Δευτέρα , 6 Μάιος 2024
Home ΕΙΔΗΣΕΙΣ Εστίαση: Χρεωμένες οκτώ στις 10 επιχειρήσεις «παρά τα γεμάτα καταστήματα» – Τι αλλάζει από σήμερα
ΕΙΔΗΣΕΙΣΕΣΤΙΑΣΗΚΟΡΩΝΟΙΟΣ

Εστίαση: Χρεωμένες οκτώ στις 10 επιχειρήσεις «παρά τα γεμάτα καταστήματα» – Τι αλλάζει από σήμερα

Τα υπέρογκα λειτουργικά έξοδα των καταστημάτων προβληματίζουν εντόνως τους επιχειρηματίες του κλάδου, ενώ ενδεικτικά μόνο οι αυξήσεις στις πρώτες ύλες στην εστίαση (πχ. τυριά, ελαιόλαδα, μαναβική) αγγίζουν ακόμη και το 30-35%. «Πώς μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι όταν οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις στον κλάδο είναι χρεωμένες;»

Η εστίαση είναι, άλλωστε, ένας κλάδος που έχει πληγεί πάρα πολύ τα τελευταία δύο χρόνια, υπό το βάρος της πανδημίας και η όποια ανάκαμψη δεν μπορεί να επιτευχθεί εν μια νυκτί, ιδίως όταν οι οικονομικές υποχρεώσεις των επιχειρηματιών αυξάνονται με ταχύτατους ρυθμούς.

Ο «μέτριος» Φεβρουάριος και τι αλλάζει από σήμερα

Μετά από έναν πολύ δύσκολο Ιανουάριο, ο Φεβρουάριος χαρακτηρίζεται (ως τώρα) ένας μήνας μέτριας απόδοσης.

Τα εστιατόρια δεν μπορούν να ποντάρουν στις καθημερινές, αφού δουλεύουν κατά κύριο λόγο τα σαββατοκύριακα, ενώ μια σχετική κινητικότητα παρατηρείται στις καφετέριες κυρίως στο κέντρο της Αθήνας. Τρεις μέρες την εβδομάδα πετυχαίνουν πιο καλούς τζίρους τα καταστήματα στα προάστια της Αττικής – πλην του κέντρου – οι οποίες δεν είναι άλλες από την Παρασκευή και το Σαββατοκύριακο.

Μάλιστα, δύο Κυριακές του τρέχοντος μήνα έχουν αποδειχθεί ως τώρα πολύ καλές από πλευράς τζίρων στην εστίαση, ενώ δεν είναι λίγοι οι επιχειρηματίες που αναμένουν μια ικανοποιητική αύξηση της επισκεψιμότητας την Τσικνοπέμπτη που φέτος πέφτει στις 24 Φεβρουαρίου.

Ωστόσο, τόσο η Πρωτοχρονιά λόγω των μαζικών ακυρώσεων ρεβεγιόν, όσο και ο Ιανουάριος με τους σημαντικούς περιορισμούς στη λειτουργία των καταστημάτων για την ανάσχεση της διασποράς του κορονοϊού και στη σκιά των πολύ κακών καιρικών συνθηκών που επικράτησαν, έχουν επιφέρει μεγάλη ζημιά στα ταμεία του κλάδου.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι καθ’ όλη τη διάρκεια του Ιανουαρίου, η εστίαση λειτουργούσε στα «βουβά», αφού είχε απαγορευτεί η μουσική, ενώ το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων ολοκληρωνόταν τα μεσάνυχτα.

Μια μικρή «ανάσα» ήρθε στις 31 Ιανουαρίου, ημέρα κατά την οποία επανήλθε η μουσική στην εστίαση και απελευθερώθηκε το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων.

Μια ακόμη αλλαγή στη λειτουργία του κλάδου επέρχεται από σήμερα, 19 Φεβρουαρίου, καθώς αίρεται η απαγόρευση που είχε τεθεί για τους όρθιους θαμώνες στα καταστήματα. Πλέον, οι πελάτες δεν θα είναι μόνο καθήμενοι, γεγονός που, μπορεί να βοηθήσει κάποιες μουσικές ταβέρνες και μεζεδοπωλεία με ζωντανή μουσική, παρέχοντας μεγαλύτερη ευελιξία στους θαμώνες. Ωστόσο, η απελευθέρωση των μέτρων αφορά μόνο στους εμβολιασμένους πελάτες ή σε εκείνους που φέρουν πιστοποιητικό νόσησης. Στον αντίποδα, οι πελάτες που δεν έχουν εμβολιαστεί δεν επιτρέπεται να εισέλθουν στους εσωτερικούς χώρους της εστίασης, ενώ για να βρεθούν στους εξωτερικούς χώρους των καταστημάτων, απαιτείται η επίδειξη αρνητικού rapid test.

