Δευτέρα , 6 Μάιος 2024
Home ΕΣΤΙΑΣΗ Μοντέλο “αγοράς” στην εστίαση στα νησιά – Κλείνουν νωρίτερα επειδή δεν έχουν προσωπικό
ΕΣΤΙΑΣΗ

Μοντέλο “αγοράς” στην εστίαση στα νησιά – Κλείνουν νωρίτερα επειδή δεν έχουν προσωπικό

Με συρρικνωμένο ωράριο υποδέχονται φέτος εστιατόρια και καφέ στα ελληνικά νησιά τη high season, καθώς οι 70.000 εργαζόμενοι στον τουρισμό, δεν καλύτπουν τις ανάγκες των θέσεων εργασίας που απαιτεί η “βιομηχανία” του ελληνικού καλοκαιριού.

Με την τουριστική σεζόν να φτάνει στο peak της από τις αρχές Ιουλίου έως τα τέλη Αυγούστου, τα αθωράκιστα από προσωπικό καταστήματα εστίασης αποτελούν αγκάθι για την τουριστική βιομηχανία, καθώς οι… επιστρατεύσεις συγγενών που “μπάλωσαν” τις τρύπες στην έλλειψη χεριών, δεν αρκούν για να ανταπεξέλθουν στην αυξημένη τουριστική κίνηση των επόμενων ημερών. Άνθρωποι του Τουριστικού κλάδου, εξηγούν στο Τhesstoday.gr πως από τους 70.000 εργαζόμενους, οι περισσότεροι είναι ανιδείκευτοι και άπειροι, κάτι που υποβαθμίζει το τουριστικό προϊόν της χώρας.

Όπως σημειώνει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σεφ Τάσος Ζησόπουλος: “Υπολειτουργούν εστιατόρια και ταβέρνες, έχουν επιστρατεύσει όλο το σόι, συγγενείς και φίλους για να βρουν μια λύση και έχουν μειώσει τα διαθέσιμα τραπέζια. Προφανώς αν δεν υπάρχουν εργατικά χέρια να σερβίρουν, να καθαρίσουν δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί ο ίδιος αριθμός ατόμων με πριν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κάθε επιχείρηση”.

“Δεν είναι το παν να αυξάνονται οι τουρίστες, αν δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν”

Μόλις το 70% έχει καλυφθεί από τις θέσεις εργασίας στα νησιά του Αιγαίου και στην Κρήτη, εκ των οποίων μόλις το 20% είναι επαγγελματίες, ενώ οι υπόλοιποι είναι συγγενείς, φοιτητές και άπειροι εργαζόμενοι, υπογραμμίζει ο περιφερειάρχης. “Δεν υπάρχει εξειδικευμένο προσωπικό να καλύψει τις θέσεις και το υπάρχον προσωπικό είναι υποστελεχωμένο, κάτι που δημιουργεί ζήτημα με τα ρεπό. Οι φοιτητές δεν καλύπτουν τα κενά, καθώς ανά μέσο όρο κάθονται 40 μέρες και φεύγουν μαζικά ενόψει εξεταστικής”, επεξηγεί και εκφράζει την ανησυχία ότι οι επιχειρήσεις δεν θα πιάσουν τους στόχους τους με τις παρούσες συνθήκες. “Τις επόμενες 90 μέρες έντασης, θα πρέπει να ανταποκριθούμε στους στόχους μας προς το κράτος, προς τους προμηθευτές μας, προς τις επιχειρήσεις μας”.

Παράλληλα, εξηγεί πως οι αυξημένες ροές τουριστών για τις επόμενες 90 μέρες, δε σημαίνουν απαραιτήτως “χαμόγελα στον κλάδο”, καθώς λόγω έλλειψης προσωπικού δε θα λάβουν την εξυπηρέτηση που αρμόζει. “Με το να αυξάνεται η εισροή του τουρισμού, δεν είναι το παν, γιατί αφού γυρίσουν πίσω θα γίνουν πρεσβευτές της Ελλάδας και αυτό θα εξαρτηθεί από το κατά πόσο θα απολαύσουν τη διαμονή τους στη χώρα”, αναφέρει χαρακτηριστικά.

“Υποβαθμίζεται το τουριστικό προϊόν – Είμαστε όμηροι των καταστάσεων”

Σύμφωνα με τον κ. Ζησόπουλο, η μη ειδίκευση των εργαζόμενων και η υποστελέχωση, υποβαθμίζει σοβαρά τις τουριστικές υπηρεσίες της χώρας. “Ο κάθε εργαζόμενος είναι ένας πρεσβευτής της χώρας και δημιουργεί είτε θετικές, είτε αρνητικές εντυπώσεις. Αυτή τη στιγμή, με τις παρούσες συνθήκες, δε δίνουμε το τουριστικό προϊόν που θα θέλαμε. Αν κάποιος δεν εξυπηρετείται όπως πρέπει, δεν τα λύνει όλα ο ήλιος και η θάλασσα”, επισημαίνει και προσθέτει πως “υπάρχουν προβλήματα που δεν έχουν λυθεί και οι επιπτώσεις θα είναι εμφανείς, ωστόσο δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι εκ των υστέρων, είμαστε όμηροι των καταστάσεων”.

 

Leave a comment

Kατηγορίες

Related Articles

ΕΣΤΙΑΣΗΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑΤΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΜΑΣ ΔΙΚΤΥΟ

Το καλλιτεχνικό Δίκτυο του ΠΑΣΚΕΔΙ

Πριν από δύο δεκαετίες, μια φλογερή ιδέα αναδείχθηκε ως ο σπόρος της...

ΕΣΤΙΑΣΗΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΜΑΣ ΔΙΚΤΥΟ

Το Παγκόσμιο Δίκτυο του ΠΑΣΚΕΔΙ

Πριν από δύο δεκαετίες, μια φλογερή ιδέα αναδείχθηκε ως ο σπόρος της...

ΕΣΤΙΑΣΗΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΜΑΣ ΔΙΚΤΥΟ

Το Επιστημονικό Δίκτυο του ΠΑΣΚΕΔΙ

Πριν από δύο δεκαετίες, μια φλογερή ιδέα έσπειρε το σπόρο της αλλαγής...

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑΕΙΔΗΣΕΙΣΕΣΤΙΑΣΗΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΡΟΦΙΛ

Το νόημα της Μεγάλης εβδομάδας

Ένα ταξίδι στον εορταστικό πυρήνα της Ελλάδας σε αλλοτινές εποχές. Κάθε Πάσχα...