνας της NielsenIQ, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε ευρωπαϊκό επίπεδο έχει αυξηθεί σημαντικά, φτάνοντας το 2023 το 38,5%. Αυτή η τάση είναι παρόμοια και στην Ελλάδα, όπου το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε σχέση με το συνολικό τζίρο του οργανωμένου λιανεμπορίου έχει αυξηθεί σε ποσοστό περίπου 24% το 2023.
Παράλληλα, η απαγόρευση προσφορών σε προϊόντα που έχουν ανατιμηθεί πρόσφατα θα επιτρέψει τη διενέργεια προσφορών μόνο σε προϊόντα που πλησιάζουν την ημερομηνία λήξης τους. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένες τιμές για τα προϊόντα αυτά και να αυξήσει την επιλογή των καταναλωτών για πιο οικονομικές εναλλακτικές.
Ωστόσο, οι ανησυχίες παραμένουν υψηλές όσον αφορά την αύξηση των τιμών των τροφίμων και την επισιτιστική ανασφάλεια. Οι νέες πρωτοβουλίες που λαμβάνονται από το υπουργείο Ανάπτυξης, όπως η επιτροπή προσφορών σε προϊόντα με περιορισμένη ημερομηνία λήξης, είναι προσπάθειες να αντιμετωπιστούν αυτά τα προβλήματα και να δοθεί ανακούφιση στους καταναλωτές.
Leave a comment