Η επίθεση στην Εστίαση συνεχίζεται – Ποια συμφέροντα κρύβονται;

5 Ιουνίου, 2019
Η επίθεση στην Εστίαση συνεχίζεται – Ποια συμφέροντα κρύβονται;
Το αστείο γαϊτανάκι με τις απανωτές επιθέσεις των ΜΜΕ στα καταστήματα εστίασης συνεχίζεται. Νωπές είναι ακόμα οι μνήμες από τη σκανδαλώδη επίθεση στο εστιατόριο της Μυκόνου

Η επίθεση στην Εστίαση συνεχίζεται – Ποια συμφέροντα κρύβονται;

Το αστείο γαϊτανάκι με τις απανωτές επιθέσεις των ΜΜΕ στα καταστήματα εστίασης συνεχίζεται. Νωπές είναι ακόμα οι μνήμες από τη σκανδαλώδη επίθεση στο εστιατόριο της Μυκόνου για τα καλαμάρια που δήθεν υπερχρέωσε στους αμερικανούς τουρίστες, ενώ όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια, οι τουρίστες όχι μόνο είχαν εξαρχής πλήρη επίγνωση του τιμοκαταλόγου, αλλά… έφυγαν και ιδιαίτερα ευχαριστημένοι από το γεύμα που απόλαυσαν!  

Το νέο κρούσμα στη Ρόδο 

Νέο «θύμα» των ΜΜΕ έπεσε τώρα ένα κατάστημα στη Ρόδο με την «κατηγορία» ότι χρέωσε σε μια παρέα τουριστών 82 ευρώ, μόνο και μόνο για να δροσίσει τον ουρανίσκο της με αναψυκτικά και παγωτά.

Όπως αναμενόταν, όταν η είδηση έφτασε στα δύσμοιρα αυτιά του καταστηματάρχη, δεν γινόταν παρά να αναλάβει δράση και με επιστολή του να προσπαθήσει να δώσει τη δική του εκδοχή για το περιστατικό.

Σύμφωνα με τον επιχειρηματία «η παραγγελία περιείχε 3 milk shake του 1 λίτρου. Το καθένα από αυτά αποτελείται από 5 μπάλες παγωτό και μισό λίτρο γάλα, 2 αναψυκτικά του 1 λίτρου, 2 αναψυκτικά του μισού λίτρου και ένα φραπέ με 3 μπάλες παγωτό, σαντιγί και σιρόπι σε ποτήρι των 750ml, τα οποία επέλεξαν οι ίδιοι από τον κατάλογο μας».

«Εφόσον κάθισαν και απόλαυσαν τα ποτά τους μέχρι και την τελευταία σταγόνα ζήτησαν τον λογαριασμό. Όταν έφτασε ο λογαριασμός η κυρία… σε εξωφρενική κατάσταση ξεκίνησε να φωνάζει και να διώχνει τους πελάτες μας αποκαλώντας μας κλέφτες. Ο λογαριασμός ήταν 82€ παρ’ όλα αυτά η κυρία άφησε το ποσό των 102.30€ και φωτογράφησε το χαρτί παραγγελίας αντί της νόμιμης απόδειξης. Τότε έβαλε τα κλάματα και έφυγε. Μετά από μια ώρα επέστρεψε και ξεκίνησε να φωτογραφίζει το κατάστημα και τον σερβιτόρο προκαλώντας αναστάτωση για άλλη μια φορά στους πελάτες του καταστήματος. Τότε ο σερβιτόρος της είπε να σβήσει τη φωτογραφία του και της πρότεινε να καλέσει την αστυνομία για να παραπονεθεί. Εκείνη τράπηκε σε φυγή».

Μάλιστα, ο καταστηματάρχης συμπληρώνει: «Ως ιδιοκτήτης του (…) δημοσιεύω τις φωτογραφίες της νόμιμης απόδειξης υπογεγραμμένη από τη ΔΟΥ ΡΟΔΟΥ για εκείνους που ισχυρίζονται ότι το μπλοκ αποδείξεων της επιχείρησης δεν είναι νόμιμο (επειδή η ταμειακή μηχανή είχε κολλήσει και την είχα στον τεχνικό έκοβα αναγκαστικά χειρόγραφα). Σας παραπέμπω τα έγγραφα που αποδεικνύουν πως ο υπάλληλος μου είναι Έλληνας υπήκοος και πλήρως ασφαλισμένος στο ΙΚΑ καθώς και τον κατάλογο με καταγεγραμμένες τις τιμές ανάλογα με την ποσότητα των ποτών».

Το δόλιο κράξιμο στο Tripadvisor 

Ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου δεν άφησε απ’ έξω το Tripadvisor που όπως αφήνει να εννοηθεί ο ίδιος, λειτουργεί σαν «καταπέλτης» για τους επιχειρηματίες, δίνοντας τη δυνατότητα στον οποιονδήποτε να μπορεί να κατηγορήσει οποιοδήποτε κατάστημα χωρίς τις απαραίτητες αποδείξεις, τα δικαιολογητικά ή έστω μια αποδεδειγμένη μαρτυρία. Μπορεί, δηλαδή, να δυσφημεί ένα κατάστημα μόνο και μόνο αν έτσι του καπνίσει. Η νέα σύσταση του GDPR δεν πρέπει να προστατέψει τα προσωπικά δεδομένα κάθε καταστήματος που μέσα από ανάλογες πλατφόρμες είναι πλήρως εκτεθειμένα στην κακεντρέχεια ή και την πονηριά του καθενός;

