Ετοιμάζεται επίθεση από όλους τους Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης σε κάθε κατάστημα – Η λύση του ΠΑΣΚΚΕΔΙ

10 Αυγούστου, 2018
Ετοιμάζεται επίθεση από όλους τους Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης σε κάθε κατάστημα - Η λύση του ΠΑΣΚΚΕΔΙ
Οργανισμοί Συλλογικής Διαχείρισης στην Ελλάδα: τι οφείλει να γνωρίζει ένα κατάστημα για να ξέρει τι πρέπει να πληρώνει!

Επίθεση από όλους τους Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης σε κάθε κατάστημα – Η λύση του ΠΑΣΚΚΕΔΙ

Οργανισμοί Συλλογικής Διαχείρισης στην Ελλάδα: τι οφείλει να γνωρίζει ένα κατάστημα για να ξέρει τι πρέπει να πληρώνει!

Αν ο χρήστης πληρώσει έναν από τους ΕΥΕΔ, GEA, Αυτοδιαχείριση, PRS ή ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, τότε αυτομάτως οφείλει σε όλους!

Η άδεια που λαμβάνει ένα κατάστημα για δημόσια εκτέλεση μουσικής μόνο από έναν οργανισμό είναι ΜΟΝΟ για το ρεπερτόριο που διαχειρίζεται ο συγκεκριμένος οργανισμός και όχι γενικά για όλο το ρεπερτόριο στο οποίο έχει πρόσβαση με οποιονδήποτε τρόπο, όπως ραδιόφωνο, διαδίκτυο, DJ, Live, τηλεόραση κλπ. Όπου έχετε απορίες ρωτήστε μας.

Αυτή η πολύ σημαντική παράμετρος μπορεί να προκαλέσει προβλήματα αν δεν ληφθεί σοβαρά υπ’ όψιν από τους ιδιοκτήτες καταστημάτων. Ενδεικτικά, η πληρωμή του ΟΣΔ «Αυτοδιαχείριση» αυτόματα σημαίνει υποχρεώσεις σε όλους τους άλλους οργανισμούς, καθώς ο ίδιος ο χρήστης δηλώνει την χρήση προστατευόμενων ρεπερτορίων, το ίδιο ισχύει και για τον GEA. Σε αυτή την περίπτωση, αυτό θα έχει ως συνέπεια, να κοινοποιηθούν και να απαιτηθούν από τον καταστηματάρχη αναδρομικές οφειλές όλων των προηγούμενων ετών, συνήθως πέντε (5) και από όλους τους άλλους ΟΣΔ! Εάν ο καταστηματάρχης δυστροπήσει και αρνηθεί την πληρωμή ή τον συμβιβασμό που τυχόν προτείνουν, θα ακολουθήσει ΑΓΩΓΗ Ασφαλιστικών μέτρων, με πενταετή προγενέστερη απαίτηση. Είναι αποδεδειγμένο πως όποιος πάει σε αυτού του είδους τα Δικαστήρια, ΄΄άοπλος΄΄, τα χάνει, αλλά και μόνο για Δικαστικά έξοδα, απαιτούνται 1000 με 1500 Ευρώ. Ρωτήστε μας πως μπορείτε να εξοπλιστείτε.

Περιττό να τονίσουμε ότι η δημόσια εκτέλεση προστατευόμενων έργων χωρίς την άδεια των οργανισμών ΟΣΔ, εκτός των αστικών και διοικητικών κυρώσεων, αποτελεί και ποινικό αδίκημα που τιμωρείται με τουλάχιστον ένα χρόνο φυλάκιση και από 2.900 έως 15.000 πρόστιμο.

Πως λειτουργούν οι οργανισμοί συλλογικής διαχείρισης. ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Προστατευόμενα έργα είναι ΟΛΑ, όταν δεν μπορείτε εγγράφως να αποδείξετε το αντίθετο. Μην φανταστεί λοιπόν κανείς πως επειδή παίζει Αμερικάνικη μουσική, επειδή παίζει μόνο ΕΤ1, NOVA, COSMOTE, επειδή παίζει τραγούδια κάποιου φίλου, που δεν είναι γραμμένος σε κανέναν Οργανισμό ή ακόμη επειδή παίζει τραγούδια δικά του ή τραγουδά ο ίδιος, δεν οφείλει να πληρώσει κανέναν Οργανισμό!!! ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Αν δεν έχει επίσημη ΄΄Αδεια Δημόσιας εκτέλεσης΄΄ ΟΣΔ (π.χ. ΕΥΕΔ) ή ΑΟΔ (π.χ. Soundreef, ΑΟΔ που συνεργάζεται το ΠΑΣΚΚΕΔΙ), εγκεκριμένου Φορέα από το Υπουργείο Πολιτισμού, τότε θα αναγκαστεί να αντιμετωπίσει όλα τα παραπάνω. Ρωτήστε μας

