Παρασκευή , 17 Μάιος 2024
Home PREMIUM ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ Το ανθρώπινο λάθος. Τα παιδιά μας θέλουν δωρεάν παιδεία κι όχι δωρεάν κηδεία.
PREMIUM ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑΔΡΑΣΕΙΣ ΠΑΣΚΕΔΙΕΙΔΗΣΕΙΣΕΣΤΙΑΣΗΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣΠΟΛΙΤΙΚΗ

Το ανθρώπινο λάθος. Τα παιδιά μας θέλουν δωρεάν παιδεία κι όχι δωρεάν κηδεία.

 «Το λάθος είναι στη φύση του ανθρώπου». Ακόμα κι αυτά τα λάθη που καταλήγουν σε ατύχημα ή δυστύχημα, δεν συμβαίνουν γιατί κάποιος επιθυμεί να σκοτωθεί ή να σκοτώσει και άλλους. Κάτι τέτοιο είναι στο πεδίο έρευνας των ειδικών ψυχολόγων και ψυχιάτρων, που ασχολούνται με αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές και προσωπικότητες.

«Μόνο ανόητοι συνεχίζουν στο λάθος».

Αυτό όμως δεν είναι απόλυτα ακριβές. Παρόλο που τα επαναλαμβανόμενα λάθη λόγω αδιαφορίας, μπορεί να θεωρηθούν ως ανόητη ενέργεια, αυτά δεν είναι τα μόνα που μπορεί να συμβούν. Ακόμα και αν κάποιος αντιδρά με απόλυτα φυσιολογικό και σωστό τρόπο, μπορεί να υποπέσει σε λάθη, όταν χρησιμοποιεί εξοπλισμό, που έχει σχεδιαστεί μη λαμβάνοντας υπόψη τις ανθρώπινες δυνατότητες και περιορισμούς.

Πολύ συχνά στο παρελθόν, όταν η διερεύνηση ενός ατυχήματος διαπίστωνε ότι, ο χειριστής είχε εμπλοκή στις αιτίες του ατυχήματος, η περαιτέρω έρευνα για την εξακρίβωση των πραγματικών αιτιών σταματούσε οριστικά και χρησιμοποιούταν ο όρος «Σφάλμα χειριστή». Αυτό έβαζε τέλος στη διερεύνηση του ατυχήματος και ξεκινούσε η διαδικασία επιβολής ποινών στους εμπλεκόμενους. Όμως, ένα δυστύχημα, είναι ένα υπερβολικά σοβαρό γεγονός, για να το αντιμετωπίσουμε με αυτόν τον τρόπο.

Αν δεν μπορούμε να διδαχθούμε κάτι από αυτό, τότε δυστυχώς είμαστε καταδικασμένοι να το επαναλάβουμε στο μέλλον.

Για να αποτρέψουμε τα ίδια δυστυχήματα να συμβούν ξανά, πρέπει να αποβάλλουμε τη νοοτροπία της επιβολής ποινών και να εστιάσουμε στη φύση του ανθρώπινου  λάθους και στο τι πρέπει να γίνει για να βελτιωθεί μία τέτοια συμπεριφορά. Είναι ευρέως αποδεκτό ότι, ο άνθρωπος από τη φύση του κάνει λάθη, ώστε πολλές φορές, απλά αναμένουμε αυτά να συμβούν. Από την πλευρά έρευνας του ανθρώπινου παράγοντα, δεν νοείται εργασία απαλλαγμένη από λάθη. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, την ύπαρξη πολλών και διαφορετικών μορφών λαθών, τα οποία προέρχονται από διάφορες αιτίες, όπως:

– Οι Φυσιολογικοί Ανθρώπινοι περιορισμοί.

– Οι Πολύπλοκοι Ψυχολογικοί Παράγοντες.

– Το Άγχος.

– Η Κούραση.

– Η Υπέρβαση Ανθρώπινων Ορίων.

