Με την αναδρομική επιδότηση στο ηλεκτρικό ρεύμα να δρομολογείται από τον μήνα Ιούνιο και την κυβερνητική εξαγγελία για έμμεση κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής να έχει παραπεμφθεί για τον Ιούλιο, οι πολίτες-καταναλωτές συνεχίζουν να λαμβάνουν υπέρογκους λογαριασμούς και σε περίπτωση μη έγκαιρης εξόφλησης να δέχονται απειλές για διακοπή της ηλεκτροδότησης, απειλές που συχνά πραγματοποιούνται.

Ορισμένοι από αυτούς τους πολίτες κοινοποίησαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην ΕΚΠΟΙΖΩ ζητώντας βοήθεια. Άτομα με προβλήματα υγείας, πολύτεκνοι, καταναλωτές σε καθεστώς κοινωνικού τιμολογίου έρχονται αντιμέτωποι με το «σκοτάδι». Το tvxs.gr δημοσιεύει ορισμένες από τις επιστολές, προστατεύοντας τους καταγγέλλοντες και μη δημοσιεύοντας τα ονόματα των παρόχων, όπου αυτά αναφέρονται. Όπως έχουμε διαπιστώσει πολλάκις τους τελευταίους μήνες, πρόκειται για πρακτικές που αφορούν τους περισσότερους παρόχους και άρα χρήζουν παρέμβασης από τους αρμόδιους φορείς, την ΡΑΕ και την κυβέρνηση.

Υπενθυμίζεται ότι ο πρόεδρος της Ένωσης Τεχνικών ΔΕΗ, Κώστας Μανιάτης είχε πει ότι από την 1η έως τις 21 Απριλίου είχαν δοθεί από όλους τους παρόχους 26.500 εντολές διακοπής ηλεκτροδότησης, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες το πρώτο τετράμηνο του έτους έμειναν απλήρωτοι 150.000 λογαριασμοί.

Ακολουθούν επιστολές διαμαρτυρίας πολιτών προς την ΕΚΠΟΙΖΩ:

Δύο εγχειρισμένοι άνθρωποι ζητούν από τον πάροχο να μην τους κόψει το ρεύμα

Πολίτης-καταναλωτής που δηλώνει πως έχει πρόβλημα υγείας και φιλοξενεί τη μητέρα του πρόσφατα εγχειρισμένη, ζητά από τον πάροχο να αναστείλει την διακοπή ρεύματος με την οποία προφανώς τον απειλεί και να γίνει διακανονισμός με τον μεγαλύτερο δυνατό αριθμό δόσεων για το ποσό των 810 ευρώ.

«Την 11η Μαΐου μου ήρθε μήνυμα διακοπής για την 18η του μηνός, ζητώντας μου να πληρώσω 809,97 ευρώ. Είμαι ευάλωτος καταναλωτής & ΚΟΤ Α (σ.σ κατηγορία του Κοινωνικού Τιμολογίου),φιλοξενώ την μητέρα μου η οποία εγχειρίστηκε για καρκίνο παχέος εντέρου στις 3/11/21 και ξανά στις 5/3/22. Επίσης κι εγώ εγχειρίστηκα την 10η Μαΐου. Σας παρακαλώ θερμά,  δεδομένου ότι αδυνατώ για όλους τους παραπάνω λόγους αλλά κυρίως λόγους υγείας να ανταποκριθώ στο αίτημά σας καταβολής τόσο μεγάλου ποσού, όπως προβείτε σε αναστολή της διακοπής λόγω οφειλής και σε ευνοϊκή ρύθμιση οφειλής με το μέγιστο δυνατό αριθμό δόσεων. Αναμένω την άμεση ανταπόκρισή σας, λόγω περιορισμένου χρόνου. Σας ευχαριστώ πολύ».

Πλήρωσε με δανεικά τον μισό λογαριασμό, δεν έχει άλλα

Η απειλή διακοπής ρεύματος συχνά λειτουργεί στην ψυχολογία των ανθρώπων ως αποπομπή από την κοινωνία και εξευτελισμός. Ο παρακάτω καταναλωτής μιλά για καταρράκωση της αξιοπρέπειάς του και ζητά από την ΕΚΠΟΙΖΩ να «τους σταματήσει».

«Με πήραν σήμερα από την [επωνυμία παρόχου] και μου είπαν οτι θελουν 400 ευρώ τώρα και 400 ευρώ μέχρι τις 31/5 για να μην μου το κόψουν. Με το υπολειπόμενο ποσό θα δουν αν θα μπουν σε ρύθμιση αργότερα. Βρήκα δανεικά και τους έκανα κατάθεση 400 ευρώ. Σας ΕΚΛΙΠΑΡΏ ΚΑΝΤΕ ΚΑΤΙ… δεν έχω άλλα χρήματα ούτε για το ενοικιο μου ούτε για να περάσω τον μήνα εγώ και η οικογένειά μου.