Οι οργανισμοί λειτουργούν υπό την εποπτεία του κρατικού φορέα ΟΠΙ με τη μορφή συγκοινωνούντων δοχείων. Τα στοιχεία του χρήστη καταγράφονται και διακινούνται σε όλους τους ΟΣΔ. Ο ΟΠΙ, σύμφωνα με το άρθρο 69, παρ.2 του Ν. 2121/1993, έχει ταυτόχρονα συμφέροντα για τις εισπράξεις από τους χρήστες, καθώς το 1% του τζίρου όλων των ΟΣΔ, πηγαίνει στο ταμείο του.

Συν τοις άλλοις, ανέρχονται σε εκατομμύρια ευρώ πλέον οι οφειλές από τους χρήστες, ιδιαίτερα μετά την στάση πληρωμών που έχουν προχωρήσει τα τελευταία χρόνια από το σκάνδαλο ΑΕΠΙ. Δηλαδή το 1/4 είναι απώλειες ΦΠΑ, εκτός των χρημάτων που λείπουν από τους δικαιούχους. Μπορείτε να καταλάβετε λοιπόν τι ΄΄σαφάρι ελέγχων΄΄ προετοιμάζεται.

Να σημειωθεί ότι τον Μάιο 2016, το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο για τις Παραβιάσεις των Δικαιωμάτων Διανοητικής Ιδιοκτησίας (EUIPO), έστειλε και στην χώρα μας, μελέτη σχετικά με το οικονομικό κόστος της παραβίασης των δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας στη βιομηχανία ηχογραφημένης μουσικής και εξετάζει τις άμεσες και έμμεσες απώλειες εσόδων και τις απώλειες θέσεων εργασίας, λόγω της πειρατείας στη βιομηχανία ηχογραφημένης μουσικής, καθώς και τις επιπτώσεις στα δημόσια οικονομικά.

Αναδρομικές οι απαιτήσεις από τους χρήστες

Η Υπουργός Πολιτισμού κα Κονιόρδου, ξεκαθάρισε πως θα απαιτηθούν αναδρομικά 5ετίας, οι οφειλές προς την νέα κρατική ΕΥΕΔ (όπως είχε ανακοινώσει και ο ΟΠΙ στις 28/2/2017). Αυτό σημαίνει πως θα απαιτηθούν κάποιες χιλιάδες ευρώ από τον κάθε χρήστη σε περίπτωση που δεν έχει συνεχόμενη την άδεια δημόσιας εκτέλεσης…Προσέξτε πολύ τη λέξη ΄΄συνεχόμενη΄΄. ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Φροντίστε έγκαιρα να μην είστε εκτεθειμένοι με κενά χρονικά διαστήματα μουσικής αδειοδότησης, διότι αν προκύψει ΑΓΩΓΗ από Οργανισμό, μόνο για Δικαστικά έξοδα, δεν θα φτάσουν 1000 Ευρώ Ρωτήστε μας να σας εξηγήσουμε.

Πνευματικά δικαιώματα – ΕΥΕΔ: τι ισχύει

Οι χρήστες οφείλουν να λάβουν άδεια για τα πνευματικά δικαιώματα από την υπό κρατικό έλεγχο Ειδική Υπηρεσία Έκτακτης Διαχείρισης (ΕΥΕΔ), η οποία συνεχίζει το έργο της ΑΕΠΙ προκειμένου να απαιτήσει οφειλές προηγούμενων χρόνων για όσους δεν έχουν πληρώσει και είναι γραμμένοι στα μητρώα της ΑΕΠΙ. Άρα τα δύο ή τον έναν χρόνο που δεν πλήρωσε μια επιχείρηση την ΑΕΠΙ, μην φανταστεί πως θα τα γλυτώσει, γιατί θα του τα ζητήσει η ΕΥΕΔ με το παραπάνω.

