Alfa: Διεύρυνση ποικιλίας Alfa: Διεύρυνση ποικιλίας Στη δημιουργία κι ανάπτυξη καινούργιων και καινοτόμων κωδικών προϊόντων που απευθύνονται στην κατηγορία του λιανεμπορίου, αλλά και του Food Service, προχωρά φέτος η εταιρεία alfa.

Η alfa το 2018 πέτυχε σημαντικά ενισχυμένο τζίρο κι εξαγωγές

Κινήσεις, οι οποίες εντάσσονται στη διαρκή αναπτυξιακή πορεία του brand, το οποίο πέρυσι σημείωσε εντυπωσιακή επίδοση, όπως αποτυπώνεται στο σύνολο των οικονομικών κι εμπορικών στοιχείων της εταιρείας, αποτέλεσμα της ποιότητας, του πλούτου, του εύρους και της μοναδικότητας των προϊόντων της, αλλά και των διαρκών όσο κι ευμεγεθών επενδύσεων στις εγκαταστάσεις, τον τεχνολογικό εξοπλισμό, την έρευνα κι ανάπτυξη κ.ο.κ.

Alfa: Διεύρυνση ποικιλίαςΤον τελευταίο μήνα προβάλλεται στις τηλεοπτικές οθόνες το νέο διαφημιστικό σποτ της alfa, ένα… νοσταλγικό flash back, που τοποθετείται στην Κοζάνη της δεκαετίας του ’50. Όσο για το κεντρικό πρόσωπο του σποτ, δεν είναι άλλο από τον ιδρυτή της εταιρείας, Αθανάσιο Κουκουτάρη, ο οποίος και περιγράφει… «φύλλο–φύλλο» την ιστορία κι εν γένει πορεία της στον χρόνο! Στη διαφήμιση, αναφέρεται στο πώς έφτιαχνε με τη μητέρα του, στην κουζίνα τους, παραδοσιακές στριφτές πίτες με τυρί –τις περίφημες Κιχί της alfa– τις οποίες εν συνεχεία πουλούσε εκείνος στην πλατεία, στους περαστικούς, έχοντας επινοήσει, μάλιστα, κι ένα φαναράκι με ενσωματωμένη θερμάστρα, που λειτουργούσε με κάρβουνο, ώστε να τις κρατά ζεστές! Η οικογενειακή συνεργασία έχει εξελιχθεί σήμερα στη βιομηχανία alfa, μια state of the art ανώνυμη εταιρεία, η οποία και θεωρείται ως μία από τις πλέον ισχυρές στην κατηγορία του Food Service. Alfa: Διεύρυνση ποικιλίας

Πώς διαμορφώνεται η αγορά σε επίπεδο χαρακτηριστικών; Τι ζητούν οι επαγγελματίες; Ποια τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα κι ο βαθμός διαφοροποίησης σε επίπεδο προϊόντων; Τι περιλαμβάνει ο σχεδιασμός της εταιρείας για την αγορά του HoReCa/Food Service; Υπάρχουν σκέψεις για τη διεύρυνση της διαθέσιμης προϊοντικής γκάμας που απευθύνεται στους επαγγελματίες της εστίασης; Η Κατερίνα Κουκουτάρη, Marketing Director της alfa, έχει τις απαντήσεις! Alfa: Διεύρυνση ποικιλίας

Κυρία Κουκουτάρη, πώς κινήθηκαν τα οικονομικά κι εν γένει εμπορικά μεγέθη της alfa, κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους; Ποιοι οι στόχοι κι οι βλέψεις για το 2019;

