Ιταλός τουρίστας τιμωρήθηκε με φυλάκιση για ψευδείς κριτικές στο TripAdvisor

16 Σεπτεμβρίου, 2018
Ιταλός τουρίστας τιμωρήθηκε με φυλάκιση για ψευδείς κριτικές στο TripAdvisor
Iταλικό δικαστήριο επέβαλε ποινή φυλάκισης εννέα μηνών σε άτομο που έγραψε ψεύτικες αξιολογήσεις ξενοδοχείων στην πασίγνωστη τουριστική πλατφόρμα του TripAdvisor

Ιταλός τουρίστας τιμωρήθηκε με φυλάκιση για ψευδείς κριτικές στο TripAdvisor

Iταλικό δικαστήριο επέβαλε ποινή φυλάκισης εννέα μηνών σε άτομο που έγραψε ψεύτικες αξιολογήσεις ξενοδοχείων στην πασίγνωστη τουριστική πλατφόρμα του TripAdvisor. Ο λόγος που το έκανε αυτό ήταν γιατί δέχτηκε χρηματικό αντάλλαγμα από ξενοδοχεία, με στόχο να ενισχύσει το προφίλ τους στα τουριστικά σάιτ. Η PromoSalento δημοσίευσε επιτυχώς ψευδείς κριτικές για λογαριασμό εκατοντάδων επιχειρήσεων. Και ενώ η δημοσίευση ψεύτικων κριτικών δεν είναι καινούργια, η τιμωρία, στην περίπτωση αυτή, είναι πρωτοφανής. Ο ιδιοκτήτης της διαφημιστικής εταιρίας PromoSalento, της ιταλικής εταιρείας που πωλούσε πακέτα ψευδών κριτικών σε ξενοδοχεία, καταδικάστηκε σε φυλάκιση και του διατάχτηκε να πληρώσει περίπου 9.200 δολάρια, ή € 8.000, σε έξοδα και ζημίες για το έγκλημα της ψευδούς κριτικής, χρησιμοποιώντας ψεύτικη ταυτότητα.

«Η σύνταξη ψευδών κριτικών ήταν πάντα απάτη, αλλά αυτή είναι η πρώτη φορά που έχουμε δει κάποιον που αποστέλλεται στη φυλακή, σαν αποτέλεσμα της πράξης του αυτής», δήλωσε ο Brad Young, Αντιπρόεδρος και Γενικός Σύμβουλος του TripAdvisor σε δήλωσή του.

Πώς έφτασαν ως εδώ; Το 2015 η εταιρεία αντιλήφθηκε ότι η PromoSalento προσφερόταν να αναρτήσει ψευδείς κριτικές, αφού αρκετές ιταλικές επιχειρήσεις της προώθησαν διαφημιστικά μηνύματα που είχαν λάβει. Το TripAdvisor έκανε μια τεχνική ανάλυση και στη συνέχεια είτε μπλόκαρε, είτε αφαίρεσε περισσότερες από 1.000 απόπειρες από την PromoSalento για να υποβάλει σχόλια με εκατοντάδες διαφορετικές ταυτότητες-ιδιότητες. Η εταιρεία κοινοποίησε στις επιχειρήσεις που είχε δημοσιεύσει πλαστά σχόλια η PromoSalento και μείωσε τις θέσεις τους στην κατάταξη δημοτικότητας. Για κάθε εταιρεία που δεν συμμορφώθηκε, το TripAdvisor δεν έμεινε άπραγο: ανάρτησε ένα κόκκινο σήμα στη σελίδα καταχώρησης που προειδοποιούσε τους ταξιδιώτες ότι η επιχείρηση προσπαθεί να εκμαιεύσει ψευδή σχόλια. Από εκείνη τη χρονιά, το TripAdvisor έχει μπλοκάρει επιτυχώς τη δραστηριότητα περισσότερων από 60 εταιρειών ψευδών κριτικών παγκοσμίως. Τον Ιούλιο η εταιρεία δημοσίευσε online περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο μετριάζει τις κριτικές και ακυρώνει την απάτη. Οποιοσδήποτε μπορεί να δημοσιεύσει μια κριτική στο TripAdvisor, στο Yelp και το στο Minube, ενώ ένας επισκέπτης μπορεί να δημοσιεύσει μια κριτική ενός ξενοδοχείου σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες ταξιδιωτικών πρακτορείων, αν το άτομο διανυκτερεύσει τουλάχιστον μία νύχτα στο ξενοδοχείο μέσω του πρακτορείου. Ανεξάρτητα από αυτό, οι εκστρατείες προώθησης του TripAdvisor έχουν προχωρήσει παραπέρα και τώρα διαθέτουν ένα νέο tagline: «Γνωρίστε καλύτερα. Κάντε κράτηση καλύτερα. Πηγαίνετε καλύτερα.»  