Όσον αφορά τις καινούργιες επιχειρήσεις (κάτι που ισχύει φυσικά και για τις παλιές), θα πραγματοποιούνται έλεγχοι από την Ελληνική αστυνομία στο πλαίσιο του άρθρου 63, του Νόμου 2121/1993, για άδεια δημόσιας εκτέλεσης. Ρωτήστε μας να σας την δώσουμε αυθημερόν.

Στην Ελλάδα, όμως, έχει αναγνωριστεί ακόμα ένας οργανισμός πνευματικών δικαιωμάτων και η πληρωμή δικαιωμάτων μόνο στην ΕΥΕΔ δεν αρκεί. Σε περίπτωση που οι έλεγχοι διαπιστώσουν χρήση ρεπερτορίου που βρίσκεται στις γνωστές μουσικές πλατφόρμες (spotify, youtube κλπ) ή χρήση ραδιοφώνου, τηλεόρασης και διαδικτύου, η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ έχει το δικαίωμα να διεκδικήσει ανά πάσα στιγμή -και σε βάθος πενταετίας- τις απαιτήσεις της. 

«ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ» και Αγγλική PRS

Η «Αυτοδιαχείριση», μετά τις περιπέτειες της ΑΕΠΙ, έχει πλέον ενισχυθεί σημαντικά με αποτέλεσμα να έχει μετατραπεί πλέον σε έναν μεγάλο Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης. Στις τάξεις της συμπεριλαμβάνονται γνωστοί Έλληνες δημιουργοί καθώς και πολλά γνωστά εμπορικά τραγούδια.

Αντίστοιχα, έχει ενισχυθεί και στο ξένο ρεπερτόριο, καθώς έχει υπογράψει συμβάσεις αμοιβαιότητας με τον Ιταλική SIAE, τον SABAM για το Βέλγιο, τον SUISA για την Ελβετία και το Πριγκιπάτο του Λίχτενστάιν, τον SGAE για την Ισπανία, τον ACUM για το Ισραήλ, τον UBC για τη Βραζιλία, τον SOCAN για τον Καναδάκαι τον SACM για το Μεξικό, ενώ έχει την πλήρη στήριξη από τη παγκόσμια Ομοσπονδία CISAC.

Αρκεί να σκεφτεί κάποιος πως καρναβάλι χωρίς βραζιλιάνικα και «Αυτοδιαχείριση» δεν γίνεται!

Στο Ελληνικό ρεπερτόριο φιγουράρουν ως προστατευόμενοι από την «Αυτοδιαχείριση» κορυφαία ονόματα του Ελληνικού πενταγράμμου, όπως αυτά του Γιώργου Ζαμπέτα, του Παντελή Θαλασσινού, του Άκη Πάνου, του Κώστα Βίρβου, του Δημήτρη Παπαδημητρίου, του Χάρη Κατσιμίχα, του Στέφανου Κορκολή, μέρος του ρεπερτορίου του Μίμη Πλέσσα, του Πυθαγόρα και πολλών άλλων.

Η παραπάνω λίστα δεν αφορά μόνο δημιουργούς, αλλά και τους ερμηνευτές. Σχεδόν όλοι οι Έλληνες ερμηνευτές έχουν τραγουδήσει τραγούδια των γνωστών δημιουργών – μελών της «Αυτοδιαχείρισης», από τον Γρηγόρη Μπιθικώτση, τον Δημήτρη Μητροπάνο, την Χαρούλα Αλεξίου, τον Β. Παπακωνσταντίνου, μέχρι τον Γ. Μαζωνάκη, τον Σάκη Ρουβά, την Ελ. Αρβανιτάκη και εκατοντάδες άλλους!

Με πιο απλά λόγια, αυτό σημαίνει ότι η πληρωμή στην νέα ΕΥΕΔ, νομιμοποιεί την υποχρέωση που έχει ένα κατάστημα και στην «Αυτοδιαχείριση».

Ποια είναι η Αγγλική PRS

Η Αγγλική PRS είναι πλέον στην Ελλάδα! Αναγνωρίστηκε ως επίσημος ΟΣΔ από τον ΟΠΙ τον Ιανουάριο 2018. Η PRS είναι ανάμεσα στους μεγαλύτερους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης παγκοσμίως, εκπροσωπώντας κυρίως το Αγγλόφωνο ρεπερτόριο.

