Επίθεση με Αγωγές στην Κω από Οργανισμούς μουσικών δικαιωμάτων

13 Ιουνίου, 2022
10000868paskedi

 

Έφθασαν οι πρώτες απειλές για αγωγές στην Κω, εναντίον επιχειρήσεων που έχουν οφειλές για τα «δικαιώματα μουσικής»

 

Απροστάτευτοι από την Πολιτεία αλλά και “εκτεθειμένοι” από την Δικαιοσύνη νιώθουν οι επιχειρηματίες της εστίασης – διασκέδασης σε όλη την Ελλάδα, καθώς έχουν “εγκλωβιστεί” στις πιέσεις και τις “αμφιλεγόμενες” χρεώσεις, των εταιρειών που διαχειρίζονται τα πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα μουσικής, οι οποίες μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις και αφού έχουν προηγηθεί σχετικές “απειλές”, δεν διστάζουν ακόμα και να τους “σύρουν” στα Δικαστήρια, εάν δεν είναι συνεπείς στις οφειλές τους.

Πρόκειται για ένα πρόβλημα, που ταλαιπωρεί εδώ και χρόνια τον Κλάδο, όμως η επίλυση του, δεν φαίνεται να βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα του Υπουργείου Πολιτισμού, με αποτέλεσμα, η μέχρι τώρα λύση, να έρχεται, είτε μέσω συμβιβασμού – διακανονισμού μεταξύ των δύο πλευρών, είτε μέσω της Δικαστικής οδού, όπου στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, κερδισμένες βγαίνουν οι εταιρίες.

Αυτή τη στιγμή, οι εταιρείες πνευματικών δικαιωμάτων (όπως η πρώην ΑΕΠΙ), που είναι αναγνωρισμένες από το Υπουργείο Πολιτισμού και ανήκουν στον Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας, είναι τρεις, η ΕΔΕΜ, η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ και η GEA για τα συγγενικά δικαιώματα. Σε αυτές προβλέπεται η καταβολή ετήσιας συνδρομής από επιχειρήσεις εστίασης – διασκέδασης (και όχι μόνο) που είτε παίζουν ζωντανή μουσική, είτε αναπαράγουν ακούσματα με μηχανικά μέσα, ενώ το ποσό αυτής, εξαρτάται από τον τζίρο, το είδος και το μέγεθος της κάθε επιχείρησης και μπορεί να κυμαίνεται, από 300 έως 1.500 ευρώ τον χρόνο.

Θα πρέπει βέβαια να σημειώσουμε, ότι τα παραπάνω ποσά, αφορούν επιχειρήσεις εστίασης – διασκέδασης, καθώς για εκείνες που έχουν να κάνουν καθαρά με την μουσική, όπως οι ραδιοφωνικοί σταθμοί, το “μάρμαρο” είναι πολύ πιο ακριβό.

Για παράδειγμα, ιδιοκτήτης ραδιοφωνικού σταθμού στην Κω, μας ανέφερε ότι μόνο η μία από τις εταιρίες, του ζήτησε 7.200 ευρώ, τα οποία αφορούσαν και παρελθόντα έτη. «Την ίδια ώρα – μας λέει ο ιδιοκτήτης του σταθμού- οι καλλιτέχνες, οι δισκογραφικές εταιρείες, οι μάνατζερ καθημερινά επιδίδονται σε ένα ράλι προβολών των τραγουδιών στα ραδιόφωνα όλης της Ελληνικής επικράτειας, προσπαθώντας με κάθε τρόπο να εξασφαλίσουν, όσες το δυνατόν περισσότερες μεταδόσεις ανά ραδιόφωνο, για να ανέβουν θέση οι τραγουδιστές, στα επίσημα charts. Συμβαίνει δηλαδή το εξής οξύμωρο, από τη μία η Ελληνική δισκογραφία πιέζει με κάθε τρόπο να μεταδίδονται τα τραγούδια των καλλιτεχνών, όσο το δυνατόν περισσότερο και δωρεάν στα ραδιόφωνα και από την άλλη οι εταιρείες δικαιωμάτων, χρεώνουν έως και 1.500 ευρώ έκαστος, ανά έτος, για την μετάδοση τους».

