Το κινεζικό Υπουργείο Αθλητισμού απαγόρευσε τα τατουάζ στους ποδοσφαιριστές της εθνικής ομάδας και ζήτησε από όσους έχουν να τα «αφαιρέσουν», τη στιγμή, όπου η κομμουνιστική κυβέρνηση σκοπεύει να βάλει φρένο στις θεωρούμενες χυδαίες τάσεις.

Από τη μουσική μέχρι τα διαδικτυακά παιχνίδια, τα ριάλιτι και τα ιδιαίτερα μαθήματα, η Κίνα επιχειρεί τους τελευταίους μήνες να ανακτήσει τον έλεγχο της νεολαίας και να επιβάλει «αξίες κόντρα στην ηθική παρακμή που προέρχεται από το εξωτερικό», όπως υποστηρίζεται.

Στο στρόχαστρο των αρχών έχει μπει και το «χυδαίο» περιεχόμενο που μεταδίδεται στη μικρή οθόνη και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που καλούνται να προωθούν τις «πατριωτικές» αξίες. Η κινεζική ρυθμιστική αρχή οπτικοακουστικών μέσων ζήτησε έτσι τη θέσπιση «σωστών κριτηρίων ομορφιάς» και απαγόρευση των «θηλυπρεπών» ανδρών και των «χυδαίων influencers».

Στους ποδοσφαιριστές της εθνικής ομάδας έχει πλέον «επισήμως απαγορευτεί να κάνουν νέα τατουάζ», ανακοίνωσε το Υπουργείο Αθλητισμού την Τρίτη, καλώντας όσους έχουν να τα «αφαιρέσουν». «Σε ειδικές περιπτώσεις (…), τα τατουάζ θα πρέπει να καλύπτονται» κατά τη διάρκεια των προπονήσεων και των αγώνων, διευκρίνισε το Υπουργείο σε ανακοίνωσή του, το οποίο απαγορεύει την πρόσληψη οποιουδήποτε αθλητή με τατουάζ.

Τα τατουάζ αποδοκιμάζονται γενικά στην Κίνα, η οποία παραμένει ως επί το πλείστον μία συντηρητική κοινωνία. Στις μεγάλες πόλεις, ειδικά στη νεότερη γενιά, αντιμετωπίζονται ωστόσο πιο θετικά. Οι ποδοσφαιρόφιλοι είδαν με καχυποψία το μέτρο. «Πρέπει να επιλέξουμε έναν καλό παίκτη ή έναν άγιο;», αναρωτήθηκε ένας οπαδός στο κοινωνικό δίκτυο «Weibo».

Δεν είναι η πρώτη φορά που η αισθητική εμφανίζεται στο κινεζικό ποδόσφαιρο. Η κινεζική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία είχε ήδη τα τελευταία χρόνια δώσει εντολή στους ποδοσφαιριστές να καλύψουν τα τατουάζ τους. Πέρυσι, ο Ντέιβιντ Μπέκαμ εμφανίστηκε θολός σε ένα ντοκιμαντέρ στην κινεζική κρατική τηλεόραση. Ένα παιχνίδι ποδοσφαίρου νεαρών γυναικών είχε, επίσης, ακυρωθεί πέρυσι … μετά από απαγόρευση στις παίκτριες να βάψουν τα μαλλιά τους.

ΠΗΓΗ