18 Απριλίου, 2024

Άννα Βίσση – Δέσποινα Βανδή: Από τα παιδικά τους χρόνια, μέχρι το j2us

31 Δεκεμβρίου, 2020
vissi-vandi1
Copyright: NDP

 

Η Άννα Βίσση και η Δέσποινα Βανδή είναι δύο καταξιωμένες τραγουδίστριες, κάθε μία εκ των οποίων έχει χαράξει τη δική της πορεία στα καλλιτεχνικά δρώμενα

Σαν κεραυνός εν αιθρία έπεσε η είδηση ότι η Άννα Βίσση και η Δέσποινα Βανδή θα τραγουδήσουν μαζί. Oι δύο ερμηνεύτριες θα βρεθούν επί σκηνής στον τελικό του J2US, αύριο στις 20:00 στο OPEN και θα είναι αναμφισβήτητα μία ιστορική μουσικά και τηλεοπτικά συνάντηση. Μάλιστα, αν πάνε όλα καλά, οι δύο γυναίκες σχεδιάζουν αργότερα να ηχογραφήσουν ένα ντουέτο με πρωτότυπο τραγούδι που θα γραφτεί ειδικά γι’ αυτές και θα κυκλοφορήσει από την κοινή δισκογραφική τους στέγη, την Panik.

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, η Άννα Βίσση και η Δέσποινα Βανδή θα βγουν μαζί στη σκηνή λίγο μετά τα μεσάνυχτα και θα πουν τραγούδια η μία της άλλης. Επίσης, όλα τα κομμάτια, που θα ερμηνεύσουν, θα είναι επιλογές από το λαϊκό τους ρεπερτόριο. “Στα ‘δωσα όλα” και το “Πες το ξανα” θα είναι δύο σίγουρα τραγούδια που θα ακούσουμε να λένε.

Αν και όλα αυτά τα χρόνια φημολογείται ότι υπάρχει μία κόντρα ανάμεσά τους, τόσο η Άννα Βίσση όσο και η Δέσποινα Βανδή είναι δύο καταξιωμένες τραγουδίστριες, κάθε μία εκ των οποίων έχει χαράξει τη δική της πορεία στα καλλιτεχνικά δρώμενα.

Άννα Βίσση: Μία από τις εμπορικότερες τραγουδίστριες όλων των εποχών στην Ελλάδα

Άννα Βίσση είναι η «απόλυτη Ελληνίδα star», μία από τις πλέον επιτυχημένες, εμπορικές, διαχρονικές και αγαπητές τραγουδίστριες. Έχοντας ήδη 45 χρόνια καριέρας, στέκεται φορτωμένη πλατίνα. Μετράει είκοσι επτά ελληνόφωνους δίσκους και έναν αγγλόφωνο, τρία live albums, τρεις όπερες, ένα μιούζικαλ, έντεκα συλλογές, είκοσι τρεις συμμετοχές σε διάφορες δισκογραφικές δουλειές, δύο μουσικά DVD, περισσότερες από εβδομήντα υποψηφιότητες και πενήντα βραβεία. Μάλιστα, το παγκοσμίου φήμης «Forbes» την έχει χαρακτηρίσει ως την 15η πιο ισχυρή και επιδραστική διασημότητα στην Ελλάδα, τέταρτη μεταξύ των τραγουδιστών.

Γεννήθηκε στην Κύπρο. Ανυποψίαστοι για τον ροκ σίφουνα που έφεραν στον κόσμο, οι γονείς της, Νέστορας και Σοφούλα Βίσση, καλωσόρισαν τη δεύτερη από τις τρεις συνολικά κόρες τους. Σύντομα διαπιστώνουν ότι εξαιτίας αυτού του παιδιού θα βρεθούν να παίζουν στο δικό τους «Ένα Αστέρι Γεννιέται», όταν η μικρή Άννα τους «υποχρεώνει» να την γράψουν για μαθήματα πιάνου και χορού στο Εθνικό Ωδείο στην τρυφερή ηλικία των έξι. Αναμενόμενο ήταν, στην πιο τζαναμπέτικη ηλικία των δεκατριών, να τους πείσει να την αφήσουν να συμμετάσχει σε διαγωνισμό τραγουδιού του τηλεοπτικού σταθμού ΡΙΚ, όπου, βεβαίως, θριαμβεύει. Το πεισματάρικο, χαρισματικό κορίτσι, ξεκινά συναυλίες με την ταλαντούχα αδερφή της, Λία, στο πιάνο και κατακτούν το κοινό.

