Σε «μαχαίρια» οι Έλληνες ξενοδόχοι με τnv booking.com

16 Σεπτεμβρίου, 2019
Σε «μαχαίρια» οι Έλληνες ξενοδόχοι με τnv booking.com
Στα "κόκκινα" οι σχέσεις των Ελλήνων ξενοδόχων με την booking και άλλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες κρατήσεων - Εισπράττουν προμήθειες όχι επί της καθαρής τιμής του δωματίου, αλλά και του ΦΠΑ.

Με καζάνι που βράζει και είναι έτοιμο να εκραγεί μοιάζουν οι σχέσεις των Ελλήνων ξενοδόχων με την booking.com και άλλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες κρατήσεων που επιμένουν να εισπράττουν προμήθειες όχι επί της καθαρής τιμής του δωματίου, αλλά και του ΦΠΑ. Το θέμα άνοιξε εν μέσω θέρους και δεν έχει ακόμη αντιμετωπισθεί, με συνέπεια οι ‘Ελληνες ξενοδόχοι να βρίσκονται εν αναμονή συνάντησης με τους υπεύθυνους της booking.com.

Όπως αναφέρουν παράγοντες της ξενοδοχειακής αγοράς, η διοίκησης της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων βρίσκεται εν αναμονή συνάντησης μαζί τους, ενώ παράλληλα έχει προχωρήσει στη διατύπωση των θέσεων της προς τα υπουργεία Οικονομικών και Τουρισμού.

Από την πλευρά της, η ΠΟΞ ζητεί αλλαγή στον υπολογισμό των προμηθειών που λαμβάνουν οι πλατφόρμες ηλεκτρονικών κρατήσεων,

αναφέροντας ότι οι πλατφόρμες ηλεκτρονικών πωλήσεων (εξωτερικού), για παράδειγμα booking, expedia κ.λπ., πρέπει να υπολογίζουν την προμήθεια που λαμβάνουν στην καθαρή τιμή που εισπράττει η επιχείρηση από τη διάθεση του δωματίου και όχι και επί του ΦΠΑ.

Η αντίθετη πρακτική που ακολουθείται σήμερα (χρέωση της προμήθειας στην τιμή με τον ΦΠΑ) δεν υπόκειται σε συμψηφισμό ΦΠΑ εισροών- εκροών, μιας και ως ενδοκοινοτική συναλλαγή απαλλάσσεται του ΦΠΑ και επομένως αποτελεί μια άδικη επιβάρυνση για τις επιχειρήσεις, ενώ στερεί έσοδα και από το Δημόσιο.

Η πολιτική της booking.com να χρεώνει προμήθεια 15%-25% επί του συνόλου της τιμής των ξενοδοχείων, στην οποία περιλαμβάνονται και οι φόροι, και όχι επί της «καθαρής» τιμής του καταλύματος είναι μια απαράδεκτη και αθέμιτη πρακτική σε βάρος των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, έχει επισημάνει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος. Μεσοσταθμικά το ροκάνισμα από την Booking στα κέρδη των ξενοδοχείων, όπως εξηγεί ο κ. Τάσιος, κυμαίνεται από 3% έως 5% από το κέρδος της επιχείρησης

Αφού σημειώνει ότι η Booking έχει συμβάλει στην ανάδειξη των ελληνικών περιοχών και έχει βάλει στον χάρτη των κρατήσεων και τα ξενοδοχεία των 50 και κάτω δωματίων, αναφέρει ότι η ΠΟΞ θα διεκδικήσει εξορθολογισμό της υφιστάμενης κατάστασης στο σκέλος της προμήθειας.

Μάλιστα, ο πρόεδρος της ΠΟΞ τόνισε ότι στις ΗΠΑ όπου η booking.com δεν έχει αντίστοιχα μεγάλο μερίδιο αγοράς με την Ευρώπη, η προμήθεια εφαρμόζεται επί της καθαρής τιμής του καταλύματος, ενώ το ίδιο συμβαίνει και στην Ευρώπη στο πλαίσιο μεμονωμένων συμφωνιών με αλυσίδες ξενοδοχείων.

