Μετά το φιάσκο στη διάχειριση της κακοκαιρίας, ο κυβερνητικός μηχανισμός επιδόθηκε σε μια επιχείρηση μετακύλισης ευθυνών, βάζοντας στο στόχαστρο την Αττική Οδό, τον Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη και τους Δήμους.

Σε αυτό το πλαίσιο κινήθηκε και ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, επιχειρώντας να μείνει ο ίδιος «εκτός κάδρου» και καλύπτοντας τους αρμόδιους υπουργούς. Πρόκειται για τους πέντε υπουργούς που είχαν κυρίαρχο ρόλο στη διαχείριση της κακοκαιρίας και κατά κοινή ομολογία απέτυχαν παταγωδώς…

Χρήστος Στυλιανίδης – Ο ενορχηστρωτής

Ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας, Χρήστος Στυλιανίδης, ο οποίος ήρθε από την Κύπρο, ήταν ο βασικός υπεύθυνος για την διαχείριση της κατάστασης, δίχως όμως να τα καταφέρνει. Από την πρώτη στιγμή, μετέφερε τις ευθύνες στην Αττική Οδό για τους χιλιάδες εγκλωβισμένους.

«Δυστυχώς η εταιρεία δεν κατόρθωσε να κρατήσει τον δρόμο ανοικτό, παρά τις υποσχέσεις που μας έδωσαν στις συσκέψεις των προηγούμενων ημερών. Θα αναζητηθούν ευθύνες, αυτή θα είναι η εισήγησή μου προς τον πρωθυπουργό», ανέφερε ο κ. Στυλιανίδης κατά τη διάρκεια ενημέρωσης. Ωστόσο, παρά τις ευθύνες της εταιρείας, γεγονός είναι πως το κράτος, όταν φαινόταν πως η κατάσταση οδηγείται σε αδιέξοδο, δεν παρενέβη, αφήνοντας χιλιάδες οδηγούς εγκλωβισμένους για μέρες.

Ωστόσο, εγκλωβισμοί αυτοκινήτων σημειώθηκαν και σε άλλες περιοχές της Αττικής, σε κεντρικούς οδικούς άξονες  όπως η Μεσογείων και η Κατεχάκη.

Μάλιστα, το γραφείο τύπου της Πολιτικής Προστασίας, σε ερώτηση του tvxs.gr, σχετικά με το εάν υπήρχε εκπρόσωπος της ΕΛ.ΑΣ στα κέντρα επιχειρήσεων της Αττικής οδού ή της Περιφέρειας Αττικής, απάντησε το εξής: «H Πολιτική Προστασία δεν αποτελεί ελεγκτικό μηχανισμό αλλά συντονιστικό όργανο. Δεν μπορεί να ζητήσει ευθύνες γιατί ο ένας ή ο άλλος φορέας δεν έκανε καλά τη δουλειά του. Συνεπώς για το τί έκανε ή δεν έκανε η Αστυνομία ή η Περιφέρεια Αττικής μπορείτε να απευθυνθείτε σε εκείνους».

Μάκης Βορίδης – Η καταστροφική απόφαση

Η απόφαση του Υπουργείου Εσωτερικών να αποδεσμευθούν οι υπάλληλοι του δημόσιου τομέα το πρωί της Δευτέρας, στις 12, αποδείχθηκε καταστροφική.

Σε ένα σημείο όπου μαινόταν η κακοκαιρία, χιλιάδες αυτοκίνητα βγήκαν απότομα στους δρόμους, την χειρότερη στιγμή. Τα εκχιονιστικά δεν μπορούσαν να καθαρίσουν τους δρόμους, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν τεράστια προβλήματα. Παράλληλα, είχαν διακοπεί τα δρομολόγια σε μετρό, λεωφορεία και τρόλεϊ.

Τάκης Θεοδωρικάκος – Ντελιβεράς σε ρόλο τροχονόμου

Την πιο δύσκολη στιγμή, όταν χιλιάδες αυτοκίνητα ήταν εγκλωβισμένα, οι αστυνομικοί ήταν κυριολεκτικά άφαντοι, όπως προκύπτει και από μαρτυρίες οδηγών, βγαίνοντας τελικά για να βοηθήσουν έπειτα από πάρα πολλές ώρες. Μάλιστα, όπως προαναφέρθηκε, το γραφείο Τύπου της Πολιτικής Προστασίας, σε ερώτηση του tvxs.gr, απέφυγε να δώσει ξεκάθαρη απάντηση για το αν υπήρχε εκπρόσωπος της ΕΛ.ΑΣ στα κέντρα επιχειρήσεων, υποστηρίζοντας πως γι’ αυτό πρέπει να ερωτηθεί η ίδια η αστυνομία.

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ένα περιστατικό που διαδραματίστηκε το πρωί της Δευτέρας, στη λεωφόρο Μαραθώνος. Ειδικότερα, η αστυνομία έβαλε έναν διανομέα να αναλάβει τη ρύθμιση της κυκλοφορίας, την ώρα που ο δρόμος καλυπτόταν από χιόνι.

Γιώργος Γεραπετρίτης – Ο «εμπνευστής» του επιτελικού κράτους

Ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, αποτελεί τον εμπνευστή του «επιτελικού κράτους». Ωστόσο, γίνεται φανερό πως οποιαδήποτε δύσκολη κατάσταση κλήθηκε να αντιμετωπίσει, το «επιτελικό κράτος» δεν τα κατάφερε, είτε αυτό αφορά πλημμύρες, είτε φωτιές, είτε χιονοπτώσεις.

Το επιχειρησιακό κομμάτι του κράτους έμεινε ουσιαστικά γυμνό, παρά τις δηλώσεις περί σχεδιασμού και ετοιμότητας του κρατικού μηχανισμού.

Κώστας Σκρέκας – Για 3 μέρες χωρίς ρεύμα

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, χρεώνεται τις διακοπές ρεύματος που σημειώθηκαν σε πολλές περιοχές της χώρας.

Ακόμη και σήμερα, πολλά νοικοκυριά παραμένουν χωρίς ρεύμα, σχεδόν για 3 μέρες, δείχνοντας πως η κυβέρνηση δεν έμαθε τίποτα από τα περσινά λάθη, κατά τη διάρκεια της «Μήδειας», ενώ δεν είχε αναπτύξει κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο για να προστατεύσει τα νοικοκυριά.