Το παγκοσμίου φήμης «Forbes» την έχει χαρακτηρίσει ως την 15η πιο ισχυρή και επιδραστική διασημότητα στην Ελλάδα, τέταρτη μεταξύ των τραγουδιστών (Copyright: NDP)

«First we take Cyprus, then we take the world», θα έλεγαν αν μπορούσαν να κάνουν fast forward στο μέλλον…

Η οικογένεια μετακομίζει στην Ελλάδα το 1973 και η Άννα προσγειώνεται σαν μουσικός κομήτης στην Αθήνα. Δεν αργούν να έρθουν οι συναυλίες και οι συνεργασίες με λαμπερά αστέρια της εποχής όπως ο Γιώργος Νταλάρας και η Χαρούλα Αλεξίου. Μαζί θα κυριαρχήσουν στις αθηναϊκές μπουάτ και θα τραγουδήσουν μέχρι το ιστορικό «Rainbow Theatre» του Λονδίνου. Η Άννα σερφάρει στον αφρό του Νέου Κύματος και το 1973 υπογράφει το πρώτο συμβόλαιο με δισκογραφική εταιρία, τη Minos, ενώ είναι ακόμη μαθήτρια εξαταξίου Γυμνασίου.

Αμέσως ξεχωρίζει με τη συμμετοχή σε σπουδαίες δισκογραφικές δουλειές όπως τα «18 Λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας», τετράστιχα του υποψήφιου για Νόμπελ λογοτεχνίας Γιάννη Ρίτσου, μελοποιημένα από τον Μίκη Θεοδωράκη. Τέσσερα χρόνια μετά από την άφιξή της στην Αθήνα, το 1977, κερδίζει την πρωτιά στο Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης με το τραγούδι «Ας Κάνουμε Απόψε Μιαν Αρχή» του συμπατριώτη της Δώρου Γεωργιάδη και κυκλοφορεί τον πρώτο της δίσκο. Το μελαχρινό κορίτσι από την Κύπρο έχει φορέσει το γυάλινο γοβάκι του έντεχνου τραγουδιού και είναι έτοιμη να στεφθεί πριγκίπισσα. Και τότε έρχονται τα ‘80ς.

Άννα Βίσση - Δέσποινα Βανδή: Από τα παιδικά τους χρόνια μέχρι το J2US
Η Άννα Βίσση μαζί με τον Νίκο Καρβέλα (Copyright: NDP)
Άννα Βίσση - Δέσποινα Βανδή: Από τα παιδικά τους χρόνια μέχρι το J2US
Η Άννα Βίσση μαζί με την κόρη της, Σοφία (Copyright: NDP)
Άννα Βίσση - Δέσποινα Βανδή: Από τα παιδικά τους χρόνια μέχρι το J2US
Η Άννα Βίσση μαζί με τον Νίκο Καρβέλα (Copyright: NDP)

Ο γάμος με τον Νίκο Καρβάλα και η γέννηση της Σοφίας

Βάτες, σιρίτια, φουσκωτά μαλλιά, τρουκς, φλούο και άλλες ντίσκο επιρροές κατακλύζουν τα studio της ελληνικής δισκογραφίας. Το γεμάτο καπνούς τοπίο σαρώνει ο ανεμοστρόβιλος Νίκος Καρβέλας, εκκεντρικός μουσικός, τραγουδιστής, συνθέτης, προσωπικότητα που έρχεται να πάρει πρωταγωνιστικό ρόλο στη ζωή της Άννας μέσα και έξω από το studio. Οι δυο τους θα αποτελέσουν ένα από τα πιο εκρηκτικά ζευγάρια της ελληνικής σόουμπιζ. Τους παντρεύει ο τότε πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Σπύρος Κυπριανού, στη Λάρνακα, το Μάιο του 1983.

Την ίδια χρονιά, θα γεννηθεί η κόρη τους, Σοφία. Θα χωρίσουν το 1992, αλλά θα παραμείνουν φίλοι και συνεργάτες μια ζωή. Η μουσική ιδιοφυΐα του Νίκου Καρβέλα θα γίνει το πηδάλιο που θα οδηγήσει την Άννα σε διαφορετικά μουσικά νερά. Συνθέτης ικανός να ακροβατήσει ανάμεσα σε πολύ διαφορετικά μουσικά είδη ωθεί την Άννα να τολμήσει και δημιουργούν μαζί ακόμη και μουσικά υβρίδια. H μεταξύ τους χημεία, αλλά και η τελειομανία τους, τους οδηγούν στην ίδρυση της δικής τους δισκογραφικής εταιρία, της CarVi, πράγμα που τους φέρνει στα μαχαίρια με την EMI και τελικά τους οδηγεί επαγγελματικά στην αγκαλιά της CBS, που θα γινόταν στη συνέχεια η Sony.

