Μείωση κόστους-αύξηση κέρδους: η απάντηση στον γρίφο!

5 Σεπτεμβρίου, 2018
Μείωση κόστους-αύξηση κέρδους: η απάντηση στον γρίφο!
Πόσο δύσκολο είναι να αυξήσετε το κέρδος του εστιατορίου σας, χωρίς παράλληλα αυτό να σημαίνει ότι θα μειωθεί η ποιότητα των πιάτων;

Μείωση κόστους-αύξηση κέρδους: η απάντηση στον γρίφο!

Πόσο δύσκολο είναι να αυξήσετε το κέρδος του εστιατορίου σας, χωρίς παράλληλα αυτό να σημαίνει ότι θα μειωθεί η ποιότητα των πιάτων; Το ερώτημα αυτό αποτελεί γρίφο που πρέπει να λύσει κάθε καταστηματάρχης, «πονοκεφαλιάζοντας» για να διατηρήσει σε υψηλά επίπεδα την ποιότητα των πιάτων που προσφέρει, αλλά και… τον τζίρο του εστιατορίου!

Για να είστε πιο ακριβείς, ο παρακάτω οδηγός βάζει σε μια σειρά τις κινήσεις που πρέπει να υλοποιήσετε, δίνοντάς σας πολλαπλές επιλογές για να βρείτε τους συνδυασμούς που ταιριάζουν στο δικό σας εστιατόριο!

Πως έχουν τα δεδομένα για την αύξηση κέρδους

Για να αυξήσετε τα κέρδη πρέπει να πετύχετε είτε αύξηση εσόδων, είτε μείωση κόστους, με ό, τι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα των υλικών. Αντίστοιχα, για να αυξήσετε τα έσοδα, πρέπει να αυξήσετε την τιμή, είτε να αυξήσετε την ποσότητα που πουλάτε, είτε να αυξήσετε το ποσοστό των πωληθέντων προϊόντων με υψηλές τιμές.

Την ίδια στιγμή, ωστόσο, για να αυξηθεί η ποσότητα που πωλήθηκε, είναι απαραίτητο είτε να έχετε περισσότερους πελάτες, είτε να αυξηθούν οι ποσότητες που πουλάτε στους υφιστάμενους πελάτες.

Η επίτευξη της αυξημένης πώλησης σε προϊόντα υψηλού κέρδους έρχεται είτε προτείνοντας τα συγκεκριμένα προϊόντα στο σημείο αγοράς, είτε μέσω upsell με άλλα προϊόντα, είτε αν επισημάνετε αυτά τα προϊόντα σημαδεύοντάς τα με τακτικές marketing.

Πως έχουν τα δεδομένα για την αύξηση πελατών

Η αύξηση πελατών είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων. Βασικός τρόπος είναι η βελτίωση των τακτικών διαφήμισης και της στρατηγικής marketing. Πέρα όμως από αυτό, είναι σημαντικό να βελτιώσετε και την εμπειρία του πελάτη σε κάθε επαφή με το εστιατόριό σας, καθώς είναι ο λόγος του θα αποτελέσει την καλύτερη διαφήμιση σε επόμενους υποψήφιους πελάτες.

Από κει και πέρα, η εμπειρία του πελάτη βασίζεται σε εξίσου πολλά επίπεδα. Ωστόσο, τρεις είναι οι απαράβατες γραμμές για την επιτυχία: ποιότητα γεύσης – περισσότερη ποσότητα σε κάθε πιάτο – food style.  

Η ποιότητα της γεύσης είναι θέμα του σεφ. Μπορεί όμως να αποτελέσει σημαντική βοήθεια το να ακούσετε τις προτιμήσεις των πελατών σας, να τις ταιριάξετε με τις γεύσεις που προσφέρετε και όλα αυτά να γίνουν χρησιμοποιώντας την καλύτερη ποιότητα τροφίμων της αγοράς.

Γαστρονομική εμπειρία δεν είναι μόνο το φαγητό!