– Η Ανεπαρκής ή Εσφαλμένη Εκπαίδευση.

Από την ανάλυση των παραπάνω αιτιών, καταλήγουμε στην κατάρτιση προληπτικών μέτρων -όπως ο σχεδιασμός συστημάτων που μπορούν να μειώσουν την πιθανότητα εμφάνισης ορισμένων τύπων λαθών. Ανεξάρτητα όμως από τα προληπτικά μέτρα που θα πάρουμε, λάθη θα συμβούν. Αν στους υπολογισμούς μας βασιστούμε στο ότι, μπορούμε να επιτύχουμε αλάθητη ανθρώπινη εργασία, τότε σίγουρα θα αποτύχουμε.

Για τα λάθη που δεν μπορούμε να αποφύγουμε, θα πρέπει τουλάχιστον να πάρουμε τέτοια μέτρα, ώστε να ελαττώσουμε τις συνέπειές τους. Για να μειώσουμε τις επιπτώσεις των ανθρώπινων λαθών, πρέπει εκτός από τις αιτίες, να λάβουμε υπόψη και τις τρεις βασικές αρχές τους:

1η : Το ίδιο λάθος μπορεί να προκληθεί από τελείως διαφορετικές κάθε φορά αιτίες.

2η : Ο οποιοσδήποτε μπορεί να κάνει λάθη και θα κάνει, άσχετα με το επίπεδο εμπειρίας και γνώσης της εργασίας ή τον επαγγελματισμό του.

3η : Μπορεί να συμβούν τα ίδια λάθη -με διαφορετικές όμως συνθήκες και να επιφέρουν κάθε φορά διαφορετικού μεγέθους επιπτώσεις.

Για παράδειγμα, μέσα στο σπίτι, το να βάλεις αλάτι αντί για ζάχαρη στον καφέ, το πιθανότερο είναι ότι θα προκαλέσει μία γκριμάτσα ή γέλιο, αν αυτός που θα το δοκιμάσει έχει την αίσθηση του χιούμορ. Ουσιαστικά, αν το ίδιο λάθος μεταφερθεί στο σιδηροδρομικό περιβάλλον και στη τοποθέτηση ενός συρμού  σε λάθος διαδρομή, τότε ο καγχασμός θα είναι τόσο μεγάλος, που αυτός που το έκανε θα είναι πάντα δακτυλοδεικτούμενος μέσα στο περιβάλλον του.

Συμπερασματικά, καταλήγουμε ότι, αφού είναι φυσιολογικό για τον άνθρωπο να υποπίπτει σε λάθη μικρά ή μεγάλα, σημασία έχει αρχικά η πρόληψή τους και εν συνεχεία -αφού αυτά εκδηλωθούν, η σωστή διαχείρισή τους, με θεμελιώδη για την σιδηροδρομική τέχνη αρχή της Ασφάλειας των σιδηροδρόμων.

Μαζικές προσλήψεις στον ΟΣΕ έχουν να πραγματοποιηθούν από το 1985, οι οποίες είχαν έντονο κομματικό χαρακτήρα. Από τότε είχε σφηνωθεί στα σπλάχνα του ο κρατικοδίαιτος συνδικαλισμός, ίσως η μεγαλύτερη αιτία του κακού, ίσως κι αυτός που φέρει την μεγαλύτερη ευθύνη για τα ουρλιαχτά των σημερινών μανάδων, το αυγό του φιδιού.

Εναν αριθμό 18 ατόμων για προσωποπαγή θέση σταθμάρχη είχε ζητήσει ο ΟΣΕ μέσω της κινητικότητας, λόγω έλλειψης προσωπικού. Παρόλα αυτά, ενδιαφέρον είχαν εκδηλώσει μόνο δύο εργαζόμενοι.

