Kendall Jenner, Michael Jordan, the Rock. Πώς οι Αμερικανοί διάσημοι αλλάζουν τη βιομηχανία τεκίλας του Μεξικού

18 Αυγούστου, 2021
ΤΕΚΙΛΑ
Ένα άλογο βόσκει σε ένα γαλάζιο χωράφι αγαύης στις 26 Ιουλίου στο San Martin de las Canas, Jalisco.
(Gary Coronado / Los Angeles Times)

 

Οι άνθρωποι στη βιομηχανία τεκίλας το αποκαλούν “φαινόμενο Κλούνεϊ”.

Το 2017, ο ηθοποιός George Clooney ανακοίνωσε ότι πουλούσε την 5χρονη μάρκα τεκίλας του Casamigos σε βρετανική εταιρεία ποτών για το εκπληκτικό ποσό του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων.

Σχεδόν μέσα σε μια νύχτα, φάνηκε ότι κάθε διασημότητα της λίστας Α έκανε το ντεμπούτο της σε μια ετικέτα τεκίλα-από τον Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ μέχρι τον ΛεΜπρόν Τζέιμς, τον Νικ Τζόνας και τον Ντουέιν «The Rock» Τζόνσον.

Η πλημμύρα των επωνυμιών διασημοτήτων συνέβαλε στην αύξηση του ρεκόρ στον κλάδο. Το Μεξικό, η πηγή όλης της τεκίλας, πέρυσι παρήγαγε 60 εκατομμύρια γαλόνια – 800% περισσότερο από δύο δεκαετίες πριν.

Η έκρηξη είναι ορατή εδώ, μια πόλη όπου οι στενοί, λιθόστρωτοι δρόμοι είναι γεμάτοι από τουρίστες και φαινομενικά κάθε αποστακτήριο υφίσταται επέκταση. Στους γύρω λόφους, η μπλε αγαύη, το κύριο συστατικό της τεκίλας, πωλείται σε τιμές ρεκόρ.

Οι άνθρωποι περπατούν κατά μήκος της Calle Jose Cuervo στην Τεκίλα, Χαλίσκο
Οι άνθρωποι περπατούν κατά μήκος του Calle Jose Cuervo στην Τεκίλα, Χαλίσκο τον Ιούλιο.
(Gary Coronado / Los Angeles Times)

“Δεν μπορούμε να συμβαδίσουμε με την παγκόσμια ζήτηση”, δήλωσε ο Augustin Velázquez Servin, παραγωγός αγαύης που έχει επίσης μια μικρή ετικέτα που ονομάζεται Ruiseñor. «Όποιος έχει τεκίλα αυτή τη στιγμή την πουλάει στην τιμή του χρυσού».

Όμως δεν είναι όλοι ευχαριστημένοι με την ταχεία ανάπτυξη της βιομηχανίας, η οποία έχει και περιβαλλοντική τιμή-καθώς οι αγρότες σπρώχνουν τα δάση για να φυτέψουν περισσότερη αγαύη-και μια πολιτιστική-με τους ξένους να παίζουν συνεχώς αυξανόμενο ρόλο σε μία από τις πιο περήφανες πολιτιστικές παραδόσεις του Μεξικού.

«Προσωπικά το βρίσκω πολύ λυπηρό όταν χιλιάδες χρόνια ιστορίας περιορίζονται σε μια καμπάνια μάρκετινγκ από ένα πολύ διάσημο άτομο», δήλωσε ο David Suro-Piñera, συντηρητής που κατέχει τη μικρή ετικέτα τεκίλας Siembra Azul. «Όλα όσα έχουν πραγματικά σημασία για αυτά τα πνεύματα μειώνονται σε διασημότητα».

Ο Salvador “Chava” Rosales Trejo, ο οποίος βοηθά στη λειτουργία του ποτοποιείου Tequila Cascahuin και είναι εγγονός του ιδρυτή του, είπε ότι πολλοί διάσημοι δεν καταλαβαίνουν τι χρειάζεται πραγματικά για να φτιάξει τεκίλα.

