Αλλάζει ο χάρτης της Εστίασης- Τα νέα μαγαζιά και οι τάσεις- Το προφίλ των νέων επιχειρηματιών

7 Σεπτεμβρίου, 2021
estiasi-kleisimo (1)
Ανακαινίσεις αλλά και νέες είσοδοι στο χώρο αναμένεται να δημιουργήσουν ένα – αν μη τι άλλο- προκλητικό τοπίο για όλες τις ηλικίες

Μπορεί η εστίαση να παραμένει «νεκρή»,  όμως  η εικόνα που αναμένεται να δημιουργηθεί είναι πολύ διαφορετική από την προ πανδημίας περίοδο.

Και αυτό γιατί ο covid διαμόρφωσε τις συνθήκες για τη δημιουργία ενός νέου χάρτη εστίασης, και άρα ενός νέου χάρτη διασκέδασης. Παρά τα προαναγγελθέντα “λουκέτα”, ανακαινίσεις αλλά και νέες είσοδοι στον χώρο αναμένεται να δημιουργήσουν ένα – αν μη τι άλλο- ενδιαφέρον τοπίο για όλες τις ηλικίες.

Στους Δήμους δέχονται κάθε μέρα κι έναν φάκελο για καινούργια άδεια. Άρα, τα νέα μαγαζιά μπορεί να είναι πολλά

Παρόλη την κρίση, το μνημόνιο που περάσαμε, η εστίαση έχει 100% αύξηση σχετικά με το άνοιγμα νέων καταστημάτων. Έχουμε το χρόνο χιλιάδες νέους φακέλους, ενώ από την άλλη κλείνουν πολλά καταστήματα. Υπάρχει όμως σχετικό πλεόνασμα. Μέσα σε 10 χρόνια έγιναν χιλιάδες νέα τα καταστήματα εστίασης».

Αρκετοί, καθώς έχασαν την δουλειά τους λόγω της οικονομικής κρίσης, αποφάσισαν να επενδύσουν στην Εστίαση ό,τι είχαν, και ό,τι δεν είχαν, καθώς έβλεπαν γεμάτα τα καταστήματα εστίασης.

«Πολλοί θεώρησαν ότι αυτά τα μαγαζιά έχουν πολλά κέρδη και επένδυσαν όλες τις οικονομίες τους, ακόμα και τα εφάπαξ των πατεράδων τους, χωρίς καν να έχουν business plan και γνώσεις πάνω στο αντικείμενο, χωρίς καμία εκπαίδευση. Δουλεύουν κάποιοι με μηδενική κερδοφορία, ελπίζοντας ότι θα έρθει την επόμενη χρονιά. Όταν ήρθε η πρώτη καραντίνα, δεν υπήρχε πλέον καθόλου οικονομικό λίπος και φώναζαν κάποιοι για το επίδομα των 500 ευρώ. Φεύγει από ένα μαγαζί ο μάγειρας και δύο σερβιτόροι και πάνε να ανοίξουν δικό τους μαγαζί. Δεν κατανοούν ότι τα λεφτά στη μηχανή δεν είναι όλα δικά τους. Ότι πρέπει να πληρώσουν την εφορία, το ΙΚΑ, τους προμηθευτές, το προσωπικό, 25 οικονομικές υποχρεώσεις το μήνα».

Aρκετοί χώροι, ορισμένους από τους οποίους γνωρίζουμε αρκετά καλά, θα αλλάξουν ύφος και τρόπο λειτουργίας
  • Οι αλλαγές στην εστίαση – Οι νέοι χώροι και το προφίλ των επιχειρηματιών

Σύμφωνα με πληροφορίες, αρκετοί χώροι θα αλλάξουν ύφος και τρόπο λειτουργίας.

Μπορεί μέσα από προσπάθειες να βλέπουμε μία στροφή προ το μεξικάνικο, δε φαίνεται να συμβαίνει όμως το ίδιο και με το σούσι καθώς φαίνεται πως δε θα σερβίρεται σε κάποιο χώρο που θα ειδικεύεται σε αυτό.

  • Νεαροί και συνεταίροι

Όπως μαθαίνουμε, η ηλικιακή κατηγορία στην οποία ανήκουν αυτοί που θα προχωρήσουν σε νέες επιχειρηματικές κινήσεις στην εστίαση είναι μεταξύ 25 – 40 χρονών. Οι περισσότερες από αυτές τις προσπάθειες γίνονται συνεταιρικά από 3 ακόμα και 4 άτομα.

Να σημειώσουμε ότι τα νέα καταστήματα της εστίασης, είναι στην πλειοψηφία τους, ήδη έτοιμα. Οι περισσότεροι προσπαθούν να ανοίξουν το συντομότερο δυνατόν έτσι ώστε να προλάβουν τους 4 – 5 μήνες του καλοκαιριού. Άλλωστε στον χώρο υπάρχει ο φόβος ότι μπορεί και τον επόμενο χειμώνα να μείνουν κλειστά τα καταστήματα λόγω της πανδημίας.

  • Ο παράγοντας φοιτητές

Το αν οι νέες επιχειρήσεις έχουν ελπίδα να ευδοκιμήσουν θα φανεί…

«Όσοι προχωρούν σε τέτοιες κινήσεις προφανώς ελπίζουν ότι θα πάνε καλά. Οι αριθμοί όμως λένε άλλα. Εδώ και 40 χρόνια σημαντικός παράγοντας είναι τα χρήματα που αφήνουν οι φοιτητές και υπολογίζονται σε αρκετά εκατομμύρια την ημέρα. Αυτά τα χρήματα λείπουν από την εστίαση εδώ και ένα χρόνο».

Όταν όμως έχεις μέσα σου το μέλλον και την ελπίδα, σκέφτεσαι ότι θα ανοίξεις ένα καλύτερο μαγαζί από αυτά που υπάρχουν ήδη, ότι θα έχεις περισσότερη δουλειά κι έτσι θα βγάζεις περισσότερα χρήματα. Όταν στα δύο χρόνια δεις ότι κάτι δεν πάει καλά, δεν κάνεις πίσω και συνεχίζεις Το μόνο που γίνεται είναι να χρεώνεσαι, σε αυτή την περίπτωση.

Διανύουμε και μία δύσκολη περίοδο. Σε ένα πιθανό άνοιγμα της εστίασης όπου θα επιτρέπονται θαμώνες μόνο σε εξωτερικό χώρο, τι θα γίνει με αυτά τα μαγαζιά που δεν τον διαθέτουν. Το άνοιγμα μόνο σε εξωτερικό χώρο μπορεί να φανεί καταστροφικό. Αν για παράδειγμα έχω κλεισμένα 30 τραπέζια στον εξωτερικό μου χώρο και ξαφνικά πιάσει βροχή, θα πω στον κόσμο ότι δεν μπορώ να τους βάλω μέσα και θα τους ζητήσω να φύγουν; Δεν γίνεται να μη λειτουργούν οι εσωτερικοί χώροι με αποστάσεις και μέτρα».

ΠΗΓΗ


ΠΑΣΚΚΕΔΙ

Πανελλήνιο Σωματείο Καταστημάτων και Καταναλωτών Εστίασης και Διασκέδασης. Εξειδικευμένο portal ενημέρωσης για τον κλάδο της Εστίασης και τους καταναλωτές.


ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