Από το πώς εργαζόμαστε, το πώς μετακινούμαστε έως το πώς επικοινωνούμε, ο κορονοϊός άλλαξε όλες τις πτυχές της καθημερινότητάς μας. Είναι επίσης εμφανές ότι μετέτρεψε δραστικά ακόμη και τον τρόπο που τρώμε, ειδικά εάν μιλάμε για το ντελίβερι. Όλους τους τελευταίους μήνες, από τη στιγμή που ο Covid-19 έκανε την εμφάνισή του στις ΗΠΑ, οι κορυφαίες αλυσίδες γρήγορου φαγητού της χώρας (McDonald’s, Chipotle, Dunkin’ Donuts, Starbucks και αρκετοί άλλοι) ανέφεραν σημαντικά κέρδη. Επίσης, οι τριμηνιαίες αναφορές των εν λόγω επιχειρήσεων δείχνουν και το πόσο δραστικά έχουμε αλλάξει συνήθειες.

 

Ξοδεύουμε περισσότερα για να αποθηκεύουμε

Αντί να μπαίνουμε στο κατάστημα για έναν καφέ και σάντουιτς, αγοράζουμε πολύ περισσότερο φαγητό μέσω ντελίβερι. Η Starbucks δήλωσε ότι ο μέσος ημερήσιος τζίρος των καταστημάτων της αυξήθηκε κατά 25% το τελευταίο τρίμηνο, επειδή οι πελάτες παραγγέλνουν πέρα από έναν καφέ, και πολλά άλλα ροφήματα και είδη διατροφής. Η Dunkin’, επίσης παρατήρησε μαζικές πωλήσεις ντόνατς, κέικ και γλυκών, σε ποσότητες που αφορούν τουλάχιστον μια τετραμελή οικογένεια. Αλλά η είδηση προέρχεται από την Domino’s: «Ένα από τα πράγματα που έχουμε ακούσει κατά τη διάρκεια του τριμήνου είναι ότι οι πελάτες βάζουν περισσότερες μερίδες φαγητού στο ηλεκτρονικό καλάθι των παραγγελιών τους, έτσι ώστε να έχουν περίσσευμα και για την επόμενη μέρα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Ριτς Άλλισον.

Το drive-through ευδοκιμεί

Η μετάβαση σε μια «ανέπαφη» παραλαβή έτοιμου φαγητού εκτός καταστήματος, με ειδικό σύστημα παράδοσης και πληρωμής χωρίς την επαφή υπαλλήλου και πελάτη, αποτελεί πλέον για την McDonald’s το 90% των πωλήσεών της. Η Chipotle επίσης επεκτείνει επιθετικά το drive-through, ανοίγοντας πρόσφατα το 100ό της κατάστημα, την ίδια ώρα που το 60% των νέων τοποθεσιών που έχει προγραμματίσει να ανοίξει μέσα στο 2021 θα εξυπηρετεί τους πελάτες μόνο μέσα από το αυτοκίνητο. Τέλος, η Taco Bell ανακοίνωσε ότι εξυπηρετεί επιπλέον 5 εκατομμύρια αυτοκίνητα μέσω του συστήματος drive-through σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο.

Οι ψηφιακές πωλήσεις σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο

Οι online παραγγελίες που έγιναν απευθείας στις αλυσίδες γρήγορου φαγητού, αλλά και μέσω υπηρεσιών από ανεξάρτητες εταιρείες ντελίβερι, πολλαπλασιάστηκαν σημαντικά το τελευταίο τρίμηνο. Οι ψηφιακές πωλήσεις του δεύτερου τριμήνου της Chipotle αυξήθηκαν κατά 216% σε ετήσια βάση και αποτελούν το 61% των συνολικών πωλήσεών της. Ταυτόχρονα, οι επιχειρήσεις Taco Bell, Pizza Hut και KFC ανακοίνωσαν ρεκόρ όλων των εποχών στις ψηφιακές παραγγελίες, ανεβάζοντας συνολικά το τζίρο τους από 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια πέρσι, σε 1 δισεκατομμύριο δολάρια μόνο τους τελευταίους έξι μήνες.

Το πρωινό έβαλε «λουκέτο»

Η σχεδόν πλήρης κατάργηση μιας πρωινής διαδρομής από το σπίτι στο γραφείο, είχε τεράστιες επιπτώσεις για τις αλυσίδες που πρόσφεραν ένα πρωινό στο πόδι ή καφέ και σάντουιτς για το γραφείο. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Starbucks, Κέβιν Τζόνσον, δήλωσε ότι «η αναστάτωση στις καθημερινές πρωινές ρουτίνες, ιδίως με το να μην πηγαίνουν πλέον οι άνθρωποι στην εργασία ή τα παιδιά τους στο σχολείο, έφερε μια αναπάντεχη ανατροπή στα επιχειρηματικά μας σχέδια». Στο ίδιο αρνητικό κλίμα όσον αφορά τα πρωινά μενού, ήταν και οι δηλώσεις του Διευθύνοντος Συμβούλου της McDonald, Κρις Κεμπτζίνσκι. «Η απαγόρευση των μετακινήσεων αποτέλεσε τροχοπέδη στις πωλήσεις πρωινών γευμάτων και σνακ, το πιο ωραίο κομμάτι της ημέρας για κάθε εργαζόμενο».

Το μεσημέρι είναι το νέο πρωί

Ο κόσμος μπορεί πλέον να μην σταματά για πρωινό στα ειδικά καταστήματα, ωστόσο, οι πελάτες επανακάμπτουν κοντά στο μεσημέρι -μέσω τηλεφωνικής ή ηλεκτρονικής παραγγελίας. Η Starbucks, βλέποντας την αλλαγή, μετακίνησε όλες τις βάρδιες των πρωινών υπαλλήλων της τρεις ώρες μετά, με τον μεγαλύτερο φόρτο παραγγελιών να λαμβάνει χώρα γύρω στις 2.00 μ.μ. Η Dunkin’, επίσης παρατήρησε μια παρόμοια τάση, με το περισσότερο δυναμικό της να πιάνει δουλειά από τις 11.00 π.μ., αντί για τις 8.00 π.μ.

ΠΗΓΗ