Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Starbucks βλέπει περισσότερα καταστήματα, ταχύτερη καινοτομία ως κλειδί

25 Ιανουαρίου, 2021
kevin-johnson-ceo-of-starbuck-speaks-onstage-for-starbucks-news-photo-866773758-1529607356

Σε αυτήν την 5η Μαρτίου 2019, η φωτογραφία Kevin Johnson, Διευθύνων Σύμβουλος της Starbucks, θέτει μια φωτογραφία στο κατάστημα Starbucks Reserve της εταιρείας, που βρίσκεται στο κτίριο των κεντρικών γραφείων της εταιρείας στη γειτονιά SODO του Σιάτλ. (AP Photo / Ted S. Warren)

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Starbucks Kevin Johnson θέλει η εταιρεία του να κινηθεί πιο γρήγορα.

Στην Κίνα, η Starbucks ανοίγει ένα κατάστημα κάθε 15 ώρες καθώς προσπαθεί να μείνει μπροστά από τους φθηνότερους ανταγωνιστές.

Στο σπίτι, η Johnson δημιουργεί μικρότερες ομάδες για να επιταχύνει την ανάπτυξη προϊόντων. Το νέο Cloud Macchiato της Starbucks αναπτύχθηκε, δοκιμάστηκε και εγκρίθηκε σε τέσσερις εβδομάδες την περασμένη άνοιξη. Αυτή η διαδικασία έπαιρνε μήνες.

Αυτές οι κινήσεις μπορεί να βοηθήσουν τη Starbucks να βελτιώσει την επισκεψιμότητα στα καταστήματα, η οποία μειώθηκε παγκοσμίως την τελευταία περίοδο της χρήσης. Αλλά παραμένουν άλλες παγίδες. Για παράδειγμα, η αλυσίδα που εδρεύει στο Σιάτλ μπορεί να αντιμετωπίσει σημαντική αντίδραση εάν ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της Χάουαρντ Σουλτς αποφασίσει να διεκδικήσει πρόεδρος.

Κέβιν Τζόνσον

Ο Τζόνσον, πρώην στέλεχος τεχνολογίας, εντάχθηκε στο διοικητικό συμβούλιο της Starbucks Corp. το 2009 και έγινε CEO το 2017. Συζήτησε πρόσφατα την εταιρεία με το The Associated Press. Οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις έχουν επεξεργαστεί για μεγάλη διάρκεια και σαφήνεια.

Ερ. Τα νέα ποτά φέρνουν τους πελάτες, αλλά πώς το ισορροπούν με ικανοποιημένους πελάτες που θέλουν οικεία ποτά;

A. Εξυπηρετούμε περισσότερους από 100 εκατομμύρια πελάτες την εβδομάδα σε 30.000 καταστήματα σε όλο τον κόσμο. Πολλές φορές οι πελάτες έρχονται επειδή έχουν το αγαπημένο τους ποτό, και έτσι προσανατολίζαμε τα ποτά μας στις βασικές πλατφόρμες μας, είτε είναι παρασκευασμένος καφές είτε εσπρέσο, Teavana ή τα αναψυκτικά μας. Και μετά θα πάρουμε μια βασική πλατφόρμα ποτών όπως το macchiato και θα κάνουμε μια μικρή στροφή ή κάτι λίγο ξεχωριστό.

Η ανακοίνωση του Χάουαρντ Σουλτς θέτει τα Starbucks σε δύσκολη θέση. Πώς μπορείτε να υποστηρίξετε τον μακροχρόνιο ηγέτη της εταιρείας αλλά και να αποστασιοποιήσετε;

A. Δεν είναι πλέον ο διευθύνων σύμβουλος ή ο εκτελεστικός πρόεδρος. Είναι ανεξάρτητος στις δικές του απόψεις και τι κάνει. Το επίκεντρό μας είναι να παραμείνουμε στην επιχείρηση της Starbucks. Δεν συμμετέχουμε στις εθνικές πολιτικές εκλογές.

Ερ. Μία από τις πιο ορατές ενέργειές σας ως Διευθύνων Σύμβουλος ήταν η απόφασή σας να κλείσετε όλα τα καταστήματα των ΗΠΑ για μια μέρα την περασμένη άνοιξη για εκπαίδευση φυλετικής προκατάληψης μετά τη σύλληψη δύο μαύρων σε ένα Starbucks στη Φιλαδέλφεια. Η δράση αυτή οδήγησε σε διαρκή αλλαγή;

Α. Το κλείσιμο όλων των καταστημάτων μας και η συγκέντρωση όλης της εκπαίδευσης κατά της προκατάληψης ήταν η αρχή ενός ταξιδιού. Από τότε έχουμε προσθέσει σε αυτό με αυτό που ονομάζουμε συνεδρίες εκροής και άλλη εκπαίδευση που κάνουμε κάθε μήνα σε ολόκληρη την εταιρεία. Θα έλεγα ότι αυτό θα είναι πάντα ένα ταξίδι για εμάς. Οι ενέργειες που κάναμε και οι ενέργειες που συνεχίζουμε να μας κάνουν μια καλύτερη εταιρεία.

