Εστιατόριο ένα βήμα πριν το «λουκέτο»; Αυτοί είναι οι τρόποι για να σώσετε την κατάσταση την τελευταία στιγμή!

4 Σεπτεμβρίου, 2018
Εστιατόριο ένα βήμα πριν το «λουκέτο»; Αυτοί είναι οι τρόποι για να σώσετε την κατάσταση την τελευταία στιγμή!
Όλοι γνωρίζουν ότι η ιδιοκτησία και διαχείριση ενός εστιατορίου είναι σκληρή δουλειά, σε σημείο που περίπου το 60% των εστιατορίων κλείνουν τις πόρτες τους μέσα στα τρία πρώτα χρόνια

Εστιατόριο ένα βήμα πριν το «λουκέτο»; Αυτοί είναι οι τρόποι για να σώσετε την κατάσταση την τελευταία στιγμή!

Όλοι γνωρίζουν ότι η ιδιοκτησία και διαχείριση ενός εστιατορίου είναι σκληρή δουλειά, σε σημείο που περίπου το 60% των εστιατορίων κλείνουν τις πόρτες τους μέσα στα τρία πρώτα χρόνια της λειτουργίας τους! Αυτός ο αριθμός αυξήθηκε μέσα στα χρόνια της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα…

Ωστόσο, δεν είναι όλες οι αποτυχίες των εστιατορίων με φταίξιμο της κρίσης! Αρκετές περιπτώσεις αποτυχίας οφείλονται καθαρά στη διαχείριση από τους ιδιοκτήτες, γεγονός που σημαίνει ότι η «σωτηρία» ίσως είναι ακόμα εφικτή ΑΝ γίνουν τα σωστά βήματα. Ποια είναι όμως αυτά;

1. Αναλύστε τους αριθμούς και προχωρήστε με βάση αυτούς!

Ένα εστιατόριο μπορεί να αποτύχει εξαιτίας των μικρών εσόδων ή και των μεγάλων εξόδων που έχει (ή του συνδυασμού και των δύο). Υποχρέωση κάθε ιδιοκτήτη είναι να παρακολουθεί την πορεία των πωλήσεων, το κόστος των πωλήσεων και άλλες μεγάλες δαπάνες. 

2. Διαβάστε και αναλύστε τις κριτικές στα Social Media!

Αν παρατηρήσετε ότι οι πωλήσεις μειώνονται, πρέπει να μάθετε γιατί. Τα σχόλια που κάνουν οι πελάτες του εστιατορίου σας σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ο καλύτερος τρόπος για να λάβετε ειλικρινή (αν και κάποιες φορές οδυνηρή) πληροφόρηση. Μερικές κακές κριτικές και σχόλια δεν σημαίνουν απαραίτητα ότι έχετε κάποιο πρόβλημα, αλλά εάν οι περισσότερες κριτικές είναι αρνητικές και αναφέρονται τα ίδια προβλήματα, τότε κάποια πράγματα πρέπει σίγουρα να διορθωθούν! 

3. Εστιάστε στο κόστος των τροφίμων!

Το κόστος των τροφίμων μπορεί να ανεβάσει ή να καταστρέψει ένα εστιατόριο, γι’ αυτό και είναι το πιο σημαντικό συστατικό της κερδοφορίας. Είναι απαραίτητο να γνωρίζετε πόσο κερδίζετε σε κάθε προϊόν (πιάτο, μερίδα ή σάντουιτς) του μενού προκειμένου να έχει νόημα η ίδια η ύπαρξη του καταστήματος! Εάν δεν το έχετε κάνει ήδη, αναλύστε το κόστος κάθε γεύματος με βάση τις τρέχουσες τιμές του προμηθευτή σας και βεβαιωθείτε ότι αυτό που χρεώνετε για το πιάτο καλύπτει το κόστος παραγωγής του – συν ένα υγιές περιθώριο. 

4. Σερβίρετε σωστά, αυξήστε τα τραπέζια!

