Ζωντανές ενημερώσεις: Αναμέτρηση ενάντια στο χρόνο για να ελευθερωθεί το πλοίο στο κανάλι του Σουέζ

27 Μαρτίου, 2021
merlin1

Πέντε ημέρες μετά την κατάθεση του Ever Given στο κανάλι, το πηδάλιο του ελευθερώθηκε και η βυθοκόρηση ολοκληρώθηκε. Μερικοί διασώστες ελπίζουν ότι θα μπορούσε να ελευθερωθεί αυτό το Σαββατοκύριακο, αλλά η αναμονή για την αποστολή να συνεχιστεί συνεχίζεται.

Βυθοκόρηση και φόβος καθώς ο αγώνας για την απελευθέρωση του Ever Given έχει ξεκινήσει.

 

 

Πίστωση…Maxar Technologies

Όταν το πλοίο εμπορευματοκιβωτίων Ever Given έπεσε στο προσκήνιο στο κανάλι του Σουέζ, την Τρίτη, εμποδίζοντας τη μαζική κυκλοφορία μέσω της βασικής παγκόσμιας οδού, ο κόσμος κοίταξε  κι αναρωτιώταν πώς θα μπορούσαν οι αρχές να καταφέρουν να ξεκολλήσουν το τεράστιο πλοίο.

Ημέρες αργότερα, το πλοίο είναι ακόμη κολλημένο, εν μέσω μιας ξέφρενης προσπάθειας να το ελευθερώσει, και φόβους για το συνεχόμενο κόστος. Ήδη, αναλυτές της ναυτιλίας εκτιμούσαν ότι η κυκλοφοριακή συμφόρηση είχε περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια στο εμπόριο κάθε μέρα.

Κάποιοι ειδικοί ήταν πιο αισιόδοξοι το Σάββατο, μετά την απελευθέρωση του πηδαλίου του πλοίου την Παρασκευή το βράδυ, σύμφωνα με εκπρόσωπο της Οικονομικής Ζώνης του καναλιού του Σουέζ. Παρόλο που το πηδάλιο του πλοίου είχε αρχίσει να κινείται και τα ρυμουλκά λειτουργούσαν σε πλήρη ισχύ, το πλοίο δεν είχε ακόμη αναποδογυριστεί, δήλωσε ο εκπρόσωπος του Hend Fathy Hussein σε δημοσίευση στο Facebook .

Ο πρόεδρος της Shoei Kisen, η ιαπωνική εταιρεία που κατέχει το πλοίο, δήλωσε ότι στόχευε στην απελευθέρωση του πλοίου μέχρι το Σάββατο το βράδυ, σύμφωνα με το Reuters.

Όμως το Σάββατο το πρωί, με μια ομάδα διάσωσης και τις αρχές του καναλιού να αγωνίζονται ακόμα να αποσυνδέσουν τον τετράχρονο leviathan, οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού ήταν άλλη μια μέρα πιο κοντά σε μια πλήρη κρίση .

Σκάφη γεμάτα με παγκόσμια αγαθά – συμπεριλαμβανομένων αυτοκινήτων, πετρελαίου, ζώων και φορητών υπολογιστών – συνήθως ρέουν εύκολα μέσω της πλωτής οδού, τροφοδοτώντας μεγάλο μέρος του πλανήτη καθώς διασχίζουν το γρηγορότερο μονοπάτι από την Ασία και τη Μέση Ανατολή προς την Ευρώπη και την Ανατολική Ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών Κράτη.

«Κοιτάξτε γύρω σας – το 90 τοις εκατό του τι υπάρχει στο δωμάτιο προέρχεται από την Κίνα», δήλωσε ο Alan Murphy, ιδρυτής της Sea-Intelligence, μιας εταιρείας ναυτιλιακών δεδομένων και ανάλυσης. «Όλο το παγκόσμιο λιανικό εμπόριο κινείται σε εμπορευματοκιβώτια, ή το 90 τοις εκατό του. Έτσι όλα επηρεάζονται. Ονομάστε οποιοδήποτε εμπορικό σήμα, και θα κολλήσουν σε ένα από αυτά τα σκάφη. “

Η διευκόλυνση της συμφόρησης εξαρτάται από την ικανότητα των σωτηρίων να καθαρίζουν την άμμο και τη λάσπη και στα δύο άκρα του πλοίου και πιθανώς να ελαφρύνουν το φορτίο του αρκετά ώστε να το βοηθήσουν να επιπλέει ξανά, ενώ τα ρυμουλκά προσπαθούν να το ωθήσουν και να το τραβήξουν ελεύθερο. Οι καλύτερες πιθανότητες να φτάσουν τη Δευτέρα, όταν μια παλίρροια θα αυξήσει τη στάθμη του καναλιού έως και περίπου 18 ίντσες, ανέφεραν οι αναλυτές και οι ναυτιλιακοί πράκτορες.

