Νέο «χτύπημα» του κράτους κατά της εστίασης! Ντροπιαστική καμπάνια που «σκάβει τον λάκκο» για καταστήματα και ιδιοκτήτες!

15 Αυγούστου, 2018
Νέο «χτύπημα» του κράτους κατά της εστίασης! Ντροπιαστική καμπάνια που «σκάβει τον λάκκο» για καταστήματα και ιδιοκτήτες!
Ο πολύπαθος χώρος της εστίασης βρίσκεται διαρκώς στο στόχαστρο του κράτους, λειτουργώντας συνήθως απροστάτευτος ως ο αποδιοπομπαίος τράγος

Νέο «χτύπημα» του κράτους κατά της εστίασης! Ντροπιαστική καμπάνια που «σκάβει τον λάκκο» για καταστήματα και ιδιοκτήτες!

Ο πολύπαθος χώρος της εστίασης βρίσκεται διαρκώς στο στόχαστρο του κράτους, λειτουργώντας συνήθως απροστάτευτος ως ο αποδιοπομπαίος τράγος για όλα τα στραβά της ελληνικής οικονομίας. Η πιο πρόσφατη κίνηση των ελληνικών αρχών και συγκεκριμένα της ΑΑΔΕ, ήταν να «κυνηγήσει» με ακόμα πιο ύπουλο τρόπο τον κλάδο της εστίασης με την καμπάνια κατά της φοροδιαφυγής «#Apodixi_Please – Εκστρατεία ενημέρωσης των τουριστών» που ουσιαστικά υπονομεύει τον κλάδο ως «χτύπημα κάτω από τη μέση»!

Το κράτος αποφάνθηκε: η εστίαση φταίει για όλα! 

Παρόλο που ο κλάδος της εστίασης αποτελεί βασικό πυλώνα της βιομηχανίας του τουρισμού για την ελληνική οικονομία, το κράτος και η κυβέρνηση «φροντίζουν» να θέτουν ακόμα περισσότερα εμπόδια στον δρόμο της! 

Η φοροδιαφυγή μοιάζει από τις πιο επίμαχες αφορμές που έχει βρει η κυβέρνηση προκειμένου να αυξήσει την πίεση στις επιχειρήσεις εστίασης. Με απόπειρες όπως η «Τρίαινα» και η «Νυχτερίδα», τελευταίο μέτρο για να στιγματίσουν ολοκληρωτικά τον κλάδο, είναι η νέα καμπάνια της ΑΑΔΕ με ονομασία «Apodixi please»

Όπως υποστηρίζεται στόχος της καμπάνιας είναι να ενημερώσει τους τουρίστες για τα δικαιώματά τους, αλλά και για τα «κόλπα» που -υποτίθεται- χρησιμοποιούν επιτήδειοι στη χώρα μας προκειμένου να κλέψουν την εφορία, παραβλέποντας την επιτηδειότητα αυτών να στερούν τα πάντα από τον Λαό εδώ και δεκαετίες.

Ο γραφικός τίτλος δεν επιλέχθηκε τυχαία, αφού η χρήση greeklish με αγγλικά παραπέμπει στον τρόπο με τον οποίο το κράτος ζητά, ουσιαστικά, από τους ξένους κυρίως τουρίστες να απαιτούν τις αποδείξεις τους από τα καταστήματα εστίασης. Ήδη σχετικά ρεπορτάζ, προκειμένου να αποδείξουν του λόγου το αληθές, τονίζουν πόσο θετικά έχει ήδη αντηχήσει αυτή η καμπάνια σε συνειδητοποιημένους για το πρόβλημα της φοροδιαφυγής στη χώρα μας, τουρίστες. 

Το ίδιο γραφική, με «ύπουλες» προεκτάσεις, είναι και η συνοδευόμενη φωτογραφία, που ουσιαστικά απεικονίζει ένα κατάστημα εστίασης. Το υπονοούμενο από τις αρχές είναι σαφές, προκαλώντας εκ των προτέρων αρνητικές εντυπώσεις, που όχι μόνο βάζουν στο ίδιο σακί υγιείς και κακές επιχειρήσεις, αλλά εν τέλει στιγματίζουν συνολικά την εικόνα όλου του κλάδου! Σε κάθε περίπτωση, ποιος σας είπε κύριοι πως εσείς είστε οι καλοί κι εμείς οι κακοί; Μήπως εδώ και σαράντα χρόνια δεν μας χορτάσατε ψεύτικες υποσχέσεις, δεν κλέψατε, δεν ξεπουλήσατε την πατρίδα, τα ιδανικά, τα ήθη και τα έθιμα, την πολιτιστική μας κληρονομιά, την οικογένεια, την θρησκεία, την παιδεία, την υγεία και προπάντων την Δημοκρατία; Εδώ κρύβεται το μυστικό της σήψης κύριοι κι όχι σε μια απόδειξη ενός fast food, που δεν θα κοπεί, από κάποιον ασυνείδητο επιχειρηματία, που σεις οι ίδιοι δημιουργήσατε, όταν τον χρηματοδοτούσατε και τον προτρέπατε, με 15.000 Ευρώ να στήσει σουβλατζίδικο, γνωρίζοντας πως ήταν θέμα χρόνου να καταστραφεί οικονομικά, διότι απ΄ την πρώτη στιγμή τον φορτώνατε με πρόστιμα. Μάθετε λοιπόν πως για να αποκτήσετε τον σεβασμό του κλάδου μας, πρέπει να τον κερδίσετε, όχι με καμπάνιες, μα με έντιμες πράξεις. Κάντε κάτι γι΄ αυτόν. Πάψτε να τον κλέβετε και μάθετε να τον σέβεστε!!!