Η Άννα Βίσση έχει συνεργαστεί με τα μεγαλύτερα ονόματα της ελληνικής δισκογραφίας (Copyright: NDP)

Η Άννα Βίσση δεν φοβάται τις αλλαγές και το αποδεικνύει αυτό σε όλη τη διάρκεια των ‘90ς, από δίσκο σε δίσκο, αλλάζοντας μουσικό ύφος, μαλλιά, εμφάνιση, δισκογραφική εταιρία. Οι εμφανίσεις και τα σόου της αφήνουν εποχή στην αθηναϊκή νύχτα. Ακούραστη performer, στιχουργός και συνθέτης, αποφασίζει να δοκιμαστεί στη σκηνή. Το 1991 ανεβαίνει στο θέατρο «Αττικόν» η ροκ όπερα «Δαίμονες», σε μουσική Νίκου Καρβέλα, λιμπρέτο Σταύρου Σιδερά και πρόσθετους στίχους Νίκου Καρβέλα. Η Άννα σε διπλό πρωταγωνιστικό ρόλο με συμπρωταγωνιστές τους Γιάννη Σαμσιάρη, Μπέσυ Μάλφα και Τζον Μοδινό, κάνει όλη την Ελλάδα να μιλάει πάλι γι’ αυτήν.

 

Όλα γύρω της αλλάζουν εκτός από ένα: το φανατικό κοινό της που την ακολουθεί πιστά, στέλνοντας τους δίσκους της στο νούμερο ένα των πωλήσεων, «ντύνοντάς» τους κάθε φορά με χρυσό και πλατίνα. Το «Αντίδοτο» είναι το πρώτο άλμπουμ στην ιστορία της ελληνικής δισκογραφίας που έγινε πλατινένιο μέσα στην πρώτη εβδομάδα της κυκλοφορίας του, για να ξεπεραστεί στη συνέχεια από το «Κραυγή», που έγινε πλατινένιο σε μία μέρα (συνολικά έξι φορές πλατινένιο στην Ελλάδα και επτά φορές στην Κύπρο). Την ίδια χρονιά, το 2000, έρχεται ο πρώτος αγγλόφωνος δίσκος, «Everything I Am».

Η μεγάλη στιγμή της παγκόσμιας αναγνώρισης έρχεται το 2005, όταν η Άννα Βίσση γίνεται ο πρώτος Έλληνας καλλιτέχνης που έφτασε στο No1 του Billboard Dance Club Play Chart (Copyright: NDP)

Είναι η χαραυγή των ‘00ς και η Άννα είναι έτοιμη για ένα ακόμη στοίχημα. Σχεδόν δέκα χρόνια μετά τους «Δαίμονες», το 2002, ανεβάζει στο θέατρο «Παλλάς» το μιούζικαλ «Μάλα – Η Μουσική του Ανέμου», σε κείμενο, μουσική και στίχους τραγουδιών Νίκου Καρβέλα. Την πλαισιώνουν 60 ηθοποιοί και σκηνοθετεί ο Γιάννης Κακλέας. Η δεκαετία κυλάει με ξέφρενες επιτυχίες και, ενώ η χώρα βρίσκεται στο κέντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος, η Άννα βάζει με την εμφάνισή της στην τελετή λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων το όνομά της πλάι στον ορισμό της λέξης κέφι τραγουδώντας τη «Μισιρλού» και sexy, ερμηνεύοντας το «Είσαι».

Η Άννα Βίσση έχει τραγουδήσει στα γενέθλια του πρίγκιπα Καρόλου

Η μεγάλη στιγμή της παγκόσμιας αναγνώρισης έρχεται το 2005, όταν η Άννα Βίσση γίνεται ο πρώτος καλλιτέχνης από την Ελλάδα που έφτασε στο Νούμερο 1 του Billboard Dance Club Play Chart με το single, «Call Me». Ένα χρόνο μετά θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στη Eurovision, με το «Everything» σε μουσική Νίκου Καρβέλα και στίχους της ίδιας. Είναι η τρίτη φορά που η Άννα συμμετέχει στο διαγωνισμό μετά από το 1980, με το τραγούδι «Ωτοστόπ», για την Ελλάδα και το 1982 για την Κύπρο, οπότε και πήρε την 5η θέση με το Μόνο η Αγάπη σε δική της σύνθεση και στίχους.