Ένα πλοίο έχει κολλήσει στο κανάλι του Σουέζ στην Αίγυπτο από το απόγευμα της Τρίτης, αφού ισχυροί άνεμοι ανάγκασαν το πλοίο να προσβάλει σε μια από τις όχθες του καναλιού, κλείνοντας την κίνηση και προς τις δύο κατευθύνσεις.ΠίστωσηΠίστωση…Khaled Elfiqi / EPA, μέσω του Shutterstock

Την Παρασκευή, ο τεχνικός διευθυντής του πλοίου, Bernhard Schulte Shipmanagement, δήλωσε ότι τα μεγαλύτερα ρυμουλκά έφτασαν για να βοηθήσουν, με άλλα δύο την Κυριακή. Αρκετοί βυθοκόροι σκάβουν γύρω από το τόξο του σκάφους και οι αντλίες υψηλής χωρητικότητας θα αντλούν νερό από τις δεξαμενές έρματος του σκάφους για να ελαφρύνουν το πλοίο, δήλωσε η εταιρεία.

Θα πρέπει να καθαρίσουν άλλα σκάφη από την περιοχή, μια τεράστια προσπάθεια συντονισμού. Και θα πρέπει να λάβουν υπόψη την πιθανότητα ότι η γείωση του Ever Given έχει αναδιατάξει τον βυθό, καθιστώντας πιο δύσκολο για άλλα πλοία να περάσουν από την περιοχή ακόμα και μετά τη μετακίνησή του, δήλωσε ο καπετάνιος Paul Foran, σύμβουλος ναυτικών εργασίες διάσωσης.

Με το σκάφος να κρεμά στη μέση, το τόξο και την πρύμνη του να πιάνονται και σε θέσεις για τις οποίες δεν είχε σχεδιαστεί, το κύτος είναι ευάλωτο σε στρες και ρωγμές, ανέφεραν και οι δύο ειδικοί.

Ο κ. Mosselhy είπε ότι ομάδες δυτών επιθεωρούσαν το κύτος και δεν βρήκαν ζημιές. Αλλά από τις περισσότερες απόψεις, το Ever Given υπέκυψε στον Νόμο του Murphy: Ό, τι μπορούσε να πάει στραβά έκανε, ξεκινώντας από το μέγεθος του πλοίου, μεταξύ των μεγαλύτερων στον κόσμο.

«Ήταν το μεγαλύτερο πλοίο στη συνοδεία και κατέληξε στο χειρότερο τμήμα του καναλιού» – ένα στενό τμήμα με μόνο μία λωρίδα, είπε ο καπετάνιος Σλόιν. «Και αυτό ήταν πολύ ατυχές».

Εάν το πλοίο ελευθερωθεί μέχρι τη Δευτέρα, η ναυτιλιακή βιομηχανία μπορεί να απορροφήσει την ταλαιπωρία, ανέφεραν οι αναλυτές, αλλά πέρα ​​από αυτό, οι αλυσίδες εφοδιασμού και οι καταναλωτές θα μπορούσαν να αρχίσουν να βλέπουν μεγάλες διαταραχές.

Οι ειδικοί της ναυτιλίας δήλωσαν ότι ο άνεμος θα μπορούσε να ήταν ο κύριος παράγοντας για τον οποίο το πλοίο κολλήθηκε στο κανάλι, αλλά πρότεινε ότι το ανθρώπινο λάθος μπορεί επίσης να έχει έρθει στο παιχνίδι.

«Αναρωτιέμαι ιδιαίτερα, γιατί ήταν το μόνο που πέρασε;» Ο καπετάνιος Φόραν είπε. «Αλλά μπορούν να μιλήσουν για όλα αυτά αργότερα. Αυτή τη στιγμή, πρέπει απλώς να βγάλουν αυτό το θηρίο από το κανάλι. “

Ρυμουλκά και βυθοκόροι εναντίον μιας πολύ βαριάς «παραθαλάσσιας φάλαινας».

Πίστωση…Αρχή καναλιού του Σουέζ

Μια σειρά από ρυμουλκά, οι κινητήρες τους στροβιλίζονται με τη συνδυασμένη δύναμη δεκάδων χιλιάδων αλόγων, σπρώχνει και τραβάει στο Ever Given για μέρες.

Οι γερανοί, που μοιάζουν με παιγνίδια στη σκιά του φορτηγού φορτηγού πλοίου, έβγαλαν βουνά της γης από την περιοχή γύρω από την οποία το τόξο και η πρύμνη του πλοίου είναι σφιχτά.