Πως λειτουργεί η ντροπιαστική καμπάνια «Apodixi please»

Η καμπάνια αναπτύσσεται σε δύο πεδία: banners που παίζουν μέσω Google campaign σε ξένα sites, τα οποία σε οδηγούν σε ειδικά διαμορφωμένη σελίδα της ΑΑΔΕ, όπου οι τουρίστες ενημερώνονται ότι με ελάχιστες εξαιρέσεις (ταξί, περίπτερα) μπορούν να πληρώνουν με κάρτα κι ως εκ τούτου οι υπόχρεοι π.χ. εστιατόρια ή καφέ δεν έχουν το δικαίωμα να τους ζητάνε μετρητά. Επιπλέον, ενημερώνονται ότι άπαντες υποχρεούνται σε έκδοση απόδειξης και μάλιστα μέσω ταμειακής μηχανής- πάλι με ελάχιστες εξαιρέσεις- με την επισήμανση ότι αν δεν λάβουν απόδειξη, δεν υποχρεούνται να πληρώσουν το λογαριασμό.

Οι τουρίστες ενημερώνονται, μάλιστα, με την αντιπαραβολή δύο φωτογραφιών, για το γνωστό κόλπο, όπου αντί απόδειξης, ένας επαγγελματίας φέρνει το δελτίο παραγγελίας. Έτσι οι επισκέπτες μαθαίνουν ποια στοιχεία είναι αυτά που ξεχωρίζουν ένα απλό δελτίο παραγγελίας από την κανονική απόδειξη, χωρίς φυσικά να μπορούν να ελέγξουν αν η ταμειακή είναι «μαϊμού». Επίσης, σημειώνεται ότι από τη στιγμή που στην τιμή συμπεριλαμβάνεται ο φόρος, αν συνδράμουν στην είσπραξη του από τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, συνδράμουν στα δημόσια έσοδα κι ακολούθως στη βελτίωση των παρεχόμενων τουριστικών υπηρεσιών.

Το δεύτερο πεδίο της καμπάνιας «τρέχει» στις πύλες εισόδου της χώρας, κυρίως στα αεροδρόμια, με αφίσες «Apodixi please», όπου με ένα μικρό κειμενάκι, οι τουρίστες αφενός ενημερώνονται για το δικαίωμά τους να πληρώνουν με κάρτα, αφετέρου καλούνται να ζητάνε απόδειξη.

Γιατί στοχοποιείται η εστίαση;

Το γνωστό «τροπάριο» της φοροδιαφυγής στην εστίαση πρέπει επιτέλους να φτάσει στο τέλος του. Το αποκορύφωμα της καμπάνιας «Apodixi please» εκθέτει συνολικά τον ήδη βάναυσα «χτυπημένο» κλάδο της εστίασης και τον βγάζει ουσιαστικά στο σανίδι ως τον κύριο υπαίτιο για όλα τα φαινόμενο φοροδιαφυγής στην Ελλάδα. 

Το πρόβλημα της φοροδιαφυγής, ωστόσο, δεν είναι τόσο απλό. Και συμπεριφορές όπως η παραπάνω από την πλευρά του κράτους, οδηγούν τον κλάδο της εστίασης σε κατάρρευση με μαθηματική ακρίβεια. Αντί η κυβέρνηση να προσπαθήσει να δώσει πραγματικές λύσεις στα άπειρα γραφειοκρατικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες, αντί να προβεί σε πραγματικές βελτιωτικές λύσεις όπως η μείωση του ΦΠΑ, τα λιγότερα πρόστιμα, οι οικονομικές διευκολύνσεις, σε ένα πλαίσιο συνολικών κινήσεων που θα επιτρέψουν στον κλάδο να είναι παραγωγικός με συνέπεια να αποδώσει κέρδος στο κράτος, εκείνη επιλέγει να βάλει ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια, που είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσουν σε «λουκέτο» ακόμα περισσότερες επιχειρήσεις. 

