Δευτέρα , 20 Μάιος 2024
Home TOUR NEWS Χρυσή ευκαιρία για τη Θεσσαλονίκη το sold out των τελευταίων ημερών στα ξενοδοχεία
TOUR NEWSΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Χρυσή ευκαιρία για τη Θεσσαλονίκη το sold out των τελευταίων ημερών στα ξενοδοχεία

Τις τελευταίες ημέρες η εξεύρεση δωματίου στα ξενοδοχεία του κέντρου της Θεσσαλονίκης είναι δύσκολη. Ίσως και αδύνατη, εάν εξαιρέσει κανείς τα πιο ακριβά από τα καταλύματα, στα οποία η πελατεία είναι συγκεκριμένη, αφού δεν είναι πολλοί όσοι μπορούν να διαθέσουν τα χρήματα που απαιτούνται ανά διανυκτέρευση. Έτσι κι αλλιώς η Θεσσαλονίκη δεν υποδέχεται πολλούς επισκέπτες υψηλών οικονομικών προδιαγραφών, κάτι που αποτελεί δομικό πρόβλημα του τουρισμού της πόλης. Γι’ αυτό η μέση τιμή ενός δωματίου σε ξενοδοχείο πέντε αστέρων στη Θεσσαλονίκη είναι κατά 35% – 40% χαμηλότερη από την αντίστοιχη τιμή στην Αθήνα.

Η πληρότητα των τελευταίων ημερών στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης έχει δύο εξηγήσεις. Η πρώτη σχετίζεται με την κλαδική έκθεση πληροφορικής και ψηφιακότητας BEYOND, που άνοιξε τις πύλες της την Τετάρτη και ολοκληρώθηκε αργά χθες το βράδυ στις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ – Helexpo. Πάντα μια κλαδική έκθεση, για χάρη της οποίας μετακινούνται εκθέτες από την Αθήνα και άλλα μέρη της χώρας, αλλά και εμπορικοί επισκέπτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, συμβάλλει στην αύξηση της πληρότητας των ξενοδοχείων. Η δεύτερη αιτία για το σχεδόν sold out στις διανυκτερεύσεις είναι ο τουρισμός που προσελκύει η Θεσσαλονίκη, καθώς μετά το Πάσχα η κίνηση είναι αυξημένη και τα σημάδια δείχνουν ότι η εικόνα θα παραμείνει καλή μέχρι τον Οκτώβριο. Μικρά γκρουπ και μεμονωμένοι επισκέπτες δίνουν ζωντάνια στο κέντρο της πόλης και συντηρούν –έστω οριακά- την κοσμοπολίτικη ατμόσφαιρα, που πλανιόταν επί αιώνες πάνω από τη Θεσσαλονίκη των τριών αυτοκρατοριών -της Ρωμαϊκής, της Βυζαντινής και της Οθωμανικής. Όλοι αυτοί φτάνουν στην περιοχή με διάφορους τρόπους και διάφορα μέσα για ποικίλους λόγους, που σχετίζονται με τη γεωγραφία και την ιστορία, δύο παράγοντες που παραμένουν σταθερά και διαχρονικά σύμμαχοι της Θεσσαλονίκης. Φυσικά ρόλο στις τουριστικές επιδόσεις παίζουν και οι πρωτοβουλίες προβολής και ανάδειξης του τουριστικού προϊόντος της περιοχής, που λαμβάνουν διάφοροι φορείς –από τον Δήμο, την Περιφέρεια και τα Επιμελητήρια, μέχρι τις συλλογικότητες των επιχειρήσεων του ευρύτερου τουριστικού κλάδου. Κινήσεις που κατά βάσιν παραμένουν μεμονωμένες, καθώς οι συνεργασίες δεν ευδοκιμούν στη σκιά του Λευκού Πύργου, της Ροτόντας και του αγάλματος του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Η σημερινή ημέρα –με αφορμή όσα θετικά συμβαίνουν αυτή την εβδομάδα- είναι ίσως η καλύτερη για να υπογραμμίσει κανείς την απουσία οργανωμένης τουριστικής πολιτικής για τη Θεσσαλονίκη. Ακριβώς επειδή τα δωμάτια των ξενοδοχείων δεν είναι άδεια, ούτε στους δρόμους και τα πεζοδρόμια του κέντρου η μόνη γλώσσα που ακούγεται είναι τα ελληνικά, η στιγμή για να αναδειχθούν τα κενά είναι απολύτως κατάλληλη. Δεν επιβαρύνεται από τη μιζέρια της… φτώχειας. Για την επισκεψιμότητα της Θεσσαλονίκης η εβδομάδα αυτή είναι καλή, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η πόλη και η περιοχή δεν έχουν στρατηγικό πρόβλημα στον τουρισμό. Οι παράγοντες του κλάδου, με τους ξενοδόχους πρώτους και καλύτερους, γνωρίζουν άριστα ότι η προώθηση του αντικειμένου τους και η ανάπτυξη των επιχειρήσεών τους, βασίζονται μέχρι στιγμής περισσότερο στη συγκυρία, παρά στη συστηματική δουλειά γύρω από το brand name της Θεσσαλονίκης. Και γι’ αυτό ζητούν από τους… αρμόδιους την εφαρμογή ενός στρατηγικού σχεδίου τουριστικής προβολής, που υπάρχει στα χαρτιά και αναμένεται η υλοποίησή του.