Με συγκρατημένη αισιοδοξία οι επιχειρηματίες της εστίασης προσδοκούν ένα καλό καλοκαίρι το 2022, εκφράζοντας, εκ νέου, την ανάγκη για μείωση της φορολογίας, αλλά και για στοχευμένα μέτρα στήριξης του κλάδου με ορίζοντα δεκαετίας.

Το… 2024 η επιστροφή στην κανονικότητα για την εστίαση

Ως το… 2024 θα πρέπει να περιμένει η εστίαση προκειμένου να επιστρέψει στην κανονικότητα, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της πρόσφατης έρευνας που υλοποιήθηκε για την Coca-Cola Τρία Έψιλον, από τις εταιρείες MSPS και Αlternative, τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάστηκαν την περασμένη εβδομάδα στο πλαίσιο της έκθεσης HoReCa 2022.

Σημαντικές αλλαγές έχουν επέλθει, μάλιστα, στις συνήθειες των Ελλήνων σε ό,τι αφορά την έξοδο για διασκέδαση, στη σκιά των πρωτοφανών επιπτώσεων που επέφερε η πανδημία. Πλέον οι Έλληνες βγαίνουν νωρίτερα (από τις 7 μ.μ. έως τις 10 μ.μ.) και κυρίως για να απολαύσουν ένα ποτό μετά τη δουλειά. Οι παρέες είναι συνήθως μικρότερες, οι λογαριασμοί μεγαλύτεροι, ενώ υπάρχει αυξημένη όρεξη για χορό. Η διανομή «κατ’ οίκον» έχει γίνει τρόπος ζωής, ενώ οι «ghost kitchens» (εστιατόρια αποκλειστικά για διανομή ή παραλαβή, χωρίς σάλα για πελάτες) ήρθαν για να μείνουν. Αναφορικά με την επισκεψιμότητα, ήδη έχει μειωθεί κατά 6% στα καφέ, 12% στις ταβέρνες, 21% στα εστιατόρια, 23% στα καφέ – μπαρ, 20% στα fast food, 37% στα μπαρ – εστιατόρια, 30% στα μπαρ και 51% στα club.

Ο βασικός λόγος για τον περιορισμό της διασκέδασης εκτός σπιτιού και την προτίμηση της κατ’ οίκον διασκέδασης είναι η εξοικονόμηση χρημάτων για το 70% των ερωτηθέντων, ενώ ποσοστό 62% δηλώνει ότι αισθάνεται περισσότερο ασφάλεια. Σχεδόν ένας στους δυο συμμετέχοντες στην έρευνα – ποσοστό 46% – δηλώνει ότι θέλει να αποφύγει την πολυκοσμία και τη φασαρία.

 

Leave a comment

Kατηγορίες

Related Articles

CELEBRITIESΕΙΔΗΣΕΙΣΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ

Σοκ για τον θάνατο της Άννας Παναγιωτοπούλου

Ο καλλιτεχνικός κόσμος αντιμετώπισε βαθιά θλίψη με τον θάνατο της αγαπημένης ηθοποιού...

ΕΣΤΙΑΣΗΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑΤΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΜΑΣ ΔΙΚΤΥΟ

Το καλλιτεχνικό Δίκτυο του ΠΑΣΚΕΔΙ

Πριν από δύο δεκαετίες, μια φλογερή ιδέα αναδείχθηκε ως ο σπόρος της...

ΕΣΤΙΑΣΗΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΜΑΣ ΔΙΚΤΥΟ

Το Παγκόσμιο Δίκτυο του ΠΑΣΚΕΔΙ

Πριν από δύο δεκαετίες, μια φλογερή ιδέα αναδείχθηκε ως ο σπόρος της...

ΕΣΤΙΑΣΗΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΜΑΣ ΔΙΚΤΥΟ

Το Επιστημονικό Δίκτυο του ΠΑΣΚΕΔΙ

Πριν από δύο δεκαετίες, μια φλογερή ιδέα έσπειρε το σπόρο της αλλαγής...