Βίκος: Γιατί λάνσαρε την Βίκος Cola χωρίς ζάχαρη – Οι διαφορές με τον leader της αγοράς

1 Μαρτίου, 2021
vikoscola
Μάκης Αποστόλου

Το νέο της προϊόν, Βίκος Cola zero sugar, παρουσίασε σήμερα η διοίκηση της ηπειρώτικης βιομηχανίας, Βίκος. Το νέο προϊόν θα βγει πρώτα στα ράφια της ΑΒ Βασιλόπουλος από σήμερα και θα ακολουθήσουν τα The Mart, τα My market και κατόπιν σε Bazaar, Γέγος και σε άλλες αλυσίδες.

Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Σεπετά, διευθυντή πωλήσεων και marketing της Βίκος, «η εταιρεία με το τμήμα έρευνας & ανάπτυξης εξέταζε εδώ και δύο χρόνια να βγάλει ένα προϊόν, γευστικά κοντά στον leader της αγοράς που είναι η Coca Cola Zero».

Πρόκειται για την κατηγορία cola με την μεγαλύτερη ανάπτυξη και στη χώρα μας, καθώς το 2020 η κατανάλωση ξεπέρασε τα 50 εκατ. λίτρα με αύξηση 18% σε σχέση με το 2019. Σημειώνεται ότι η regular παραμένει στην κορυφή με μία κατανάλωση 75 εκατ. λίτρων, ενώ η στέβια έφθασε τα 10 εκατ. λίτρα που δείχνει να είναι και το ταβάνι της συγκεκριμένης κατηγορίας cola.

Πάντα η εταιρεία ακολουθεί τα trends της αγοράς και το τι πραγματικά θέλει ο καταναλωτής. Για παράδειγμα μπήκε το 2018 για να καλύψει και την κατηγορία των διαβητικών καταναλωτών, οι οποίοι ανέρχονται σε 1,2 εκατ. άτομα στην Ελλάδα, ενώ τα τελευταία χρόνια δεν μπορεί να αγνοηθεί η θεαματική ανάπτυξη της κατηγορίας zero sugar.

Οι διαφορές από τον leader

«Στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε προϊόντα με πραγματικά μηδέν ζάχαρη, με διαφορετική προσέγγιση από τον leader της αγοράς. Να έχει όλα τα ποιοτικά και γευστικά χαρακτηριστικά, μυρωδιά, και να το πίνει κάποιος με ευχαρίστηση χωρίς να αφήνει κάποια επίγευση μετά την κατανάλωσή του» σημείωσε ο κ. Σεπετάς.

Σε σχέση με τον leader της αγοράς, ο κ. Σεπετάς σημειώνει ότι «η Βίκος Cola Zero Sugar είναι η ελληνική πρόταση, πιο φθηνή στο ράφι, και premium λόγω της βάσης του φυσικού μεταλλικού νερού».

Σε γενικές γραμμές ανέφερε ότι οι τιμές είναι κατά μέσο όρο 20% φθηνότερα από το αντίστοιχο προϊόν της Coca-Cola, όπως άλλωστε συμβαίνει και στα υπόλοιπα αναψυκτικά, τονίζοντας για παράδειγμα ότι η εξάδα πωλείται περίπου κατά περίπου 60 λεπτά φθηνότερα από τον leader.

Ο λόγος που μπήκε στα αναψυκτικά

Σχετικά με τον λόγο για τον οποίο η Βίκος, μία από τις κορυφαίες εταιρείες στον κλάδο των εμφιαλωμένων νερών, μπήκε στο αναψυκτικό, ο κ. Σεπετάς ανέφερε ότι «πρόκειται για μία φυσική εξέλιξη πραγμάτων και ως εμφιάλωση και ως προϊόν, αφού η βάση είναι το νερό και εμείς έχουμε premium βάση, χρησιμοποιώντας το φυσικό μεταλλικό νερό από τα Ζαγοροχώρια. Καταφέρνουμε να κρατάμε τα στοιχεία του νερού και στα αναψυκτικά μας».

Σημείωσε ότι τέσσερα χρόνια μετά την είσοδο της εταιρείας στην κατηγορία της cola, η Βίκος κατάφερε να έχει σήμερα μερίδιο αγοράς 4,2% στην cola και 5% συνολικά στην κατηγορία των αναψυκτικών, κάτι που σύμφωνα με τον κ. Σεπετά θεωρείται «πολύ μεγάλη επιτυχία δεδομένων των συνθηκών και του ανταγωνισμού στην αγορά».

Πώς έκλεισε το 2020

Αναφορικά με το 2020, ο κ. Σεπετάς τόνισε ότι η χρονιά έκλεισε «οριακά πτωτικά για τον τζίρο της Βίκος δεδομένων των συνθηκών. Μέσα σε κάθε κρίση υπάρχουν οι ευκαιρίες για τη χώρα, την οικονομία. Μία από αυτές είναι και το ότι το μη οργανωμένο λιανεμπόριο αναπτύχθηκε ραγδαία και αυτό αυξάνει τα μεσαία εισοδήματα, η ΕΒΓΑ της γειτονιάς ανέκαμψε και όλοι προσβλέπουν να μπουν και σε αυτή την κατηγορία. Εμείς είμασταν στραμμένοι κυρίως σε αυτό το κανάλι και όχι σε ξενοδοχεία και εστιατόρια».

Γενικότερα όλες οι κινήσεις της εταιρείας γίνονται βάσει των προσδοκώμενων όγκων, προσθέτοντας ότι «δεν μπορούμε να κάνουμε πάνω από ένα λανσάρισμα κάθε χρόνο, ακόμη και να το θέλουμε. Αυτό που κοιτάζουμε πριν από κάθε λανσάρισμα είναι να γνωρίζουμε τι ζητάει η αγορά, τι όγκος κρύβεται πίσω από κάθε προϊόν και τέλος να βρεθεί η κατάλληλη στιγμή για να γίνει αποδεκτό το προϊόν από αυτούς που έχουν τη διανομή».

ΠΗΓΗ


ΠΑΣΚΚΕΔΙ

Πανελλήνιο Σωματείο Καταστημάτων και Καταναλωτών Εστίασης και Διασκέδασης. Εξειδικευμένο portal ενημέρωσης για τον κλάδο της Εστίασης και τους καταναλωτές.


ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