ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Γνωρίστε τα αλλεργιογόνα τροφίμων
29 Νοεμβρίου, 2020
Εδώ μπορείτε να δείτε κάποια κοινά αλλεργιογόνα τροφίμων για να είστε σε θέση να προλάβετε μια αλλεργική αντίδραση.
Τα αλλεργιογόνα αποτελούν μια σημαντική πτυχή στη διατροφή. Μάθετε τα είδη των συνηθέστερων αλλεργιογόνων τροφίμων και τον τρόπο κατά τον οποίο μπορούν να επηρεάσουν τους πελάτες σας και το εστιατόριο σας.
Τα σημαντικότερα αλλεργιογόνα συστατικά στα τρόφιμα
Οι περιπτώσεις τροφικής αλλεργίας μπορούν να προκληθούν από μια σειρά κοινών αλλεργιογόνων τροφίμων. Εδώ ακολουθεί μία λίστα από συνήθη αλλεργιογόνα:
- Δημητριακά που περιέχουν γλουτένη
- Aυγά
- Ψάρια
- Αραχίδες
- Σόγια
- Γάλα
- Καρποί με κέλυφος
- Σέλινο
- Σινάπι
- Σπόροι σησαμιού
- Διοξείδιο του θείου (SO2) και θειώδεις ενώσεις
- Λούπινο
- Μαλάκια και τα προϊόντα τους
Ενδείξεις τροφικής αλλεργίας
Η γνώση και η αναγνώριση αυτών των ενδείξεων θα σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε σωστά τις περιπτώσεις τροφικής αλλεργίας στο εστιατόριό σας. Ακολουθούν οι συνήθεις ενδείξεις μιας τροφικής αλλεργίας:
- Πρησμένα χείλη/γλώσσα ή φαγούρα στα χείλη
- Κράμπες στο στομάχι, έμετος ή διάρροια
- Κνίδωση, εξανθήματα ή έκζεμα
- Αναπνευστικός συριγμός και δυσκολία στην αναπνοή
Προλαμβάνοντας τις αλλεργίες στα εστιατόρια
- Η πρόληψη είναι πολύ πιο εύκολη και λιγότερο δαπανηρή από τη θεραπεία μιας τροφικής αλλεργίας. Η γνώση των ενδείξεων της τροφικής αλλεργίας και των σημαντικότερων αλλεργιογόνων τροφίμων είναι μόνο το πρώτο βήμα – είναι δική μας ευθύνη να αποτρέψουμε τυχόν αλλεργικές αντιδράσεις στους πελάτες μας. Ακολουθούν τα προτεινόμενα βήματα για την πρόληψη μιας αλλεργικής αντίδρασης:
- Παρέχετε λεπτομερή περιγραφή του μενού καθώς και λίστες συστατικών, ειδικά των αλλεργιογόνων που βρίσκονται στην παραπάνω παράγραφο.
- Ενημερώστε το προσωπικό εξυπηρέτησης σχετικά με το πώς να πληροφορούν τους πελάτες για τα συστατικά που χρησιμοποιούνται στα πιάτα.
- Εκπαιδεύστε το προσωπικό ώστε να μπορεί να απαντάει σε ερωτήσεις σχετικά με τα αλλεργιογόνα.
- Επισημάνετε στο προσωπικό τα πιάτα που έχουν την τάση να προκαλούν τροφικές αλλεργίες και δείξτε πώς να προτείνονται διαφορετικά πιάτα στους πελάτες.
- Φυλάξτε κάπου τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης των κοντινών νοσοκομείων και κλινικών σε περίπτωση επείγοντος περιστατικού.
- Εκπαιδεύστε το προσωπικό όσον αφορά τις υγιεινές επιλογές του μενού ούτως ώστε να τις προτείνουν στους πελάτες.