Δικαιώματα καταναλωτών σε εστιατόρια και καφέ-μπαρ

28 Μαρτίου, 2018
Δικαιώματα καταναλωτών σε εστιατόρια και καφέ-μπαρ
Χρήσιμες συμβουλές στους καταναλωτές για τα δικαιώματά τους όταν εξυπηρετούνται από τις επιχειρήσεις εστίασης

Δικαιώματα καταναλωτών σε εστιατόρια και καφέ-μπαρ

Χρήσιμες συμβουλές στους καταναλωτές για τα δικαιώματά τους όταν εξυπηρετούνται από τις επιχειρήσεις εστίασης, δίνει το ΠΑΣΚΕΔΙ

Με αφορμή την περίοδο του Πάσχα, το ΠΑΣΚΕΔΙ υπενθυμίζει σε όσους επιλέξουν να γευματίσουν σε ταβέρνες και εστιατόρια ή να πιούν τον καφέ και το ποτό τους σε καφέ-μπαρ, να προσέχουν τα εξής:

Τιμοκατάλογος

– Ζητάτε τον τιμοκατάλογο του καταστήματος. Είναι υποχρεωμένα όλα τα καταστήματα να έχουν έναν ανά δύο τραπέζια και να τον διαθέτουν σε κάθε πελάτη πριν από την παραγγελία.

– Οι τιμοκατάλογοι πρέπει να είναι γραμμένοι υποχρεωτικά στα Ελληνικά και προαιρετικά σε κάποια άλλη γλώσσα.

– Ένας κατάλογος πρέπει υποχρεωτικά να είναι αναρτημένος στην είσοδο του καταστήματος.

– Πρέπει πάντα να αναγράφονται οι τελικές τιμές και να υπάρχει η ένδειξη: «Ο καταναλωτής δεν έχει υποχρέωση να πληρώσει εάν δε λάβει το νόμιμο παραστατικό στοιχείο (απόδειξη-τιμολόγιο).

– Εάν διαθέτουν κατεψυγμένα ψάρια, κρέατα ή λαχανικά, πρέπει να αναγράφονται στον κατάλογο με την ένδειξη «κατεψυγμένο» καθώς και «προμαγειρεμένο» ή «προτηγανισμένο» για φαγητό.

– Στις σαλάτες πρέπει να αναγράφεται η ονομασία όπως την ορίζει το κατάστημα και τα βασικά συστατικά που τη συνθέτουν.

– Πρέπει να αναγράφεται το είδος των ελαίων που χρησιμοποιείται σε ωμή μορφή στα φαγητά.

– Δεν επιτρέπεται η χρέωση του “κουβέρ” (π.χ. σέρβις).

– Πρέπει να διατίθεται τρόπος ηλεκτρονικής πληρωμής.

«Προσοχή! Ζητάτε πάντα απόδειξη και ελέγχετε τα είδη που παραγγείλατε»

Σύμφωνα με το ΠΑΣΚΕΔΙ, τα καταστήματα μαζικής εστίασης είναι υποχρεωμένα να τηρούν «Δελτίο Παραπόνων» σε ειδική θήκη, σε εμφανές σημείο στην έξοδο του καταστήματος εις τριπλούν, ώστε να συμπληρώνεται από τον καταναλωτή εφόσον έχει παράπονο και να αποστέλλεται στο αρμόδιο Τμήμα Εμπορίου κάθε Περιφέρειας.

Σας ενημερώνουμε πως καταγγελίες δέχεται και το αρμόδιο τμήμα του ΠΑΣΚΕΔΙ στο paskedi@paskedi.gr

Εγγραφή Μέλους – Καταναλωτής

Χιλιάδες καταστήματα εστίασης και διασκέδασης σε περιμένουν με εκπτώσεις και προσφορές. Απόκτησε πρόσβαση ΚΑΝΕ ΔΩΡΕΑΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΤΩΡΑ!

Αν είσαι ήδη μέλος επέλεξε: Σύνδεση

Αν δεν είσαι μέλος μπορείς να εγγραφείς ΔΩΡΕΑΝ τώρα: Εγγραφή

Τα εγγεγραμμένα μέλη καταναλωτές έχουν τις παρακάτω παροχές/οφέλη:

Διαρκής ενημέρωση με εκπτώσεις και προσφορές για χιλιάδες καταστήματα εστίασης και διασκέδασης.

Δυνατότητα υποβολής καταγγελιών μέσω του site για παρατυπίες που συναντούν σε διάφορα καταστήματα που επισκέπτονται, ελεύθερα και άφοβα (δε θα δημοσιοποιούνται τα στοιχεία τους).

Ειδικές τιμές για την ατομική και οικογενειακή Κάρτα Υγείας της EY CLUB.

Αναλυτικότερα τα προνόμια των μελών εδώ.


ΠΑΣΚΚΕΔΙ

Πανελλήνιο Σωματείο Καταστημάτων και Καταναλωτών Εστίασης και Διασκέδασης. Εξειδικευμένο portal ενημέρωσης για τον κλάδο της Εστίασης και τους καταναλωτές.


ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