Το 2018 αποτέλεσε μια ιδιαίτερα καλή χρονιά για την alfa, γεγονός που αποτυπώθηκε στο σύνολο των οικονομικών κι εμπορικών στοιχείων της επιχείρησής μας. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών μας αυξήθηκε κατά 12,11%, ενώ περίπου διπλάσια ήταν η αύξηση που σημείωσε ο τομέας των εξαγωγών, που πραγματοποίησε άνοδο της τάξεως του 25%. Πολύ θετικά κινηθήκαμε και στον τομέα των επενδύσεων. Μάλιστα, πριν από έναν χρόνο περίπου, ολοκληρώσαμε μια σημαντική επένδυση ύψους €3.000.000 για την προμήθεια σύγχρονου μηχανολογικού εξοπλισμού. Παράλληλα, συνεχίζουμε την υλοποίηση επένδυσης €6.250.000, προκειμένου να επεκτείνουμε τις κτηριακές εγκαταστάσεις μας –εργοστάσιο κι αποθήκες–, καθώς επίσης και να ανανεώσουμε περαιτέρω τον εξοπλισμό μας. Μάλιστα, η εν λόγω επένδυση αναμένεται να ολοκληρωθεί τον προσεχή Ιούλιο, προσδίδοντάς μας νέες δυνατότητες κι εντυπωσιακή προοπτική σε ό,τι αφορά τόσο την εγχώρια, όσο και την αντίστοιχη αγορά του εξωτερικού. Alfa: Διεύρυνση ποικιλίας Alfa: Διεύρυνση ποικιλίας

Βασιζόμαστε σε μια μακρά παράδοση που προέρχεται αφενός από τη γαστρονομική ιστορία του τόπου μας, κυρίως σε ό,τι αφορά τις πίτες, αφετέρου από το τεράστιο αρχείο των συνταγών που έχουμε δημιουργήσει, με την πολύτιμη βοήθεια των καταναλωτών μας.

Υπό αυτό το πρίσμα, στοχεύουμε σε σημαντική ώθηση στην παραγωγική ικανότητα της εταιρείας, εξοικονόμηση ενέργειας, μείωση του συνολικότερου κόστους παραγωγής, καθώς επίσης και στη δυνατότητα παραγωγής νέων προϊόντων. Κάθε ένα από τα προαναφερθέντα ξεχωριστά και όλα μαζί ως σύνολο είναι ιδιαίτερα σημαντικά για εμάς! Ειδικά σε ό,τι αφορά το θέμα της ενέργειας, η alfa έχει δεσμευτεί σε ένα πλαίσιο λειτουργίας, που προβλέπει απόλυτο σεβασμό προς την προστασία του περιβάλλοντος και πλήρη συμμόρφωση με την ελληνική νομοθεσία. Όμως, ακόμη πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι κατορθώσαμε να διευρύνουμε την οικογένεια της alfa, η οποία, σήμερα, αριθμεί περισσότερους από 400 εργαζόμενους, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Αναφορικά με τις βλέψεις και τους στόχους μας για το 2019, τα στοιχεία δείχνουν ότι έχει ξεκινήσει κι αυτό δυναμικά, πράγμα που μας διευκολύνει στην υλοποίηση των σχεδίων μας για νέα ανοίγματα, καθώς επίσης και στη δημιουργία καινούργιων και καινοτόμων κωδικών, τόσο στην κατηγορία του λιανεμπορίου όσο και στο Food Service. Alfa: Διεύρυνση ποικιλίας Alfa: Διεύρυνση ποικιλίας

Πώς διαμορφώνεται η αγορά, σε επίπεδο μορφολογικών χαρακτηριστικών, τάσεων, ζήτησης, ιδιαιτεροτήτων, προϊόντων;

Η αγορά καταγράφει ανοδική πορεία στον κλάδο της ξενοδοχειακής και, γενικά, τουριστικής εστίασης. Κάτι που είναι πολύ θετικό και δημιουργεί ελπίδες περαιτέρω ανόδου κατά το εγγύς μέλλον. Παράλληλα, οι καταναλωτές σε όλους τους χώρους είναι πιο απαιτητικοί, σχετικά με το προφίλ και την ποιότητα των προϊόντων που επιλέγουν για τη διατροφή τους. Δίνουν ιδιαίτερη βάση στα συστατικά, με αποτέλεσμα να εμπιστεύονται ολοένα και περισσότερο αξιόπιστες μάρκες που, όπως συμβαίνει με την alfa, χρησιμοποιούν αποδεδειγμένα στα προϊόντα τους εξαιρετικής ποιότητας πρώτες ύλες, οι οποίες και προέρχονται από Έλληνες παραγωγούς. Επιπλέον, παρατηρείται τεράστια αύξηση στα σημεία πώλησης καφέ (take away). Αρκεί να σημειωθεί πως μόνο στον νομό Αττικής, η εν λόγω αγορά διαθέτει περισσότερα από 7.000 σημεία! Alfa: Διεύρυνση ποικιλίας  Alfa: Διεύρυνση ποικιλίαςAlfa: Διεύρυνση ποικιλίας

Κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να μεγαλώνει η «πίτα» της αγοράς, γεγονός που, κατ’ επέκταση, ευνοεί τόσο εμάς όσο και τον ανταγωνισμό. Θα ήθελα να αναφερθώ και σε μια τάση που παρουσιάζει μικρό μεν, αλλά διαρκώς αυξανόμενο, ενδιαφέρον. Αυτή δεν είναι άλλη από τις ιδιαίτερες προτιμήσεις του κοινού, όπως τα προϊόντα που απευθύνονται σε vegan πελάτες, ή χωρίς γλουτένη, ή με βάση το ελαιόλαδο ως α’ ύλη κ.ο.κ. Αντίστοιχα, υπάρχει ζήτηση για προϊόντα που παραπέμπουν σε έννοιες, όπως χειροποίητο, φρέσκο, «ζωντανό» κ.ά., τα οποία εκπροσωπούνται με τον καλύτερο τρόπο από τη σειρά elegant της alfa. Επιπροσθέτως, οι καταναλωτές ζητούν επιτακτικά καινοτόμα προϊόντα ζύμης, στην καλύτερη δυνατή σχέση μεταξύ ποιότητας και τιμής. Από την πλευρά μας, προσπαθούμε να καινοτομούμε διαρκώς, ανταποκρινόμενοι δυναμικά στο σχετικό αίτημα! Alfa: Διεύρυνση ποικιλίας

Αναφορικά με την προϊοντική σας γκάμα, πώς αναπτύσσεται, ποιος ο ρόλος της καινοτομίας και της διαφορετικότητας και πώς διακρίνεται από τον εν γένει ανταγωνισμό;

Alfa: Διεύρυνση ποικιλίαςΌπως, ενδεχομένως, γνωρίζετε, η αγορά της ζύμης και των προϊόντων της είναι αρκούντως ανταγωνιστική, ειδικά στην Ελλάδα, όπου έχουμε μακρά παράδοση στο εν λόγω είδος κι ανεξάντλητο θησαυρό γνώσης και συνταγών. Στην alfa αναπτυσσόμαστε σε όλες τις κατηγορίες ταυτόχρονα, σχεδιάζοντας και παράγοντας καινοτόμα και χρήσιμα προϊόντα άριστης ποιότητας. Αυτά με τη σειρά τους ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες, τόσο του retail όσο και του Food Service. Κρατάμε τον πήχη μας πολύ ψηλά και δεν παρεκκλίνουμε από τις αξίες μας, ακολουθώντας πιστά τα βήματα του ιδρυτή της εταιρείας μας. Έτσι, σε όλα τα προϊ­όντα μας χρησιμοποιούμε, συστηματικά, αγνά και ΠΟΠ υλικά που προέρχονται από Έλληνες παραγωγούς, ενώ ταυτόχρονα τηρούμε εξαιρετικά αυστηρές προδιαγραφές και πιστοποιήσεις ποιότητας σε κάθε ένα από τα στάδια της παραγωγής.

Όλα αυτά, ενόσω επενδύουμε διαρκώς στους τομείς της έρευνας και της ανάπτυξης. Αποτέλεσμα; Τα προϊόντα μας διατηρούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και, χάρη στις καινοτομίες που τα χαρακτηρίζουν, διαφοροποιούνται σημαντικά από τον ανταγωνισμό! Χαρακτηριστικά παραδείγματα καινοτομιών στην κατηγορία του Food Service είναι η έτοιμη βάση για πίτσα με κόκκινη σάλτσα και τα φύλλα «Τόσο Απλά», που διευκολύνουν τους επαγγελματίες στη δημιουργία δικών τους γεύσεων, με εγγύηση alfa και για τις ζύμες και για τα φύλλα. Αυτός είναι ο σταθερός προσανατολισμός της εταιρείας μας και με βάση αυτόν πορευόμαστε! Γι’ αυτό, άλλωστε, δεν είναι τυχαίο ότι η alfa κατέχει ηγετική θέση στην προτίμηση των καταναλωτών, καθώς μέσα σε μια πενταετία (2014–2018) το μερίδιό μας στην αγορά σχεδόν διπλασιάστηκε, ξεπερνώντας το 20%! Συνολικά, σήμερα, διαθέτουμε περισσότερους από 400 κωδικούς στους τομείς του λιανεμπορίου και του Food Service.