Η Monsarat Delgado ελέγχει τα μπουκάλια τεκίλας για ακαθαρσίες
Η Monsarat Delgado ελέγχει τα μπουκάλια τεκίλας για ακαθαρσίες πριν επισημανθεί στο αποστακτήριο Cascahuin Tequila.
(Gary Coronado / Los Angeles Times)

«Δεν καταλαβαίνουν τη γη, δεν καταλαβαίνουν τις πρώτες ύλες, δεν καταλαβαίνουν τι είναι η αγαύη, δεν καταλαβαίνουν τους πόρους που έχουμε εδώ», είπε.

Αυτές οι εντάσεις φούσκωσαν στην επιφάνεια φέτος όταν το σούπερ μοντέλο Kendall Jenner αποκάλυψε το τελευταίο της επιχειρηματικό εγχείρημα: ένα εμπορικό σήμα που ονομάζεται 818 Tequila.

Οι κριτικοί έκλαψαν για πολιτιστική ιδιοποίηση , επισημαίνοντας γραμματικά λάθη στα ισπανικά στις πρώτες ετικέτες και αστείες διαφημίσεις που έδειξαν στον Τζένερ να σκοντάψει ένα άλογο που καλπάζει μέσα στα χωράφια της αγαύης. Η Τζένερ, η οποία ονόμασε τη μάρκα από τον κωδικό περιοχής για την κοιλάδα του Σαν Φερνάντο, κατηγορήθηκε από τους διαδικτυακούς σχολιαστές ότι η τεκίλα είναι «ευφυΐα».

Αλλά όπως τόσα αστέρια που έχουν αγκαλιάσει την τεκίλα, εκείνη είχε το τελευταίο γέλιο.

Μετά από μήνες πειράγματος της ετικέτας στους 182 εκατομμύρια οπαδούς της στο Instagram, η πρώτη παρτίδα τεκίλας της Τζένερ εξαντλήθηκε σχεδόν αμέσως.

Μπλε χωράφια αγαύης με το Sierra Madre Occidental που φαίνεται στο βάθος στο San Martin de las Canas, Jalisco.
Μπλε χωράφια αγαύης με το Sierra Madre Occidental στο βάθος στο San Martin de las Canas, Jalisco.
(Gary Coronado / Los Angeles Times)::

Το εργοστάσιο που φτιάχνει τη μάρκα του Michael Jordan βρίσκεται σε έναν πολυσύχναστο αυτοκινητόδρομο στα περίχωρα της Τεκίλα, όπου η πόλη δίνει τη θέση της σε κυλιόμενα χωράφια με ασημένια αγαύη.

Η Celia Maestri ήταν μεξικανοαμερικανός εισαγωγέας αλκοολούχων ποτών στο Χιούστον όταν αγόρασε το αποστακτήριο με τον σύζυγό της το 2008. Η επιχείρησή τους, Casa Maestri, ήταν ακόμη στα σπάργανα όταν ο Clooney πούλησε. Την ίδια μέρα, άρχισαν να χτυπούν τα τηλέφωνά τους. Ο καλούντας μετά τον καλούντα ήθελε να μάθει αν το αποστακτήριο θα μπορούσε να τους βοηθήσει να φτιάξουν τη δική τους ετικέτα τεκίλας.

Σήμερα, το εργοστάσιο παράγει σχεδόν 150 μάρκες – περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο αποστακτήριο στο Μεξικό.

“Είμαστε δημιουργοί ονείρων”, δήλωσε ο Maestri, του οποίου η εκτεταμένη βιομηχανική εγκατάσταση περιλαμβάνει τώρα ένα πολυτελές σαλόνι όπου οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε εκατοντάδες μπουκάλια, πώματα και ετικέτες.

Η εταιρεία παρήγαγε τεκίλα για μια σειρά διεθνών σταρ-συμπεριλαμβανομένου του Έλον Μασκ, του ράπερ Ε-40, της ηθοποιού Σάι Μίτσελ και του τραγουδιστή των Τρίτων ματιών, Στίβεν Τζένκινς.

Αλλά το πιο διάσημο εμπορικό σήμα του Casa Maestri είναι το Cincoro του Jordan, το οποίο έρχεται σε ένα μπουκάλι σε σχήμα φύλλου αγαύης και έχει κλίση 23 μοιρών – ένα νεύμα για τον ενιαίο αριθμό του Jordan όταν έπαιζε για τους Chicago Bulls.

