Συνδρομητική τηλεόραση: Ερχονται στην Ελλάδα οι ανταγωνιστές του Netflix

16 Φεβρουαρίου, 2021
1473694-tileorasi-930-4

Δύο νέοι παίκτες, η Disney+ και το HBO Max, αναμένεται να κάνουν ντεμπούτο στη χώρα μας μέχρι το τέλος του χρόνου. Οι προσφορές για την κατάκτηση μεριδίων αγοράς και oι επόμενες κινήσεις από Nova, Cosmote TV και Wind Vision.

Δύο νέοι «παίκτες» συνδρομητικής τηλεόρασης αναμένεται να εισέλθουν στην ελληνική αγορά έως το τέλος του 2021, διεκδικώντας κομμάτι της πίτας της αγοράς του 1,1 εκατ. συνδρομητών.Πρόκειται για το Disney+ και το HBO Max, δύο συνδρομητικές πλατφόρμες που περιμένουν με αγωνία πολλοί Έλληνες, εξαιτίας της αποκλειστικότητας που προσφέρουν σε παραγωγές και ταινίες που σε άλλες χώρες, όπως τη δική μας, παίζονται -στην καλύτερη περίπτωση- μόνο στις κινηματογραφικές αίθουσες.

Το HBO Max είναι μια επερχόμενη λύση ροής από τον όμιλο Warner Media, που σημαίνει ότι είναι έτοιμο να προσφέρει εκπομπές όπως το House of Dragons prequel, το Game of Thrones, καθώς και εκείνες από DC όπως Cartoon Network και Looney Tunes Cartoons.

Το HBO Max, εκτός των ΗΠΑ, θα διατεθεί τον Ιούνιο, με τη streaming υπηρεσία να κάνει το ντεμπούτο της αρχικά στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική, όπου προς το παρόν διατίθεται η υπηρεσία HBO Go. Η διάθεση στη Λ. Αμερική θα είναι μόλις η πρώτη φάση παγκόσμιας διάθεσης για την υπηρεσία, καθώς η εταιρεία υπόσχεται πως αργότερα μέσα στο έτος θα γίνει διαθέσιμη και στην Ευρώπη (πιο συγκεκριμένα στις Σκανδιναβικές χώρες, Ισπανία, Κεντρική Ευρώπη και Πορτογαλία). Προς το τέλος της χρονιάς, όπως έχει ανακοινώσει η διοίκηση της πλατφόρμας, θα επεκταθεί και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, με τους Έλληνες να έχουν στραμμένα τα βλέμματα περιμένοντας να διατεθεί και εδώ.

Στην παρούσα φάση, το HBO Max έχει μηνιαία συνδρομή 14,99 δολαρίων και προσφέρει πάνω από 10.000 ώρες προγράμματος. Προς το παρόν, μέρος του περιεχομένου του HBO -και όχι του HBO Max- προσφέρει η Vodafone TV, χωρίς δέσμευση συμβολαίου. Πρόκειται για περισσότερα από 45 δημοφιλή κανάλια. Προσφέρει θέαση από τρεις συσκευές ταυτόχρονα με 6,30 €/μήνα, χωρίς αποκωδικοποιητή, με δωρεάν δοκιμή για 1 μήνα και με 8,50€/μήνα με αποκωδικοποιητή με 12μηνη ή 24μηνη δέσμευση συμβολαίου.

Το Disney+

Το Disney+ είναι η συνδρομητική πλατφόρμα streaming της Disney, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες θα γίνει διαθέσιμη στην Ελλάδα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Οι συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία παγκοσμίως μάλιστα ώθησαν την εταιρεία να επιτύχει τον στόχο της πενταετίας για 90 εκατ. συνδρομητές σε λιγότερο από τρία χρόνια λειτουργίας (ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2019).

Ο νέος πήχης που έθεσε τώρα η εταιρεία είναι 230 έως 260 εκατ. συνδρομητές έως το 2024. Αξιοσημείωτο είναι πως όταν ξεκίνησε η πανδημία, η πλατφόρμα αριθμούσε 33,5 εκατ. συνδρομητές, οι οποίοι μέσα σε ένα τρίμηνο έφτασαν τα 73,7 εκατ.

Τον περασμένο Δεκέμβριο, η Disney ανακοίνωσε σχέδια για περίπου 100 κινηματογραφικά και τηλεοπτικά προγράμματα, από τα οποία περίπου το 80% πρόκειται να προβληθεί απευθείας στην πλατφόρμα Disney+. Στα σχέδια περιλαμβάνει σχεδόν δώδεκα σειρές της Marvel και περισσότερα από 10 πρότζεκτ των Star Wars.

