Γνώρισε Το Νο 1 Μυστικό Επιτυχίας Για Αποτελεσματικό Marketing!

23 Νοεμβρίου, 2020
buzz

Γνώρισε Το Νο 1 Μυστικό Επιτυχίας Για Αποτελεσματικό Marketing!

Όλοι μας έχουμε ένα ρόλο marketing στην καθημερινότητά μας. Όταν λέμε με ενθουσιασμό στον φίλο μας για το πόσο ωραία περάσαμε στο  Saturday Night Fever μπαρ που πήγαμε (τυχαίος ο τίτλος), όταν λέμε για το πόσο ενθουσιαστήκαμε με την καινούρια ταινία Star Wars που είδαμε, πόσο ωραία και ξεκούραστα περάσαμε στον παιδότοπο που επισκεφτήκαμε, κλπ κλπ. Αμέτρητα παραδείγματα για κάθε προϊόν, υπηρεσία, επιχείρηση.

Καθημερινά αλληλοεπιδρούμε σωματικά και πνευματικά με τα brands που καταναλώνουμε. Συζητάμε για τα οφέλη, τις πληροφορίες, τις προδιαγραφές, τα χαρακτηριστικά και τόσα άλλα.

Η δύναμη του λόγου και της προτροπής είναι μοναδική και εντυπωσιακή. Καμία έντυπη καταχώρηση, όσο δημιουργική και αν είναι δε μπορεί να παρασύρει, να επηρεάσει, να προτρέψει, όσο μία δήλωση του τύπου « στο Lucky room Hotel (τυχαίος ο τίτλος) ζήσαμε μοναδικές στιγμές χαλάρωσης, με απίστευτο φαγητό, εξαιρετικό service, και πεντακάθαρα δωμάτια.»

Αυτό ακριβώς είναι το «Buzz marketing». Είναι η διαδικασία του να μιλούν οι άλλοι για σένα. Για το προϊόν, την επιχείρηση, τις υπηρεσίες σου. Είναι η διαδικασία του να δημιουργήσεις «θόρυβο» γύρω από «εσένα»!

«Buzz marketing»= Η τέχνη  να ΜΙΛΟΥΝ οι άνθρωποι για το Brand σου, όχι απλώς να το γνωρίζουν!

Το buzz marketing δεν είναι μια τυχαία διαδικασία. Υπάρχει μία ολόκληρη επιστήμη που ασχολείται με αυτό και είναι συγκεκριμένες οι ενέργειες που προτείνονται. Για παράδειγμα εάν κυκλοφορούσε μία νέα μπάρα με κινόα και μέλι, τι θα έκανε η ομάδα marketing  για να την προωθήσει;

Θα σχεδίαζε μία ενέργεια με την οποία θα κέρδιζε την προσοχή του κοινού και θα δημιουργούσε συζήτηση γύρω από το προϊόν. Π.χ θα ετοίμαζε τσάντες γεμάτες με δείγματα του προϊόντος, θα επισκέπτονταν αναγνωρισμένα κολλέγια, τα δωρεάν δείγματα θα προσφέρονταν στους σπουδαστές από promoters με εντυπωσιακή και ευρηματική στολή  και αν όντως ήταν γευστικότατα από την ίδια κιόλας στιγμή θα τους καλούσε να μοιραστούν τη συνολική εμπειρία τους με διάφορα άτομα του περιβάλλοντός τους και μέσω των δυναμικών social media καναλιών, σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα όλο αυτό θα γίνονταν viral.

Το μυστικό στο «Buzz Marketing» είναι να κάνουμε τους ανθρώπους να μιλάνε για εμάς. Και εδώ θα πρέπει όλοι να σκεφτούμε… ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΓΙΑ ΕΜΑΣ;

Θα μιλούσατε εσείς για μία εμπειρία καλή, μία εμπειρία που αγγίζει το μέσο όρο, μία εμπειρία συνηθισμένη;

Αν για παράδειγμα ένας φίλος σας πήγαινε σε ένα εστιατόριο, ένα ξενοδοχείο, ένα μπαρ, ένα χώρο ψυχαγωγίας που πρόσφερε ικανοποιητικές υπηρεσίες, καλές υπηρεσίες, αυτό που λέμε αξιοπρεπείς υπηρεσίες, πιστεύετε ότι θα το μοιράζονταν μαζί σας  με πάθος, ενθουσιασμό και ορμή;

Θα σας έπειθε να δοκιμάσετε και εσείς;

Η πιθανότερη απάντηση είναι ΟΧΙ.

Αν όμως η εμπειρία του ήταν εξωφρενικά υπέροχη, καταπληκτική, εξαιρετική, εντυπωσιακή, διαφορετική…θα σας έπειθε;

Η πιθανότερη απάντηση είναι ΝΑΙ.

Αυτό είναι λοιπόν το μυστικό για να κάνετε τους άλλους να μιλάνε για εσάς. Να δημιουργήσετε ΜΟΝΑΔΙΚΕΣ, ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ, ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ σε όσους σας επιλέγουν!!! Οι κλάδοι της εστίασης και του hospitality είναι 2 πολύ απαιτητικοί κλάδοι, ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί και με  αυξημένες απαιτήσεις. Τα ημίμετρα δε χωράνε. Και οι επιχειρήσεις που προσφέρουν μέτριες υπηρεσίες, κλείνουν.

Ποιο είναι όμως το κλειδί για να πετύχετε κάτι τέτοιο; Tι πρέπει να κάνετε;

Εδώ θα αναφέρω μία προσωπική εμπειρία που βίωσα σε ένα εστιατόριο ενός πολύ αναγνωρισμένου σεφ, που ενώ θεωρητικά δεν είχε καμία ανάγκη να κάνει κάτι διαφορετικό, αφού έτσι και αλλιώς ήταν μόνιμα reserved, δεν έμεινε εκεί. Κατά τη διάρκεια λοιπόν του εξαιρετικού φαγητού, εμφανίστηκε ένας πολύ κομψός και έμπειρος ταχυδακτυλουργός, ξεκίνησε τα εντυπωσιακά του τρυκ, έβαλε και το κοινό στο παιχνίδι, δημιούργησε μία εξαιρετικά ευχάριστη αγωνιώδη ατμόσφαιρα, όλοι περιμέναμε να δούμε το επόμενο κόλπο, γελάσαμε, χαλαρώσαμε, εντυπωσιαστήκαμε, περάσαμε υπέροχα, είχαμε ένα όμορφο διάλειμμα  και από την επόμενη μέρα κιόλας ήταν ένα γεγονός που συζητήθηκε έντονα.

Αυτό πρέπει να κάνετε…να γίνεται το επίκεντρο συζήτησης υφιστάμενων και δυνητικών πελατών.

Με τα σύγχρονα δε μέσα επικοινωνίας, social media, internet, blogs, η διάδοση των δρώμενων σας είναι αμεσότατη και αποτελεσματικότατη!

Μη ξεχνάς:
Αν αφήσεις τους ανταγωνιστές σου, να πιστέψουν ότι είστε ίσα κι όμοια, τότε αμέσως θα σκεφτούν ότι είναι ανώτεροι από σένα.

Ράνια Μπατή

Branding-Marketing @Sunsoft

ΠΗΓΗ


ΠΑΣΚΚΕΔΙ

Πανελλήνιο Σωματείο Καταστημάτων και Καταναλωτών Εστίασης και Διασκέδασης. Εξειδικευμένο portal ενημέρωσης για τον κλάδο της Εστίασης και τους καταναλωτές.


ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