Όπως σημειώνει σχετικά ο ίδιος: «Όσο για το TRIP ADVISOR το κατάστημα λειτουργεί εδώ και 14 χρόνια και έχει αλλάξει 3 φορές ιδιοκτήτη. Θα ήθελα να ευχαριστήσω ολόκληρο τον ελληνικό λαό για τα άθλια και ανήθικα σχόλια τους . Επίσης θα ήθελα να στείλω ένα μήνυμα σε όλους τούς τουρίστες και στους Έλληνες του εξωτερικού ότι δεν έχουμε γίνει ακόμα τριτοκοσμική χώρα και ούτε πρόκειται διότι εμείς έχουμε ΙΣΤΟΡΙΑ εκατομμυρίων χρόνων, ένα ΗΛΙΟ και μια ΘΑΛΛΑΣΑ την οποία αυτοί δεν έχουν και ούτε πρόκειται να αποκτήσουν ποτέ. Όποιος θεωρεί ότι είμαι κλέφτης και παράνομος να έρθει με τη συνοδεία των αρμόδιων αρχών να με κλείσει παρά να δημοσιεύει προσβλητικά σχόλια στα διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».

Για ποιο λόγο συμβαίνει όλη αυτή η επίθεση στην Εστίαση;

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι πριν καν καθιερωθεί το νέο μέτρο για επαναφορά στο 13% του ΦΠΑ στην Εστίαση, σύσσωμα τα κορυφαία ελληνικά ΜΜΕ έχουν στρέψει τα βέλη τους στον πιο ταλαιπωρημένο κλάδο της Ελλάδας.

Παρότι αποδεδειγμένα αποτελεί τον πιο σταθερό πυλώνα της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας, έχοντας αποδειχθεί βάλσαμο για την διαλυμένη ελληνική οικονομία, η Εστίαση βρίσκεται για ακόμα μια φορά στο έλεος συμφερόντων. 

Αβάσιμες καταγγελίες, έλλειψη ρεπορτάζ, κατηγορίες χωρίς αποδεικτικά στοιχεία συνθέτουν μια αρκετά μπερδεμένη κατάσταση που μεταφράζεται από τα ΜΜΕ σε βαρύγδουπους τίτλους όπως «Πλήρωσαν χρυσό ένα πιάτο καλαμαράκια»… Ναι, αυτά φέρνουν κλικ, ωστόσο την ίδια στιγμή αποτελούν μεγάλο πλήγμα για ένα κλάδο που δίνει καθημερινά μάχη προκειμένου να κρατήσει ψηλά την ελληνική οικονομία. 

Την ίδια στιγμή, όμως, μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες έχουν όλη την πολυτέλεια να χρεώνουν ακόμα και χιλιάδες ευρώ για μια βραδιά ή φυσικά να κοστολογούν μόνο μερικά… χιλιάρικα τα περιβόητα πακέτα all-inclusive που προσφέρουν όλα σε ένα νοικοκυρεμένα, περνώντας στο απυρόβλητο της κριτικής των ΜΜΕ. 

Εκεί οι τιμές είναι φυσιολογικές; Ή μήπως τα καταστήματα εστίασης δεν έχουν φαρδιά πλατιά απλωμένους τους τιμοκαταλόγους τους ήδη έξω από το κατάστημα; Ή οι άνθρωποι της Εστίασης δεν παλεύουν καθημερινά να εξασφαλίσουν την επιβίωσή τους; Ή μήπως η Εστίαση είναι μέρος του ΕΟΤ απολαμβάνοντας προνόμια και δεν το ξέρουμε;

Κρίσιμα ερωτήματα που θέτουν όλους τους αρμόδιους προ των ευθυνών τους. Αναμένουμε απαντήσεις…  

 

του Αντώνη Καραμπουρνιώτη

Εγγραφή Μέλους ΔΩΡΕΑΝ – Κατάστημα Εστίασης/Διασκέδασης

Αγαπητέ επισκέπτη σε προσκαλούμε να εγγραφείς ως μέλος του ΠΑΣΚΕΔΙ. Μαζί μπορούμε να πετύχουμε πολλά. Τα 35.000 μέλη μας το ξέρουν. Γίνε κι εσύ μέλος!

Αν είσαι ήδη μέλος επέλεξε: Σύνδεση

Αν δεν είσαι μέλος μπορείς να εγγραφείς ΔΩΡΕΑΝ τώρα: Εγγραφή

Έχοντας την ιδιότητα του καταστηματάρχη υγειονομικού ενδιαφέροντος μπορείς να εγγραφείς ως μέλος του ΠΑΣΚΕΔΙ εντελώς ΔΩΡΕΑΝ

Αναλυτικότερα τα προνόμια των μελών εδώ.

Θέλεις να μαθαίνεις πρώτος όλα τα νέα πάνω στην εστίαση, τον κλάδο της φιλοξενίας και τον τουρισμό; Θέλεις να ξέρεις όλα τα νέα που θα απογειώσουν την επιχείρησή σου;

Ακολούθησε τώρα το ΠΑΣΚΚΕΔΙ στα social media και μείνει διαρκώς online!

Κάντε like στο Facebook, ή follow σε Instagram & twitter!


ΠΑΣΚΚΕΔΙ

Πανελλήνιο Σωματείο Καταστημάτων και Καταναλωτών Εστίασης και Διασκέδασης. Εξειδικευμένο portal ενημέρωσης για τον κλάδο της Εστίασης και τους καταναλωτές.


ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