Πιο συγκεκριμένα για τις 18 θέσεις σταθμάρχη του ΟΣΕ παρότι συνεπάγονται και καλύτερες μισθολογικές απολαβές, έκαναν αίτηση μόνο ο μοιραίος σταθμάρχης της ΛάρισαςΒασίλης Σαμαράς, που προκάλεσε το φονικό σιδηροδρομικό δυστύχημα και ακόμη ένα άτομο.

Θα επικεντρώσουμε τις ευθύνες του ατυχήματος μόνον στον σταθμάρχη, ώστε να συνεχίσει απρόσκοπτα τη δράση του το πελατειακό κράτος; Διότι από τη στιγμή που προσωποποιείς τις ευθύνες, ουσιαστικά αποδέχεσαι ότι η τραγωδία οφείλεται στην πλημμελή άσκηση των καθηκόντων του εγκαλούμενου και όχι στις συνθήκες που διαμόρφωσε το πολιτικό σύστημα επί δεκαετίες.

Είναι παλαΪκή απαίτηση όλων των Ελλήνων, να ξηλωθούν άμεσα όλες οι διοικήσεις και να αποδοθούν ευθύνες για κακουργηματικές πράξεις, διάρκειας εις βάρος του Ελληνικού λαού, επίσης άμεσα, καθήλωση όλων των τρένων, μέχρι να εφαρμοστούν όλες οι δικλείδες ασφαλείας που απαιτούνται… Τίποτα λιγότερο, στην μνήμη όλων αυτών των αθώων ψυχών που θρηνούμε σήμερα…

Το Ελληνικό Κράτος θα έπρεπε να παρέχει στα παιδιά του Δωρεάν Παιδεία κι όχι δωρεάν κηδεία!!!

Καλό θα ήταν να αφήσετε τις μεσίστιες σημαίες και τα συλλυπητήρια και να εξαφανιστείτε στα παλάτια σας μέχρι να γίνουν ουσιαστικά έργα.

Εύκολη λεία ο σταθμάρχης, που ήδη ανέλαβε τις ευθύνες του. Παραδέχθηκε το λάθος του και ήδη από δω και στο εξής θα ζει, όσο μπορεί να ζήσει, με αυτό. Δικάστε τον και καταδικάστε τον. Κλείστε τον στα μπουντρούμια σας, να τον εφάν΄οι τύψεις του. Ούτως ή άλλως κι αυτός είναι ένα από τα θύματα, μόνο που αυτός είναι θύμα της απειρίας του, μα και της απληστείας του.

Η δήλωση του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, που απέδωσε τη συντριβή σε «τραγικό ανθρώπινο λάθος» καθώς και στο γεγονός ότι παραιτήθηκε ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής αναγνωρίζοντας ότι οι προσπάθειες για τη βελτίωση της σιδηροδρομικής ασφάλειας ήταν ανεπαρκείς, δε λένε τίποτα στον Ελληνικό λαό και ειδικότερα στις Ελληνίδες μάνες που σήμερα ουρλιάζουν πάνω από λευκά φέρετρα.

Η ευκολία που κινήθηκε ο άνθρωπος αυτός από αχθοφόρος σε μετακλητό υπάλληλο του Υπουργείου Παιδείας που αποφάσιζε τις προμήθειες σχολείων και μετά σταθμάρχης με μία τυπική εκπαίδευση που πάλι έπαιζε τις ζωές των ανθρώπων στα χέρια του, δείχνει αν μη τι άλλο πως υπάρχουν πολιτικές ευθύνες – όχι από αυτές που κάποιοι τις αναλαμβάνουν και αυτό ήταν όπως έκανε ο πρώην υπουργός Καραμανλής.