Με τιμή που κυμαίνεται από 75 $ για blanco έως 1.568 $ για επιπλέον añejo, είναι μία από τις πιο ακριβές τεκίλες στην αγορά.

Ένας άντρας κρατά ένα άδειο γυάλινο μπουκάλι. Ράφια μπουκαλιών στρωμένα στους τοίχους
Mario Villanueva, διευθυντής λειτουργιών στο αποστακτήριο τεκίλας Casa Maestri, με διάφορα μπουκάλια που μπορούν να επιλέξουν οι μάρκες για να εμφιαλώσουν το προϊόν τους.
(Gary Coronado / Los Angeles Times)

Είναι όμως ό, τι υποσχέθηκε η διευθύνουσα σύμβουλος της Cincoro, Emilia Fazzalari σε πρόσφατη συνέντευξή της στο Forbes – «μια νέα τεκίλα, μια καλύτερη τεκίλα;»

Όπως όλη η τεκίλα που παρασκευάζεται στο Casa Maestri, αποστάζεται από χυμό που εξάγεται από αγαύες που μαγειρεύονται εν μέρει σε φούρνο και εν μέρει σε αυτόκλειστο, ατμόπλοιο υψηλής πίεσης που αρέσει στους παραγωγούς για την αποτελεσματικότητά του, αλλά που πολλοί γνώστες της τεκίλας περιφρονούν επειδή πιστεύουν συμβιβάζει τη γεύση.

Έχει σχετικά χαμηλή κατάταξη στην εφαρμογή αξιολόγησης Tequila Matchmaker με βάση το πλήθος , με έναν κριτικό να περιγράφει τη γεύση του añejo των 130 δολαρίων του Cincoro ως «καραμέλα βανίλιας LifeSaver βουτηγμένη σε σκόνη κοκκοφοίνικα» και καταλήγοντας «δεν υπάρχει τίποτα που να είναι εδώ κοντά καλή, παραδοσιακά τεκίλα προσπαθεί να είναι. »

Και όμως η μάρκα ήταν άκρως επιτυχημένη, τριπλασιάζοντας τις πωλήσεις από τότε που ξεκίνησε το 2020.

Το κλειδί, φυσικά, είναι ο Τζόρνταν, ο οποίος εμφανίζεται σε διαφημιστικό υλικό για την τεκίλα μαζί με τους συν-επενδυτές του-τέσσερις ιδιοκτήτες ομάδων του ΝΒΑ-και το ρουφάει σε όλο το ντοκιμαντέρ του Netflix ” The Last Dance “.

Πρωτοπόρος στην επιχειρηματικότητα των διασημοτήτων, ο Τζόρνταν έχει βγάλει περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο δολάρια πουλάει τα πάντα, από τα πάνινα παπούτσια της Nike μέχρι τα εσώρουχα Hanes μέχρι τα χάμπουργκερ της McDonald’s. Έριξε τα ίχνη για σταρ όπως η Rihanna , η οποία έγινε δισεκατομμυριούχος και η πλουσιότερη γυναίκα μουσικός στον κόσμο, όχι από τις πωλήσεις δίσκων αλλά από τη μάρκα καλλυντικών της.

Οι πελάτες ψωνίζουν σε ψηλά ράφια γεμάτα μπουκάλια τεκίλας
Το κατάστημα Nuestros Dulces πουλά πάνω από 2.000 διαφορετικά μπουκάλια τεκίλα.
(Gary Coronado / Los Angeles Times)

Η Jenna Fagan, συνιδρυτής της Teremana Tequila με τον Dwayne “The Rock” Johnson , είπε ότι κορυφαία στελέχη στη βιομηχανία οινοπνευματωδών ποτών είναι πλέον συνηθισμένα να συναντιούνται με διασημότητες, οι οποίοι ασχολούνται επίσης με το κρασί, τη βότκα και το ουίσκι.

«Όταν κάθεσαι μαζί τους, συνειδητοποιείς ότι η πλειοψηφία τους θέλει να ξεκινήσει ένα πνεύμα γιατί πιστεύει ότι είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να βγάλεις γρήγορα χρήματα», είπε.