Αλλά με το πλοίο να εκτείνεται περίπου 1.300 πόδια – περίπου το ύψος του Empire State Building – και να ζυγίζει περίπου 200.000 μετρικούς τόνους, μέχρι το Σάββατο το πρωί, δεν είχαν καταφέρει να αποσπάσουν το σκάφος.

Ο Peter Berdowski, διευθύνων σύμβουλος της Royal Boskalis Westminster, μία από τις εταιρείες που διορίστηκε από τον ιδιοκτήτη του Ever Given για να βοηθήσει τη μετακίνηση του πλοίου, δήλωσε στο Τετάρτη στο πρόγραμμα ολλανδικών υποθέσεων Nieuwsuur την Τετάρτη ότι η επιχείρηση για την απελευθέρωση του πλοίου μπορεί να διαρκέσει «ημέρες, ακόμη και εβδομάδες. “

Ο κ. Berdowski, του οποίου η εταιρεία έχει εμπλακεί στην επέκταση του καναλιού του Σουέζ , είπε ότι το Ever Given ήταν κολλημένο και στις δύο ρηχές πλευρές της υδάτινης οδού σχήματος V. Πλήρως φορτωμένο με 20.000 εμπορευματοκιβώτια, το πλοίο «είναι μια πολύ βαρύ φάλαινα», είπε.

Οι αρχές προσπάθησαν αρχικά να επιπλέουν το πλοίο χρησιμοποιώντας ρυμουλκά, μια τακτική που λειτούργησε για την απελευθέρωση του CSCL Ινδικού Ωκεανού, ενός παρόμοιου μεγέθους εμπορευματοκιβωτίου που κολλήθηκε στον ποταμό Έλβα το 2016, κοντά στο λιμάνι του Αμβούργου της Γερμανίας.

Ο κ. Berdowski είπε ότι το Ever Given, το οποίο διαχειρίζεται η εταιρεία Evergreen, ήταν πολύ βαρύ μόνο για ρυμουλκά και ότι ως εκ τούτου χρησιμοποιείται εξοπλισμός βυθοκόρησης για τη μετακίνηση της γης από το πλοίο.

Ένα βίντεο που τραβήχτηκε από το πλοίο και παρείχε ο Mohammed Mosselhy, ιδιοκτήτης της First Suez International, ναυτιλιακής εταιρείας στο κανάλι, έδειξε αρκετούς εκσκαφείς να σκάβουν σταθερά στην άκρη του τυρκουάζ νερού κοντά στην πλώρη του πλοίου την Παρασκευή.

Καθώς δούλευαν οι βυθοκόροι, μια ομάδα από οκτώ ολλανδούς εμπειρογνώμονες διάσωσης και ναυτικούς αρχιτέκτονες που επιβλέπουν την επιχείρηση, ερεύνησαν το πλοίο και τον βυθό και δημιούργησαν ένα μοντέλο υπολογιστή για να το βοηθήσουν να δουλεύει γύρω από το σκάφος χωρίς να το καταστρέψει, δήλωσε ο καπετάνιος Nick Sloane, Νοτιοαφρικανός. πλοίαρχος διάσωσης που οδήγησε την επιχείρηση στα δεξιά της Costa Concordia, του κρουαζιερόπλοιου που ανατράπηκε το 2012 στα ανοικτά των ακτών της Ιταλίας.

Εάν τα ρυμουλκά, οι βυθοκόροι και οι αντλίες δεν μπορούν να ολοκληρώσουν τη δουλειά τους, θα μπορούσαν να ενωθούν με μια σειρά από εξειδικευμένα σκάφη και μηχανήματα που απαιτούν εκατοντάδες εργαζόμενους: μικρά δεξαμενόπλοια για να απομακρύνουν τα καύσιμα του πλοίου, τους ψηλότερους γερανούς στον κόσμο ξεφορτώστε μερικά από τα εμπορευματοκιβώτια του ένα προς ένα και, εάν δεν υπάρχουν γερανοί αρκετά ψηλοί ή αρκετά κοντά, βαρέως τύπου ελικόπτερα που μπορούν να παραλάβουν εμπορευματοκιβώτια έως 20 τόνους – αν και κανείς δεν έχει πει πού θα πάει το φορτίο. (Ένα γεμάτο δοχείο 40 ποδιών μπορεί να ζυγίζει έως και 40 τόνους.)

Ο Captain Sloane υπολόγισε ότι η επιχείρηση θα διαρκέσει τουλάχιστον μια εβδομάδα.

Όλα αυτά γιατί, με απλά λόγια: «Αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο πλοίο. Αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα », δήλωσε ο Richard Meade, αρχισυντάκτης του Lloyd’s List, μια δημοσίευση ναυτιλιακών πληροφοριών που εδρεύει στο Λονδίνο.

«Δεν νομίζω ότι υπάρχει καμία ερώτηση που έχουν όλα όσα χρειάζονται», είπε. “Είναι απλώς ένα ζήτημα, είναι ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα.”

