Πριν από 66 χρόνια με μια γεννήτρια, υποτυπώδεις κτιριακές εγκαταστάσεις και χειροκίνητα πρωτόγονα μηχανήματα, ο έμπορος Αντώνης Σουλιώτης έβαζε το λιθαράκι του στην εκβιομηχάνιση της Ελλάδας.

Χωρίς να έχει σχέση με την παραγωγή «έκλεψε» τον μάστορα από ανταγωνιστή του, προσφέροντάς του μεγαλύτερο μισθό, επιστράτευσε τις 7 ξαδέλφες του και έστησε μια οικοτεχνία σε ένα οικόπεδο δίπλα από το παλιό αρχοντικό σπίτι της οικογένειας στα Πολιτικά της Εύβοιας. Όπως τον είχαν παροτρύνει οι πελάτες του άρχισε να παράγει τυποποιημένα τουρσιά και ντολμαδάκια.

Έξι δεκαετίες μετά οι Σουλιώτηδες έχουν αναδειχθεί σε παγκόσμιους βασιλιάδες του ντολμά και η Παλίρροια, η εταιρεία τους, θα «σπάσει» εφέτος για πρώτη φορά το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις, τυλίγοντας 730 εκατ. χειροποίητα ντολμαδάκια τον χρόνο και εξάγοντας Ελλάδα σε 60 χώρες σε όλο τον πλανήτη.

Με 7 εργοστάσια, από τα Πολιτικά της Ευβοίας και το Άργος μέχρι την Κίνα (2 μονάδες), την Ιορδανία και τη Βουλγαρία (2 μονάδες), ο πληθωρικός Κώστας Σουλιώτης, πρόεδρος της Παλίρροιας, στοχεύει στην επόμενη 5ετία ο τζίρος της εταιρείας να ξεπεράσει τα 150 εκατ. ευρώ με το Ευαγγέλιο της ανάπτυξης να βασίζεται στο τρίπτυχο: ποιότητα, ποιότητα και ποιότητα.

Μετά την εξαγορά της βιομηχανίας ζύμης Τσαμπάσης στο Άργος, που ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2023 με ένα τίμημα 18 εκατ. ευρώ,  το portfolio ελληνικών συνταγών της εταιρείας επεκτάθηκε διεκδικώντας ακόμα υψηλότερες επιδόσεις στα διεθνή ράφια, απ’ όπου άλλωστε προέρχεται το 87% του τζίρου της. 

Ανοίγει… φύλλο ανάπτυξης

Όπως ανέφερε ο κος Σουλιώτης, στο πλαίσιο χθεσινής συνέντευξης Τύπου στις κεντρικές εγκαταστάσεις της εταιρείας στα Πολιτικά, «με την πρόσφατη εξαγορά της βιομηχανίας ζύμης Τσαμπάσης διαθέτουμε πλέον ένα πιο ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο προτάσεων στο πεδίο που ονομάζουμε “ελληνική συνταγή” και διαθέτουμε στις διεθνείς αγορές. Στα πλάνα μας είναι η ανάπτυξη κωδικών ζύμης τόσο για το HoReCa που η εταιρεία είχε σημαντική παρουσία στο εξωτερικό όσο και για το κανάλι του retail».

Μάλιστα στη μονάδα του Άργους σχεδιάζονται επενδύσεις ύψους 7 εκατ. ευρώ για την επέκταση της παραγωγής με νέες γραμμές και τη μεγέθυνση των αποθηκευτικών χώρων. Το σύνολο της συγκεκριμένης επένδυσης θα ανέλθει στα 7 εκατ. ευρώ με ενίσχυση από τον αναπτυξιακό νόμο.

Επιπλέον, η επιχείρηση επενδύει και στα Πολιτικά Ευβοίας ποσό 7 εκατ. ευρώ για την επέκταση της μονάδας.

Το συνολικό επενδυτικό πλάνο, που εστιάζει σε έμψυχο δυναμικό, παραγωγή νέων προϊόντων προς εξυπηρέτηση των πελατών της καθώς και σε εγκαταστάσεις, θα απορροφήσει συνολικά κεφάλαια 18-19 εκατ. ευρώ. 