Ο Fagan επιμένει ότι ο Johnson είναι διαφορετικός – ένας γνήσιος σπασίκλας τεκίλας που ασχολείται πολύ περισσότερο με το εμπορικό σήμα του από άλλα αστέρια. Σε αντίθεση με τις περισσότερες ετικέτες διασημοτήτων, το Teremana έχει το δικό του αποστακτήριο και η οικογένεια που το κάνει είναι συνιδιοκτήτης της μάρκας.

Αλλά ο Fagan απογοήτευσε όταν ρωτήθηκε αν το σχέδιο είναι να πουλήσει μια μέρα σε ένα συγκρότημα ποτών.

«Είναι πραγματικά κλήση DJ», είπε, αναφερόμενη στον Τζόνσον με τα αρχικά του.

Ο Fagan ήταν προηγουμένως πρόεδρος της Tequila Avion, η οποία πούλησε στη γαλλική εταιρεία ποτών Pernod Ricard το 2018 για περίπου 100 εκατομμύρια δολάρια.

Αυτό το εμπορικό σήμα ανήκε επίσης εν μέρει σε μια διασημότητα – ο ράπερ Jeezy, ο οποίος το προώθησε με θέρμη, το πιο αξιομνημόνευτο σε ένα τραγούδι με τον Sean “Diddy” Combs που ονομάζεται “Bottles Up”.

«Μπουκάλια, κρατήστε τα ψηλά», έβαλαν οι ράπερ πριν ελέγξουν το όνομα Avion καθώς και το DeLeon-μια μάρκα τεκίλας που τυχαίνει να ανήκει εν μέρει στον Diddy.

Οι προϊσπανικές γηγενείς ομάδες στο Μεξικό ζύμωναν την αγαύη σε ένα παχύρρευστο αλκοολούχο ποτό γνωστό ως pulque για αιώνες, όταν οι Ισπανοί κατακτητές έφτασαν τον 16ο αιώνα και έκαναν την πρώτη αποσταγμένη τεκίλα.

Έκτοτε εξελίχθηκε σε βιομηχανία 10,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως.

Στη οινοποίηση, η γαλλική λέξη «terroir» χρησιμοποιείται για να περιγράψει πώς οι μοναδικές πτυχές μιας περιοχής παραγωγής σταφυλιών διαμορφώνουν τη γεύση του κρασιού που φτιάχνεται εκεί. Όλο και περισσότερο, η φράση χρησιμοποιείται επίσης για να μιλήσουμε για τεκίλα.

Ένας άνδρας μυρίζει ένα ποτήρι τεκίλα
Erick Velazquez, 34 ετών, ειδικός στη γευσιγνωσία τεκίλας με το αποστακτήριο El Tequileno.
(Gary Coronado / Los Angeles Times)

Ένας δοκιμαστής με εκλεπτυσμένο ουρανίσκο μπορεί να πει τη διαφορά μεταξύ αγαύης που συλλέγεται από τα ψυχρότερα υψίπεδα της πολιτείας (πιο γλυκιά) και εκείνων από τη θερμότερη κοιλάδα που περιβάλλει την πόλη της Τεκίλα (πιο γήινη και ποώδης). Μπορούν να μυρίσουν αν το ποτό είναι 100% αγαύη ή μείγμα, που σημαίνει ότι προέρχεται εν μέρει από άλλα σάκχαρα και αν η γεύση έχει ενισχυθεί με πρόσθετα.

Σύμφωνα με το νόμο του Μεξικού, η τεκίλα δεν είναι τεκίλα, εκτός εάν παράγεται στο Χαλίσκο ή σε επιλεγμένους δήμους σε τέσσερις άλλες πολιτείες. Ωστόσο, δεν υπάρχει κανένας νόμος που να απαγορεύει την ιδιοκτησία ξένων μαρκών ή αποστακτηρίων, και τα τελευταία 50 χρόνια, η τεκίλα έχει μετατραπεί από ένα πνεύμα που έχει αποσταχθεί σε μεγάλο βαθμό από τους μικρούς Μεξικανούς παραγωγούς σε ένα παγκόσμιο προϊόν που κυριαρχείται από πολυεθνικές εταιρείες.