Μετά την τεράστια επιτυχία του «Nylon» (2005), ετοιμάζει το «Απαγορευμένο» (2008), έναν δίσκο – υπερπαραγωγή σε επιμέλεια του (σπουδαίου παραγωγού και πρόωρα χαμένου) Greg Ladanyi και μία περιοδεία που είδαν περισσότεροι από 200.000 θεατέs. Δεν είναι η πρώτη φορά που η Βίσση συναντά το μεγάλο κοινό. Περισσότερα από τριάντα χρόνια περιοδεύει στην Ελλάδα, την Κύπρο, την Αυστραλία, την Ευρώπη και την Αμερική και πραγματοποιεί sold – out συναυλίες όπως το αξέχαστο sold out Millenium Show, το 2000, στο Royal Albert Hall, στο Λονδίνο.

«Αν ήμουν τραγουδίστρια, θα θελα να ‘μουν η Βίσση. Δε νομίζω ότι καταφέρνει καμιά άλλη να ξεσηκώνει όλες τις ηλικίες. Είναι θέμα ταλέντου, σταρηλικιού, ταμπεραμέντου, αλλά και τσαμπουκά. Τη ζηλεύω» είχε αναφέρει κάποια στιγμή η Μελίνα Μερκούρη.

 

Με μια διάθεση απολογισμού, η Άννα δίνει το 2011 στο κοινό της το rocumentary «Όσο Έχω Φωνή», μέσα από την τηλεόραση του Alpha. Είναι η καταγραφή, επί τρία χρόνια, κάθε κίνησής της. Το υλικό μοιράζεται σε έξι επεισόδια και γίνεται το απόλυτο ψυχογράφημα της μεγαλύτερης Ελληνίδας σταρ και στα ‘00ς. Έχουμε πια 2012 και η Άννα ανακοινώνει μαζί με τον Νίκο Καρβέλα ότι σκοπεύουν να ξαναφέρουν στη σκηνή τους «Δαίμονες» την άνοιξη του 2013. Άλλος ένας κύκλος, άλλη μία αρχή.

Τα τελευταία χρόνια, η Άννα Βίσση εμφανίζεται στο «Hotel Ερμού», το καλλιτεχνικό της σπίτι, όπως το αποκαλεί η ίδια (Copyright: NDP)

Μετά τους «Δαίμονες» και τη «Μάλα» έρχονται «Oι καμπάνες του Edelweiss»

Δύο χρόνια μετά, πρωταγωνιστεί και πάλι στη διασκέδαση των Αθηνών! Αυτή τη φορά συναντιέται καλλιτεχνικά με τον Αντώνη Ρέμο, στη μουσικό-θεατρική παράσταση «Ένα Ή Κανένα» που παρουσιάζουν στο Pantheon Theatre με τεράστια επιτυχία. Το ομότιτλο τραγούδι της μουσικο-θεατρικής παράστασης που ανέτρεψε τα δεδομένα της εποχής, στο Pantheon Theater, κυκλοφόρησε σε μουσική και στίχους του Νίκου Καρβέλα, με ερμηνεία πάθους απο τους δύο καλλιτέχνες.

Μετά τους «Δαίμονες» και τη «Μάλα» έρχονται «Oι καμπάνες του Edelweiss», που έγραψε ο Νίκος Καρβέλας για την Άννα Βίσση και σκηνοθέτησε ο Γιάννης Κακλέας. Η ανατρεπτική rock opera που το story της θυμίζει αρχαία τραγωδία ανέβηκε το 2015 στο Pantheon Theatre και η Άννα ενσάρκωσε ένα ρόλο μοναδικό στη καριέρα της! Ο Γιάννης Κακλέας χαρακτηριστικά αναφέρει το έργο ως ένα μουσικοθεατρικό όραμα που διεισδύει και αναδεικνύει το έρεβος της ανθρώπινης ύπαρξης μέσα από μία συγκλονιστική ιστορία.