Η επιβολή της νομοθεσίας είναι καθοριστική για τις προσπάθειές διεθνούς συνεργασίας. «Έχουμε αρχίσει συνομιλίες με ρυθμιστικούς φορείς σε διάφορες παγκόσμιες αγορές, όπως η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ και η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και άλλες ευρωπαϊκές αρχές επιβολής του νόμου για να συζητήσουν ευκαιρίες συνεργασίας μεταξύ τους για την ανταλλαγή πληροφοριών και την υποστήριξη των προσπαθειών τους για την αντιμετώπιση των ψευδών κριτικών», δήλωσε ένας εκπρόσωπος του TripAdvisor. Πάντως, η εταιρεία δήλωσε ότι πιστεύει ότι το ποσοστό της απάτης που επιχειρήθηκε στο TripAdvisor είναι εξαιρετικά μικρό.

Καλό θα είναι το παράδειγμα του Tripadvisor να το ακολουθήσουν και άλλες ταξιδιωτικές πλατφόρμες, ούτως ώστε να μην επιβραβεύονται επιχειρήσεις που δεν ακολουθούν ευγενή ανταγωνισμό και προσπαθούν με αθέμιτα μέσα να συκοφαντήσουν συναδέλφους τους. Είναι απαραίτητο για τη σωστή κρίση των τουριστών να υπάρχουν αξιόπιστες παρατηρήσεις και όχι κακόβουλα σχόλια.  

του Αντώνη Καραμπουρνιώτη

Εγγραφή Μέλους ΔΩΡΕΑΝ – Κατάστημα Εστίασης/Διασκέδασης

Αγαπητέ επισκέπτη σε προσκαλούμε να εγγραφείς ως μέλος του ΠΑΣΚΕΔΙ. Μαζί μπορούμε να πετύχουμε πολλά. Τα 35.000 μέλη μας το ξέρουν. Γίνε κι εσύ μέλος!

Αν είσαι ήδη μέλος επέλεξε: Σύνδεση

Αν δεν είσαι μέλος μπορείς να εγγραφείς ΔΩΡΕΑΝ τώρα: Εγγραφή

Έχοντας την ιδιότητα του καταστηματάρχη υγειονομικού ενδιαφέροντος μπορείς να εγγραφείς ως μέλος του ΠΑΣΚΕΔΙ εντελώς ΔΩΡΕΑΝ

Αναλυτικότερα τα προνόμια των μελών εδώ.

Θέλεις να μαθαίνεις πρώτος όλα τα νέα πάνω στην εστίαση, τον κλάδο της φιλοξενίας και τον τουρισμό; Θέλεις να ξέρεις όλα τα νέα που θα απογειώσουν την επιχείρησή σου;

Ακολούθησε τώρα το ΠΑΣΚΚΕΔΙ στα social media και μείνε διαρκώς online!

Κάντε like στο facebook, ή follow σε Instagram & twitter


ΠΑΣΚΚΕΔΙ

Πανελλήνιο Σωματείο Καταστημάτων και Καταναλωτών Εστίασης και Διασκέδασης. Εξειδικευμένο portal ενημέρωσης για τον κλάδο της Εστίασης και τους καταναλωτές.


ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