Ψηλά βάζει τον πήχη για τη χρονιά ο ελληνικός τουρισμός

9 Ιανουαρίου, 2022
tourismos-4

Οι λόγοι που ωθούν παράγοντες του κλάδου να βάλουν τον πήχη στα έσοδα ρεκόρ του 2019. Η άγνωστη παράμετρος από την εξέλιξη της πανδημίας. Τα νέα δεδομένα στη μάχη της Μεσογείου με τη φθηνή τουρκική λίρα και τις ισπανικές προσφορές.

Ρόλο καταλύτη στη διαμόρφωση των μεγεθών του ελληνικού τουρισμού για το 2022 εκτιμάται ότι θα διαδραματίσει για τρίτη συνεχή χρονιά η πανδημία του κορωνοϊού, με τον πήχη των προσδοκιών που θέτουν οι επιχειρηματίες του κλάδου να τοποθετείται κοντά στα επίπεδα του 2019, έτους-ρεκόρ για ταξιδιωτικές εισπράξεις και αφίξεις.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται, άλλωστε, και η εκτίμηση της Τράπεζας της Ελλάδος σχετικά με τον τουρισμό, όπως αυτή αποτυπώνεται στην ενδιάμεση έκθεσή της, σύμφωνα με την οποία «οι επιδόσεις του τουριστικού κλάδου κατά το 2021 δημιουργούν ευνοϊκές προσδοκίες για την ταξιδιωτική κίνηση και τις σχετικές εισπράξεις και για το επόμενο έτος, κατά το οποίο αναμένεται να πραγματοποιηθούν επιδόσεις περίπου στα επίπεδα του 2019».

Οι νέες μεταλλάξεις και οι περιορισμοί που επιβάλλονται εξαιτίας της εμφάνισης των μεταλλάξεων έχουν επιδεινώσει για την ώρα το κλίμα αβεβαιότητας γύρω από τα ταξίδια -γεγονός που αποτυπώθηκε στην κίνηση των εορτών-, ανακόπτοντας τον ρυθμό των προκρατήσεων που είχαν ξεκινήσει τον Νοέμβριο και επιβραδύνοντας, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις παραγόντων του κλάδου, την πλήρη αποκατάσταση των τουριστικών μεγεθών και την περαιτέρω ανάπτυξή τους.

Γι’ αυτό και κλειδί για την πορεία του ελληνικού τουρισμού τους επόμενους μήνες εκτιμάται ότι θα αποτελέσει η καλή επιδημιολογική κατάσταση της χώρας σε συνδυασμό με την εξέλιξη των εμβολιασμών, μία παράμετρο ιδιαίτερα κρίσιμη, αφού το υψηλό ποσοστό εμβολιασμού μπορεί να λειτουργήσει ως ένα «τουριστικό υγειονομικό διαβατήριο», με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την προσέλκυση ταξιδιωτών στην Ελλάδα.

Σε μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του νέου έτους, άλλωστε, όπως επισημαίνουν παράγοντες του κλάδου, αναδεικνύεται η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, με δεδομένο ότι η έλλειψη ρευστότητας αποτελεί το μείζον ζήτημα που τίθεται προς επίλυση με ορίζοντα την επόμενη ημέρα. Ενα ζήτημα που επηρεάζει όχι μόνο τα resorts, τα οποία κατάφεραν να καλύψουν μέρος του χαμένου εδάφους του 2020, αλλά κατά βάση τα ξενοδοχεία που δραστηριοποιούνται στα αστικά κέντρα και στους ορεινούς όγκους και τα τουριστικά γραφεία που παραμένουν ακόμη πίσω στην κούρσα των επιδόσεων.

Όπως τονίζουν, δε, οι επιχειρηματίες, εάν η πορεία της πανδημίας επιτρέψει την επαναφορά στην κανονικότητα, το 2022 εκτιμάται ότι θα είναι μία χρονιά υψηλού ανταγωνισμού σε επίπεδο τιμολογιακής πολιτικής για τον τουρισμό της Μεσογείου. Η πτώση της τουρκικής λίρας και τα ελκυστικά πακέτα που προσφέρουν οι επιχειρηματίες της γειτονικής χώρας (σ.σ.: κυρίως όσοι δραστηριοποιούνται με άξονα τον μαζικό τουρισμό) αναμένεται να ευνοήσουν ιδιαίτερα τον τουρισμό της Τουρκίας και την προσέλκυση ταξιδιωτών από χώρες που αποτελούν σημαντικές πηγές εισερχόμενων τουριστών και για την Ελλάδα.