Το 2016 την βρίσκει να δημιουργεί, για άλλη μια φορά, νέα δεδομένα με το γνωστό πρωτοποριακό της τρόπο, στη νυχτερινή Αθήνα. Βάζει το κλειδί στο νέο χώρο που δημιουργήθηκε αποκλειστικά για εκείνη, το «Hotel Ερμού» και ο κόσμος παραμιλάει για αυτό το ιδιαίτερα ζεστό και στιλάτο χώρο Αθήνας, την απόλυτη μουσική σκηνή για την μοναδική ερμηνεύτρια. Έχοντας ως συνοδοιπόρους στο μουσικό της ταξίδι τη «χρυσή» της μπάντα, που αποτελείται από 12 ταλαντούχους μουσικούς, παρουσιάζει ένα πρόγραμμα που… δεν χόρτασε ποτέ κανείς, ερμηνεύοντας για περίπου πέντε ώρες τις αμέτρητες επιτυχίες της.

Ο Ιούνιος του 2019 θα την βρει με νέο δίσκο, το «Ηλιοτρόπια», που «σκαρφάλωσε» κατευθείαν στο no1 των ψηφιακών και φυσικών πωλήσεων (Copyright: NDP)

Την ίδια χρονιά, κυκλοφορεί από την Panik Gold ο δίσκος «Συνέντευξη», που έγινε αμέσως πλατινένιος. Νέα καλλιτεχνική συνεύρεση του Νίκου Καρβέλα, που έγραψε στίχους και μουσική για τα 14 νέα τραγούδια, με την Άννα Βίσση και τη στιχουργική πινελιά του Γεράσιμου Ευαγγελάτου. Μια αληθινή συνέντευξη πάνω στην ερμηνεία, τις όμορφες και διαφορετικές μελωδίες, τα αληθινά λόγια, καταστάσεις δηλαδή που όλοι ζούμε στους έρωτες μας, στην καθημερινότητα μας…

Συνεχίζοντας τις εμφανίσεις της στο «Hotel Ερμού», το καλλιτεχνικό της σπίτι, όπως το αποκαλεί η ίδια, καταφέρνει, για ακόμα μία φορά, να δημιουργήσει το απόλυτο «it» στέκι. Τα τρία χρόνια των επιτυχημένων εμφανίσεών της «ζωντανεύουν» μέσα από το συλλεκτικό τριπλό live album «Hotel Ερμού 2015-2018», που κυκλοφόρησε από την Panik Gold και βρέθηκε αμέσως στην κορυφή των ψηφιακών και φυσικών πωλήσεων. Το άλμπουμ, που χαρακτηρίστηκε ως «ο τριπλός live δίσκος της δεκαετίας», περιλαμβάνει 68 τραγούδια όπως παρουσιάστηκαν επί σκηνής, ξετυλίγοντας αριστοτεχνικά την μοναδική μουσική διαδρομή της Άννας από το 1973 μέχρι και το 2018.

 Ιούνιος του 2019 θα την βρει με νέο δίσκο, το «Ηλιοτρόπια», που «σκαρφάλωσε» κατευθείαν στο no1 των ψηφιακών και φυσικών πωλήσεων. Ο δίσκος περιλαμβάνει 14 καινούργια τραγούδια, με την υπογραφή του Νίκου Καρβέλα, σε διάφορους ρυθμούς και στυλ, με διαφορετικά ηχοχρώματα, ευφυείς ενορχηστρώσεις και εμπνευσμένους στίχους. Προπομπό αποτέλεσε η αισθαντική μπαλάντα «Μέσα Μου», ενώ ακολούθησε το ομότιτλο uptempo κομμάτι, «Ηλιοτρόπια», ενώ στις προτιμήσεις του κοινού ξεχώρισαν αμέσως το «Μετά Από Εσένα Εσύ», το ντουέτο με την Γιώτα Γιάννα «Όσοι Αγαπάνε Δεν Πεθαίνουνε» και το «Φλεγόμενος Τροχός».

Τον χειμώνα του ίδιου έτους και μετά από εμφανίσεις στο «Barbarella» της Θεσσαλονίκης, συνεχίζει, για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, τις επιτυχημένες εμφανίσεις της στο «Hotel Ερμού», το οποίο έχει πλέον καταστήσει σημείο αναφοράς στις νύχτες της Αθήνας. Τιμώντας το πλούσιο δισκογραφικό της έργο, στα τέλη του 2019 η Panik Gold κυκλοφόρησε, σε 500 αριθμημένα αντίτυπα, την συλλεκτική deluxe έκδοση «Άννα Βίσση The Legendary Recordings 1982 – 2019», με 32 CDs (albums της εν λόγω χρονικής περιόδου, αλλά και ακυκλοφόρητο και σπάνιο υλικό), σε μία flight case συσκευασία που όμοιά της δεν έχει υπάρξει στην Ελλάδα.

