Εστίαση: αφανείς ήρωες οι σερβιτόροι

30 Ιανουαρίου, 2020
Εστίαση: αφανείς ήρωες οι σερβιτόροι
Εστίαση: αφανείς ήρωες οι σερβιτόροι - Ειδικοί σημειώνουν πως η εξυπηρέτηση πελατών στα καταστήματα εστίασης είναι κάτι που υποτιμάται, παρότι είναι Νο1 παράγοντας επιτυχίας ενός εστιατορίου.

Το φαγητό θεωρείται ως μέρος του πολιτιστικού χαρακτήρα ενός τόπου και κάθε τόσο γίνεται λόγος για τα αστέρια Μισελέν που πασχίζουν να κερδίσουν οι σεφ σε όλο τον κόσμο. Όμως, η εξυπηρέτηση σε ένα εστιατόριο παίζει τόσο σημαντικό ρόλο όσο και οι άνθρωποι που βρίσκονται μέσα στην κουζίνα, αφού καθορίζει την εμπειρία που έχει ο πελάτης.

 

Ο μάνατζερ εστιατορίων Τομ Σλεγκ δηλώνει χαρακτηριστικά στην «Guardian»: «Ανοίγεις την τηλεόραση και σε κανένα πρόγραμμα που αφορά το φαγητό ή τους σεφ δεν αναφέρονται οι σερβιτόροι ως “ήρωες”. Ακόμη κι αν κάπου εμφανίζονται θα πρέπει να τους καλέσει ο σεφ, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που η ένταση στην κουζίνα μεταφέρεται με λεκτικά ξεσπάσματα στο σερβιτόρο».

 

Οι ειδικοί υποστηρίζουν πως σε πολλές χώρες της Ευρώπης με μακρά γαστρονομική παράδοση έχουν μεγαλώσει αρκετές γενιές μέσα σε εστιατόρια και μαγειρεία, και μάλιστα πολλοί έχουν ασχοληθεί με επιτυχία στον κλάδο της εστίασης. Η Βρετανική Ένωση Εστίασης επισημαίνει, ωστόσο, πως επικρατεί μια βαθιά αντιπάθεια για το χώρο, μια αποστροφή που διαιωνίζεται από τους γονείς, τους σύμβουλους καριέρας και τους δασκάλους.

«Στο σχολείο, η ιδέα της επαγγελματικής αποκατάστασης που αφορά στον τομέα της φιλοξενίας είναι ανήκουστη. Όλοι λένε στους νέους να πάρουν ένα πτυχίο και στο ενδιάμεσο να δουλέψουν σε εστιατόριο ή παμπ», δηλώνει ο Τζορτζ Χέρσεϊ, γενικός διευθυντής του «Frog Eloxton». Όπως εξηγεί, ο ίδιος, πήρε το πτυχίο του -που δεν του χρειάστηκε ποτέ και του πήρε αρκετά χρόνια μέχρι να καταλάβει πως γι’ αυτόν δεν ήταν μια «ξεπέτα» αλλά ένα επάγγελμα που θέλει να ακολουθήσει.

 

Προτεραιότητα η εξυπηρέτηση των πελατών

Οι ειδικοί σημειώνουν πως η εξυπηρέτηση πελατών στα καταστήματα εστίασης είναι κάτι που υποτιμάται. Ακόμα και οι εστιάτορες αμελούν να διδάξουν στους σερβιτόρους τους σωστούς τρόπους εξυπηρέτησης για ένα άρτιο σέρβις, καθώς δίνεται προτεραιότητα στην ταχύτητα και όχι στην εξυπηρέτηση. «Εστιάζουμε στο φαγητό και το θέλουμε γρήγορα», δηλώνει στην «Guardian» η foodie Καρολίν, αν και παραδέχεται πως το καλύτερο εστιατόριο που έχει επισκεφθεί είναι το «Ε Enclume», όπου περισσότερο απ’ όλα μνημονεύει το απίστευτο σέρβις.

Βέβαια, ένας από τους λόγους που υποτιμάται το επάγγελμα του σερβιτόρου είναι ότι στις περισσότερες -ευρωπαϊκές τουλάχιστον- χώρες, η αμοιβή είναι μικρή και οι συνθήκες εργασίες εξαιρετικά δύσκολες. Η Βρετανική Ένωση Εστίασης υποστηρίζει μάλιστα πως μετά την έξοδο της χώρας από την Ε.Ε., η Βρετανία θα αντιμετωπίσει προβλήματα στην κάλυψη θέσεων εργασίας στο χώρο της φιλοξενίας, που αποτελεί τη μεγαλύτερη «υποκατηγορία» της βιομηχανίας του τουρισμού του Ηνωμένου Βασιλείου. Όπως εξηγούν οι ειδικοί, απαιτείται επιπλέον εργατικό δυναμικό 62.000 ανθρώπων για να καλυφθούν οι ανάγκες του χώρου και για να αναπτυχθεί περαιτέρω.

 

Πληροφορίες: έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου

 


ΠΑΣΚΚΕΔΙ

Πανελλήνιο Σωματείο Καταστημάτων και Καταναλωτών Εστίασης και Διασκέδασης. Εξειδικευμένο portal ενημέρωσης για τον κλάδο της Εστίασης και τους καταναλωτές.


ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