Η γεύση είναι η ουσία. Όμως η παρουσία ενός πελάτη στο εστιατόριο επηρεάζεται από όλη την ατμόσφαιρα, που προκαλείται από τον ίδιο τον χώρο και τη συμπεριφορά του προσωπικού. Γι’ αυτό τον λόγο, κρατήστε ολόκληρο το εστιατόριο καθαρό επιμένοντας ακόμα και στις πιο μικρές λεπτομέρειες, όπως οι χώροι που τρώνε οι πελάτες, οι χώροι αναμονής πελατών, τα w.c, οι πόρτες (γυαλί και πόμολα), οι χώροι στάθμευσης, οι εξωτερικοί χώροι, ο χώρος προετοιμασίας φαγητού, οι κανάτες νερού και οι αλατιέρες-πιπεριέρες-χαρτοπετσέτες-οδοντογλυφίδες, όπως και να μην φαίνονται πουθενά σακούλες με σκουπίδια. Την ίδια στιγμή, εκπαιδεύστε το προσωπικό σας να είναι φιλικό και διακριτικό, να μάθει πολύ καλά όλα όσα πρέπει να ξέρει για το μενού, να είναι ντυμένο κατάλληλα, φροντίζοντας να είναι εξίσου καθαρό προσεγμένο κι όταν ο πελάτης ζητήσει λογαριασμό, να εξυπηρετηθεί αμέσως.

Μενού με ιδιαιτερότητες! 

Η γεύση και οι προτιμήσεις του καθενός είναι σε μεγάλο βαθμό ένα υποκειμενικό ζήτημα, όσο νόστιμα και να είναι τα πιάτα σας. Ακόμα πιο υποκειμενικά, ωστόσο, γίνονται τα πράγματα όταν πρόκειται για τις πολλές επιλογές που οφείλει να παρέχει το μενού σας στους πελάτες. Επιλογές πιάτων ειδικά σχεδιασμένες για άτομα με συγκεκριμένες αλλεργίες, νηστίσιμες επιλογές, καθώς και menu για χορτοφάγους και vegan πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχουν ανάμεσα στον τιμοκατάλογο του μενού σας, εξυπηρετώντας κάθε πελάτη.

Συμπέρασμα

Όλα τα παραπάνω συντελούν για να έχετε μια μελετημένη εικόνα που βοηθά αφενός να δείτε τι θα ανεβάσει την απόδοση των πιάτων σας και γενικότερα του εστιατορίου και αφετέρου, να γνωρίζετε με ασφάλεια τι κοστίζει κάθε ένα από αυτά τα βήματα. Ο συνδυασμός των κινήσεων που θα κάνετε, εναπόκειται πλέον στην ιδιαιτερότητα κάθε εστιατορίου καθώς και στην αξιολόγηση των προτεραιοτήτων που προκύπτουν από τη μελέτη των παραπάνω στοιχείων

του Αντώνη Καραμπουρνιώτη

Εγγραφή Μέλους ΔΩΡΕΑΝ – Κατάστημα Εστίασης/Διασκέδασης

Αγαπητέ επισκέπτη σε προσκαλούμε να εγγραφείς ως μέλος του ΠΑΣΚΕΔΙ. Μαζί μπορούμε να πετύχουμε πολλά. Τα 35.000 μέλη μας το ξέρουν. Γίνε κι εσύ μέλος!

Αν είσαι ήδη μέλος επέλεξε: Σύνδεση

Αν δεν είσαι μέλος μπορείς να εγγραφείς ΔΩΡΕΑΝ τώρα: Εγγραφή

Έχοντας την ιδιότητα του καταστηματάρχη υγειονομικού ενδιαφέροντος μπορείς να εγγραφείς ως μέλος του ΠΑΣΚΕΔΙ εντελώς ΔΩΡΕΑΝ

Αναλυτικότερα τα προνόμια των μελών εδώ.


ΠΑΣΚΚΕΔΙ

Πανελλήνιο Σωματείο Καταστημάτων και Καταναλωτών Εστίασης και Διασκέδασης. Εξειδικευμένο portal ενημέρωσης για τον κλάδο της Εστίασης και τους καταναλωτές.


ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