Ή μήπως η ένταξη του κλάδου της εστίασης στον ΕΟΤ, σύμφωνα με το Β.Δ. 436/1961 , όπως ισχύει, ώστε να μπορεί κι αυτός να επιδοτηθεί σαν τα Ξενοδοχεία και τις λοιπές τουριστικές επιχειρήσεις, δεν είναι μέτρο που θα βοηθούσε όντως τα καταστήματα εστίασης; Θεωρούμε αδιανόητο να ενημερώνουμε τους τουρίστες για την ΄΄κακιά΄΄ Εστίαση, μα η Εστίαση να μην απολαμβάνει τα οικονομικά πακέτα χρηματοδότησης του ΕΟΤ, όπως ο Ξενοδοχειακός κλάδος, αλλά κατά έναν περίεργο τρόπο, να αποκαλείται από την εκάστοτε Κυβέρνηση ΄΄βαριά βιομηχανία του Τουρισμού΄΄. Σταματήστε λοιπόν να παίζετε τα παιχνίδια των Δήμων κι εντάξτε την Εστίαση άμεσα στον ΕΟΤ, με κριτήρια ΕΟΤ κι όχι άδειες σε όλους, όπως γίνεται τώρα, αρκεί οι Δήμοι να πάρουν τα παράβολα και τα πρόστιμα. 

Το ΠΑΣΚΚΕΔΙ αναλαμβάνει δράση!

Όλοι γνωρίζουν ότι ο κλάδος της εστίασης αποτελεί ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας και ειδικά σε αυτά τα κρίσιμα χρόνια, ύστερα από όλη τη συνολική κατάρρευση της ελληνικής οικονομίας, χρειάζεται ακόμα μεγαλύτερο σεβασμό & στήριξη. 

Δεν αναφέρουμε ότι όλες οι επιχειρήσεις λειτουργούν άψογα. Ωστόσο, δεν είναι δυνατό για μεμονωμένα περιστατικά, να στιγματίζεται ολόκληρος ο κλάδος, μαζί με τόσους και τόσους έμπειρους καταστηματάρχες που επενδύουν χρήματα στις επιχειρήσεις τους! Κι όλο αυτό, την ίδια στιγμή, που το σύνολο του κρατικού μηχανισμού μαστίζεται από πληθώρα σκανδάλων, ενώ ο ένας μετά τον άλλο, πολλοί επαγγελματικοί κλάδοι είναι μπλεγμένοι σε εκκωφαντικές οικονομικές ατασθαλίες… 

Λέγεται αυτό προσπάθεια καταπολέμησης της φοροδιαφυγής; 

Ή ρίχνουμε στάχτη στα μάτια του κόσμου;

Το ΠΑΣΚΚΕΔΙ, στηρίζει από την πρώτη στιγμή όλες τις υγιείς επιχειρήσεις στον χώρο της εστίασης, που συντηρούν ουσιαστικά περίπου 1.000.000 οικογένειες, προσφέροντας δεύτερη και τρίτη δουλειά, σε όσους δεν μπορούν να βρουν αλλού. Το Σωματείο δίνει καθημερινό αγώνα για να βοηθήσει τον κλάδο να σταθεί στα πόδια του, να επιλύσει όλα τα προβλήματα που παρεμποδίζουν την ανάπτυξή του και τελικά, να του επιτρέψουν να λειτουργήσει παραγωγικά για την ίδια την ελληνική οικονομία.  

Στο πλαίσιο αυτό, το ΠΑΣΚΚΕΔΙ απαιτεί από τις αρμόδιες αρχές να αντικαταστήσουν την επίμαχη φωτογραφία της καμπάνιας «Apodixi please» αποδεικνύοντας ότι προσπαθεί να αντιμετωπίσει συνολικά το φαινόμενο της φοροδιαφυγής, με ίσα μέτρα και σταθμά για όλους τους κλάδους, χωρίς να στιγματίζει την πολύπαθη εστίαση, άλλως διατηρούμε τα νόμιμα δικαιώματά μας, να στραφούμε δικαστικά κατά παντός υπευθύνου!  

Εγγραφή Μέλους ΔΩΡΕΑΝ – Κατάστημα Εστίασης/Διασκέδασης

Αγαπητέ επισκέπτη σε προσκαλούμε να εγγραφείς ως μέλος του ΠΑΣΚΕΔΙ. Μαζί μπορούμε να πετύχουμε πολλά. Τα 35.000 μέλη μας το ξέρουν. Γίνε κι εσύ μέλος!

Αν είσαι ήδη μέλος επέλεξε: Σύνδεση

Αν δεν είσαι μέλος μπορείς να εγγραφείς ΔΩΡΕΑΝ τώρα: Εγγραφή

Έχοντας την ιδιότητα του καταστηματάρχη υγειονομικού ενδιαφέροντος μπορείς να εγγραφείς ως μέλος του ΠΑΣΚΕΔΙ εντελώς ΔΩΡΕΑΝ

Αναλυτικότερα τα προνόμια των μελών εδώ.


ΠΑΣΚΚΕΔΙ

Πανελλήνιο Σωματείο Καταστημάτων και Καταναλωτών Εστίασης και Διασκέδασης. Εξειδικευμένο portal ενημέρωσης για τον κλάδο της Εστίασης και τους καταναλωτές – Αποκλειστικές υπηρεσίες για καταστήματα ΚΥΑ – Πιστοποιημένος φορέας αδειών δημόσιας εκτέλεσης μουσικής με αναγνώριση από τον ΟΠΙ.


ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ


Ενισχύστε την προσπάθειά μας!

ΔΩΡΕΑΝ Εγγραφή μέλους