Η αλήθεια είναι, ότι οι περισσότεροι από τους επιχειρηματίες, δεν είδαν ποτέ με “καλό μάτι” τις χρεώσεις αυτές, καθώς εκτός του ότι δεν καταλαβαίνουν, γιατί πρέπει να πληρώνουν τρείς διαφορετικές εταιρείες και όχι μία, μέχρι τώρα, δεν έγιναν δέκτες μιας ξεκάθαρης τιμολογιακής πολιτικής, αφού ο τιμοκατάλογος, αλλάζει κάθε χρόνο ανάλογα με τις “ορέξεις” των εταιρειών.

Τα “γάλατα έσφιξαν” ακόμα περισσότερο με την έλευση του Covid -19 και όπως είναι λογικό, αρκετές από τις επιχειρήσεις δεν μπόρεσαν να ανταπεξέλθουν στην υποχρέωση τους αυτή, με αποτέλεσμα οι εταιρείες τώρα, να ζητούν αναδρομικά τις συνδρομές της τριετίας (2020 -2022) και τα ποσά να είναι πια αρκετά μεγάλα, ενώ αν αναλογιστούμε ότι στο μεγαλύτερο μέρος της περιόδου αυτής, τα μαγαζιά (κυρίως του κλάδου της εστίασης – διασκέδασης) ήταν κλειστά ή χωρίς μουσική, κρίνονται και ιδιαίτερα άδικα.

Το φετινό καλοκαίρι, ευτυχώς, δείχνει αρκετά “καλό” (τουλάχιστον όσον αφορά τις αφίξεις), ωστόσο οι συνέπειες του πολέμου, αλλά και η παγκόσμια ενεργειακή κρίση, έχουν μετατρέψει τον “άνθρακα” σε “χρυσό” και οι λογαριασμοί που καταφθάνουν καθημερινά, σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά, διατηρούν για τρίτη σεζόν, “καλλίγραμμη” τη σιλουέτα του πορτοφολιού, γεγονός που αναπόφευκτα, οδηγεί τους περισσότερους σε προτεραιοποίηση των “υποχρεώσεων” και από ότι φαίνεται το εν λόγω “έξοδο” δεν κατέχει περίοπτη θέση, στη λίστα των επιχειρηματιών.

Βέβαια το “δεν πληρώνω”, δεν αποτελεί λύση, αφού αργά η γρήγορα (όπως συμβαίνει και φέτος), είτε θα βρεθούν αντιμέτωποι με δυσβάστακτα ποσά, είτε θα αναγκαστούν να περάσουν την πόρτα του δικαστηρίου, όπου όσοι συμπολίτες μας μέχρι τώρα τόλμησαν, τελικά “βγήκαν κουρεμένοι”, αφού όχι μόνο δεν κέρδισαν τίποτα, αλλά επωμίστηκαν και τα δικαστικά έξοδα. “Προδομένοι” λοιπόν από την δικαιοσύνη και με δεδομένο ότι η Κυβέρνηση “σφυρίζει αδιάφορα”, καλούνται να συμβιβαστούν (με ένα μικρό παζάρεμα) σε ότι τους πετάξουν στο τραπέζι και η ομηρία, συνεχίζεται…

* Πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα

Με την πρωτογενή δημιουργία ενός τραγουδιού, ο συνθέτης και ο στιχουργός του κατέχουν τα πνευματικά δικαιώματα επί του μουσικού αυτού έργου. Στη συνέχεια, ο ερμηνευτής καλλιτέχνης, οι μουσικοί, και η παραγωγός δισκογραφική εταιρία δίνουν στο τραγούδι τη μορφή που μπορούμε να ακούσουμε σε ένα φορέα ήχου (δίσκο, κασέτα, CD κλπ). Οι ερμηνευτές, οι μουσικοί και οι δισκογραφικές εταιρίες κατέχουν τα συγγενικά δικαιώματα του ηχογραφήματος, δηλαδή του συγκεκριμένου συνόλου ήχων και φωνών όπως αυτό ηχογραφήθηκε.