Σε ό,τι αφορά την αγορά του HoReCa/Food Service, ποια η δραστηριοποίησή σας σήμερα και τι περιλαμβάνει ο σχεδιασμός σας για το προσεχές χρονικό διάστημα; Υπάρχουν σκέψεις για τη διεύρυνση της διαθέσιμης προϊοντικής σας γκάμας που απευθύνεται στους επαγγελματίες της εστίασης; Τι ζητά η αγορά;

Alfa: Διεύρυνση ποικιλίαςΗ αγορά HoReCa/Food Service είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική κι απαιτητική. Οι άνθρωποι που την αποτελούν πρέπει να καλύπτουν, ταυτόχρονα, τις πολλαπλές ανάγκες ενός ευρύτατου κοινού, να παρακολουθούν τις εποχικές και γενικότερες τάσεις, να προσφέρουν εγγυήσεις γεύσης και ποιότητας και να είναι πολύ καλά οργανωμένοι σε ό,τι αφορά θέματα logistics! Τους τιμούμε ιδιαίτερα για όλες αυτές τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και προσπαθούμε να βρισκόμαστε μπροστά από τις ανάγκες τους. Μεγάλος σύμμαχός μας σ’ αυτόν τον στόχο είναι το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της alfa, που εντοπίζει ευκαιρίες στην παραγωγή και λειτουργεί με βάση τα ειδικά κριτήρια του Food Service, όπως η εμφάνιση, η ταχύτητα στην παρασκευή των προϊόντων κ.ο.κ.

Ως παράδειγμα, θα σας δώσω δυο πατενταρισμένα για την καινοτομία τους προϊόντα που λανσάραμε πρόσφατα σε αυτή την κατηγορία: το διπλό ρολό με την παραδοσιακή χωριάτικη ζύμη, που περιέχει γευστικό λουκάνικο Φρανκφούρτης και γέμιση κέτσαπ ή μουστάρδα, ανάλογα με την προτίμηση των πελατών, καθώς επίσης και το διπλό ρολό με πατάτα, με εκλεκτής ποιότητας πάστα ελιάς Καλαμών, μυρωδικά κι αγνό παρθένο ελαιόλαδο, που χαρίζει μια αυθεντικά ελληνική γεύση. Η ευρύτατη αποδοχή των προϊόντων μας από αυτή την κατηγορία πελατών μας δείχνει ότι είμαστε στο σωστό δρόμο, οπότε και θα συνεχίσουμε δυναμικά, διευρύνοντας διαρκώς την ποικιλία και την εν γένει προϊοντική μας γκάμα.

Τα τελευταία χρόνια το εξαγωγικό τμήμα της δραστηριοποίησής σας γνωρίζει σημαντική ανάπτυξη. Τι ποσοστό του συνόλου των πωλήσεών σας αποτελεί η εξαγωγική δραστηριότητα;

Alfa: Διεύρυνση ποικιλίαςΠράγματι, σύμφωνα με τον απολογισμό του 2018, ο τομέας των εξαγωγών μας, που αντιστοιχεί στο 31% του τζίρου της εταιρείας, παρουσιάζει σημαντική αύξηση των εργασιών του. Και προς αυτή την κατεύθυνση κινούμαστε, όσο πιο δυναμικά μας επιτρέπουν οι συνθήκες. Εξάλλου, αυτό ήταν και το σκεπτικό, στο οποίο στηρίζεται μια από τις εξαγωγικές καινοτομίες μας, όταν δημιουργήσαμε, δηλαδή, στην Ουάσιγκτον, απέναντι από τον Λευκό Οίκο, το «Alfa Pie House», ένα κατάστημα λιανικής πώλησης ελληνικών προϊόντων, με έμφαση στις πίτες, το οποίο, μάλιστα, σημειώνει ιδιαίτερα θετική πορεία.

