Μείωση των τιμών

Δεν αποτελεί είδηση φυσικά για κανέναν ότι υπάρχει κρίση κόστους ζωής, η οποία αναμφίβολα επηρεάζει τη βιομηχανία εστιατορίων. Όπως τόνισε ο Tom Kerridge σε πρόσφατη συνέντευξή του: «Όταν οι άνθρωποι με το διαθέσιμο εισόδημα επιλέγουν  να μην βγουν έξω, τότε αρχίζουν να επηρεάζονται και οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις». Ωστόσο, είναι σίγουρος ότι ο κλάδος τoυ τουρισμού θα προσαρμοστεί. Μάλιστα κυριαρχεί η άποψη ότι τα εστιατόρια θα βρουν δημιουργικούς τρόπους για να διατηρήσουν το κόστος χαμηλό, όπως η χρήση πιο «ταπεινών» και «παραμελημένων» συστατικών – όπως το συνθετικό κρέας και τα μέρη λαχανικών που συνήθως πετάμε.

Πολυπολιτισμικό μενού

Καθώς ο κόσμος ταξιδεύει όλο και περισσότερο, η γαστρονομική σκηνή αλλάζει και γίνεται όλο και πιο ποικιλόμορφη. Νέοι άνθρωποι από διαφορετικές χώρες μοιράζονται τις κουζίνες τους, μετανάστες ανοίγουν εστιατόρια προσφέροντας τις γεύσεις της πατρίδας τους.

ethnic φαγητόΠολιτιστικές εκδηλώσεις

Ο αριθμός των εστιατορίων έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, με νέους χώρους να εμφανίζονται συνεχώς στις πόλεις. Αλλά το 2024, υπάρχει η πρόβλεψη ότι οι χώροι αυτοί θα εξελιχθούν σε ευρύτερους πολιτιστικούς κόμβους που προσφέρουν όχι μόνο εξαιρετικό φαγητό και ποτό, αλλά ζωντανή μουσική, DJ, standup comedy και ταινίες.

Συναδελφικότητα 

Αν και τα τελευταία δύο χρόνια ήταν εξαιρετικά δύσκολα για τον χώρο της εστίασης, οι προκλήσεις που αντιμετώπισε έχουν ενσταλάξει μια αίσθηση συντροφικότητας στον κλάδο. Αυτό θα συνεχίσει να είναι μια βασική τάση εστιατορίων το 2023, με βετεράνους της μαγειρικής να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε διάφορες κουζίνες(fine dine και fast food) δίνοντας παράλληλα ευκαιρίες σε ανερχόμενους σεφ.

Πρώτα ο άνθρωπος

Οι ελλείψεις προσωπικού είναι ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα στην εστίαση αυτή τη στιγμή, που προκλήθηκε από τον Covid. Όπως είπε ο chef Sam Buckley, ο οποίος είναι επικεφαλής του Where The Lights Gets In στο Stockport: «Όταν ανοίξαμε ξανά το εστιατόριο, η αντοχή όλων ήταν μειωμένη. Η τάση των ανθρώπων που δεν θέλουν να εργαστούν τόσες πολλές ώρες, είναι σίγουρα πιο διαδεδομένη μετά το lockdown». Αυτό σημαίνει ότι τα εστιατόρια και τα μπαρ πρέπει να βελτιώσουν τις συνθήκες εργασίας όσον αφορά την ευτυχία και την ικανοποίηση των εργαζομένων και να ανταμείβουν την πρόοδο. Ο Buckley, για παράδειγμα, εισήγαγε μια τετραήμερη εβδομάδα στο εστιατόριο Islington F.K.A.B.A.M (παλαιότερα γνωστό ως Black Axe Mangal), το οποίο είναι ανοιχτό μόνο τρεις ημέρες την εβδομάδα για να προσφέρει στο προσωπικό καλύτερη ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

