Έρευνα στη Βρετανία αποδεικνύει ξεκάθαρα ότι η ποιότητα της υγιεινής ενός καταστήματος καθορίζει την επιτυχία του

29 Αυγούστου, 2018
Έρευνα στη Βρετανία αποδεικνύει ξεκάθαρα ότι η ποιότητα της υγιεινής ενός καταστήματος καθορίζει την επιτυχία του
Η υγιεινή καθορίζει απόλυτα την επιτυχία ενός καταστήματος. Κακά τα ψέματα, η υγιεινή είναι ακόμα ο Νο1 παράγοντας για την επιτυχία ή αποτυχία του καταστήματος εστίασης που διαθέτετε.

Έρευνα στη Βρετανία αποδεικνύει ξεκάθαρα ότι η ποιότητα της υγιεινής ενός καταστήματος καθορίζει την επιτυχία του

Η υγιεινή καθορίζει απόλυτα την επιτυχία ενός καταστήματος. Κακά τα ψέματα, η υγιεινή είναι ακόμα ο Νο1 παράγοντας για την επιτυχία ή αποτυχία του καταστήματος εστίασης που διαθέτετε. Αυτό επιβεβαιώνει το γεγονός ότι σε αποτελέσματα που έδειξε πρόσφατη έρευνα, ένας στους τέσσερις Βρετανούς έχει αφήσει ένα εστιατόριο κατά τη διάρκεια ενός γεύματος, εξαιτίας μιας κακής γευστικής εμπειρίας, λόγω χαμηλής υγιεινής!

Η δημοσκόπηση των 2.000 δημοσιογράφων διαπίστωσε ότι το 23% είχε μια τόσο δυσάρεστη εμπειρία που έφυγε από το εστιατόριο χωρίς να τελειώσει καν το γεύμα της!!!

Η αργή εξυπηρέτηση και το αγενές προσωπικό είναι μεταξύ των πτυχών μιας γευστικής εμπειρίας που είναι πιο πιθανό να ενοχλήσει τους επισκέπτες, ωστόσο η κακή υγιεινή και η αίσθηση ότι το περιβάλλον της κουζίνας δεν είναι καθαρό, δείχνουν ότι θεωρούνται τα πλέον ανεπίτρεπτα από κάθε πελάτη.

Η καθαριότητα πρέπει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του μυαλού κάθε ιδιοκτήτη εστιατορίου και μέλος του προσωπικού του εστιατορίου. Ο Jasmine Birtles, εμπειρογνώμονας της οικονομίας και επιχειρηματικός σχολιαστής, πρόσθεσε: «Η τελευταία άνοδος των επιτοκίων και η αύξηση της οικονομικής αβεβαιότητας σημαίνουν ότι όλοι πρέπει να σφίξουμε τις ζώνες μας. Οι επιχειρήσεις πρέπει να εργαστούν σκληρότερα για να αποδείξουν ότι αξίζουν τα χρήματα των επισκεπτών τους. Δεν είναι πάντα αυτό που υπάρχει στο μενού που μας κάνει να επισκεφθούμε ή να αποφύγουμε ένα εστιατόριο. Η καθαριότητα και η υγιεινή μπορούν να κάνουν όλη τη διαφορά». Και συνεχίζει: «Η διασφάλιση ότι κάθε περιοχή του καταστήματος, ειδικά η τουαλέτα, είναι πεντακάθαρη βοηθά στην οικοδόμηση της εμπιστοσύνης με τους πελάτες, πράγμα που σημαίνει ότι οι επισκέπτες είναι πιθανότερο να επιστρέψουν. Η επένδυση στον καθαρισμό είναι μια επένδυση στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων».

Όταν, στο πλαίσιο της έρευνας, ζητήθηκε από τους πελάτες να αναφέρουν τα πράγματα που είναι πιθανότερο να τους κάνουν να πιστεύουν ότι ένα εστιατόριο μπορεί να μην είναι τόσο ωραίο όσο ήλπιζαν, το 56% των ερωτηθέντων είπε: «Μια κακή οσμή»!