Ο Ivan Rosario Perez Lopez φορτώνει μπλε πυρήνες αγαύης για ψήσιμο στον ατμό σε φούρνο.
(Gary Coronado / Los Angeles Times)

Σχεδόν όλες οι κορυφαίες εταιρείες τεκίλας στον κόσμο – ο Jose Cuervo είναι μια αξιοσημείωτη εξαίρεση – ανήκουν σε ξένες εταιρείες. Οι γνώστες γκρινιάζουν ότι η γεύση αυτών των εμπορικών σημάτων, συμπεριλαμβανομένων των Sauza, Cazadores και Herradura, έχει μειωθεί με την έλευση της όλο και πιο αποτελεσματικής εκβιομηχάνισης, συμπεριλαμβανομένου του διαχύτη, που μαγειρεύει αγαύη ακόμη πιο γρήγορα από ένα αυτόκλειστο.

Ένας εργαζόμενος αναδεύει τον γλυκό χυμό αγαύης για να ζυμωθεί αργότερα με μαγιά στο αποστακτήριο Cascahuin Tequila.
Ένας εργαζόμενος αναδεύει τον γλυκό χυμό αγαύης που αργότερα θα ζυμωθεί με μαγιά στο αποστακτήριο Cascahuin Tequila.
(Gary Coronado / Los Angeles Times)

Η αυξανόμενη αμερικανική ζήτηση ήταν ένα βασικό μέρος του μετασχηματισμού. Πέρυσι, το 72% του συνόλου της παραγόμενης τεκίλας εξήχθη στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Τουλάχιστον 700 νέα εμπορικά σήματα έχουν καταχωρηθεί τα τελευταία τέσσερα χρόνια και έρχονται περισσότερα, δήλωσε ο Grover Sanschagrin, ένας Αμερικανός, ο οποίος με τη σύζυγό του, Scarlet, συνιδρύουν την Tequila Matchmaker .

«Λαμβάνουμε συνεχώς τηλεφωνήματα και μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από ανθρώπους που λένε« Κάνουμε τη δική μας μάρκα », είπε. «Είναι σχεδόν σαν μια λίστα ελέγχου, όπως« Ω, ναι, καταλάβαμε τη διανομή μας. Πήραμε τη διασημότητα μας ».

Η συλλογή πολλών εκατοντάδων τεκίλας του ζευγαριού περιλαμβάνει πολλές μάρκες διασημοτήτων, οι περισσότερες από τις οποίες δεν πωλούνται καν στο Μεξικό.

Δεν αγαπούν περισσότερο, αλλά απολαμβάνουν μερικά, συμπεριλαμβανομένου του Mala Vida, το οποίο ανήκει στο μεξικάνικο ροκ συγκρότημα Maná .

«Μια διασημότητα μπορεί να έρθει εδώ, να φτιάξει μια υπέροχη τεκίλα», είπε η Σκάρλετ Σανσχάγκριν. «Απλώς εξαρτάται από το είδος του συνεργάτη που επιλέγουν και ποια είναι η διαδικασία.»

Πιστεύει ότι οι πρόσφατες επιθέσεις στο σήμα της Jenner ήταν σεξιστικές.

«Οι Γκρίνγκο έφτιαχναν τεκίλα για πάντα», είπε, σημειώνοντας ότι ο πρώην τραγουδιστής των Van Halen, Sammy Hagar ίδρυσε την τεκίλα του Cabo Wabo το 1996 πριν την πουλήσει για 80 εκατομμύρια δολάρια το 2007. «Υπάρχει μια μεγάλη σειρά ανδρών που ήρθαν πριν από την Kendall Jenner που κανείς δεν είπε ποτέ μια λέξη για ».

Καθώς η πρωινή ομίχλη κυλούσε πάνω από ένα απέραντο χωράφι αγαύης λίγα λεπτά έξω από την Τεκίλα, δώδεκα άνδρες με καπέλα με πλατύ γείσο έσκυψαν πάνω από τακτοποιημένες σειρές φυτών, σπάζοντας ζιζάνια που είχαν φυτρώσει κατά τη διάρκεια των πρόσφατων βροχών.