Με έγγραφό της στις 13 Ιουλίου, η PRS αναφέρει την πρόθεσή της να συνεργαστεί με την «Αυτοδιαχείριση» για δημόσια εκτέλεση τραγουδιών από επιχειρήσεις εστίασης, διατηρώντας το δικαίωμα να εισπράττει η ίδια από τα ραδιόφωνα, τις συναυλίες και τις διάφορες εκδηλώσεις.

Η «Αυτοδιαχείριση» εξελίσσεται σε μεγάλο ΟΣΔ στην Ελλάδα. Υποχρεωτικά, πλέον, θα απαιτηθούν οφειλές από τους χρήστες. 

«Αυτοδιαχείριση» και CISAC: τα δεδομένα

Η «Αυτοδιαχείριση» και η CISAC, στο μνημόνιο συνεργασίας (Μemorandum of Understanding – MoU) που υπέγραψαν στις 22/6/18, ξεκαθαρίζουν στο πρώτο άρθρο του τη διάθεσή τους για συνεργασία με τις Ελληνικές Αρχές για την προστασία των συμφερόντων των εγχώριων και αλλοδαπών κατόχων δικαιωμάτων στην Ελλάδα, ειδικά όσον αφορά την είσπραξη δικαιωμάτων. Βασική επιδίωξη έχει τεθεί η κοινή αδειοδότηση με οποιαδήποτε οντότητα δημιουργηθεί από τις Ελληνικές Αρχές.

Με λίγα λόγια -σύμφωνα με το α.63, Ν2121/1993- θα πραγματοποιούνται έλεγχοι για άδεια δημόσιας εκτέλεσης μουσικής με τη συνδρομή και της Ελληνικής αστυνομίας, ενώ θα αδειοδοτεί παράλληλα με την ΕΥΕΔ.

Συγγενικά δικαιώματα και GEA

Στο ίδιο μήκος κύματος συμβαδίζει και ο GEA. Ο οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης GEA απαρτίζεται από την σύμπραξη του οργανισμού «Grammo» (εταιρείες ηχογράφησης – δισκογραφικές), του οργανισμού «Ερατώ» (ερμηνευτές), καθώς και του οργανισμού «Απόλλων» (μουσικοί), με σκοπό να παρέχει προστασία σε όλους τους συντελεστές που μετατρέπουν τους στίχους και την μουσική από χαρτί (δημιουργοί – πνευματικά δικαιώματα)… σε ήχο και άκουσμα (συγγενικά δικαιώματα).

ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Ο Οργανισμός ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ διαχειρίζεται και προστατεύει τα συγγενικά δικαιώματα των ραδιοτηλεοπτικών οργανισμών επί των εκπομπών τους και ορισμένα δικαιώματά τους, ως παραγωγών οπτικοακουστικών έργων επί των οπτικοακουστικών έργων παραγωγής τους.

Είναι πασίγνωστος με τις άπειρες Αγωγές που έστειλε σε διάφορες Ξενοδοχειακές μονάδες για τα δωμάτια. Μέλη του είναι όλα τα Ελληνικά κανάλια. Φέτος μάλλον θα τον γνωρίσουν και τα καταστήματα Εστίασης, που έχουν τηλεοράσεις. Ρωτήστε μας τι πρέπει να κάνετε για να είστε νόμιμοι

Ιδιωτικό Dubbing: τι σημαίνει

Όταν η αντιγραφή μουσικών έργων σε κάθε μορφής αποθηκευτικά μέσα (σκληρούς δίσκους, USB drives, CD-R, κλπ) και η δημόσια εκτέλεσή τους πραγματοποιείται από την επιχείρηση, τότε η επιχείρηση βαρύνεται με την υποχρέωση της λήψης αδείας αναπαραγωγής από τον Grammo.

Σε αντίθετη περίπτωση, ένα κατάστημα διώκεται για πειρατεία. Ο έλεγχος πραγματοποιείται από κλιμάκια που απαρτίζονται από την Ελληνική αστυνομία, υπαλλήλους του Υπουργείου οικονομικών και τεχνικούς του προαναφερόμενου οργανισμού. Η διαδικασία περιλαμβάνει το άνοιγμα υπολογιστών για αναζήτηση αποθηκευμένων πηγών μουσικής.

Η εκάστοτε επιχείρηση δεν απαλλάσσεται από τις λοιπές υποχρεώσεις της (καταβολή πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων δημόσιας εκτέλεσης), αφού πρόκειται για άλλο δικαίωμα.