Ποιο πολιτικό πρόσωπο κρύβεται πίσω από τις περίεργες μεταθέσεις του;

Φταίει λοιπόν μόνο ο Βασίλης Σαμαράς;

ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΕΝΟΧΟΙ

Εικόνα

  1. Γιατί ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ο.Σ.Ε. Σπυρίδων Πατέρας, τοποθέτησε στον 3ο σημαντικότερο σταθμό του σιδηροδρομικού δικτύου της Χώρας, τον κόμβο της Λάρισας, έναν και αποκλειστικό Σταθμάρχη με μόλις 30 ημέρες εμπειρία;

Γιατί ο Σπυρίδων Πατέρας δεν έχει ανακριθεί και δεν έχει κάνει καμία δήλωση για την απόφασή του αυτή, ενώ παραιτήθηκε απλώς από τη θέση του Προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Ο.Σ.Ε., παραίτηση που έκανε δεκτή ο Πρωθυπουργός χωρίς άλλες εξηγήσεις;

  1. Γιατί ο Σταθμάρχης Λάρισας, Βασίλης Σαμαράς, το μοιραίο βράδυ της 28.2.2023 αποφάσισε να εκτρέψει την επιβατική αμαξοστοιχία intersity 62 από τη γραμμή ανόδου της και να την τοποθετήσει στη γραμμή καθόδου στην οποία ήδη βρισκόταν η εμπορική αμαξοστοιχία;

Πήρε μόνος του αυτή την απόφαση; Υπήρχε κάποια βλάβη στη γραμμή ανόδου; Γιατί δεν ειδοποίησε την εμπορευματική αμαξοστοιχία που βρισκόταν στη γραμμή καθόδου ούτε τον επόμενο σταθμό γι’ αυτή του την ενέργεια; Ή μήπως δεν κατάλαβε καθόλου πως έκανε λάθος;

  1. Τα μέσα ειδοποίησης και επικοινωνίας και η λειτουργία του δικτύου των σιδηροτροχιών σε τί κατάσταση βρίσκονταν το μοιραίο βράδυ;

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, υπεύθυνος των δικτύων, γιατί δεν ανακρίθηκε, δεν έχει κάνει καμία δήλωση και απλώς κι αυτός παραιτήθηκε από τη θέση του, παραίτηση που έκανε δεκτή ο Πρωθυπουργός χωρίς άλλες εξηγήσεις;

  1. Ενώ είναι γνωστό σε όλους τους υπεύθυνους, του Ο.Σ.Ε., της ΕΡΓΟΣΕ, της Hellenic Train και της Ιωάννας Τσιαπαρίκου (Προέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων) πως δεν λειτουργεί το σύστημα Τηλεδιοίκησης των σιδηροδρόμων (το οποίο έπρεπε να έχει ήδη ολοκληρωθεί σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο της ΕΡΓΟΣΕ) και συνεπώς οι αμαξοστοιχίες ήταν κινούμενα φέρετρα, ΠΩΣ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΑΝ όλοι αυτοί ΝΑ ΑΔΕΙΟΔΟΤΟΥΝ την κίνηση των συρμών;
  2. Ενώ είναι γνωστό στους υπεύθυνους της Hellenic Train: Dario Lo Bosco – Πρόεδρο της Hellenic Train και Maurizio Capotorto – διευθύνοντα σύμβουλο της Hellenic Train πως δεν λειτουργεί το σύστημα Τηλεδιοίκησης των σιδηροδρόμων και οι αμαξοστοιχίες τους ΔΕΝ διέθεταν ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ και ενδοσυνεννόησης των μηχανοδηγών, ΠΩΣ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΑΝ ΝΑ ΕΚΤΕΛΟΥΝ τις κινήσεις των συρμών οι οποίοι ανά πάσα στιγμή θα μπορούσαν να προκαλέσουν δυστύχημα;
  3. Ενώ όλα αυτά ήταν γνωστά στον πολιτικό υπεύθυνο του εγκλήματος, Κώστα Καραμανλή, υπουργό συγκοινωνιών εδώ και μήνες, με ποιό θράσος έβγαινε από το βήμα της βουλής και ισχυριζόταν πως οι σιδηρόδρομοι είναι απολύτως ασφαλείς, οδηγώντας στον εφησυχασμό και τελικά στο θάνατο δεκάδες αθώους και ανυποψίαστους ανθρώπους που χρησιμοποιούσαν το θανατηφόρο σιδηροδρομικό δίκτυο πιστεύοντας πως ήταν το πιό ασφαλές μέσο μεταφοράς;

