Πώς μπορεί ένα σχέδιο συνεχούς πανδημίας να καλύπτει τους εργαζόμενους;

22 Δεκεμβρίου, 2020
koronoios-epixeirisi-grafeio-ergazomenoi

Ένα σημαντικό στοιχείο για τη διατήρηση της συνέχειας των επιχειρήσεων κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας είναι η φροντίδα της υγείας των εργαζομένων. Ο ειδικός για την πανδημία σχεδιασμός πρέπει να αποτελεί μέρος του συνολικού προγράμματος BCDR.

Οι τελευταίοι εννέα και πλέον μήνες της πανδημίας COVID-19 έχουν δείξει τη σημασία του να εξετάζουμε τους ανθρώπους όταν αναπτύσσουν ένα επιχειρηματικό σχέδιο συνέχειας και αποκατάστασης καταστροφών. Πολλοί οργανισμοί ασχολούνται με νέα ζητήματα που δεν είναι πάντα χαρακτηριστικά των πιο παραδοσιακών καταστροφών, όπως διακοπές που σχετίζονται με καταιγίδες και επιθέσεις ransomware. Οι ασθένειες των εργαζομένων, οι κοινωνικές αποστάσεις και η μακροχρόνια απομακρυσμένη εργασία έχουν γίνει μεγάλες προκλήσεις σε σχεδόν κάθε οργανισμό.

Υπάρχουν κάποιες βασικές αλλαγές που μπορούν να κάνουν οι εταιρείες στην επιχειρηματική τους συνέχεια και τα προγράμματα αποκατάστασης καταστροφών (BCDR) για την καλύτερη προσαρμογή σε θέματα που βασίζονται σε ανθρώπους. Αναγνωρίζοντας τις προκλήσεις που έθεσε το COVID-19 και λαμβάνοντας υπόψη σε ένα ενημερωμένο σχέδιο συνέχειας της πανδημίας, οι ομάδες DR μπορούν να αποφύγουν την επιφυλακή στο μέλλον.

Πρώτον, ένας οργανισμός πρέπει να τροποποιήσει την τρέχουσα στρατηγική συνέχισης της επιχείρησής του για να αντιμετωπίσει την πιθανή απώλεια ή μη διαθεσιμότητα εργαζομένων για παρατεταμένα χρονικά διαστήματα. Αυτό περιλαμβάνει καταστάσεις στις οποίες οι άνθρωποι εργάζονται εξ αποστάσεως και οι αλλαγές στη σωματική και ψυχική υγεία των εργαζομένων θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε απρογραμμάτιστη απουσία ή αδυναμία εκτέλεσης των κανονικών καθηκόντων τους. Οι υπάρχουσες ομάδες BCDR πρέπει να γνωρίζουν τους ρόλους και τις ευθύνες τους όταν ασχολούνται όχι μόνο με επιχειρησιακά θέματα, αλλά και με θέματα ανθρώπων.

Το επόμενο βήμα είναι να ενσωματωθούν οι δραστηριότητες προγραμματισμού αποκατάστασης πανδημίας ως αναπόσπαστο μέρος των σχεδίων BCDR. Οι μέρες ενός ξεχωριστού σχεδίου συνέχειας πανδημίας για τη συλλογή σκόνης σε ένα ράφι έχουν τελειώσει. Δεδομένης της κατάστασης που βιώνουν οι άνθρωποι σε ολόκληρο τον κόσμο, δεν έχει πλέον νόημα να σκεφτόμαστε πανδημίες – ή άλλα μακρινά συμβάντα που σχετίζονται με την υγεία – ως περιστατικά μία φορά στη ζωή.

Το ISO έχει ένα πρότυπο που αντιμετωπίζει τις «πτυχές των ανθρώπων» που σχετίζονται με τον σχεδιασμό συνέχειας των επιχειρήσεων. ISO 22330: 2018, Ασφάλεια και ανθεκτικότητα – Συστήματα διαχείρισης επιχειρησιακής συνέχειας – Κατευθυντήριες γραμμές για τις πτυχές της επιχειρηματικής συνέχειας, παρέχει “οδηγίες για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη πολιτικών, στρατηγικών και διαδικασιών για την προετοιμασία και διαχείριση ατόμων που επηρεάζονται από ένα συμβάν. ” Το πρότυπο αναφέρεται σε τέσσερα αναπόσπαστα στοιχεία που φαίνονται στο παρακάτω διάγραμμα.