Προσοχή στους DJ’s – Dubbers

Πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν DJ χωρίς να γνωρίζουν τον κίνδυνο που διατρέχουν. Σχεδόν όλοι οι Dj’s χρησιμοποιούν αποθηκευμένη μουσική χωρίς να διαθέτουν άδεια από τον Grammo. Στην ουσία διαπράττουν «πειρατεία». Δείτε περισσότερα στην σελίδα του Grammo – Dubbers.

Τεχνολογικά μέσα

Τα τεχνολογικά μέσα που ακολουθούν οι σύγχρονοι οργανισμοί -και αναμένεται να εφαρμοστούν και στην χώρα μας- είναι η ανίχνευση η καταγραφή της πραγματικής χρήσης κάθε μουσικού κομματιού και κάθε χρήστη, έτσι ώστε να αποδίδονται και αναλογικά οι αμοιβές στους δικαιούχους.

Η υψηλή τεχνολογία της εποχής επιτρέπει την καταγραφή πλήρους ιστορικού του χρήστη από το διαδίκτυο. Τα προστασία για τα προσωπικά δεδομένα δεν μπορεί να ισχύσει σε περίπτωση ποινικού αδικήματος (όπως θεωρείται η «κλοπή της πνευματικής ιδιοκτησίας»), αφού τα τραγούδια που χρησιμοποιούνται χωρίς την άδεια των ΟΣΔ, αποτελούν τεκμήριο του αδικήματος. Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες θα πληρώνουν όλους τους ΟΣΔ, σε ελεύθερη χρήση που γίνεται από το διαδίκτυο.

Υπάρχει λύση;

Η αναζήτηση λύσης από τους επαγγελματίες απέναντι στις υποχρεώσεις όλων των παραπάνω ΟΣΔ, έχει οδηγήσει σε επικίνδυνες καταστάσεις, με αποτέλεσμα να πληρώσουν πολύ ακριβά τις επιλογές τους.

Σκοπός δεν είναι η διαρκής πίεση στις καθημερινές υποχρεώσεις των καταστημάτων, που τελικά οδηγούν στην αδυναμία τους να λειτουργήσουν, αλλά η εύρεση μιας δόκιμης φόρμουλας που θα τηρεί μεν την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων για τους δημιουργούς, ωστόσο, θα δίνει την απαραίτητη ελευθερία κινήσεων στα καταστήματα. 

Αυτό ακριβώς προσφέρει απλόχερα το ΠΑΣΚΚΕΔΙ! Το Σωματείο με το μεγαλύτερο ρεπερτόριο σε μουσικά κομμάτια ελληνικά & ξένα (300.000) με νόμιμες άδειες για εκτέλεση σε κάθε κατάστημα εστίασης, απαλλάσσει από όλες τις παραπάνω οικονομικές υποχρεώσεις! Η συνεργασία του ΠΑΣΚΚΕΔΙ με τον βρετανικό «κολοσσό» πνευματικών & συγγενικών δικαιωμάτων μουσικής, Soundreef, είναι το πιο πρόσφατο επίτευγμα για την υποστήριξη της ελεύθερης μουσικής στα καταστήματα.

Μια εγγραφή μέλους στον ΠΑΣΚΚΕΔΙ είναι αρκετή για να αποκτήσετε μια τεράστια γκάμα με ελληνικά & ξένα τραγούδια στο κατάστημά σας, διαθέτοντας όλες τις νόμιμες άδειες και χωρίς κανένα… επιπλέον άγχος για περίεργους ελέγχους. Προσφέρετε ελεύθερη μουσική από top καλλιτέχνες και απολαύστε την απόλυτη στήριξη για το κατάστημά σας χάρη στις πρωτοποριακές για τα ελληνικά δεδομένα υπηρεσίες του ΠΑΣΚΚΕΔΙ.   

Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε σήμερα με το ΠΑΣΚΚΕΔΙ με τους εξής τρόπους:

Τηλεφωνικά: 2310 932420 – 932473 – 932481 ή 6983 161473

Email: paskedi@paskedi.gr

Γραφεία: Μαυροκορδάτου 24, Βασ. Όλγας 151, 54645, Θεσσαλονίκη

Ερμού 56, 10563 Αθήνα


ΠΑΣΚΚΕΔΙ

Πανελλήνιο Σωματείο Καταστημάτων και Καταναλωτών Εστίασης και Διασκέδασης. Εξειδικευμένο portal ενημέρωσης για τον κλάδο της Εστίασης και τους καταναλωτές.


ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