7. Ποιος τοποθέτησε όλους τους παραπάνω για τις αρμοδιότητες διαχείρισης του σιδηροδρόμου και παράκαμψε σκόπιμα όλες τις διαδικασίες ασφάλειας και ελέγχων αλλά και απόδοσης ευθυνών μέχρι και την επόμενη του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη;

Μπορεί η κυβέρνηση αλλά και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός να λέει πως όλοι αυτοί οι άνθρωποι πέθαναν από ανθρώπινο λάθος, αλλά την μεγαλύτερη ευθύνη την έχει αυτός που τοποθέτησε στην θέση αυτή, τον άπειρο αλλά ταυτόχρονα επικίνδυνο αυτόν άνθρωπο κι αυτός που μεσολάβησε σε αυτό το ρουσφέτι, πρέπει να αποκαλυφθεί κύριε Ντογιάκο.

«Υπάρχουν ερωτήματα τα οποία δεν μπορούν να απαντηθούν και τα παίρνει ο εκάστοτε άνθρωπος μαζί του σε όλη τη ζωή του και τα δουλεύει για να κατηγορεί μία τον εαυτό του και μία να τον δικαιολογεί. Αυτά είναι του ανθρώπου σακίδια βαριά και ασήκωτα και οπωσδήποτε παίζουν ρόλο οι επαγγελματίες ψυχικής υγείας σε αυτό. Για αυτό και θα πρέπει να συσταθεί μία ψυχιατρική σχολή που θα χειρίζεται το μετατραυματικό σοκ με όσους βίωσαν την απόλυτη βία, τρέλα και θάνατο χωρίς οι ίδιοι να το έχουν επιλέξει».

Άγνωστα δράματα, Εθνικός πόνος στο μπαρούτι των συρμών, έλιωσαν τα φωτεινά νιάτα της πατρίδας μας.

«Στα τέλη Ιανουαρίου έγινε σταθμάρχης, μεσολάβησε το κόμμα» είπε ο πρώην σταθμάρχης Λάρισας Ιωάννης Κολλάτος:

Ο 59χρονος Σταθμάρχης Λάρισας Βασίλης Σαμαράς, πρώην αχθοφόρος, μετέπειτα υπάλληλος του υπουργείου Παιδείας και εδώ και μόλις έναν μήνα σταθμάρχης, μένει στη Λάρισα. Είναι πατέρας μιας κόρης, ενώ πρόσφατα έγινε παππούς.

Σαμαράς Βασίλης Σταθμάρχης Λάρισας

treno15

treno4586

Ηλίας Καλιώρας

Γενικός Γραμματέας

 

 

Leave a comment

Kατηγορίες

Related Articles

ΕΙΔΗΣΕΙΣΕΣΤΙΑΣΗ

Εξαήμερη εργασία από την 1η Ιουλίου 2024

Από την 1η Ιουλίου 2024, εισάγεται επίσημα η εξαήμερη εργασία, επηρεάζοντας χιλιάδες...

CELEBRITIESΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πυροβόλησαν τον Πρωθυπουργό της Σλοβακίας

Ο πρωθυπουργός της Σλοβακίας, Ρόμπερτ Φίτσο, ο οποίος τραυματίστηκε σοβαρά από πυροβολισμούς...

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Σωστή φύλαξη μόνο για φονιάδες

Η ΕΛ.ΑΣ. διερευνά άλλη μία πιθανή γυναικοκτονία, αυτή τη φορά στο Μενίδι,...