Σοβαρή έλλειψη σερβιτόρων και μαγείρων στα καταστήματα της Γερμανίας

18 Δεκεμβρίου, 2018
Σοβαρή έλλειψη σερβιτόρων και μαγείρων στα καταστήματα της Γερμανίας
Σε ασφυκτική κατάσταση έχουν εγκλωβιστεί πολλά γερμανικά εστιατόρια που περιορίζουν το ωράριο λειτουργίας τους διότι, παρά τη ζήτηση, δεν βρίσκουν σερβιτόρους και μάγειρες

Σοβαρή έλλειψη σερβιτόρων και μαγείρων στα καταστήματα της Γερμανίας

Σε ασφυκτική κατάσταση έχουν εγκλωβιστεί πολλά γερμανικά εστιατόρια που περιορίζουν το ωράριο λειτουργίας τους διότι, παρά τη ζήτηση, δεν βρίσκουν σερβιτόρους και μάγειρες.

Όπως δηλώνει ο Ράινερ Βίντμερ και οι συνάδελφοί του στα ξενοδοχεία και εστιατόρια της Γερμανίας βρίσκονται αντιμέτωποι με μια μεγάλη πρόκληση: «Ιδίως την περίοδο των γιορτών και της Πρωτοχρονιάς έχουμε πρόβλημα», λέει ο γερμανός γαστρονόμος που διατηρεί αλυσίδα εστιατορίων στη Βάδη-Βυρτεμβέργη και διαπιστώνει ότι παρά την αύξηση των πελατών δεν επαρκούν τα γκαρσόνια και μάγειρες. Το πρόβλημα είναι παγγερμανικό, δηλώνει ο Ντάνιλε Ολ, εκπρόσωπος του Συνδέσμου Ξενοδοχείων και Εστίασης Dehoga.

Για το λόγο αυτό πολλοί ξενοδόχοι και εστιάτορες αναγκάζονται να περιορίσουν τις ώρες λειτουργίας των καταστημάτων τους ή αυξάνουν τις μέρες στις οποίες τα κέντρα παραμένουν κλειστά. Δεν είναι λίγα τα μικρότερα σε μέγεθος εστιατόρια, τα οποία βάζουν εν τέλει λουκέτο λόγω έλλειψης προσωπικού. Ο σύνδεσμος Dehoga ζητά από τη γερμανική κυβέρνηση να χαλαρώσει τους κανονισμούς και τους όρους του εργατικού δικαίου, ώστε το ωράριο να γίνει ελαστικότερο και να αποφεύγεται ευκολότερα, η καταβολή κατώτατου ωριαίου μισθού, δηλώνει ο εκπρόσωπος του συνδέσμου. Την ίδια στιγμή ο κλάδος της εστίασης στη Βάδη-Βυρτεμβέργη παρουσιάζει πρωτοφανή ανάπτυξη. Ενδεικτικό ότι οι εργαζόμενοι για τους οποίους καταβάλλονται από τους εργοδότες κοινωνικές εισφορές αυξήθηκαν από το 2010 από 100.000 σε 130.000.

Παρ΄ όλα αυτά περισσότερες από 5.300 θέσεις στη γαστρονομία παραμένουν φέτος κενές. «Οι πελάτες να εκφράζουν εκτίμηση σε όσους τους σερβίρουν» 2,3 εκατ. εργαζόμενους αριθμεί συνολικά ο κλάδος ξενοδοχείων και εστίασης στη Γερμανία.

Η αναζήτηση προσωπικού αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα του κλάδου. Περίπου το 60% των μελών δήλωσαν σε πρόσφατη σφυγμομέτρηση ότι η αναζήτηση προσωπικού αποτελεί πρόκληση. Το συνδικαλιστικό όργανο των εργαζομένων στα ξενοδοχεία και την εστίαση NGG καθιστά σαφές ότι «τα προβλήματα του κλάδου δεν μπορεί να επιλυθούν στην πλάτη των εργαζομένων.

Όπως δηλώνει ο πρόεδρος του συνδικάτου στην Βάδη-Βυρτεμβέργη Ούβε Χίλντεμπραντ «το μόνο που βοηθά για αντιμετωπιστεί το ζήτημα είναι υψηλότερες αποδοχές και καλύτερες συνθήκες εργασίας για να δοθεί κίνητρο σε εν δυνάμει εργαζόμενους να στελεχώσουν ξενοδοχεία και χώρους εστίασης. Επί δεκαετίες οι εργοδότες παρέλειψαν να επενδύσουν σε έμψυχο υλικό. Ο Ράινερ Βίντμερ συμφωνεί ότι «η αναγνώριση των υπηρεσιών που προσφέρουν σερβιτόροι και μάγειρες είναι ιδιαίτερα σημαντική». Θεωρεί ωστόσο ότι και οι πελάτες φέρουν ευθύνη: «Οι άνθρωποι είναι ο καθοριστικός παράγοντας στη δουλειά μας. Οι πελάτες οφείλουν να δείχνουν εκτίμηση σε όσους τους σερβίρουν ή τους μαγειρεύουν».

Με πληροφορίες από money-toursim.gr

του Αντώνη Καραμπουρνιώτη

Εγγραφή Μέλους ΔΩΡΕΑΝ – Κατάστημα Εστίασης/Διασκέδασης

Αγαπητέ επισκέπτη σε προσκαλούμε να εγγραφείς ως μέλος του ΠΑΣΚΕΔΙ. Μαζί μπορούμε να πετύχουμε πολλά. Τα 35.000 μέλη μας το ξέρουν. Γίνε κι εσύ μέλος!

Αν είσαι ήδη μέλος επέλεξε: Σύνδεση

Αν δεν είσαι μέλος μπορείς να εγγραφείς ΔΩΡΕΑΝ τώρα: Εγγραφή

Έχοντας την ιδιότητα του καταστηματάρχη υγειονομικού ενδιαφέροντος μπορείς να εγγραφείς ως μέλος του ΠΑΣΚΕΔΙ εντελώς ΔΩΡΕΑΝ

Αναλυτικότερα τα προνόμια των μελών εδώ.

Θέλεις να μαθαίνεις πρώτος όλα τα νέα πάνω στην εστίαση, τον κλάδο της φιλοξενίας και τον τουρισμό; Θέλεις να ξέρεις όλα τα νέα που θα απογειώσουν την επιχείρησή σου;

Ακολούθησε τώρα το ΠΑΣΚΚΕΔΙ στα social media και μείνει διαρκώς online!

Κάντε like στο Facebook, ή follow σε Instagram & twitter!


ΠΑΣΚΚΕΔΙ

Πανελλήνιο Σωματείο Καταστημάτων και Καταναλωτών Εστίασης και Διασκέδασης. Εξειδικευμένο portal ενημέρωσης για τον κλάδο της Εστίασης και τους καταναλωτές.


ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