Γ. ΣΕΓΡΑΙΔΟΣ: ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΜΠΕΙ ΕΝΑ ΤΕΡΜΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΔΙΚΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ

Ο Πρόεδρος του ΣΕΠΕΚΩ κ. Γιώργος Σεγραίδος, τόνισε ότι τα καταστήματα αποδέχονται να πληρώνουν τα συγγενικά πνευματικά δικαιώματα, όμως αυτό πρέπει να γίνεται με βάση ένα σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο. «Δεν μπορεί – είπε- τόσα χρόνια να υπάρχει αυτό το πρόβλημα και να ταλαιπωρούνται οι επιχειρηματίες. Επιτέλους πρέπει να δοθεί μία λύση. Η Πολιτεία δεν μας προστατεύει καθόλου. Γνωρίζουμε ότι τις τελευταίες ημέρες, βρίσκονται εκπρόσωποι εταιρειών και στο Νησί μας και απειλούν με αγωγές τους επιχειρηματίες, εάν δεν αποπληρώσουν τις οφειλές.. Τώρα έρχονται και μας ζητάνε τα χρήματα για την τριετία. Έρχονται την μία χρονιά, κάποιοι δεν πληρώνουν και έρχονται την επόμενη και τους ζητούν αναδρομικά τα δύο χρόνια. Ο μέσος όρος για μία επιχείρηση, που χρησιμοποιεί μουσική και κάνει και live, μπορεί να φτάσει τις 2.000 ευρώ τον χρόνο. Και αυτά είναι για την μία εταιρεία. Έχουμε συνολικά να πληρώσουμε 3 εταιρείες, γιατί αν θέλεις να έχεις την δυνατότητα να παίζεις όλο το μουσικό ρεπερτόριο, χωρίς να βλέπεις ποια εταιρεία εκπροσωπεί τον κάθε καλλιτέχνη, θα πρέπει να κάνεις συμφωνία με όλες.

Μιλάμε, ότι δεν πρόκειται για απλά ένα έξοδο, αλλά τους βάζουμε σχεδόν συνέταιρους στην επιχείρησή μας. Και μην ξεχνάμε ότι τα δύο προηγούμενα χρόνια, η εστίαση ήταν για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα κλειστή, ενώ για αρκετό καιρό απαγορευόταν και η μουσική. Πρέπει επιτέλους να υπάρξει μόνο μία εταιρεία, που να διαχειρίζεται συλλογικά τις απαιτήσεις αυτές και η κάθε επιχείρηση να καταβάλει το ανάλογο τίμημα. Δεν μπορεί να μας παίρνουν συνέχεια εταιρείες και να απαιτούν αμοιβές, χωρίς συγκεκριμένη τιμολογιακή πολιτική, απειλώντας μας ότι θα μας πάνε στα δικαστήρια. Οι εταιρείες έχουν μεταξύ τους δικαστικές διαμάχες και εμείς δεν έχουμε από το κράτος μία ξεκάθαρη απόφαση, για το ποια πρέπει να πληρώσουμε και με αυτό τον τρόπο γινόμαστε έρμαιο στα χέρια των εταιρειών».

Κλείνοντας, ο κ. Σεγραίδος, μας ενημέρωσε ότι τις επόμενες ημέρες, το Δ.Σ. του ΣΕΠΕΚΩ, θα έχει σχετική συνάντηση, ώστε να δουν πως θα κινηθούν συλλογικά, για να αντιμετωπίσουν αυτό το πολύ σοβαρό πρόβλημα, που όπως μας είπε, αποτελεί ακόμη μία θηλιά στο λαιμό τους, αυτά τα δύσκολα χρόνια.