Το πραγματικό όνομα της Βανδή είναι Δέσποινα Μαλέα, αλλά το άλλαξε στα πρώτα της βήματα ως τραγουδίστρια (Copyright: NDP)

Η Δέσποινα Βανδή αποτελεί μία από τις πιο καταξιωμένες, πολυτάλαντες και λαμπερές γυναίκες της ελληνικής μουσικής σκηνής, με την καριέρα της να έχει ξεπεράσει τα σύνορα της χώρας. Γεννήθηκε στο Τύμπινγκεν της Γερμανίας, αλλά τα παιδικά και εφηβικά της χρόνια τα έζησε στην Καβάλα, απ’ όπου και κατάγεται. Το πραγματικό της όνομα είναι Δέσποινα Μαλέα, αλλά το άλλαξε στα πρώτα της βήματα ως τραγουδίστρια.

«Τον πρώτο χρόνο τραγουδούσα κρυφά στη Θεσσαλονίκη και φοβόμουν μήπως το μάθουν οι γονείς μου. Στην αρχή, ήμουν η Έλλη Μαρά. Άλλαξα και μικρό και μεγάλο. Μετά είπα να το κόψω το Έλλη γιατί συστηνόμουν αλλιώς, με φώναζαν αλλιώς και γυρνούσα κατά βάση στο Δέσποινα. Με “βάφτισε” Βανδή ο κύριος Μάτσας, στη Minos. Δεν μου άρεσε πάρα πολύ. Έλεγα “Δέσποινα Βανδή” και μου έλεγαν “Βαρδή; Τον Βαρδή τι τον έχεις;” . Τους έλεγα “Βανδή, με νι και δέλτα”.

 

Η αντίδραση των γονιών μου, όταν έμαθαν ότι τραγουδάω, ήταν πολύ άσχημη. Θεώρησαν ότι λοξοδρομώ. Το λέω όσο πιο κόσμια μπορώ. Μπαίνοντας στη δισκογραφία, θεωρώ ότι τη μαμά μου την ησύχασε αυτό με κάποιον τρόπο. Ο πατέρας μου με στήριξε από την πρώτη στιγμή. Η μητέρα μου ήταν η πιο δύσκολη και αυστηρή σε αυτή μου την απόφαση» είχε εξομολογηθεί η ίδια σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει στην εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου.

Άννα Βίσση - Δέσποινα Βανδή: Από τα παιδικά τους χρόνια μέχρι το J2US
Η Δέσποινα Βανδή με τον Φοίβο (Copyright: NDP)
Άννα Βίσση - Δέσποινα Βανδή: Από τα παιδικά τους χρόνια μέχρι το J2US
Η Δέσποινα Βανδή με τον Βασίλη Καρρά (Copyright: NDP)
Άννα Βίσση - Δέσποινα Βανδή: Από τα παιδικά τους χρόνια μέχρι το J2US
Η Δέσποινα Βανδή με τον Γιώργο Θεοφάνους (Copyright: NDP)

Από τον Φοίβο στον Θεοφάνους

Το δισκογραφικό της ντεμπούτο έγινε το 1994 με το «Γέλα Μου», που περιέχει και το πρώτο της ντουέτο, το «Αδιέξοδο» με τον Γιάννη Πάριο, ενώ την ίδια χρονιά, και μετά από πολλές εμφανίσεις στη Θεσσαλονίκη, κάνει την εμφάνισή της σε μεγάλο νυχτερινό κέντρο της Αθήνας, στο πλευρό του Βασίλη Καρρά.

 

Το 1997 άρχισε την πολυετή δισκογραφική συνεργασία της με τον Φοίβο, χαρίζοντας στο κοινό δεκάδες μεγάλες επιτυχίες. Όλοι της οι δίσκοι έχουν σημειώσει εμπορική επιτυχία, με πωλήσεις που ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο αντίτυπα, πολυπλατινένιες, πλατινένιες και χρυσές διακρίσεις και διαχρονικά hits. Το πιο πρόσφατο single της, «Ένα Τσιγάρο Διαδρομή», σε μουσική Γιώργου Θεοφάνους και στίχους Νίκου Μωραΐτη, που κυκλοφορεί από την Panik Records, βρέθηκε απευθείας στις πρώτες θέσεις των trends του YouTube, ξεπερνώντας το ένα εκατομμύριο views.