Πανδημία επιχειρηματικής συνέχειας

Στην πανδημία του κοροναϊού, η ετοιμότητα της τεχνολογίας ήταν σε γενικές γραμμές καλή κατάσταση, ειδικά όπως ισχύει για την απομακρυσμένη εργασία. Όμως οι οργανισμοί δεν είχαν σχέδια και διαδικασίες για την αντιμετώπιση απομακρυσμένων εργασιών . Πολλοί οργανισμοί – ιδιαίτερα, ομοσπονδιακές και κρατικές κυβερνήσεις – δημιούργησαν προγράμματα “τηλεργασίας” πριν από χρόνια για να αντιμετωπίσουν την πιθανή ανάγκη για απομακρυσμένη εργασία σε ένα καταστροφικό συμβάν.

Δυστυχώς, πολλές μη κυβερνητικές οργανώσεις που καθιέρωσαν δυνατότητες απομακρυσμένης εργασίας δεν ήταν προετοιμασμένες για μια κατάσταση στην οποία όλοι ή οι περισσότεροι εργαζόμενοι θα εργάζονταν από το σπίτι.

Πολλοί από αυτούς τους οργανισμούς έπρεπε να αντιμετωπίσουν και να μετριάσουν αυτές τις ελλείψεις από την τρέχουσα πανδημία. Η πρόκληση τώρα είναι εάν οι εργαζόμενοι μπορούν να επιστρέψουν στη δουλειά και, εάν ναι, με ποιον νέο κανόνα.

Το ISO συνιστά τόσο οι ομάδες BC / DR όσο και οι ανθρώπινοι πόροι να συνεργάζονται πολύ πριν από κάθε περίπτωση πανδημίας.

Το παρακάτω είναι μια λίστα με δραστηριότητες που σχετίζονται με ανθρώπους που μπορούν να αποτελέσουν μέρος ενός σχεδίου πανδημικής συνέχειας:

  1. Βεβαιωθείτε ότι είναι διαθέσιμη και ενημερωμένη μια λίστα με όλες τις προσβάσιμες εγκαταστάσεις υγειονομικής περίθαλψης, συμπεριλαμβανομένων των νοσοκομείων, των ίδιων χειρουργικών κέντρων και των ιατρικών υπηρεσιών.
  2. Δημιουργήστε μια λίστα με οργανισμούς παροχής υπηρεσιών που ασχολούνται με εξειδικευμένα ζητήματα, όπως η ψυχική υγεία . οικογενειακά θέματα; χρήση αλκοόλ και ναρκωτικών · και νομικά, συναισθηματικά, άγχος και άλλα θέματα που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την απόδοση των εργαζομένων.
  3. Καθιέρωση και τεκμηρίωση διαδικασιών για να βοηθήσουν τους υπαλλήλους να μετριάσουν ζητήματα που περιλαμβάνουν άγχος, άγχος και άλλες ψυχικές καταστάσεις, ιδίως παρέχοντας δεδομένα επαφής για ειδικούς που μπορούν να βοηθήσουν.
  4. Οι εργαζόμενοι πρέπει να προσδιορίσουν τις κύριες και εναλλακτικές επαφές έκτακτης ανάγκης τους και οι ανθρώπινοι πόροι πρέπει να περιλαμβάνουν αυτά τα δεδομένα σε όλες τις βάσεις δεδομένων των εργαζομένων.
  5. Καθιέρωση διαδικασιών μετάβασης εάν οι εργαζόμενοι μετακινούνται σε απομακρυσμένο περιβάλλον εργασίας
  6. Καθιέρωση και τεκμηρίωση διαδικασιών διαχείρισης για επίκληση σε καταστάσεις όπου οι εργαζόμενοι πρέπει να εργάζονται εξ αποστάσεως και να διεξάγουν περιοδικά εκπαίδευση για όλους τους υπαλλήλους.
  7. Καθιέρωση και τεκμηρίωση διαδικασιών επικοινωνίας για υπηρεσίες διασκέψεων όπως το Zoom και το Microsoft Teams και βεβαιωθείτε ότι όλοι οι υπάλληλοι γνωρίζουν πώς να τις χρησιμοποιούν.
  8. Εάν ενδείκνυται το καταφύγιο στο χώρο, τεκμηριώστε τις διαδικασίες και προσδιορίστε συγκεκριμένες τοποθεσίες για τα άτομα που πρέπει να μετεγκατασταθούν.
  9. Καθιέρωση και τεκμηρίωση των διαδικασιών μετάβασης για επιστροφή στην εργασία, με ευελιξία εφαρμογής βάσει της φύσης της εκδήλωσης.

Το BCDR είναι κάτι περισσότερο από διακοπή ρεύματος και ανάκτηση δεδομένων. Φροντίστε να ενσωματώσετε όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία που εστιάζουν στους ανθρώπους στο σχέδιο συνέχειας της πανδημίας σας.

ΠΗΓΗ


ΠΑΣΚΚΕΔΙ

Πανελλήνιο Σωματείο Καταστημάτων και Καταναλωτών Εστίασης και Διασκέδασης. Εξειδικευμένο portal ενημέρωσης για τον κλάδο της Εστίασης και τους καταναλωτές.


ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