Β. ΜΑΝΙΑΣ: ΠΗΓΑΜΕ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΩΘΗΚΑΜΕ

Ο πρώην Πρόεδρος του ΣΕΠΕΚΩ κ. Μανιάς, έκανε και αυτός λόγο για έναν μεγάλο “βραχνά”, που σφίγγει ακόμα περισσότερο, τη θηλιά στις επιχειρήσεις εστίασης και διασκέδασης.

«Προσπαθήσαμε –είπε- και τα προηγούμενα χρόνια να βρούμε το δίκιο μας στα δικαστήρια, αλλά δεν τα καταφέραμε. Φάγαμε τα μούτρα μας και όχι μόνο δεν δικαιωθήκαμε, αλλά επιβαρυνθήκαμε και με τα δικαστικά έξοδα. Γνωρίζω ότι από την Κω προσέφυγαν στα δικαστήρια πάνω από 40 συνάδελφοι. Τώρα πάλι βρισκόμαστε αντιμέτωποι με τις ίδιες απειλές. Ήρθαν ξανά, μας τρομοκρατούν και μας απειλούν ότι εάν δεν τους πληρώσουμε, θα μας πάνε στα δικαστήρια και εκεί δυστυχώς, γνωρίζουμε ότι δεν θα βγούμε νικητές. Αυτό που κάνουν οι περισσότεροι επιχειρηματίες, είναι να πετυχαίνουν έναν καλό συμβιβασμό, μία μείωση του αρχικού ποσού, ώστε να αποπληρώσουν. Δεν υπάρχει τιμοκατάλογος, έρχονται, σου λένε για παράδειγμα 5.000 ευρώ για τρία χρόνια, με το παζάρι αυτό, μπορεί να πέσει στις 3.000, τα πληρώνεις και νομίζεις ότι είσαι και κερδισμένος. Δεν είναι όμως έτσι. Προσπαθήσαμε να βρούμε λύση στο θέμα και Κεντρικά, με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Εστιατορικών & Συναφών Επαγγελμάτων (Π.Ο.Ε.Σ.Ε.), όμως δεν κατέστη δυνατό, αφού η μόνη λύση, είναι να γίνει επιτέλους μία η εταιρεία που απαιτεί χρήματα για τα δικαιώματα και έτσι να υπάρχει μία συμφωνία, για όλα τα μέλη. Πάντως, τις επόμενες ημέρες, θα έχουμε συνάντηση με τα μέλη μας, αλλά και με τις εταιρείες, ώστε να βρεθεί μία φόρμουλα για να μην οδηγηθούμε στα δικαστήρια και να ξεκαθαρίσει επιτέλους το τοπίο, για να γνωρίζει ο κάθε επιχειρηματίας τι πρέπει να πληρώσει. Πρέπει να καταλάβουν και αυτές οι εταιρείες, ότι τα τελευταία χρόνια, ο κλάδος της εστίασης και της διασκέδασης χτυπήθηκε όσο κανείς άλλος και γι’ αυτό πρέπει να είναι πιο ελαστικοί στις απαιτήσεις τους. Δεν μπορούν να βρεθούν αυτά τα χρήματα που ζητάνε. Δεν τα έχουμε. Εμείς προσπαθούμε φέτος να ορθοποδήσουμε, για να καλύψουμε την ζημιά των προηγούμενων ετών».

Χ. ΠΑΠΑΔΙΑΣ: ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΑ ΛΕΦΤΑ, ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΕΙΛΕΣ ΓΙΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ

Την αγανάκτησή του, εκφράζει ο επιχειρηματίας κ. Χρήστος Παπαδιάς (Nova Vita – Μαρίνα), καθώς όπως μας είπε, ήρθε ξαφνικά αντιμέτωπος με απαιτήσεις χιλιάδων ευρώ.