«Δεν υπάρχουν τραγούδια που απέρριψα και μετά έγιναν επιτυχίες επειδή το μεγαλύτερο κομμάτι της καριέρας μου συνδέεται με τον Φοίβο. Ήταν πρωτογενές το υλικό. Υπάρχει ένα τραγούδι του Γιώργου Θεοφάνους ο “Θυμος”. Δεν το είπα γιατί ήμουν πάνω στη φάση που έφευγα από τον Φοίβο και δεν ήταν το σωστό timing. Με τον Φοίβο το κεφάλαιο έκλεισε γλυκόπικρα. Δεν νομίζω πως μπορώ να σου πω ότι έγινε εντελώς χαρωπά. Ήταν ένας χωρισμός που έπρεπε να συμβεί. Έπρεπε γιατί είχαμε κάνει ένα κύκλο και οι δύο, που έπρεπε να κλείσει για το καλό και των δυο. Αισθανόμουν πως ήθελα να πω τραγούδια και άλλων συνθετών και αυτό το πράγμα άρχισε λίγο να με πνίγει. Ήθελα πολύ να το κάνω. Δεν αποκλείω να ξανασυνεργαστούμε, τον εκτιμώ αφάνταστα. Του χρωστάω πάρα πολλά. Τον έχω πολύ καλά μέσα μου, γιατί το ζήσαμε αυτό βήμα – βήμα» είχε αποκαλύψει η Δέσποινα Βανδή στην ίδια εκπομπή.

Αποτελώντας μία από τις κορυφαίες Ελληνίδες performers, η Δέσποινα Βανδή έχει χαρίσει στο κοινό ανεπανάληπτα και εντυπωσιακά shows και μεγάλες επί σκηνής συνεργασίες (Copyright: NDP)

Διεθνείς κυκλοφορίες

Το 2000 κυκλοφόρησε το «Υποφέρω», που έγινε έξι φορές πλατινένιο και βραβεύτηκε ως το πιο επιτυχημένο single όλων των εποχών στην Ελλάδα από τον Richard Branson των Virgin Megastores στο Λονδίνο, ενώ, δύο χρόνια αργότερα, παρέλαβε βραβείο από τα World Music Awards για τους καλλιτέχνες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις δίσκων στον κόσμο και έγραψε ιστορία, καθώς ήταν η πρώτη φορά που ο εν λόγω θεσμός βράβευσε καλλιτέχνη που ζει και κάνει καριέρα στη Ελλάδα.

Ξεπερνώντας τα σύνορα, η Δέσποινα Βανδή μετρά τρία διεθνή singles, τα «Gia» (2003), «Opa Opa» (2004) και «Come Along Now» (2005), τα μπήκαν στα charts ανά τον κόσμο, επιτυχία που «σφραγίστηκε» με την κυκλοφορία ολοκληρωμένου album σε διάφορες χώρες, υπό τον τίτλο «Gia» ή «Come Along Now» ανάλογα από τη χώρα κυκλοφορίας. Παράλληλα, το 2003 τιμήθηκε ως Best International Artist (Καλύτερη Διεθνής Τραγουδίστρια) στα βραβεία του Star Radio Awards στις ΗΠΑ, ενώ ο ραδιοφωνικός σταθμός της Πορτογαλίας Radio Nova Era την τίμησε με το βραβείο της «Καλύτερης διεθνούς τραγουδίστριας χορευτικού τραγουδιού για το 2004».

Αποτελώντας μία από τις εκπληκτικές Ελληνίδες performers, έχει χαρίσει στο κοινό ανεπανάληπτα και εντυπωσιακά shows και μεγάλες επί σκηνής συνεργασίες, ενώ οι συναυλίες της είναι κάθε φορά sold out. Παράλληλα, έχει αποσπάσει μουσικά βραβεία, τόσο για τραγούδια και τα βιντεοκλίπ της, όσο και ως τραγουδίστρια της χρονιάς.