Το Netflix

Ο μεγάλος ανταγωνιστής της το Netflix, το οποίο δραστηριοποιείται εδώ και καιρό στην ελληνική αγορά με αρκετά καλές επιδόσεις, είχε στη συνδρομητική του βάση 203,7 εκατ. συνδρομητές στο τέλος του 2020, εγγράφοντας 8,5 εκατ. νέες συνδρομές μέσα σε δύο μήνες (Οκτώβριο με Νοέμβριο). Όπως αναφέρθηκε τότε, το 41% της συνδρομητικής του βάσης (παλιών και νέων συνδρομητών) προέρχονται από την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Για το επόμενο τρίμηνο, που λήγει τον Μάρτιο, το Netflix προβλέπει ότι θα έχει 6 εκατ. επιπλέον συνδρομητές παγκοσμίως.

Να θυμίσουμε ότι οι συνδρομητές του Netflix στην χώρα μας ξεπερνούν τις 400 χιλιάδες, τη στιγμή που η συνολική αγορά της συνδρομητικής αγγίζει το 1,1 εκατ. συνδρομητές.

Στην πλειονότητα των Ελλήνων συνδρομητών επιλέγεται η ακριβή συνδρομή των 13,99 ευρώ, η οποία δίνει παράλληλη πρόσβαση σε 4 οθόνες. Έτσι τη μοιράζονται με συγγενείς και φίλους, υπερδιπλασιάζοντας τον αριθμό των νοικοκυριών που παρακολουθεί το περιεχόμενο της διεθνούς συνδρομητικής πλατφόρμας. Δεν είναι τυχαίο ότι κύκλοι της αγοράς ανεβάζουν τον αριθμό των νοικοκυριών που «βλέπουν» Netflix σε περίπου 1 εκατ.

Εκτός από το Netflix και το Disney+ που αναμένεται, οι Έλληνες τηλεθεατές έχουν μέχρι σήμερα πρόσβαση στο Apple TV+ και το Amazon Prime.

Από την πλευρά τους, Cosmote TV, Nova και Wind Vision στοχεύουν στο αθλητικό περιεχόμενο, αλλά και στις νέες παραγωγές.

Οι προσφορές από τις τρεις πλατφόρμες αναμένεται να κορυφωθούν τους επόμενους μήνες. Μάλιστα πολλοί από αυτούς στρέφονται και στην υιοθέτηση μιας εναλλακτικής μορφής πώλησης, για προσφορά μεμονωμένων παραγωγών, ταινιών ή αγώνων, προσπαθώντας να αυξήσουν τα έσοδά τους από πελάτες που δεν θα αποτελούν σταθερούς συνδρομητές.

H Nova

Στο πλαίσιο αυτό δεν είναι τυχαίο ότι τη Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2021 η Nova ανακοίνωσε νέα προσφορά για τους συνδρομητές της, που περιλαμβάνει:

  • 2 μήνες δωρεάν το πάγιο σε όλες τις υπηρεσίες Nova3play και Nova2play με Internet 100 Mbps, καθώς και στις υπηρεσίες Τηλεόρασης
  • Δωρεάν τα τέλη ενεργοποίησης, η εγκατάσταση και όλος ο εξοπλισμός χωρίς επιπλέον χρέωση
  • 2 μήνες δώρο ΟΛΟ το πλούσιο, premium περιεχόμενο της Nova για όσους επιλέξουν προγράμματα Νοva3play με Internet 100 Mbps.

Cosmote TV

Όσον αφορά τη νέα Cosmote TV είναι διαθέσιμη ως εφαρμογή στο μενού της με προτεινόμενα Apps, είναι η δημοφιλής συνδρομητική streaming υπηρεσία με σειρές, ταινίες και παιδικές εκπομπές, Amazon Prime Video.

Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη σε πάνω από 200 χώρες παγκοσμίως, ενώ στην Ελλάδα είναι διαθέσιμη από το 2016.

Μέσα από τον Android TV αποκωδικοποιητή τους, οι συνδρομητές της νέας streaming υπηρεσίας της COSMOTE TV έχουν τη δυνατότητα να μπουν στο Google Play, να κατεβάσουν την εφαρμογή Amazon Prime Video και στη συνέχεια να την προσθέσουν στο κύριο μενού της COSMOTE TV, δίπλα στα YouTube & Google Play Apps.

ΠΗΓΗ


ΠΑΣΚΚΕΔΙ

Πανελλήνιο Σωματείο Καταστημάτων και Καταναλωτών Εστίασης και Διασκέδασης. Εξειδικευμένο portal ενημέρωσης για τον κλάδο της Εστίασης και τους καταναλωτές.


ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