«Ζητούν εξωφρενικά ποσά, μη ρεαλιστικά και ειλικρινά δεν ξέρω πως θα ανταποκριθούν οι επιχειρήσεις. Τι να πρωτοπληρώσουμε δεν ξέρουμε αυτές τις εποχές, με τις υποχρεώσεις να είναι αυξημένες. Για να καταλάβετε, μία από τις τρεις εταιρείες, μου ζητάει περίπου 10.000 ευρώ να καταβάλλω άμεσα (αναδρομικά), αλλιώς θα με οδηγήσει στα δικαστήρια.

Δεν μου παρουσίασαν κανέναν τιμοκατάλογο, κατά την πρόσφατη επίσκεψη τους, παρά μόνο μου ζητήθηκε να τους δώσω χιλιάδες ευρώ. Έρχονται όποτε θέλουν, ζητούν όσα θέλουν και δεν ελέγχονται από κανέναν. Προσωπικά δεν μπήκα καν σε συζήτηση».

Ελεγκτές μουσικών δικαιωμάτων σε ρόλο κατασκόπων στα social media 

Αίσθηση προκάλεσαν, τα όσα επίσης μας ανέφερε ο κ. Παπαδιάς, αναφορικά με τη στρατηγική που ακολουθούν οι εκπρόσωποι των εταιρειών, οι οποίοι φάνηκαν αρκετά διαβασμένοι καθώς ήξεραν ακόμη και πότε διοργανώθηκαν βραδιές, με ζωντανή μουσική.

«Παρακολουθούν το Facebook, το Instagram και όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης των επιχειρήσεων, που πρόκειται να επισκεφτούν για να ζητήσουν λεφτά. Ήξεραν πότε είχαμε ζωντανή μουσική και θεματικές βραδιές. Μας τα παρουσίασαν και μας ανέφεραν ότι εάν δεν ανταποκριθούμε στις οικονομικές απαιτήσεις, θα πάμε δικαστικώς».

Κ. ΠΑΜΠΟΣ: ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ ΕΠΑΙΤΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

Τον προβληματισμό του για το χάος που επικρατεί στον χώρο των μουσικών δικαιωμάτων, εξέφρασε ο επιχειρηματίας κ. Κώστας Παμπός (εστιατόριο «Διόνυσος»). Ο ίδιος έχει χάσει το λογαριασμό με τον αριθμό των εταιρειών που ζητούν χρήματα, ενώ παράλληλα, μας δηλώνει ότι δεν έχει καμία πρόθεση να βρεθεί στις δικαστικές αίθουσες και να χάσει χρόνο και χρήματα.

«Κάποτε ήταν μία εταιρεία, η ΑΕΠΙ και ξέραμε ότι είχαμε την υποχρέωση να πληρώσουμε. Μετά από δύο πολύ δύσκολες και ασύμφορες οικονομικά χρονιές, εμφανίστηκαν 3-4 διαφορετικές εταιρείες, οι οποίες ζητούν αρκετά λεφτά, η καθεμία».

Σύμφωνα με τον κ. Παμπό οι τιμές κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα για όλες τις εταιρείες, ενώ δεν του παρουσιάστηκε κάποιος επίσημος τιμοκατάλογος.

«Έρχονται με διάθεση να πάρουν τα χρήματά τους και μάλιστα παρουσιάζονται στην συζήτηση με ένα στιλ, ότι σου κάνουν και χάρη, με κάποια έκπτωση. Θα τα πληρώσουμε ως επιχείρηση, διότι δεν θέλουμε, ούτε στα δικαστήρια να βρεθούμε, ούτε να χάσουμε χρόνο και χρήματα. Το μόνο που ζητάμε, είναι ένας φορέας με ξεκάθαρους όρους και απαιτήσεις. Δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο αυτή η κατάσταση, να έρχεται όποια εταιρεία θέλει, όποτε θέλει, χωρίς τιμοκατάλογο και να απαιτεί χρήματα. Καταντήσαμε επαίτες για να μπορούμε να πληρώνουμε. Λυπάμαι, αλλά κάποιοι συνάδελφοι δεν θα αντέξουν να πληρώσουν».