H Δέσποινα Βανδή έχει πρωταγωνιστήσει στην ελληνική μεταφορά του μιούζικαλ «Mamma Mia!», ενώ το καλοκαίρι του 2019 συμμετείχε στην παράσταση «Το Δικό Μας Σινεμά» (Copyright: NDP)

Εμφανίσεις στην τηλεόραση και στο θέατρο

Ξετυλίγοντας το πολύπλευρο ταλέντο της, η Δέσποινα Βανδή έχει εμφανιστεί και στο θεατρικό σανίδι. Τον Δεκέμβριο του 2016 και για δύο συνεχόμενες σεζόν, πρωταγωνίστησε στην ελληνική μεταφορά του μιούζικαλ «Mamma Mia!», που ξεπέρασε τις 300 παραστάσεις και έκανε ρεκόρ εισιτηρίων, ενώ το καλοκαίρι του 2019 πρωταγωνίστησε σε ακόμα μία μεγάλη sold out θεατρική επιτυχία, την παράσταση «Το Δικό Μας Σινεμά», από την οποία προέκυψε και ο δίσκος της «Το Δικό Μου Σινεμά» με αγαπημένα και θρυλικά τραγούδια του παλιού, καλού, ελληνικού κινηματογράφου. Εξίσου επιτυχημένη είναι και η τηλεοπτική της πορεία, με πρώτη της εμφάνιση τη συμμετοχή στη σειρά «Δύο Ξένοι», το 1999.

 

Η Δέσποινα Βανδή ήταν κριτής στους δύο πρώτους κύκλους του talent show «The Voice» στον ΑΝΤ1, ενώ το 2016 ήταν στην κριτική επιτροπή του «Rising Star» και το 2020 κριτής και στους δύο κύκλους του «Just The 2 Of Us». Επίσης, ήταν η οικοδέσποινα του Madwalk 2016, ενώ μαζί με τον Γιώργο Καπουτζίδη, παρουσίασαν τον ελληνικό τελικό της Eurovision, το 2013 και το 2014. Τον Μάρτιο του 2019, έκανε πρεμιέρα η δική της ταξιδιωτική τηλεοπτική εκπομπή «My Greece», ενώ την ίδια χρονιά παρουσίασε και το «X Factor».

Η Δέσποινα Βανδή και ο Ντέμης Νικολαΐδης παντρεύτηκαν στις 17 Ιουνίου του 2003 κάτω από άκρα μυστικότητα (Copyright: NDP)

Η πρόταση γάμου και τα 22 χρόνια κοινής πορείας με τον Νικολαΐδη

Στις αρχές του νέου έτους, η Δέσποινα Βανδή και ο Ντέμης Νικολαΐδης θα γιορτάσουν 22 χρόνια γνωριμίας. Το ζευγάρι παντρεύτηκε στις 17 Ιουνίου του 2003 κάτω από άκρα μυστικότητα και δεν είχε διαρρεύσει καμία φωτογραφία από τον γάμο τους. Μάλιστα, τότε είχε κάνει μεγάλη εντύπωση το μέγεθος των μέτρων ασφαλείας που είχαν πάρει.

«Είναι ένας σπουδαίος άνθρωπος. Ευτυχώς που συναντήθηκαν οι ζωές μας και θεωρώ ότι αυτό που έχω γίνει σήμερα το οφείλω και σε πολύ μεγάλο βαθμό σε εκείνον. Την περίοδο που συνάντησα τον Ντέμη ήταν ήδη ένας άνθρωπος πολύ πετυχημένος στη δουλειά του, ενώ εγώ στην αρχή της καριέρας μου. Αυτό που με γοήτευσε πάνω του, πέρα από αυτό που ήταν ποδοσφαιρικά, ήταν πως άρχισα να γνωρίζω στη διάρκεια της σχέσης μας έναν άνθρωπο με φοβερές αξίες, ιδεώδη και αρχές. Ως χαρακτήρες δεν είμαστε πολύ ίδιοι, αλλά στον βασικό άξονα αξιών έχουμε μεγάλη ταύτιση» έχει πει η διάσημη τραγουδίστρια. Από τον γάμο τους έχουν αποκτήσει δύο παιδιά, τη Μελίνα και τον Γιώργο.

Η αντίστροφη μέτρηση, λοιπόν, έχει ήδη ξεκινήσει και όλοι περιμένουμε με ανυπομονησία να δούμε την Άννα Βίσση και τη Δέσποινα Βανδή να τραγουδάνε για πρώτη φορά μαζί μεγάλες τους επιτυχίες στο πλατό του J2US.

ΠΑΣΚΚΕΔΙ

Πανελλήνιο Σωματείο Καταστημάτων και Καταναλωτών Εστίασης και Διασκέδασης. Εξειδικευμένο portal ενημέρωσης για τον κλάδο της Εστίασης και τους καταναλωτές.


ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