Σταματήστε τους με κάποιον τρόπο για να βρώ κι εγω χρόνο να δώ πως μπορώ να δώσω χρήματα. Εργάζομαι 24 χρόνια με εντιμότητα στο αντικείμενο των σπουδών μου και μιλάω τέσσερις γλώσσες. Πιστεύετε ότι αξίζω να καταρρακώνουν την αξιοπρέπεια μου για μερικά ευρώ και να με αναγκάζουν να βλέπω την μητέρα μου να κλαίει από φόβο για το τι θα κανουμε; Τα οποία (σ.σ ευρώ) υπερχρεώνουν γιατί αν δείτε την ανάλυση η κατανάλωση είναι στο ένα τρίτο.

Σας εσωκλείω σε συνημμένο την επιβεβαίωση ότι είμαι ΚΟΤ Α και κανονικά ΔΕΝ θα επρεπε να μου το διακόψουν το ρεύμα, την αποδειξη των 400 ευρώ καθώς επίσης και την δική τους “ευγενική” πρόταση, δεδομένου ότι ήταν τόσο μεγαλόψυχοι να μου δωσουν 15 μέρες περιθώριο».

Ακύρωση διακανονισμού επειδή άλλαξε πάροχο;

Σε αυτή την περίπτωση ο καταγγέλλων υποστηρίζει πως ενώ βρισκόταν σε διακανονισμό που εξυπηρετούνταν κανονικά, ο πάροχος τον ακύρωσε αφού εν τω μεταξύ ο καταγγέλλων είχε αλλάξει προμηθευτή ρεύματος. Εδώ ρωτά την ΕΚΠΟΙΖΩ εάν ο πρώην πλέον πάροχος μπορεί να διατάξει διακοπή ρεύματος. Στα τέλη Απριλίου ο Ελληνικός Σύνδεσμος Προμηθευτών Ενέργειας (ΕΣΠΕΝ) είχε ζητήσει με επιστολή του προς το υπουργείο Ενέργειας όπως νομοθετήσει για να μπορούν οι πάροχοι να διατάζουν αποκοπές σε πρώην πελάτες τους που έχουν ανεξόφλητες οφειλές.

«Είμαι ΚΟΤ Β (σ.σ κατηγορία του Κοινωνικού Τιμολογίου) βάσει των όρων σύμβασης για ορθούς και ξεκάθαρους λογαριασμούς. Το ρεύμα μου είναι 293 ευρώ το ημερήσιο και 84 ευρώ νυχτερινό και φτάνω να πληρώνω 2126 ευρώ, με ρήτρα αναπροσαρμογής 1054 ευρώ. Στον προηγούμενο εκκαθαριστικό συνολικού ποσού 759 ευρώ, η ρήτρα προσαρμογής ήταν 154 ευρώ. Υπήρχε διακανονισμός και πληρωμή των δόσεων και του επόμενου έναντι λογαριασμού.

Χωρίς προειδοποίηση ακύρωσαν τον διακανονισμό με την δικαιολογία ότι άλλαξα πάροχο. Ο λογαριασμός των 2.126 ευρώ λήγει 29/4. Έκανα πολλα τηλέφωνα. Τους ζητώ την διόρθωση του λογαριασμού χωρίς ακομα να λάβω απάντηση. Έχουν δικαίωμα διακοπής;»

Εταιρία αρνήθηκε διακανονισμό σε μητέρα 4 παιδιών

Πολύτεκνη μητέρα δηλώνει ότι έγινε διακοπή στο διαμέρισμα 50 τ.μ όπου μένει με τα τέσσερα παιδιά της. Πρότεινε στον πάροχο έναν διακανονισμό που θα μπορούσε να εξυπηρετήσει αλλά η εταιρία αρνήθηκε.

«Ονομάζομαι [ονοματεπώνυμο καταγγέλλοντος], μητέρα τεσσάρων παιδιών και νοικιάζω διαμέρισμα 50 τ.μ.  Έγινε διακοπή του ρεύματος μου στις 05/05/22 από τον πάροχο [επωνυμία παρόχου]. Το σύνολο του λογαριασμού μου είναι 1000,19€ και για να μου το κάνουν επανασύνδεση θέλουν 500€, τα μισά. Τους είπα ότι μπορώ να τους δίνω 200€ κάθε μήνα και δεν το δέχτηκαν. Θέλουν τα μισά, αυτή είναι λέει η πολιτική της εταιρείας. Η τελευταία μου πληρωμή ήταν 31/03/22, 300 ευρώ».

ΠΗΓΗ