Ν. ΔΙΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ: ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΑΣ ΠΑΝΕ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ

Ο κ. Νεκτάριος Διακογιάννης, ιδιοκτήτης του μπαρ “Caramela” στην Κέφαλο, μας ενημέρωσε ότι μέσα στον χειμώνα πλήρωσε 2.800 ευρώ, καθώς, εταιρεία τον απείλησε ότι θα προσφύγει στα δικαστήρια εναντίον του. «Είναι – είπε – άλλο ένα χαράτσι που πρέπει να πληρώνουμε. Από κάπου είδαν ότι έκανα ένα live μέσα στον Χειμώνα και μου έστειλαν ειδοποίηση, για να πληρώσω, διαφορετικά με απείλησαν ότι θα με πάνε στα δικαστήρια. Πήρα δικηγόρο να ρωτήσω τι πρέπει να κάνω και μου είπε ότι η μόνη λύση, είναι να πληρώσω. Έτσι λοιπόν και το έκανα. Έδωσα συνολικά 2.800 ευρώ, μαζί με παλαιότερες οφειλές. Απ’ ότι φαίνεται, παρακολουθούν συγκεκριμένα μαγαζιά τους κάνουν ελέγχους και στέλνουν τις ανάλογες ειδοποιήσεις. Απ’ όσο, γνωρίζω υπάρχουν μαγαζιά, τα οποία έχουν πολλά χρόνια να τα επισκεφτούν. Δεν ξέρουμε πότε έρχονται, τι πληρώνουμε και αυτό είναι πρόβλημα. Καλό είναι ο κάθε επιχειρηματίας, να γνωρίζει από την αρχή τι πρέπει να πληρώσει. Δεν μπορείς να μπαίνεις σε ένα μαγαζί και να λες εσύ μία τιμή, έτσι στην τύχη, ανάλογα με την διάθεσή σου. Όμως τελικά, όπως σας είπα, τα πλήρωσα για να μην έχω τρεχάματα, καθώς δεν βρίσκεις άκρη με αυτούς. Βέβαια, αυτό που πλήρωσα είναι για μία εταιρεία. Έχω ακούσει ότι υπάρχουν και άλλες, αλλά ευτυχώς εμένα μόνο μία με έχει ενοχλήσει.

Σ. ΠΑΠΑΠΟΣΤΟΛΟΥ: ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕΤΑ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΗΣ ΑΕΠΙ

Ο συμπατριώτης μας στιχουργός κ. Στέργος Παπαποστόλου, μας ενημέρωσε ότι μετά το κλείσιμο της ΑΕΠΙ, υπάρχει καλύτερη οργάνωση και ενημέρωση προς τους καλλιτέχνες, όσον αφορά τα χρήματα που δικαιούνται. «Τα τραγούδια που έχω γράψει και από τα οποία παίρνω χρήματα, βάσει των πνευματικών δικαιωμάτων, είναι περίπου 10. Τα χρήματα που έχω λάβει τα τελευταία 15 χρόνια δεν ξεπερνούν τις 5.000 ευρώ. Τα μεγάλα ποσά τα παίρνουν οι “φίρμες” και εμείς δυστυχώς παίρνουμε ψίχουλα. Μετά το κλείσιμο της ΑΕΠΙ, υπάρχει καλύτερη οργάνωση και οι εταιρείες μας ενημερώνουν συχνότερα για το τι χρήματα θα πάρουμε. Είναι δίκαιο και εμείς οι καλλιτέχνες να παίρνουμε κάποια χρήματα. Δεν μπορεί τα καταστήματα να κερδίζουν με την δική μας δουλειά, παίζοντας την μουσική μας και εμείς να μην λαμβάνουμε τίποτα. Το δίκαιο είναι να κερδίζουν όλοι».

ΠΗΓΗ

Διαβάστε με προσοχή τα παρακάτω.

