Για να ανανεώσετε την επιχείρησή σας και να βελτιώσετε τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σας, πρέπει απλά να ρωτήσετε εκείνους που σας τιμούν καθημερινά με την παρουσία τους, τους ίδιους τους πελάτες σας! Δείξτε τους ότι για εσάς μετράει η γνώμη τους και δεν θα χάσετε. Θα σας προτείνουμε κάποιους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να δώσετε το λόγο στο κοινό σας.

Πώς να μάθετε τη γνώμη των πελατών σας;

Τα έχετε βάλει όλα σε μία τάξη, το μενού είναι νόστιμο και ο χώρος προσεγμένος, όμως κάτι λείπει… οι πελάτες. Γιατί το μαγαζί δεν γεμίζει κάθε βράδυ; Αυτή είναι μία απάντηση που ίσως μόνο οι πελάτες που σας έχουν επισκεφτεί μπορούν να δώσουν. Είναι πολύ σημαντικό να βασίζεστε στην κριτική και στο feedback των πελατών, για να γνωρίζετε τι αρέσει και τι όχι, τι χρειάζεται αλλαγή και τι πρέπει να σταματήσει. Ένας ικανοποιημένος πελάτης είναι η καλύτερη διαφήμισή σας, γι αυτό, λοιπόν, φροντίστε να ακούτε τη γνώμη των πελατών σας. Περάστε από τα τραπέζια και ακούστε τι έχουν να σας πουν, δεχτείτε τα «μπράβο» και ενθαρρύνετέ τους να σας πουν τι δεν τους αρέσει και θα ήθελαν να αλλάξει. Έτσι χτίζετε μία σχέση εμπιστοσύνης με τον πελάτη. Όταν ξέρει ότι η γνώμη του μετράει, είναι πολύ πιθανό να σας επιλέξει ξανά. Εναλλακτικά, δώστε την ευκαιρία στους πελάτες σας να σας γράψουν την κριτική τους και να κάνουν τις δικές τους προτάσεις για το μαγαζί, είτε στον ίδιο το χώρο σας [μέσω ενός ερωτηματολογίου], είτε απομακρισμένα [μέσω των social media].

Ερωτηματολόγια

Mην φοβάστε να ρωτήσετε τους πελάτες σας τι σκέφτονται για εσάς. Τι τους αρέσει και τι δεν τους αρέσει. Η πιο εύκολη λύση για να ζητήσετε τη γνώμη των πελατών σας είναι να φτιάξετε σύντομα ερωτηματολόγια με ερωτήσεις για το μαγαζί, το χώρο, το μενού και τις υπηρεσίες. Μην ξεχάσετε να αφήσετε και ένα χώρο στον οποίο οι πελάτες θα μπορούν να γράψουν τα δικά τους σχόλια, καθώς κάτι μπορεί να μην καλύπτεται από τις standard ερωτήσεις. Τοποθετήστε από ένα ερωτηματολόγιο σε κάθε τραπέζι, στην μπάρα ή στην είσοδο του μαγαζιού. Πολλοί μπορεί να μην μπουν στην διαδικασία να πουν τη γνώμη τους, ειδικά αν δεν έχουν κάποιο πολύ αρνητικό σχόλιο να κάνουν.

Χρησιμοποιήστε, λοιπόν, ένα… τυράκι και δώστε το κίνητρο στους πελάτες σας να εκφραστούν ανοιχτά. Ένα δωρεάν επιδόρπιο ή ένα ποτό είναι ό,τι πρέπει. Βέβαια δεν είναι πάντα όλες οι προτάσεις των πελάτων υλοποιήσιμες ή πετυχημένες. Στο τέλος είναι δική σας απόφαση, εάν θα αλλάξετε κάτι με βάση την κριτική και τις συμβουλές των πελατών, ή αν θα συνεχίσετε να λειτουργείτε το μαγαζί σας με τον ίδιο τρόπο.

Ιδέες Υλοποίησης

  • Διεξάγετε ψηφοφορίες για το θέμα μιας βραδιάς, καθώς και για το ποια πιάτα / ποτά θα ήταν καλύτερο να σερβιριστούν τότε.
  • Αφήστε το κοινό σας να αποφασίσει για το όνομα του νέου cocktail που δημιουργήσατε.

Social Media

Δεν χρειάζεται να ζητάτε feedback μόνο όταν οι πελάτες είναι στο μαγαζί. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη σελίδα του μαγαζιού στα social media και να ζητήσετε τη γνώμη τους με inbox μηνύματα, σχόλια ή ακόμα και ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια. Έτσι, θα μπορέσουν να απαντήσουν με την ησυχία τους και όποτε τους βολεύει. Το καλό με τα social media είναι ότι όλοι έχουν έναν χώρο να εκφράσουν ελευθέρα τη γνώμη τους και να μοιραστούν τις εμπειρίες τους. (Check-in στα μαγαζιά που επισκέπτονται, φωτογραφίες από τις στιγμές τους και τις παραγγελίες τους, αλλά φυσικά και σχόλια και κριτικές).

Σχολιάστε τις αναρτήσεις τους, κάντε Like, συζητήστε μαζί τους και μην αγνοείτε -ή ακόμα χειρότερα- μη σβήνετε τις κακές κριτικές. Αντίθετα, κάντε διάλογο και με ευγενικό τρόπο δείτε ποιο είναι το πρόβλημα, και στην περίπτωση που όντως έχετε κάνει λάθος, προσπαθήστε να επανορθώσετε. Οι υπόλοιποι χρήστες που θα δουν αυτήν σας την αντίδραση σίγουρα θα επηρεαστούν θετικά και θα είναι πιο ανοιχτοί στο να έρθουν στο μαγαζί σας.

Ιδέες Υλοποίησης

  • Τα σπέσιαλ πιάτα και ποτά της εβδομάδας θα μπορούσαν να αποφασίζονται από τους πελάτες μέσα από τα social media.
  • Διεξάγετε ένα διαγωνισμό στα social media, οι νικητές του οποίου θα δοκιμάσουν και θα κρίνουν τα πιάτα σας.

ΠΗΓΗ