«Αυθαίρετες χρεώσεις» Οι σχέσεις των ξενοδόχων με την booldng.com δεν αφορούν μόνο τις χρεώσεις. Όπως ανέφερε πρόσφατα η Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων «Κύκλος», «Με ανησυχητικά αυξανόμενο ρυθμό δεχόμαστε καθημερινά καταγγελίες από επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων που συνεργάζονται με την Booldng.com, για αυθαίρετες χρεώσεις της εταιρείας προς τα καταλύματα. Οι καταγγέλλοντες αναφέρουν ότι μέσω μιας θυγατρικής ή συνεργαζόμενης με την Booking.com εταιρείας “BookingSuite”, γίνονται χρεώσεις και αυτόματες αναλήψεις από τους επαγγελματικούς τραπεζικούς λογαριασμούς τους, ενώ δεν έχουν υπογράψει κάποια σύμβαση με την BookingSuite. Οι μέθοδοι που χρησιμοποιεί η Booking.com για να χρεώσει τις έξτρα υπηρεσίες – εφαρμογές BookingSuite, θυμίζουν διαδικτυακές απάτες.

Η Booldng.com εκμεταλλεύεται την πάγια εντολή που έχει απαιτήσει να κάνει κάθε συνεργαζόμενο κατάλυμα που συνεργάζεται με την Booking.com, για να εισπράξει αυθαίρετα ποσά τρίτη εταιρεία και μάλιστα για μη ληφθείσες υπηρεσίες, χωρίς τιμολόγια και χωρίς να έχει γίνει υπογραφή σχετικού συμφωνητικού. Οι καταλυματίες παραπονούνται ότι δεν μπορούν καν να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά με κάποιο αρμόδιο υπάλληλο της εταιρείας για το θέμα αυτό… και οι αυτόματες αναλήψεις συνεχίζονται!!»

Οι αντιδράσεις ξεκίνησαν από τους ξενοδόχους της Καραϊβικής, καθώς σύμφωνα με την Caribbean Hotel and Tourism Association (Ένωση Ξενοδοχείων και Τουρισμού Καραϊβικής), η ταξιδιωτική πλατφόρμα χρεώνει προμήθεια στα φιλοδωρήματα στο προσωπικό, αλλά και σε έξτρα χρεώσεις, εκτός ξενοδοχειακής τιμής (π.χ. τοπικούς φόρους).

Επίσης στη χώρα μας ο όμιλος Aldemar προχώρησε εν μέσω θέρους σε διακοπή της συνεργασίας της με την booking.com λόγω αυτών των χρεώσεων αλλά και άλλων προκείμενων με τις οποίες διαφωνεί η συγκεκριμένη αλυσίδα ξενοδοχείων.

Με πληροφορίες από ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Εγγραφή Μέλους ΔΩΡΕΑΝ – Κατάστημα Εστίασης/Διασκέδασης

Αγαπητέ επισκέπτη σε προσκαλούμε να εγγραφείς ως μέλος του ΠΑΣΚΕΔΙ. Μαζί μπορούμε να πετύχουμε πολλά. Τα 35.000 μέλη μας το ξέρουν. Γίνε κι εσύ μέλος!

Αν είσαι ήδη μέλος επέλεξε: Σύνδεση

Αν δεν είσαι μέλος μπορείς να εγγραφείς ΔΩΡΕΑΝ τώρα: Εγγραφή

Έχοντας την ιδιότητα του καταστηματάρχη υγειονομικού ενδιαφέροντος μπορείς να εγγραφείς ως μέλος του ΠΑΣΚΕΔΙ εντελώς ΔΩΡΕΑΝ

Αναλυτικότερα τα προνόμια των μελών εδώ.

Θέλεις να μαθαίνεις πρώτος όλα τα νέα πάνω στην εστίαση, τον κλάδο της φιλοξενίας και τον τουρισμό; Θέλεις να ξέρεις όλα τα νέα που θα απογειώσουν την επιχείρησή σου;

Ακολούθησε τώρα το ΠΑΣΚΚΕΔΙ στα social media και μείνει διαρκώς online!

Κάντε like στο Facebook, ή follow σε Instagram & twitter!


ΠΑΣΚΚΕΔΙ

Πανελλήνιο Σωματείο Καταστημάτων και Καταναλωτών Εστίασης και Διασκέδασης. Εξειδικευμένο portal ενημέρωσης για τον κλάδο της Εστίασης και τους καταναλωτές.


ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