Το θολό τοπίο στα πνευματικά δικαιώματα μουσικής για όσους μαγαζάτορες στην Εστίαση ΔΕΝ διαθέτουν την άδεια δημόσιας εκτέλεσης μουσικής από το ΠΑΣΚΚΕΔΙ, μέσω της ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ, συνεχίζεται. Οι έλεγχοι παραμένουν αμείωτοι και συχνά οι ιδιοκτήτες βρίσκονται προ μεγάλων εκπλήξεων, που δεν γνωρίζουν με ποιο τρόπο να χειριστούν, ενώ και οι μέθοδοι που κατά καιρούς χρησιμοποιούνται από τα ελεγκτικά όργανα είναι αρκετά επιθετικοί έως και προκλητικοί. Για να είστε προετοιμασμένοι σε κάθε ξαφνικό έλεγχο για τα πνευματικά δικαιώματα της μουσικής που παίζετε στο κατάστημά σας, αυτοί είναι οι 12 “χρυσοί” κανόνες που πρέπει να έχετε υπόψιν:

1) Νομική υποχρέωση στο αρχείο της επιχείρησης να υπάρχει:

α) Το σώμα γνωστοποίηση χρήσης μουσικής. Επιβάλλεται αυστηρό πρόστιμο από την αστυνομία η οποία είναι στα πρώτα στοιχεία του ελέγχου της. Νόμος 4442/7-12-2016/ άρθρα 28,29

β) Παραστατικό, δηλαδή, Βεβαίωση ή Άδεια της εταιρείας ή του οργανισμού συλλογικής διαχείρισης που χρησιμοποιείται η μουσική,

γ) Ανανεωμένη Άδεια Δημόσιας Εκτέλεσης Μουσικής – Όσοι δεν ανανεώσουν τις άδειές τους  είναι ευάλωτοι σε ΑΓΩΓΕΣ και μηνύσεις, που επισύρουν και αυτόφωρη διαδικασία. Φροντίστε λοιπόν έγκαιρα την ανανέωσή σας από το ΠΑΣΚΕΔΙ, προκειμένου να αποφύγετε δυσάρεστες εκπλήξεις με το άνοιγμα 2310 932420 κ. Λαμπρόπουλο ή Μπάδρα.

2) Έχει νόμιμο δικαίωμα ο οποιοσδήποτε χρήστης να χρησιμοποιεί στην επιχείρησή του εκπροσωπούμενο ή μη εκπροσωπούμενο ρεπερτόριο. Νόμοι 2121/1993-4481/7/2017 – κοινοτική οδηγία 26/2014. (Ρωτήστε το ΠΑΣΚΕΔΙ να σας διαφωτίσει τι είναι εκπροσωπούμενο και τι όχι)

3) Στην περίπτωση χρήσης εκπροσωπούμενου ρεπερτορίου, υποχρεούται ο χρήστης στην καταβολή αμοιβολογίου στους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης ΕΔΕΜ-ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ-GEA, Νόμοι 2121/1993-4481/7/2017.

4) Στην περίπτωση χρήσης μη εκπροσωπούμενου ρεπερτορίου, ο χρήστης υποχρεούται να χρησιμοποιεί μόνο το συγκεκριμένο ρεπερτόριο. Στην περίπτωση αυτή δεν υποχρεούται να πληρώσει κανέναν οργανισμό διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων. Νόμος 4481/κοιν. οδηγία 26/2014 – Με αριθμό πρωτ. 35610-11/2018 εγκύκλιος Υπουργείου πολιτισμού.

5) Ο χρήστης μουσικής ή ο καταστηματάρχης δεν είναι υποχρεωμένος να προσκομίσει οποιοδήποτε στοιχείο σε περίπτωση που του ζητηθεί από τους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων παρά μόνο στα ελεγκτικά δημόσια όργανα (Αστυνομία κλπ).

6) Οι οργανισμοί συλλογικής διαχείρισης είναι ιδιωτικές εταιρείες και όχι δημόσιες ή νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και δεν έχουν δικαίωμα ελέγχου. Ο έλεγχος πηγάζει μόνο από δημόσια όργανα ή νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου.