Η σημερινή ημέρα, όμως, είναι η καλύτερη και για ένα συμπέρασμα, που προκύπτει αβίαστα και αφορά το μέλλον. Γι’ αυτό που λέμε προοπτική. Εάν, λοιπόν, η Θεσσαλονίκη τουριστικά πηγαίνει καλά βαδίζοντας «στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα», όπως… μεταφράζεται επί τω λαϊκότερον ο «αυτόματος πιλότος», στον οποίο αναφέρθηκε πρόσφατα ο πρόεδρος των ξενοδόχων, τότε ο καθένας δικαιούται να εικάσει βασίμως ότι αν γινόταν συστηματική δουλειά τα αποτελέσματα θα ήταν πιο εντυπωσιακά και –κυρίως- πολύ πιο σταθερά και προβλέψιμα. Διότι ο… αυτόματος πιλότος κάνει τη δουλειά μέχρι ενός σημείου. Καμία επιτυχής πορεία δεν μπορεί να βασίζεται αποκλειστικά επάνω του. Χρειάζονται και τα… ανθρώπων έργα. Ο καθορισμός του τουριστικού πακέτου με επίκεντρο την περιοχή / city break –ιστορία, μνημεία, φυσική ομορφιά και κυρίως θάλασσα και παραλία, κοντινά τοπόσημα, σύγχρονη ζωή, αγορά, γαστρονομία, διασκέδαση κλπ.- και η ενιαία και επίμονη προβολή του, μαζί με ό,τι παράλληλο ενδείκνυται να γίνει σε επίπεδο μάρκετινγκ. Από συστηματική προβολή στον ψηφιακό κόσμο, μέχρι καλλιέργεια του μύθου της Θεσσαλονίκης και από φιλοξενία διαμορφωτών της κοινής γνώμης σε ανεπτυγμένες και ώριμες αγορές, μέχρι παρεμβάσεις για ενίσχυση του αεροδρομίου «Μακεδονία», του επιβατικού λιμανιού και ενδεχομένως η ενίσχυση της πόλης με κάποια θεσμικά γεγονότα πολιτισμικού χαρακτήρα.

voria.gr

Leave a comment

Kατηγορίες

Related Articles

TOUR NEWSΕΙΔΗΣΕΙΣΕΣΤΙΑΣΗΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Και 4 Ελληνικές ανάμεσα στις 25 κορυφαίες παραλίες στην Ευρώπη

Η ανακοίνωση των 25 καλύτερων παραλιών στην Ευρώπη για το 2024 από...

TOUR NEWSΑΛΚΟΟΛ-ΚΡΑΣΙΑ-ΜΠΥΡΕΣΑΠΟΣΤΑΚΤΗΡΙΑ-ΚΤΗΜΑΤΑΕΙΔΗΣΕΙΣΕΣΤΙΑΣΗΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ

Ο Οινοφόρος Λέσβου ανοίγει τις πόρτες του

Η ανοιξιάτικη εκδήλωση “Ανοιχτές Πόρτες” φέτος υπόσχεται μια μοναδική εμπειρία στους λάτρεις...

TOUR NEWSΕΙΔΗΣΕΙΣΕΣΤΙΑΣΗΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η τεχνητή νοημοσύνη και στις παραλίες

Η εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης στην παρακολούθηση των αυθαιρεσιών στις παραλίες ανοίγει νέους...