Σκληρή αναμένεται να είναι η «μάχη» και στην άλλη άκρη της Μεσογείου, με την Ισπανία, τη βασική ανταγωνίστρια της Ελλάδας σε επίπεδο τουρισμού, να εκτιμάται ότι θα ακολουθήσει επιθετική τιμολογιακή πολιτική προκειμένου να ρεφάρει και να επαναφέρει τα τουριστικά μεγέθη της στα προ-πανδημίας επίπεδα.

Την ίδια στιγμή, η διατήρηση της υψηλής ταξιδιωτικής δαπάνης, καθώς και η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν αποτελούν δύο ιδιαίτερης σημασίας στοιχήματα που θέτουν σε δεύτερο επίπεδο οι επιχειρηματίες του κλάδου. Και αυτό διότι το 2022 θα αποδειχθεί εάν η αύξηση της μέσης δαπάνης των τουριστών που καταγράφηκε το 2021 και η παράταση της καλοκαιρινής περιόδου αποτέλεσαν προϊόν συγκυριών ή το επιστέγασμα των προσπαθειών που πραγματοποιούνται τα τελευταία χρόνια στη συγκεκριμένη κατεύθυνση. Στόχος, πάντως, εφόσον το επιτρέψει η υγειονομική κρίση, αποτελεί η έναρξη της φετινής τουριστικής σεζόν από τον Μάρτιο, κίνηση η οποία μπορεί να δώσει σημαντικό προβάδισμα στην Ελλάδα έναντι των ανταγωνιστριών χωρών.

 

Ρεπορτάζ: Euro2day

 

Ακολουθήστε μας στο Google News

 

 

Εγγραφή Μέλους ΔΩΡΕΑΝ – Κατάστημα Εστίασης/Διασκέδασης

Αγαπητέ επισκέπτη σε προσκαλούμε να εγγραφείς ως μέλος του ΠΑΣΚΕΔΙ. Μαζί μπορούμε να πετύχουμε πολλά. Τα 40.000 μέλη μας το ξέρουν. Γίνε κι εσύ μέλος!

Αν είσαι ήδη μέλος επέλεξε: Σύνδεση

Αν δεν είσαι μέλος μπορείς να εγγραφείς ΔΩΡΕΑΝ τώρα: Εγγραφή

Έχοντας την ιδιότητα του καταστηματάρχη υγειονομικού ενδιαφέροντος μπορείς να εγγραφείς ως μέλος του ΠΑΣΚΕΔΙ εντελώς ΔΩΡΕΑΝ

Αναλυτικότερα τα προνόμια των μελών εδώ.

Θέλεις να μαθαίνεις πρώτος όλα τα νέα πάνω στην εστίαση, τον κλάδο της φιλοξενίας και τον τουρισμό; Θέλεις να ξέρεις όλα τα νέα που θα απογειώσουν την επιχείρησή σου;

Ακολούθησε τώρα το ΠΑΣΚΚΕΔΙ στα social media και μείνει διαρκώς online!

Κάντε like στο Facebook, ή follow σε Instagram & twitter!

Ελάτε σε επαφή μαζί μας

Είμαστε στη διάθεσή σας 24/24 για κάθε ζήτημα που αφορά την επιχείρησή σας.

Θεσσαλονίκη

Μαυροκορδάτου 24 με Λεωφ. Βασιλίσσης Όλγας 151, 1ος όροφος – 546 45 Θεσσαλονίκη 2310 932420 – 932473 – 932481

Αθήνα

Λεωφ. Συγγρού 196 2ος όροφος 176 71 Καλλιθέα Αθήνα (Κέντρο) 210 22 41 227

paskedi@paskedi.gr


ΠΑΣΚΚΕΔΙ

Πανελλήνιο Σωματείο Καταστημάτων και Καταναλωτών Εστίασης και Διασκέδασης. Εξειδικευμένο portal ενημέρωσης για τον κλάδο της Εστίασης και τους καταναλωτές – Αποκλειστικές υπηρεσίες για καταστήματα ΚΥΑ – Πιστοποιημένος φορέας αδειών δημόσιας εκτέλεσης μουσικής με αναγνώριση από τον ΟΠΙ.


ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ



ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ


Άμεσο μήνυμα







    Ενισχύστε την προσπάθειά μας!

    ΔΩΡΕΑΝ Εγγραφή μέλους