Τα ντολμαδάκια και το «νέο αστέρι»

Συνολικά ο όμιλος παράγει σήμερα περί τους 250 κωδικούς εκ των οποίων οι 130 αφορούν σε προϊόντα ζύμης. Από τους υπόλοιπους 120 κωδικούς το 35% αφορά στα ντολμαδάκια, το 25% κατεψυγμένα, το 5% φαγητά ψυγείου, το «νέο αστέρι» της εταιρείας, όπως είπε ο κος Σουλιώτης, ενώ το εναπομείναν ποσοστό αφορά στους υπόλοιπους κωδικούς του χαρτοφυλακίου, ήτοι όσπρια, λαδερά, λαχανικά κ.ά.

Να σημειωθεί ότι μαζί με την νεοαποκτηθείσα εταιρεία το αποτύπωμα του ομίλου Παλίρροια στην εγχώρια αγορά αφορά στο 30% του τζίρου και στο 40% της συνολικής παραγωγής.

Σύμφωνα με τον κο Σουλιώτη  η προσδοκία για την επόμενη πενταετία είναι να επιτευχθεί ανάπτυξη με ρυθμό 10% ετησίως, τόσο σε επίπεδο αξίας όσο κυρίως σε επίπεδο όγκου, με αιχμή τις επιδόσεις των εξαγωγών. 

Αυξημένο το κόστος των α’ υλών και των μισθών

Σε ερώτηση του ΟΤ για τις επιβαρύνσεις στο λειτουργικό κόστος εξαιτίας του πληθωρισμού, ο κ. Σουλιώτης σημείωσε ότι οι λογαριασμοί της ενέργειας έχουν μειωθεί σε σχέση με πέρυσι. Αντίθετα σε υψηλά επίπεδα παραμένουν οι τιμές για το 50% των πρώτων υλών, ενώ σημαντική επιβάρυνση προκαλεί και το αυξημένο μισθολογικό κόστος σε Ελλάδα και Βουλγαρία.

Κατά την περσινή χρονιά ο όμιλος προχώρησε σε ανατιμήσεις της τάξεως του 17-18% σε όλες τις αγορές που έχει παρουσία, ωστόσο φέτος δεν έχει προχωρήσει σε νέες αυξήσεις, όπως σημείωσε ο επικεφαλής της εταιρείας.

Προσφορές και «καρτελάκι» μείωσης τιμών

Σε ότι αφορά την πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης με το «καρτελάκι» της μειωμένης τιμής κατά 5%, η εταιρεία έχει ήδη αποστείλει σχετικό τιμοκατάλογο στον οποίο εντάσσονται 10 κωδικοί «πρώτης γραμμής», όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιώργος Κωστιάνης.

Ο ίδιος επεσήμανε ότι το «καρτελάκι» δεν σημαίνει ότι θα σταματήσει το πρόγραμμα προσφορών και προωθητικών ενεργειών από την εταιρεία.

Αύξηση πωλήσεων το 2022 αλλά μείωση κερδών

Σχετικά με τις επιδόσεις του 2022, η Παλίρροια κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά 25,2% στα 75,9 εκατ. ευρώ.

Σε επίπεδο κερδοφορίας, κατά 10,44% αυξήθηκαν τα μικτά κέρδη στα 23,2 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν οριακά στα 8,4 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν 32,29% στα 5,221 εκατ. ευρώ.

Το 65% του κύκλου εργασιών της Παλίρροιας προέρχεται από προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, διατηρώντας πολυετείς συνεργασίες με μεγάλους ομίλους λιανικής παγκοσμίως, όπως η Lidl, η Aldi, η Metro, η Ahold Delhaize, η coop, η Walmart και πολλές ακόμη. 

«Τυχερός που συνεργάζομαι τον Βασίλη Κάτσο»

Σημειώνεται  ότι η Παλίρροια διοικείται σήμερα από τα αδέρφια Κώστα και Βασίλη Σουλιώτη, ενώ το 2019  μέσω της σύναψης στρατηγικής συνεργασίας η VNK Capital του Βασίλη και της Νέλλης Κάτσου, απέκτησε συμμετοχή σε ποσοστό 36% επί του μετοχικού κεφαλαίου.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Παλίρροιας, Κώστας Σουλιώτης, «είμαι τυχερός που συνεργάζομαι με τον Βασίλη Κάτσο, ο οποίος έχει γνώση του ελληνικού επιχειρείν».

ot.gr