Τουρισμός και fast food στις κορυφαίες online αναζητήσεις χρηστών

8 Δεκεμβρίου, 2018
Τουρισμός και fast food στις κορυφαίες online αναζητήσεις χρηστών
Τα κυριότερα συμπεράσματα που προκύπτουν είναι ότι οι κατηγορίες online αγορών αφορούν τουρισμό / ταξίδια, fast food, ένδυση, εξοπλισμό Η/Υ και ηλεκτρικές συσκευές

Τουρισμός και fast food στις κορυφαίες online αναζητήσεις χρηστών

κατηγορία «διαμονή σε καταλύματα» κατατάχθηκε πρώτη με το 50% των απαντήσεων στην ερώτηση «σε ποιες κατηγορίες προϊόντων / υπηρεσιών πραγματοποιήσατε τουλάχιστον μια αγορά μέσω Internet την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2018».

Αυτό προκύπτει από την Ετήσια Πανελλήνια Έρευνα Ηλεκτρονικού Εμπορίου που διεξήγαγε ο ΣΕΛΠΕ και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών με την υποστήριξη του GRECA (Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου) στο πλαίσιο της εβδομάδας ηλεκτρονικού εμπορίου.

Στην κορυφή τουρισμός και φαγητό!

Τα κυριότερα συμπεράσματα που προκύπτουν είναι ότι οι κατηγορίες online αγορών αφορούν τουρισμό / ταξίδια, fast food, ένδυση, εξοπλισμό Η/Υ και ηλεκτρικές συσκευές.

Η κατηγορία «διαμονή σε καταλύματα» κατατάχθηκε πρώτη με το 50% των απαντήσεων, με την δωδεκάδα να συμπληρώνουν ταξιδιωτικές υπηρεσίες (46%), έτοιμο φαγητό (43%), ένδυση / υπόδηση (42%), εξοπλισμός Η/Υ (41%), ηλεκτρονικές συσκευές (40%), εισιτήρια για εκδηλώσεις (39%), βιβλία (37%), οικιακά είδη (36%), είδη φαρμακείου (30%), προσωπική φροντίδα (30%) και ασφάλειες (26%).

Χαρακτηριστικό δείγμα της διαδικτυακής αυτής εποχής είναι ότι το 85% των ερωτηθέντων απάντησε ότι κάνει πάνω από το 80% των online αγορών του από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, σημαντική εξέλιξη, αφού το 2016 μόνο το 60% των καταναλωτών είχε την αντίστοιχη συμπεριφορά. Πάντως το 43% συνεχίζει να αγοράζει από ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα, έστω και περιστασιακά, με κυρίους λόγους τις φθηνές τιμές (47%) και τη διαθεσιμότητα των προϊόντων (39%).

Το 2018 παρατηρήθηκε σημαντική ανάπτυξη της ελληνικής online αγοράς με αύξηση κατά 20% του μέσου αριθμού των online αγορών στο εννιάμηνο από 12,26 (2017) σε 14,86 (2018) και αύξηση περίπου κατά 20% της συνολικής μέσης αξίας των online αγορών στο εννιάμηνο 2018 σε σχέση με το 2017.

Οι κύριοι λόγοι των διαδικτυακών αγορών για τους online αγοραστές αφορά γενικά το θέμα των τιμών / προσφορών, αφού το 75% αναφέρει ότι βρίσκουν καλύτερες τιμές το 52% επιθυμεί τη σύγκριση τιμών και το 41% ότι βρίσκουν εύκολα νέες προσφορές.

Στη δεύτερη θέση είναι η εύρεση / γκάμα προϊόντων αφού το 47% αναφέρει ότι βρίσκει προϊόντα που δεν υπάρχουν σε φυσικά καταστήματα, το 38% ότι υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων και το 37% ότι βρίσκει εύκολα προϊόντα από το εξωτερικό.

Κινητό vs υπολογιστής

Η πρόσβαση των online αγοραστών στο Internet γίνεται μέσω κινητού τηλεφώνου (93%), φορητού Η/Υ (73%), σταθερού Η/Υ (57%) και tablet (33%). Η αξιοποίηση των Mobile συσκευών από τους online αγοραστές είναι πλέον καθολική αφού χρησιμοποιούνται για αναζήτηση προσφορών (από το 93% των ερωτηθέντων), για εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης (84%), για αναζήτησή τιμών, ενώ βρίσκονται σε φυσικό κατάστημα (65%), και για κατέβασμα εφαρμογών (64%).

Στην ερώτηση όμως ποια είναι η κυρία συσκευή για πραγματοποίηση των διαδικτυακών αγορών, το 80% των online αγοραστών απαντούν οι Η/Υ, ενώ μόλις 15% το κινητό και 5% το tablet. Αυτό σχετίζεται μερικώς με τη χρηστικότητα των διεπαφών και τη δυνατότητα πλοήγησης των ηλεκτρονικών καταστημάτων στις κινητές συσκευές.

Τα κυρία προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι online αγοραστές αφορούν κυρίως την παράδοση των προϊόντων όπως υψηλές χρεώσεις παράδοσης (70%), ωράριο παραλαβής των προϊόντων (31%) και παραλαβή ελαττωματικών προϊόντων (15%). Η δεύτερη κατηγορία προβλημάτων αφορά την υποστήριξη όπως η δυσκολία πληροφόρησης μετά την αγορά (19%) και η δυσκολία στην τηλεφωνική επικοινωνία (13%). Ενώ τα προβλήματα με τις ψηφιακές συναλλαγές είναι περιορισμένα, όπως δυσκολία στην πλοήγηση (14%) και δυσκολία στον τρόπο πληρωμής (6%).

Με πληροφορίες από avgi.gr


ΠΑΣΚΚΕΔΙ

Πανελλήνιο Σωματείο Καταστημάτων και Καταναλωτών Εστίασης και Διασκέδασης. Εξειδικευμένο portal ενημέρωσης για τον κλάδο της Εστίασης και τους καταναλωτές.


ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