Προμήθειες έως 33% πληρώνει η εστίαση στις πλατφόρμες delivery

20 Οκτωβρίου, 2021
912355e572c1491dadddce669d6c2d38

Της Αλεξάνδρας Γκίτση

Συνέταιρο στην επιχείρησή τους έχουν βάλει τα καταστήματα εστίασης που συνεργάζονται με τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, αναφέρουν παράγοντες της αγοράς στο Capital.gr, που σημειώνουν πως η χρέωση επί της απόδειξης μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και το 30%.

Όπως λέει γνωστός εστιάτορας στο Capital.gr, για έναν λογαριασμό αξίας 115 ευρώ που πληρώνει ο καταναλωτής, η προμήθεια που λαμβάνει μια ηλεκτρονική πλατφόρμα για να εκτελέσει την παραγγελία ανέρχεται στα 38,5 ευρώ, δηλαδή εισπράτει το 33,4% επί της απόδειξης.

Η βασική προμήθεια, όπως εξηγεί στο Capital.gr ο εστιάτορας είναι στο 27% δηλαδή για μια απόδειξη 115 ευρώ είναι στα 31,05 ευρώ, σε αυτό το ποσό των 31,05 ευρώ προστίθεται ο ΦΠΑ (24%) για την υπηρεσία που είναι άλλα 7,45 ευρώ και έτσι προκύπτει η προμήθεια των 38,5 ευρώ.

Efood: Προβλήματα στην πλατφόρμα για παραγγελίες - Τι απαντά η εταιρεία |  Έθνος

Η συγκεκριμένη προμήθεια, που υπερβαίνει το 30% επί της απόδειξης, αφορά εκτός από την παρουσία του καταστήματος στον διαδικτυακό τόπο της πλατφόρμας, μέσω της οποίας ο καταναλωτής μπορεί να βρει το κατάστημα και να κάνει την παραγγελία του και τη διανομή του προϊόντος με μηχανάκια που παρέχει η εκάστοτε πλατφόρμα.

Αν κάποιο κατάστημα διαθέτει τον δικό του στόλο με μηχανάκια delivery, άρα δεν χρησιμοποιεί τα μηχανάκια της πλατφόρμας, τότε η προμήθεια που πληρώνει το εκάστοτε κατάστημα κυμαίνεται από 8-16% ανάλογα με το σημείο και την περιοχή.

Σε αυτό το κόστος δεν περιλαμβάνεται η έξτρα προβολή του καταστήματος στην πλατφόρμα ή οι προσφορές και οι εκπτώσεις που κάνουν τα καταστήματα. 

Οι δύο βασικές πλατφόρμες που ελέγχουν την αγορά είναι η efood και η Wolt. Πέρυσι ο τζίρος της efood αυξήθηκε στα 64,488 εκατ. ευρώ από 43,171 εκατ. ευρώ το 2019.

Η ανάπτυξη αυτή προήλθε  από την αύξηση των παραγγελιών με αποτέλεσμα τα έσοδα από τις προμήθειες να αυξηθούν κατά 13,4 εκατ. ευρώ στα 46,143 εκατ. ευρώ.

Επίσης ο τζίρος της ενισχύθηκε και λόγω της χρήσης των υπηρεσιών προώθησης των συνεργαζόμενων καταστημάτων, όπως premium placement, προτεινόμενα πιάτα κ.λπ. με αποτέλεσμα τα συγκεκριμένα έσοδα να ξεπεράσουν τα 13,527 εκατ. ευρώ, δηλαδή 5,3 εκατ. ευρώ περισσότερα από το 2019.

Ενώ στα 4,19 εκατ. ευρώ από 1,98 εκατ. ευρώ αυξήθηκαν τα έσοδα από τις λοιπές υπηρεσίες που αφορούν κυρίως τα έσοδα από τη χρήση πιστωτικών καρτών που χρεώνονται στα εστιατόρια και προκύπτουν από την επιλογή πληρωμής μέσω διαδικτύου από τον τελικό καταναλωτή.

Σε ό,τι αφορά στα προ φόρων κέρδη της αυτές ανήλθαν στα 28,7 εκατ. ευρώ από 22,247 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους στα 21,39 εκατ. ευρώ από 16,8 εκατ. ευρώ.

Η Wolt εμφάνισε πέρυσι τζίρο 12,8 εκατ. ευρώ από 3 εκατ. ευρώ το 2019, κέρδη προ φόρων 372.189 ευρώ από 93.001 ευρώ, καθαρά κέρδη στα 282.864 ευρώ έναντι 70.681 ευρώ και ταμειακά διαθέσιμα άνω των 3 εκατ. ευρώ από 211.794 ευρώ το 2019.

Εκτός από τον κλάδο της εστίασης που παραδοσιακά το delivery ηλεκτρονικό ή τηλεφωνικό υπήρχε και προ Covid, με το ξέσπασμα της πανδημίας η “πίτα” έχει μεγαλώσει και στο “παιγνίδι” έχουν μπει και κάβες, μανάβικα, mini market, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, αρτοποιεία, ζαχαροπλαστεία, σούπερ μάρκετ, κ.ά.

ΠΗΓΗ


ΠΑΣΚΚΕΔΙ

Πανελλήνιο Σωματείο Καταστημάτων και Καταναλωτών Εστίασης και Διασκέδασης. Εξειδικευμένο portal ενημέρωσης για τον κλάδο της Εστίασης και τους καταναλωτές.


ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