Παρασκευή , 3 Μάιος 2024
Home Γενικά 4 τρόποι με τους οποίους η συνθετική βιολογία αλλάζει για πάντα τη βιομηχανία
Γενικά

4 τρόποι με τους οποίους η συνθετική βιολογία αλλάζει για πάντα τη βιομηχανία

Αυτά είναι τα τέσσερα βήματα για την οικοδόμηση μιας στρατηγικής “syn-bio”.

Πριν από τρία χρόνια, η γαλλική Lesaffre, ένας από τους μεγαλύτερους και παλαιότερους κατασκευαστές μαγιάς στον κόσμο, συμμάχησε με τη νεοσύστατη εταιρεία syn-bio Recombia Biosciences που εδρεύει στη Silicon Valley. Ενώ η Lesaffre χρησιμοποιούσε μαγιά και εκχυλίσματα μαγιάς για την παραγωγή μιας σειράς προϊόντων, από συστατικά ψησίματος έως γεύσεις και βιοκαύσιμα, την τελευταία δεκαετία νέες εταιρείες syn-bio είχαν αρχίσει να τροποποιούν τη μαγιά, επεκτείνοντας τον αριθμό των μορίων που αποκτώνται μέσω της ζύμωσης της μαγιάς. Για να παραμείνει στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας, η Lesaffre αποφάσισε να συνεργαστεί με τη Recombia το 2020 – και αυτή η συνεργασία συνέβαλε στην επιτάχυνση της ανάπτυξης ζυμομυκήτων για την παραγωγή συστατικών που έχουν υποστεί ζύμωση.

Όπως και η Lesaffre, εδραιωμένοι παίκτες σε πολλούς βιομηχανικούς κλάδους πειραματίζονται με στρατηγικές syn-bio, αλλά δεν είναι εύκολο. Η επιστήμη συνεχίζει να αναπτύσσεται και η δυναμική του κλάδου συνεχίζει να αλλάζει, επομένως είναι δύσκολο για τους εδραιωμένους παίκτες να καταλάβουν εάν κάνουν τις σωστές στρατηγικές επιλογές. Δεν μπορούν να βασίζονται αποκλειστικά στις παραδοσιακές σχέσεις αγοράς και πώλησης στο εκκολαπτόμενο οικοσύστημα syn-bio. Οι εταιρείες πρέπει να ξεκινήσουν στρατηγικές συν-ανάπτυξης, οι οποίες θα τις βοηθήσουν να κάνουν τις σωστές τεχνολογικές επιλογές· πρέπει να επιλέξουν τους σωστούς συνεργάτες· και πρέπει να χρησιμοποιήσουν τα σωστά μοντέλα συνεργασίας.

Για να σχεδιάσουν επιτυχημένες συνεργασίες, οι εταιρείες πρέπει να κάνουν τέσσερα βήματα.

1. Να προσδιορίσουν τους περιορισμούς ή τις προκλήσεις όπου μπορεί να βοηθήσει η στρατηγική syn-bio

Τα καλύτερα σημεία εκκίνησης για τη διαμόρφωση μιας στρατηγικής syn-bio είναι οι πιο σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει κάθε εδραιωμένος παίκτης σήμερα. Οι επιχειρήσεις επιδιώκουν να κάνουν τις διαδικασίες τους λιγότερο εξαρτημένες από πηγές ενέργειας που βασίζονται στον άνθρακα· να ξεπεράσουν τα trade-off μεταξύ του κόστους των πρώτων υλών και της βιωσιμότητας· να δημιουργήσουν προϊόντα με ανώτερη απόδοση· και να οικοδομήσουν ανθεκτικές αλυσίδες εφοδιασμού – και μια στρατηγική syn-bio μπορεί να βοηθήσει σε όλα τα παραπάνω.

2. Να συμπληρώσουν τις δυνατότητες και τα πλεονεκτήματά τους συμμετέχοντας σε εστιασμένες κοινοπραξίες

Μόλις οι εδραιωμένοι παίκτες ορίσουν τις πιο κρίσιμες προκλήσεις τους, πρέπει να εντοπίσουν τα πλεονεκτήματα και τις ικανότητες που θα χρειαστούν για να τις αντιμετωπίσουν.

Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο να σχηματίσουν ή να γίνουν μέρος εστιασμένων κοινοπραξιών ή οικοσυστημάτων που διαθέτουν συγκεκριμένες δυνατότητες ή μπορούν να παρέχουν πρόσβαση σε εξειδικευμένα assets. Οι CEO μπορούν να χρησιμοποιήσουν μια λίστα ελέγχου για να αξιολογήσουν τις ικανότητες που χρειάζονται και να προσδιορίσουν τις εταιρείες με τις οποίες μπορούν να σχηματίσουν κοινοπραξίες. Πρέπει να αναρωτηθούν:

* Χρειαζόμαστε συνεργάτες έρευνας, σχεδιασμού, ανάπτυξης και πνευματικής ιδιοκτησίας, όπως νεοφυείς επιχειρήσεις που διαθέτουν ικανές ομάδες Ε&Α;

* Χρειαζόμαστε συνεργάτες προμήθειας, όπως εταιρείες που είναι εξοικειωμένες με τη δημιουργία αλυσίδων εφοδιασμού για νέες πρώτες ύλες;

* Χρειαζόμαστε κατασκευαστικούς συνεργάτες, όπως υπεργολάβους κατασκευής syn-bio εξοικειωμένους με τη ζύμωση και τη μηχανική ακριβείας;

3. Να αποφασίσουν εάν θα δημιουργήσουν κοινοπραξίες

Οι περισσότερες κοινοπραξίες syn-bio έχουν περιορισμένη εμβέλεια, βασίζονται σε υπάρχουσες εταιρείες του κλάδου, αλλά οι κοινοπραξίες μεταξύ εδραιωμένων παικτών και εταιρειών syn-bio προσφέρουν περισσότερες ευκαιρίες. Προσφέρουν σε κάποιον την ελευθερία να σχεδιάσει μια σειρά εφαρμογών που ταιριάζουν στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων του· να αδειοδοτήσει την από κοινού αναπτυγμένη πνευματική ιδιοκτησία· και να ασκεί έλεγχο στις στρατηγικές του καθώς ωριμάζουν οι τεχνολογίες syn-bio. Αυτό είναι κρίσιμο, ειδικά εάν υπάρχει πιθανότητα η τεχνολογία να μετατραπεί στον κύριο μοχλό καινοτομίας της εταιρείας αύριο.

4. Να αποφασίσουν την κλίμακα των συγχωνεύσεων και εξαγορών syn-bio

Μια στρατηγική εξαγοράς και ενσωμάτωσης startup εταιρειών syn-bio είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να αυξηθούν οι δυνατότητες των εδραιωμένων παικτών. Επιταχύνει τη μάθηση και την ανάπτυξη ικανοτήτων, επιτρέποντας στον οργανισμό να γίνει πιο «συν-βιοκεντρικός». Με την ενασχόλησή τους με νεοφυείς επιχειρήσεις, οι εδραιωμένοι παίκτες αναγκάζονται να γίνουν πιο ευέλικτοι και να δημιουργήσουν νέες συνέργειες μεταξύ των ομάδων και των ηγετών τους.

Πηγή: fortunegreece.com

Leave a comment

Kατηγορίες

Related Articles

ΓενικάΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ρόδος: Οι δύο επενδύσεις που άλλαξαν την εστίαση και ανέβασαν τον πήχη του τουρισμού

Αναμφισβήτητα, η Ρόδος είναι από τις ναυαρχίδες του ελληνικού τουρισμού, ένα από...

Γενικά

Μια πληροφορία που άλλαξε την ευρωπαϊκή Ιστορία

Τα αιματηρά γεγονότα με τους κροάτες χούλιγκαν απέδειξαν ότι δεν αρκεί η...

Γενικά

Στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ οι «πτωχοί» ελεύθεροι επαγγελματίες

Οι ελεύθεροι επαγγελματίες που δηλώνουν εισοδήματα κάτω των 10.000 ευρώ μπαίνουν στο...

ΓενικάΕΙΔΗΣΕΙΣ

Το νερό η νέα «μπίζνα» δισεκατομμυρίων

Αναλυτές εκτιμούν την αγορά του νερού στην ΕΕ σε ένα ύψος εκατοντάδων...