Ο Guadalupe Ramos Santos χρησιμοποιεί κόα, ένα ειδικό μαχαίρι, για να κόψει τα φύλλα σε ένα φυτό αγαύης.
(Gary Coronado / Los Angeles Times)

Ένας από αυτούς ήταν ο Armando Gonzalez Castillo, ο οποίος μεγάλωσε σε αυτούς τους τομείς, δουλεύοντας με τον πατέρα του κάθε μέρα μετά το σχολείο.

Στα 17 του, έφυγε από το Μεξικό, απογοητευμένος από τη χαμηλή αμοιβή. Πήγε στο Κολοράντο και πέρασε 15 χρόνια στην κατασκευή προτού απελαθεί νωρίτερα φέτος.

Επιστρέφοντας στην Τεκίλα για πρώτη φορά πριν από μερικούς μήνες, ο Γκονζάλες σοκαρίστηκε από τον αριθμό των τουριστών που ετοίμαζαν το κέντρο της πόλης με τα μεγάλα κοκτέιλ τους τεκίλας – και την φαινομενική ευημερία της πόλης.

Αυτή ήταν η πρώτη του μέρα πίσω στα χωράφια από το 2006 και, αν και ήταν πολύ μακριά από τα $ 200 την ημέρα που είχε κερδίσει στο Κολοράντο, ήταν ευτυχής που έμαθε ότι η αμοιβή διπλασιάστηκε από $ 7,50 ανά έξι ώρες βάρδια σε περίπου $ 15.

Τα κέρδη για τους ιδιοκτήτες φυτειών αγαύης ήταν πολύ μεγαλύτερα, καθώς την τελευταία δεκαετία η τιμή ανά κιλό αυξήθηκε από λιγότερο από μια δεκάρα στα 30 $.

«Κάθε εργοστάσιο είναι μια επιχείρηση», είπε ο Ruben Ravelero, ο οποίος βοηθούσε στην επίβλεψη των εργαζομένων εκείνη την ημέρα.

Αλλά ανησυχούσε ότι η έκρηξη θα αντιστραφεί. Τα φυτά θεωρούνταν από καιρό ώριμα για να μαγειρέψουν σε ηλικία περίπου 8 ετών, αλλά τώρα έχουν τραβηχτεί μόλις 4 ετών, προτού γλύκισαν πλήρως.

Υπάρχουν επίσης αυξανόμενες περιβαλλοντικές ανησυχίες. Η παρασκευή τεκίλας απαιτεί πολύ νερό και παράγει πολλά απόβλητα και τα χωράφια αγαύης καταπατούν την παλιά άγρια ​​γη. Ο Ραβέλερο έδειξε την απόκρημνη πλευρά ενός κοντινού λόφου, όπου τα δέντρα γκουάβα και τα νεοπαλικά φυτά είχαν ανθίσει κάποτε και τώρα φύτρωσε μόνο αγαύη.

Wasταν παιδί όταν ο πατέρας του του έμαθε πώς να μεγαλώνει αγαύη, φυτεύοντας την δίπλα σε φασόλια, σκουός και φιστίκια, μια τεχνική καλλιέργειας που αποσκοπεί στη μίμηση της διαφορετικότητας της φύσης. Βλέπει τα βραχυπρόθεσμα οφέλη της αυξημένης παραγωγής τεκίλας, αλλά ανησυχεί ότι η αυξανόμενη μονοκαλλιέργεια, καθώς και η χρήση φυτοφαρμάκων, θα μπορούσαν τελικά να καταστρέψουν τη βιομηχανία.

«Αν σκοτώνουμε το χώμα, αυτοκτονούμε», είπε.

Ο Γκιγιέρμο Έρικσον Σάουζα μπήκε περήφανος στο αποστακτήριο του, που ακολουθούσε από το λαμπραντόρ ρετρίβερ του, Μόλι.

«Είναι σαν να γυρίζω τον χρόνο πίσω», είπε.