Κάθε μέρα, το κόστος της απόφραξης αυξάνεται σημαντικά.

 

 

Πίστωση…Nacho Doce / Reuters

Με κάθε μέρα που το πλοίο εμπορευματοκιβωτίων Ever Given παραμένει κολλημένο στο κανάλι του Σουέζ, το κόστος της διαταραχής αυξάνεται περισσότερο.

Μετά από μέρες αποτυχημένων προσπαθειών για τη μετακίνηση του μαμούθ πλοίου, οι εφοπλιστές άρχισαν να μετατοπίζουν τα πλοία που κατευθύνονται προς το κανάλι Σουέζ γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας της Αφρικής, προσθέτοντας εβδομάδες στα ταξίδια τους και κάνοντας επιπλέον καύσιμα – ένα κόστος που τελικά βαρύνουν τους καταναλωτές.

Όταν αποφασίζει εάν θα πραγματοποιήσει εκτροπή, μια ναυτιλιακή εταιρεία πρέπει να λαμβάνει υπόψη το κόστος της συνεδρίασης για ημέρες έξω από το κανάλι σε σχέση με τον πρόσθετο χρόνο του ατμού γύρω από την Αφρική. Δεν είναι εύκολη επιλογή.

«Είναι σαν να επιλέγεις την ουρά στο ταχυδρομείο – δεν είναι ποτέ η σωστή απόφαση», δήλωσε ο Alex Booth, επικεφαλής της έρευνας στην Kpler, μια εταιρεία που παρακολουθεί τη ναυτιλία πετρελαίου.

Ήδη, επτά γιγαντιαίοι φορείς υγροποιημένου φυσικού αερίου φαίνεται ότι έχουν αλλάξει πορεία μακριά από το κανάλι, σύμφωνα με τον Kpler.

Τα κοντέινερ αλλάζουν επίσης τα σχέδιά τους. Η HMM, μια κορεατική ναυτιλιακή εταιρεία, διέταξε ένα από τα πλοία της που κατευθύνθηκαν προς την Ασία από τη Βρετανία μέσω του καναλιού για να περιπλανηθεί στην Αφρική, σύμφωνα με τον Noh Ji-hwan, εκπρόσωπο της εταιρείας.

Καθώς οι εργαζόμενοι αγωνίζονται να ξεκλειδώσουν τη ζωτική εμπορική αρτηρία, οι ηγέτες της βιομηχανίας προσπαθούν να καταλάβουν πόσο μεγάλη είναι η επίδραση εάν η κρίση εκτείνεται από ημέρες σε εβδομάδες.

Δύο εβδομάδες θα μπορούσαν να ανέλθουν στο ένα τέταρτο της προμήθειας εμπορευματοκιβωτίων που θα ήταν συνήθως σε ευρωπαϊκά λιμάνια, εκτιμά ο Christian Roeloffs, διευθύνων σύμβουλος της xChange, σύμβουλος ναυτιλίας στο Αμβούργο της Γερμανίας.

«Λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων, αυξάνει απλώς τον χρόνο ανακύκλωσης των πλοίων», δήλωσε ο κ. Roeloffs.

Τα τρία τέταρτα όλων των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που ταξιδεύουν από την Ασία στην Ευρώπη έφτασαν στα τέλη Φεβρουαρίου, σύμφωνα με τη Sea-Intelligence, μια ερευνητική εταιρεία στην Κοπεγχάγη. Ακόμα και λίγες ημέρες διακοπής στο Σουέζ θα μπορούσαν να επιδεινώσουν αυτό.

Εάν το Σουέζ παραμείνει φραγμένο για περισσότερες από μερικές ημέρες, τα στοιχήματα θα αυξηθούν δραστικά. Πλοία που έχουν κολλήσει στο κανάλι θα δυσκολευτούν να γυρίσουν και να ακολουθήσουν άλλες διαδρομές, δεδομένης της στενότητας του καναλιού.

Κάθε φορά που τα πλοία μετακινούνται ξανά μέσω του καναλιού, είναι πιθανό να φτάσουν ταυτόχρονα σε πολυσύχναστα λιμάνια, αναγκάζοντας πολλούς να περιμένουν πριν μπορέσουν να εκφορτώσουν – μια επιπλέον καθυστέρηση.

«Αυτό θα μπορούσε να κάνει μια πολύ κακή κρίση ακόμη χειρότερη», δήλωσε ο Alan Murphy, ιδρυτής της Sea-Intelligence.


ΠΑΣΚΚΕΔΙ

Πανελλήνιο Σωματείο Καταστημάτων και Καταναλωτών Εστίασης και Διασκέδασης. Εξειδικευμένο portal ενημέρωσης για τον κλάδο της Εστίασης και τους καταναλωτές.


ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