Τέλος στα αυτοκίνητα diesel από Αθήνα-Θεσσαλονίκη

12 Νοεμβρίου, 2018
Τέλος στα αυτοκίνητα diesel από Αθήνα-Θεσσαλονίκη
Αντίστροφη μέτρηση για τα τα diesel αυτοκίνητα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες μεγαλουπόλεις, παράλληλα με προσπάθεια μείωσης των βενζινοκίνητων

Τέλος στα αυτοκίνητα diesel από Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Αντίστροφη μέτρηση για τα τα diesel αυτοκίνητα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες μεγαλουπόλεις, παράλληλα με προσπάθεια μείωσης των βενζινοκίνητων, σύμφωνα με σχέδιο που έχει τεθεί σε εφαρμογή από την κυβέρνηση.

 «Το ντίζελ είναι κάτι από το οποίο απομακρυνόμαστε, όπως είναι το πετρέλαιο και η βενζίνη. Εμείς, ως Πολιτεία, θα δώσουµε έμφαση στα θέματα των αυτοκινήτων και των μεταφορών, µε στόχο να φύγουμε σταδιακά από τη λογική των ντίζελ οχημάτων», δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης. 

Η προσπάθεια εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο του ευρωπαϊκού στόχου για την ελαχιστοποίηση του αποτυπώματος του άνθρακα, με την ελληνική κυβέρνηση τις προσεχείς ημέρες να ετοιμάζεται να ανακοινώσει «πακέτο» κινήτρων για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης.  

Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα

Σύμφωνα με έκθεση του Εθνικού Κέντρου Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης για την κατάσταση του περιβάλλοντος στη χώρα µας, αν και η γενική εικόνα των ρύπων έχει βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, το ίδιο δεν ισχύει όσον αφορά τα αιωρούμενα σωματίδια. Αυτά καταγράφουν υπερβάσεις σε περιοχές όπου ζει το 21% του αστικού πληθυσμού(!)  

Στο πρόσφατο πρώτο άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Υποδομών και Περιβάλλοντος, οι κ.κ. Χρήστος Σπίρτζης και Σωκράτης Φάμελλος, χαρακτήρισαν σημαντική την παροχή φορολογικών κινήτρων από την ΕΕ  για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, έστω σε αρχική φάση από επαγγελματικές κατηγορίες οχημάτων, όπως ταξί και λεωφορεία (τα οποία άλλωστε κυκλοφορούν συνεχόμενα τις περισσότερες ώρες στη διάρκεια της ημέρας). 

Πόσο εφικτή είναι η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα;

Όχι πολύ, τουλάχιστον όχι ακόμα. Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα παραμένει αυτή τη στιγμή σε εμβρυϊκό στάδιο. Το 2016 στην Ελλάδα κυκλοφορούσαν µόνο 397 ηλεκτροκίνητα οχήματα, ενώ τα παλιά οχήματα (και πιο ρυπογόνα) κατακλύζουν καθημερινά τους δρόμους.   

Για την ακρίβεια, τα τέσσερα στα δέκα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους είναι ηλικίας άνω των 17 ετών, ποσοστό το οποίο στα αυτοκίνητα δηµόσιας χρήσης διαμορφώνεται στο 30%! 

Στην παλαιότητα των οχημάτων αποδίδεται η μεγάλη εξάρτησή τους από τα συμβατικά καύσιμα. Έτσι, υπολογίζεται ότι το 86% του στόλου κινείται µε κάποιου είδους βενζίνη (απλή ή αμόλυβδη), ενώ µε πετρέλαιο κινείται το 13,3%. Ειδικά στα λεωφορεία, το πετρέλαιο αποτελεί το βασικό καύσιμο (95%), ενώ µε εναλλακτικά καύσιμα (υγραέριο και φυσικό αέριο) κινείται μόλις το 1,8% του συνόλου. Φυσικό αέριο καταναλώνουν σήμερα µόνο 310 λεωφορεία στην Αθήνα… 

του Αντώνη Καραμπουρνιώτη

Εγγραφή Μέλους ΔΩΡΕΑΝ – Κατάστημα Εστίασης/Διασκέδασης

Αγαπητέ επισκέπτη σε προσκαλούμε να εγγραφείς ως μέλος του ΠΑΣΚΕΔΙ. Μαζί μπορούμε να πετύχουμε πολλά. Τα 35.000 μέλη μας το ξέρουν. Γίνε κι εσύ μέλος!

Αν είσαι ήδη μέλος επέλεξε: Σύνδεση

Αν δεν είσαι μέλος μπορείς να εγγραφείς ΔΩΡΕΑΝ τώρα: Εγγραφή

Έχοντας την ιδιότητα του καταστηματάρχη υγειονομικού ενδιαφέροντος μπορείς να εγγραφείς ως μέλος του ΠΑΣΚΕΔΙ εντελώς ΔΩΡΕΑΝ

Αναλυτικότερα τα προνόμια των μελών εδώ.

Θέλεις να μαθαίνεις πρώτος όλα τα νέα πάνω στην εστίαση, τον κλάδο της φιλοξενίας και τον τουρισμό; Θέλεις να ξέρεις όλα τα νέα που θα απογειώσουν την επιχείρησή σου;

Ακολούθησε τώρα το ΠΑΣΚΚΕΔΙ στα social media και μείνει διαρκώς online!

Κάντε like στο Facebook, ή follow σε Instagram & twitter!


ΠΑΣΚΚΕΔΙ

Πανελλήνιο Σωματείο Καταστημάτων και Καταναλωτών Εστίασης και Διασκέδασης. Εξειδικευμένο portal ενημέρωσης για τον κλάδο της Εστίασης και τους καταναλωτές.


ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