2310 932420 - 932473 - 932481 paskedi@paskedi.gr

Επικαιρότητα

Και στο βάθος... νέα ΑΕΠΙ;

Example blog post alt

Την πλήρη ανατροπή στον τομέα των πνευματικών δικαιωμάτων σηματοδοτεί η απόφαση της υπουργού Πολιτισμού να εκδώσει διαπιστωτική πράξη για τη δραστηριοποίηση της Ανώνυμης Εταιρείας IP HUB Α.Ε. ως Ανεξάρτητη Οντότητα Διαχείρισης (ΑΟΔ), την ώρα που εδώ και έξι μήνες θέτει εμπόδια στους δημιουργούς για την αδειοδότηση του δικού τους αυτοδιαχειριζόμενου Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης, της ΕΔΕΜ, ζητώντας τους μελέτη βιωσιμότητας χωρίς να το απαιτεί ο νόμος.


Νόμιμος εκπρόσωπος και μοναδικός μέτοχος της ΑΟΔ εμφανίζεται ο οικονομολόγος Κωνσταντίνος Νανόπουλος, ιδιοκτήτης εταιρείας παροχής λογιστικών υπηρεσιών. Το ερώτημα που προκύπτει, δεδομένου ότι είναι άγνωστος και στον χώρο της μουσικής και σ’ αυτόν των πνευματικών δικαιωμάτων, είναι αν λειτουργεί για δικό του λογαριασμό ή εκ μέρους κάποιου πελάτη του. Ακόμα πιο μείζον προκύπτει το ερώτημα ποιοι είναι οι δημιουργοί που έχουν αναθέσει τη διαχείριση των δικαιωμάτων τους στη συγκεκριμένη ΑΟΔ. 0 νόμος προβλέπει πάνω από έναν δημιουργό.


«Αμαρτωλό» παρελθόν - Περίεργοι συνειρμοί


Η έδρα της ΑΟΔ εμφανίζεται στη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας 62, στην ίδια διεύθυνση που δραστηριοποιείται και η εταιρεία παροχής λογιστικών υπηρεσιών του Κωνσταντίνου Νανόπουλου. Πάντως ο κ. Νανόπουλος και η εταιρεία του και στο παρελθόν είχαν απασχολήσει την κοινή γνώμη. Συγκεκριμένα, το 2012 ο ίδιος διατηρούσε τη συγκεκριμένη εταιρεία λογιστικών και φορολογικών υπηρεσιών σε ιδιώτες και επιχειρήσεις και διεκπεραίωσης υποθέσεών τους με την εφορία, ο πατέρας του Αντώνης, ήταν γενικός διευθυντής Φορολογικών Ελέγχων του υπουργείου Οικονομικών και εκ της θέσεώς του είχε πρόσβαση σε απόρρητα φορολογικά στοιχεία πολιτών και επιχειρήσεων, αξιολογούσε και αποφάσιζε για ενέργειες του ελεγκτικού μηχανισμού.


Ακόμα και η επωνυμία της νέας ΑΟΔ «IP HUB ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ, όχι απλώς παραπέμπει, αλλά αντιγράφει την επωνυμία της «αμαρτωλής» ΑΕΠΙ (Ανώνυμη Εταιρεία για την Προστασίας της Πνευματικής Ιδιοκτησίας).


Ωστόσο, αυτή η εξέλιξη δεν φαίνεται να προέκυψε για όλους τόσο τυχαία. Η στάση άλλωστε της κυβέρνησης από την ανάληψη των καθηκόντων της μετά τις εκλογές του Ιουλίου ήταν εύγλωττη. Όπως αποδεικνύεται, καθόλου τυχαία δεν ήταν η κωλυσιεργία, όλο αυτό το διάστημα, της υπουργού Πολιτισμού να αδειοδοτήσει την ΕΔΕΜ, ακόμα και μετά τη γενική συνέλευση των δημιουργών τον περασμένο Νοέμβριο, στην οποία αποφάσισαν ότι επείγον θέμα και πρωταρχικός στόχος για το μέλλον των πνευματικών δικαιωμάτων τους από μουσικά έργα είναι η άμεση διεκδίκηση της άδειας λειτουργίας του διάδοχου φορέα Ένωση Δικαιούχων ΕΔΕΜ από το ΥΠΠΟΑ καθώς και η ομαλή και άμεση μετάβαση της δραστηριότητας της ΕΥΕΔ στην ΕΔΕΜ


Τους τελευταίους μήνες εξάλλου έχει ενταθεί η φημολογία που θέλει αφενός μεγαλοεκδότη και ιδιοκτήτη μεγάλης ποδοσφαιρικής ομάδας να ενδιαφέρεται -και να ετοιμάζεται- να εισέλθει στον χώρο των πνευματικών δικαιωμάτων και ειδικά στον τομέα της μουσικής. Αντίστοιχη φημολογία εμφανίζει και την ιδιοκτησία της αμαρτωλής ΑΕΠΙ να ενδιαφέρεται για τον συγκεκριμένο τομέα


Φαύλος κύκλος

Η διαδρομή της ΑΕΠΙ εξακολουθεί να πληγώνει και να λερώνει το παρελθόν του χώρου των πνευματικών δικαιωμάτων, συνεπώς οι χειρισμοί πρέπει να είναι λεπτοί και προσεκτικοί. Το ζήτημα έχει, ουσιαστικά, μείνει μετέωρο και, με εξαίρεση τα καταστήματα μέλη του ΠΑΣΚΕΔΙ που απολαμβάνουν την νόμιμη άδεια δημόσιας εκτέλεσης της μουσικής της Soundreef, όλος ο κλάδος ταλαιπωρείται και βιώνει ακόμα και σήμερα πρωτόγνωρες καταστάσεις. Ποιο είναι το αποτέλεσμα; Η υποβάθμιση τόσο της δουλειάς των καλλιτεχνών, όσο και των ιδιοκτητών καταστημάτων στην Εστίαση, που βλέπουν μόνιμα πλέον πάνω από τα κεφάλια τους τον βραχνά των πνευματικών δικαιωμάτων να φέρνει μεγάλα εμπόδια στον καθημερινό τους αγώνα…


Ρεπορτάζ: ΑΥΓΗ

;