7) Υπερβολική πίεση – άμεσες ή έμμεσες απειλές ή αν προκύπτουν στοιχεία ότι προβαίνουν σε ελέγχους, οι αντιπρόσωποι της ΕΔΕΜ – GEA – ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ, να το καταγγείλετε άμεσα στην αστυνομία ή στο δικηγόρο σας ή στο ΠΑ.Σ.Κ.Κ.Ε.ΔΙ. Οι ανωτέρω ενέργειες τιμωρούνται με το άρθρο 175/ ποινικού κώδικα περί αντιποίησης αρχής.

8) Δέχεται ο χρήστης την ενημέρωση (μόνο αυτό δικαιούνται να κάνουν) από τις εταιρείες πνευματικών και Συγγενικών δικαιωμάτων για λίγα λεπτά και στη συνέχεια τους ζητά ευγενικά να αποχωρήσουν.

9) Κάθε Δήλωση – Βεβαίωση – Πρόστιμο που επικαλείται αντιπρόσωπος της ΕΔΕΜ – ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ – GEA για το είδος της μουσικής που χρησιμοποιεί ο χρήστης, δεν είναι έγκυρηούτε νόμιμη εάν δεν έχει βεβαιωθεί με την παρουσία ένστολου αστυνομικού Νόμου 2121/1993 – άρθρο 64.

10) Έχει δικαίωμα ο καταστηματάρχης να χρησιμοποιεί τηλεόραση στην επιχείρησή του για ενημέρωση, αθλητικά γεγονότα και αγώνες, για να μην υποχρεούνται στην πληρωμή αμοιβών έναντι των οργανισμών συλλογικής διαχείρισης, Νόμος 2121/1993. Το κατάλληλο έγγραφο της χρήσης του νόμου, που σας απαλλάσσει, το ζητάτε από το ΠΑΣΚΚΕΔΙ.

11) Να ζητά ο χρήστης ή ο καταστηματάρχης τα οποιαδήποτε στοιχεία ενημέρωσης και απαιτήσεις αμοιβών να του τα κοινοποιούν εγγράφως από την ΕΔΕΜ – ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ – GEA, Νόμος 4481/7-2017, άρθρο 22 και 23. Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Σας λένε παράδειγμα οι Οργανισμοί πως η μουσική, που εκπροσωπείται από το ΠΑΣΚΚΕΔΙ, δεν σας καλύπτει και πρέπει να πληρώνετε κι αυτούς ή ότι θα σας στείλουν στα Δικαστήρια. Αυτό τους το ζητάτε ΕΓΓΡΑΦΩΣ!!!

12) Απαγορεύεται αυστηρότατα να δίνονται από τον χρήστη στοιχεία προσωπικών δεδομένων σε οποιονδήποτε, για οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο ή επιχείρηση. Κοινοτική οδηγία 26/2014.

Ελάτε σε επαφή μαζί μας

Είμαστε στη διάθεσή σας 24/24 για κάθε ζήτημα που αφορά την επιχείρησή σας, καταγγελίες, καθώς και όλη την επικαιρότητα του κλάδου.

Θεσσαλονίκη
Μαυροκορδάτου 24 με Λεωφ. Βασιλίσσης Όλγας 151, 1ος όροφος – 546 45 Θεσσαλονίκη
2310 932420 – 932473 – 932481 κ. Λαμπρόπουλο ή Μπάδρα.

Αθήνα

Λεωφ. Συγγρού 196 2ος όροφος
176 71 Καλλιθέα Αθήνα (Κέντρο)
210 22 41 227

paskedi@paskedi.gr


ΠΑΣΚΚΕΔΙ

Πανελλήνιο Σωματείο Καταστημάτων και Καταναλωτών Εστίασης και Διασκέδασης. Εξειδικευμένο portal ενημέρωσης για τον κλάδο της Εστίασης και τους καταναλωτές.


ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