Ποια τα σχέδιά σας επί του συγκεκριμένου ζητήματος για το εγγύς μέλλον; Θέλετε να ενδυναμώσετε τη σχέση ποσόστωσης που κατέχουν οι πωλήσεις προς τις χώρες του εξωτερικού; Σε τι επίπεδο κι απευθυνόμενοι σε ποιες γεωγραφικές περιοχές;

Δεν θα πρωτοτυπήσω εάν ισχυριστώ πως οφείλουμε να προχωράμε προσεκτικά και με συνετά βήματα, καθώς οι ξένες αγορές παρουσιάζουν σημαντικές ιδιαιτερότητες. Μια από αυτές είναι και το γεγονός ότι οι ξένοι καταναλωτές είναι ελάχιστα –έως και καθόλου– εξοικειωμένοι με το concept του φύλλου και της πίτας και δυσκολεύονται να κατανοήσουν την ποικιλία και την ευκολία της χρήσης τους. Αποτελεί, λοιπόν, χρέος μας να τους «εκπαιδεύσουμε» κατά κάποιον τρόπο και να τους δείξουμε πώς μπορούν να χρησιμοποιούν τα προϊόντα μας, για να δημιουργούν συνταγές που να ταιριάζουν με τις προτιμήσεις και την κουλτούρα τους, και παράλληλα να τους φέρνουν σε επαφή με γεύσεις απ’ ολόκληρο τον κόσμο. Σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές της alfa, λοιπόν, έχουμε φιλόδοξα σχέδια, πατώντας, ταυτόχρονα, με τα πόδια μας… γερά στη γη. Ήδη, σήμερα, εξάγουμε σε περισσότερες από 35 χώρες, σε 4 ηπείρους και προχωράμε βάσει σχεδίου. Να σημειώσουμε, επίσης, ότι έχουμε εταιρείες, πάντα με το διακριτικό σήμα alfa, στη Σερβία, τη Ρουμανία και τις ΗΠΑ (εκτός από το «Alfa Pie House»). Αυτή τη στιγμή, η Αμερική, ο Καναδάς, η Γερμανία κι η Αγγλία αποτελούν τις μεγαλύτερες αγορές μας. Όσο για το περιθώριο ανάπτυξης των εξαγωγικών δραστηριοτήτων μας, αυτό είναι τεράστιο και γι’ αυτό έχουμε θέσει τις εξαγωγές ως βασικό στρατηγικό στόχο της εταιρείας!

Alfa: Διεύρυνση ποικιλίας

Ποια τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την εικόνα και το brandname της alfa; Ποιος συνειρμός επιθυμείτε να δημιουργείται στο μυαλό των καταναλωτών–πελατών (μεμονωμένων ή επαγγελματιών) στο άκουσμα του ονόματος του brand;

Η αλήθεια είναι πως κοιτάμε παντού, για να αντλούμε έμπνευση, ώστε να δημιουργούμε διαρκώς νέα προϊόντα, όχι μόνο ελκυστικά αλλά και χρήσιμα, για τον καταναλωτή. Ταυτόχρονα, βασιζόμαστε σε μια μακρά παράδοση που προέρχεται αφενός από τη γαστρονομική ιστορία του τόπου μας, κυρίως σε ό,τι αφορά τις πίτες, αφετέρου από το τεράστιο αρχείο των συνταγών που έχουμε δημιουργήσει, με την πολύτιμη βοήθεια των καταναλωτών μας. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε ασφαλείς, ποιοτικές κι υψηλής διατροφικής αξίας δημιουργίες, ζυμωμένες με μεράκι, από αγνά κι εκλεκτά υλικά της ελληνικής γης, διατηρώντας ζωντανό το όραμα της alfa, με καινοτομίες σε όλα τα επίπεδα.

Πρόσφατα, ο ιδρυτής μας, Αθανάσιος Κουκουτάρης, ανέφερε: «Θα ήθελα, σε κάθε μπουκιά alfa που δοκιμάζει ο καταναλωτής, να παίρνει τη γεύση όλων των αξιών που αντιπροσωπεύει το όνομά μας. Γιατί ο κόσμος ξέρει πάντα να αναγνωρίζει την αλήθεια, την ποιότητα, την προσπάθεια, την εντιμότητα και την αξία του αυθεντικού!». Πρόκειται για ένα μικρό απόσταγμα σοφίας, το οποίο, ωστόσο, διακρίνει σε απόλυτο βαθμό τη λειτουργία της εταιρείας μας κι αποτελεί σημείο αναφοράς και «πυξίδα» που μας καταδεικνύει τη σημερινή, αλλά και τη μελλοντική πορεία μας!

ΠΗΓΗ