Όμως, όταν εμφανίζεται μια λαμπρή γευστική εμπειρία, μόνο το 12% δηλώνει ότι θα αναλάβει το θέμα με τον διευθυντή, ενώ 3 στους 10 θα αναφέρουν την απέχθειά τους σε ένα μέλος του προσωπικού. 1 στους 8 λέει στους φίλους και την οικογένειά του για βρώμικα εστιατόρια που πρέπει να αποφύγουν.

Με λίγα λόγια, από στόμα σε στόμα είναι η απόκτηση κακής φήμης λόγω κακής υγιεινής, καθώς 56% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι αποφάσισαν πού θέλουν να φάνε με βάση τις συστάσεις από τους ανθρώπους που γνωρίζουν. Επίσης προέκυψε ότι το 29% των Βρετανών μάλιστα θεώρησε ως «βρώμικο» ένα εστιατόριο που δεν είχε επισκεφθεί, μόνο και μόνο από τις σχετικές αρνητικές online κριτικές που διάβασε! Από αυτούς που έχουν γράψει μια αρνητική επισκόπηση, 1 στους 10 αντιμετώπισε προβλήματα με τις ανθυγιεινές εγκαταστάσεις τουαλέτας, ενώ πάλι το 14% θεώρησε βρώμικα τα πιάτα και τα μαχαιροπήρουνα.

Στην πραγματικότητα, η καθαριότητα είναι ζωτικής σημασίας για την γευστική εμπειρία, καθώς 9 στους 10 Βρετανούς πιστεύουν ότι τα καλά πρότυπα υγιεινής αποτελούν δείκτη ενός φημισμένου εστιατορίου. Το 5% θεωρεί επίσης την καθαριότητα ενός εστιατορίου εξίσου σημαντική με τη γεύση και την ποιότητα του φαγητού που παρασκευάζουν.

Περισσότερο από το 1/3 των καταναλωτών θα ήταν ακόμη πιο πρόθυμο να πληρώσει περισσότερα για να φάει σε ένα εστιατόριο με υποδειγματικά πρότυπα υγιεινής. Σχεδόν τα 2/3 δήλωσαν ότι μόνο μία ακάθαρτη περιοχή σε ένα εστιατόριο ήταν αρκετή για να τους κάνει ύποπτους για τα πρότυπα υγιεινής σε άλλα σημεία του καταστήματος.

Όπως γίνεται κατανοητό, ασχέτως των επιλογών στο μενού, που στο κάτω κάτω είναι και υποκειμενικές ανάλογα με τα γούστα του κάθε πελάτη, η καθαριότητα από την αρχή μέχρι το πιο αόρατο σημείο ενός εστιατορίου είναι καθοριστική για την εμπειρία που θα βιώσει ένας πελάτης. Αυτό πρέπει, μεταξύ άλλων, να αποτελεί κορυφαίο μέλημα κάθε καταστηματάρχη, αφού στο τέλος όλων η υγεία ενός καταναλωτή είναι πάνω απ’ όλα… 

του Αντώνη Καραμπουρνιώτη

Εγγραφή Μέλους ΔΩΡΕΑΝ – Κατάστημα Εστίασης/Διασκέδασης

Αγαπητέ επισκέπτη σε προσκαλούμε να εγγραφείς ως μέλος του ΠΑΣΚΕΔΙ. Μαζί μπορούμε να πετύχουμε πολλά. Τα 35.000 μέλη μας το ξέρουν. Γίνε κι εσύ μέλος!

Αν είσαι ήδη μέλος επέλεξε: Σύνδεση

Αν δεν είσαι μέλος μπορείς να εγγραφείς ΔΩΡΕΑΝ τώρα: Εγγραφή

Έχοντας την ιδιότητα του καταστηματάρχη υγειονομικού ενδιαφέροντος μπορείς να εγγραφείς ως μέλος του ΠΑΣΚΕΔΙ εντελώς ΔΩΡΕΑΝ

Αναλυτικότερα τα προνόμια των μελών εδώ.


ΠΑΣΚΚΕΔΙ

Πανελλήνιο Σωματείο Καταστημάτων και Καταναλωτών Εστίασης και Διασκέδασης. Εξειδικευμένο portal ενημέρωσης για τον κλάδο της Εστίασης και τους καταναλωτές.


ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