Η εταιρεία του, που πωλεί στις ΗΠΑ με το όνομα Fortaleza, είναι μία από τις πιο παραδοσιακές μάρκες τεκίλας στην αγορά. Αντί να αλέθει μαγειρεμένη αγαύη με μηχανικό τεμαχιστή, τη συνθλίβει με μια τεράστια ηφαιστειακή πέτρα. Ζυμώνει το χυμό σε ξύλινα βαρέλια.

Οι εργαζόμενοι τοποθετούν ετικέτες στο χέρι σε μπουκάλια τεκίλα
Οι εργαζόμενοι έβαλαν ετικέτες σε μπουκάλια τεκίλας στο αποστακτήριο τεκίλας Fortaleza στην Τεκίλα, Χαλίσκο.
(Gary Coronado / Los Angeles Times)

Στη δεκαετία του 1870, ο προπάππους του Έρικσον ίδρυσε το εμπορικό σήμα Sauza, το οποίο παρέμεινε στην οικογένεια μέχρι το 1976.

Ο Έρικσον, που μεγάλωσε σε ένα προάστιο του Σικάγο, ήταν 20 ετών όταν ο παππούς του το πούλησε στην ισπανική εταιρεία Pedro Domecq και πάντα το μετάνιωσε. Μετακόμισε στην Τεκίλα για να ξεκινήσει τη Φορταλέζα, ανακαινίζοντας ένα παλιό αποστακτήριο σε ένα κτήμα 80 στρεμμάτων που η οικογένεια κατάφερε να κρατήσει.

Η πρώτη παρτίδα της εταιρείας, το 2002, ήταν 100 θήκες. Τώρα αναλύει 30.000 περιπτώσεις το χρόνο. Η εταιρεία μετακόμισε πρόσφατα από δύο σε τρεις βάρδιες, οπότε το αποστακτήριο λειτουργεί τώρα 24 ώρες την ημέρα, έξι ημέρες την εβδομάδα.

Ένας άντρας και ο σκύλος του ποζάρουν δίπλα σε δρύινα βαρέλια
Guillermo Erickson Sauza, 64 ετών, ιδιοκτήτης, με τη Molly, στο δωμάτιο παλαίωσης τεκίλας στο αποστακτήριο τεκίλας Fortaleza.
(Gary Coronado / Los Angeles Times)

Ο Έρικσον είπε ότι δεν είναι σίγουρος αν η τεκίλα διασημοτήτων είναι καλό πράγμα ή όχι. Πιστεύει ότι μπορεί τελικά να βοηθήσει στη δημιουργία ενός νέου κύματος λάτρεις της τεκίλας, το οποίο θα ήταν καλό για την επιχείρησή του. «Έχει κάνει την τεκίλα πολύ πιο προσιτή σε περισσότερους ανθρώπους», είπε.

Wasταν ένα ζεστό απόγευμα και ο Έρικσον κρυβόταν από τον ήλιο με ένα ποτήρι τεκίλα κάτω από ένα αρχοντικό δέντρο μάνγκο που ήταν εκεί από τότε που ο παππούς του κατείχε τη γη.

Ένα πράγμα που ξέρει είναι ότι έχει διαφορετικό στόχο από τους περισσότερους διάσημους.

«Σίγουρα, θα μπορούσα να πουλήσω και να αγοράσω ένα μεγάλο σκάφος. Αλλά τότε τι; » αυτός είπε. “Μου αρεσει πολυ εδω. Θέλω να πεθάνω εδώ. ”

Όταν πηγαίνει σε εμπορικές εκθέσεις, φορά μερικές φορές ένα σπιτικό μπλουζάκι. Λέει: «Δεν πωλείται».

Ένας μπάρμαν ρίχνει τεκίλα σε μικτά ποτά
Ο Aaron de Jesus Mercado ετοιμάζει ένα ποτό Batanga φτιαγμένο με τεκίλα El Tequileno στο La Capilla de Don Javier cantina.
(Gary Coronado / Los Angeles Times)

 


ΠΑΣΚΚΕΔΙ

Πανελλήνιο Σωματείο Καταστημάτων και Καταναλωτών Εστίασης και Διασκέδασης. Εξειδικευμένο portal ενημέρωσης για τον κλάδο της Εστίασης και τους καταναλωτές.


ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