Κυριακή , 19 Μάιος 2024
Home PREMIUM ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ Εστιατόρια, δώστε λίγο βάση στις καρέκλες σας!
PREMIUM ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑΕΙΔΗΣΕΙΣΕΣΤΙΑΣΗΝΕΑΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ

Εστιατόρια, δώστε λίγο βάση στις καρέκλες σας!

Πως η άνεση επιδρά στην ψυχολογία του πελάτη.

    Έχετε ακούσει το ρητό “Με τα σωστά παπούτσια μπορώ να περπατήσω τον κόσμο!”; Γιατί κακά τα ψέμματα, ποσά πράγματα μπορεί κανείς να κάνει με άβολα παπούτσια; Ομοίως, ότι είναι τα λάθος παπούτσια για τα πόδια, είναι και η λάθος καρέκλα για τα οπίσθια, όσο αστείο κι αν μπορεί να ακούγεται.

Ποιος θα καθόταν σε μια άβολη καρέκλα για πολύ ώρα και ποσό ποιοτικό χρόνο θα περνούσε; Κυρίως όσον αφορά τα εστιατόρια, που ο σκοπός στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η διασκέδαση. Όχι πως η καρέκλα του γραφείου έχει λιγότερη σημασία, ωστόσο η εργασία είναι ένα διαφορετικό κομμάτι. Όταν δουλεύουμε είμαστε “αναγκασμένοι” κάποιες φορές να υποστούμε ορισμένα πράγματα, ενώ όταν διασκεδάζουμε όχι.

Με μια πολύ απλή σκέψη μπορούμε να συμπεράνουμε πως μια άβολη καρέκλα σε ένα εστιατόριο, ισούται με μικρότερη διάρκεια του γεύματος, περισσότερο κόσμο, και συνεπώς περισσότερα κέρδη. Βέβαια, ανοίγει μια μεγάλη συζήτηση εδώ καθώς ποιο είναι τελικά το ζητούμενο μιας επιχείρησης; τα βραχυπρόθεσμα ή τα μακροπρόθεσμα κέρδη; Και η ουσιαστικά επιτυχημένη πώληση είναι προσωρινή ή μια πραγματική σχέση εμπιστοσύνης με τον πελάτη; Επίσης που ακριβώς βρίσκεται η φιλοξενία σε αυτόν το συλλογισμό; Σκεφτείτε να είχατε καλεσμένους στο σπίτι σας και να τους βάζατε να καθίσουν στο πάτωμα, προκειμένου η επίσκεψη να είναι σύντομη. Δεν νομίζω να το εκτιμούσαν.

Υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων που δίνει ιδιαίτερη σημασία στα καθίσματα ενός εστιατορίου και μπορεί να είναι μάλιστα παράγοντας να μην το επιλέξουν τελικά, ακόμα κι αν διαθέτει την αγαπημένη τους κουζίνα ή θα μπορούσαν να απολαύσουν την πιο όμορφη θέα. Προσωπικά, δεν συμμερίζομαι τόσο πολύ αυτή την ανάγκη ωστόσο αντιλαμβάνομαι τη δική τους ανάγκη να ξεφύγουν εντελώς από το πλαίσιο του γραφείου τόσο σωματικά όσο και πνευματικά. Αν το προσεγγίσουμε και από μια άλλη σκοπιά, γιατί να στηρίξεις άλλωστε μια επιχείρηση που σε βλέπει σαν ένα νούμερο;

Όταν κάθεσαι σε μια άνετη και καλοσχεδιασμένη καρέκλα, νιώθεις πιο χαλαρός και θετικός σε σχέση με την εμπειρία του φαγητού. Αυτό συμβαίνει επειδή τα καθίσματα σε ένα εστιατόριο διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην αντίληψη του πελάτη. Το επίπεδο άνεσης των καρεκλών και ο συνολικός σχεδιασμός της διάταξης των καθισμάτων μπορεί να καθορίσει πόσο απολαμβάνει ένα γεύμα και πόσο πιθανό είναι να επιστρέψει στο εστιατόριο στο μέλλον.

Έρευνα του 2019 που μελέτησε την επίδραση της άνεσης στην εμπειρία φιλοξενίας των πελατών σε ένα εστιατόριο, έδειξε ότι χαρακτηριστικά που σχετίζονται με τη σωματική άνεση που αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι αισθητηριακά, σε αυτή την περίπτωση με το άγγιγμα (άνεση καθίσματος) και την ακοή (ακουστική άνεση), επηρεάζουν την εμπειρία φιλοξενίας. Το αποτέλεσμα της άνεσης των καθισμάτων ήταν πιο ξεκάθαρο, καθώς μια άνετη καρέκλα, σε αντίθεση με ένα άβολο σκαμπό, έχει θετικό αντίκτυπο στην εμπειρία του παράγοντα άνεσης της εμπειρίας φιλοξενίας των ανθρώπων.

Την επόμενη φορά λοιπόν που θα ανακαινίσετε το εστιατόριο σας, σκεφτείτε να επενδύσετε λίγο περισσότερο στις καρέκλες και δεν θα χάσετε!

cibum.gr

Leave a comment

Kατηγορίες