Ε. Περάσατε 32 χρόνια στον τομέα της τεχνολογίας πριν αναλάβετε τον τρέχοντα ρόλο σας. Πώς ενημέρωσε το ιστορικό σας στην τεχνολογία την εργασία σας στο Starbucks;

Α. Έμαθα πώς να ενοποιήσω ανθρώπους γύρω από μια κοινή αποστολή και να επιδιώξω τη συγκεκριμένη αποστολή. Εκτός από αυτό, πέρασα χρόνια κατανοώντας πώς η τεχνολογία αναδιαμορφώνει τον καταναλωτή. Η Starbucks έχει πάνω από 16 εκατομμύρια ενεργά μέλη Rewards και συνολικά 30 εκατομμύρια ψηφιακά συνδεδεμένους πελάτες. Φέρνουμε τεχνολογία με τρόπο που συμπληρώνει την ανθρώπινη σύνδεση και την εμπειρία στο κατάστημα. Και αυτό είναι ένα μεγάλο μέρος αυτού που πιστεύουμε ότι είναι απαραίτητο για κάθε λιανοπωλητή.

Η Q. Starbucks ξεκίνησε πρόσφατα την παράδοση στις ΗΠΑ μέσω της UberEats. Όμως, ανέκαθεν είχε μια πριμοδότηση γιατί διαθέτει καλά σχεδιασμένα καταστήματα και χειροποίητα ποτά. Πώς αλλάζει αυτό εάν αρχίσουν να χρησιμοποιούν παράδοση περισσότεροι πελάτες;

Α. Ένα από τα κριτήρια σχεδιασμού που είχαμε όταν παρουσιάσαμε το Starbucks Delivers ήταν να διασφαλίσουμε ότι το άνοιγμα του καναλιού παράδοσης δεν επηρεάζει αρνητικά την εμπειρία στα καταστήματά μας. Έχουμε ρυθμίσει τις διαδικασίες με τρόπο που να έχουμε απρόσκοπτη διεπαφή από την τεχνολογία UberEats στην τεχνολογία μας στο κατάστημα. Και χρησιμοποιούμε τις διαδικασίες που χρησιμοποιούμε για παραγγελία μέσω κινητού για να καταλάβουμε πώς μπορούμε να ικανοποιήσουμε τη ζήτηση χωρίς να επηρεάσουμε τους πελάτες που παραγγέλνουν στα καταστήματά μας. Μέχρι στιγμής είχαμε μια πολύ καλή ανάπτυξη. Αυτό το φαινόμενο της παράδοσης λαμβάνει χώρα σε όλο τον κόσμο, και έτσι αυτή η ιδέα της παραγγελίας της Starbucks για παράδοση είναι αυτή που θα αρχίσει να διαμορφώνεται παγκοσμίως καθώς προχωράμε.

Ερ. Τι συμβουλή θα δίνατε στον νεότερο εαυτό σας;

Α. Λοιπόν, αν σκεφτώ στο ταξίδι της ζωής μου, οι συμβουλές που θα έδινα στη νεότερη εκδοχή του εαυτού μου είναι αυθεντικές. Πέρασα τη ζωή ίσως να μην έχω το θάρρος να δείξω την ευπάθεια ή την αυτοπεποίθηση να είμαι πραγματικά ποιος ήμουν και καθώς πήρα αργότερα στη ζωή μου κατάλαβα ότι η αυθεντικότητα είναι ο γρηγορότερος τρόπος για να δημιουργήσω ανθρώπινη σύνδεση και να οδηγήσω τους ανθρώπους. Αυτό σημαίνει ότι έχετε το θάρρος να δείξετε ευπάθεια, να δείξετε ενσυναίσθηση και συμπόνια και να το κάνετε αυτό, δείχνετε κάτι που όλοι μας έχουμε σε αυτόν τον πλανήτη. Αυτή είναι η ανθρώπινη εμπειρία και αυτό κάνει τους μεγάλους ηγέτες.

 


ΠΑΣΚΚΕΔΙ

Πανελλήνιο Σωματείο Καταστημάτων και Καταναλωτών Εστίασης και Διασκέδασης. Εξειδικευμένο portal ενημέρωσης για τον κλάδο της Εστίασης και τους καταναλωτές.


ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