Νέες κουζίνες

Αν και δεν θα βαρεθούμε ποτέ ένα παλιό καλό Ιταλικό εστιατόριο, η γαστρονομική σκηνή αλλάζει και δημιουργεί χώρο για ενδιαφέρουσες νέες κουζίνες. Στο Λονδίνο, για παράδειγμα, σε μεγάλη άνοδο είναι το φαγητό της Δυτικής Αφρικής. Το Ikoyi on the Strand, ήταν ένα από τα μόλις δύο εστιατόρια του Ηνωμένου Βασιλείου που μπήκαν στη λίστα με τα 50 καλύτερα εστιατόρια στον κόσμο πέρυσι. Ιδρύθηκε από τους δύο φίλους τον Iré Hassan-Odukale και τον σεφ Jeremy Chan, αναδεικνύει τη σύγχρονη χρήση των μπαχαρικών της δυτικής Αφρικής στην υποσαχάρια Αφρική, και έχει μάλιστα δύο αστέρια Michelin στην κατοχή του. Για ποιες κουζίνες το 2023 θα είναι η χρονιά τους; Οι ειδικοί αναφέρουν ότι η κολομβιανή και η κουρδική κουζίνα θα μας απασχολήσουν.

αφρικανικό εστιατόριοΤραπέζι για ένα άτομο

Θα βγαίνατε για δείπνο μόνοι σας; Αν όχι, ίσως το 2024 να είναι η χρονιά σας. Στην εποχή του self-care, το σόλο φαγητό αυξάνεται, με τα hashtags #SoloDate και #DiningAlone να συγκεντρώνουν πάνω από 150 εκατομμύρια προβολές στο TikTok. Σύμφωνα με έρευνα ένας στους τρεις από εμάς έχει δειπνήσει μόνος του – και τα εστιατόρια μας διευκολύνουν να το κάνουμε, με τα τραπέζια για ένα άτομο να γίνονται όλο και πιο συνηθισμένα. Χωρίς λοιπόν «ενοχλητικά» επιπλέον πιρούνια, μπορείτε να φάτε τη στιγμή που θέλετε χωρίς περισπασμούς με το αγαπημένο σας φαγητό για παρέα.

τραπέζι για ένα άτομοΑυξανόμενη ζήτηση για φυτικά προϊόντα

Ενώ η ζήτηση για μαγείρεμα με βάση τα φυτά παραμένει έντονη, τα εστιατόρια δεν αισθάνονται πλέον την ανάγκη να ενταχθούν στην κατηγορία των vegan. Πιο συγκεκριμένα ανοίγουν εστιατόρια που δεν προσφέρουν καθόλου κρέας, αλλά θεωρούνται κανονικά όπως όλα τα άλλα εστιατόρια προσελκύοντας πελάτες όλων των γαστρονομικών προτιμήσεων.

«Βιολογικό» έτος

Το απλό κρασί κερδίζει όλο και περισσότερους θαυμαστές μέρα με τη μέρα, με πολλούς που το υποστηρίζουν να διαλαλούν τα περιβαλλοντικά οφέλη και τα πιο διαχειρίσιμα hangover. Έμπειροι εστιάτορες και μπάρμαν έχουν αρχίσει να εντρυφούν στον τομέα αυτό, και βλέπουμε όρους όπως οργανικά, χαμηλής παρέμβασης και βιοδυναμικ (όλα αυτά εμπίπτουν στη «φυσική» ομπρέλα) να εμφανίζονται ολοένα και πιο συχνά στα μενού κρασιού.

Tech = Connect

Ενώ η βιομηχανία εστιατορίων σε σχέση με άλλες άργησε να ενσωματώσει την τεχνολογία στον χώρο της, τα πράγματα άλλαξαν, ιδιαίτερα με αφορμή  την πανδημία. Οι τηλεφωνικές κρατήσεις πλέον είναι σε δεύτερη μοίρα καθώς οι online κρατήσεις τραπεζιών έχουν κερδίσει το έδαφος. Επιπλέον, οι κωδικοί QR ήρθαν για να μείνουν, αφού επιτρέπουν την πρόσβαση σε διαδικτυακά μενού και έναν εύκολο τρόπο πληρωμής. Δεν αποκλείεται μάλιστα το κρυπτονόμισμα να είναι μία από τις μεγάλες τάσεις για το 2024, με τα εστιατόρια να αναζητούν νέους τρόπους αλληλεπίδρασης με τους πελάτες μέσω της τεχνολογίας.

simposio.news