Το να κάνετε τους πελάτες σας να περιμένουν για να καθίσουν σε κάποιο τραπέζι είναι μια καταστροφική συνταγή. Σίγουρα θα διώξει τους πελάτες μακροπρόθεσμα. Κάθε εστιατόριο έχει ώρες με μεγαλύτερη και μικρότερη κίνηση. Όταν το εστιατόριό σας είναι γεμάτο με πελάτες, είναι κρίσιμο να τους έχετε να εναλλάσσονται στα τραπέζια με όσο το δυνατόν σωστότερο τρόπο, έτσι ώστε να μένουν ευχαριστημένοι με την υπηρεσία που τους παρέχετε, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν πολύ. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να βιάζεστε μαζί τους, αλλά να βεβαιωθείτε ότι έχουν καθίσει και έχουν εξυπηρετηθεί σωστά και γρήγορα, έχοντας καλύψει όλες τις ανάγκες τους σε όλη τη διάρκεια του γεύματός τους. Μετά την αναχώρηση του πελάτη από το τραπέζι του, καθαρίστε και επαναφέρετε αμέσως τα τραπέζια, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού. 

5. Δώστε προσοχή στον αριθμό των εργαζόμενων (κόστος εργασίας)!

Έχετε καθίσει ποτέ σε ένα εστιατόριο όπου ο αριθμός του προσωπικού μπορεί και να είναι μεγαλύτερος από τον αριθμό των πελατών; Επειδή το κόστος εργασίας πιθανόν αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο κόστος μετά το κόστος των πρώτων υλών, η σωστή διαχείριση του αριθμού των εργαζομένων, βοηθά να βεβαιωθείτε ότι δεν πληρώνετε τους ανθρώπους απλώς για να στέκονται γύρω σας. 

Συμπέρασμα

Η διαχείριση ενός εστιατορίου δεν είναι υπόθεση μαγική ούτε απαιτεί φακιρικά. Το ζήτημα είναι η διαρκής, προσεκτική και λεπτομερής παρακολούθηση όλων των διαδικασιών που αφορούν τη λειτουργία του: έξοδα, κόστος λειτουργίας, επιθυμητά έσοδα, έξυπνες κινήσεις που εξοικονομούν χρήμα και αξιοποιούν σωστά τον χρόνο και τον κόπο που καταναλώνετε. Ακόμα κι αν είστε σε δεινή θέση, όλα τα παραπάνω είναι η αποτελεσματική λύση την ύστατη στιγμή! Μην χάνετε χρόνο και εφαρμόστε τη!

του Αντώνη Καραμπουρνιώτη

Εγγραφή Μέλους ΔΩΡΕΑΝ – Κατάστημα Εστίασης/Διασκέδασης

Αγαπητέ επισκέπτη σε προσκαλούμε να εγγραφείς ως μέλος του ΠΑΣΚΕΔΙ. Μαζί μπορούμε να πετύχουμε πολλά. Τα 35.000 μέλη μας το ξέρουν. Γίνε κι εσύ μέλος!

Αν είσαι ήδη μέλος επέλεξε: Σύνδεση

Αν δεν είσαι μέλος μπορείς να εγγραφείς ΔΩΡΕΑΝ τώρα: Εγγραφή

Έχοντας την ιδιότητα του καταστηματάρχη υγειονομικού ενδιαφέροντος μπορείς να εγγραφείς ως μέλος του ΠΑΣΚΕΔΙ εντελώς ΔΩΡΕΑΝ

Αναλυτικότερα τα προνόμια των μελών εδώ.


ΠΑΣΚΚΕΔΙ

Πανελλήνιο Σωματείο Καταστημάτων και Καταναλωτών Εστίασης και Διασκέδασης. Εξειδικευμένο portal ενημέρωσης για τον κλάδο της Εστίασης και τους καταναλωτές – Αποκλειστικές υπηρεσίες για καταστήματα ΚΥΑ – Πιστοποιημένος φορέας αδειών δημόσιας εκτέλεσης μουσικής με αναγνώριση από τον ΟΠΙ.


ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ


Ενισχύστε την προσπάθειά μας!

ΔΩΡΕΑΝ Εγγραφή μέλους