Δυο μέρες λειτουργίας και… 235 κλήσεις κατέγραψε το 1142 για το κάπνισμα
“Φωτιά” πήρε από χθες η τηλεφωνική γραμμή 1142 ακόμα δεν πρόλαβε να μπει σε λειτουργία! Ο περιβόητος τετραψήφιος αριθμός καταγγελιών για το κάπνισμα δέχθηκε σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Υγείας, συνολικά 235 κλήσεις. Από αυτές, 58 αφορούσαν καταγγελίες, 22 αιτήματα βοήθειας για διακοπή καπνίσματος, 66 γενικές πληροφορίες για τον αντικαπνιστικό νόμο, 58 κλήσεις δεν ολοκληρώθηκαν, 14 έκλεισαν τη γραμμή πριν συνομιλήσουν με εκπρόσωπο και 17 αφορούσαν σε άλλο ζήτημα.
Η τηλεφωνική γραμμή 1142 ενημέρωσης και υποστήριξης για καπνιστές και μη, τέθηκε χθες σε λειτουργία στο πλαίσιο εφαρμογής του αντικαπνιστικού νόμου. Καλώντας στο 1142, κάποιος μπορεί να ενημερωθεί για το τι προβλέπει η νομοθεσία για την απαγόρευση του καπνίσματος, να ζητήσει βοήθεια για τη διακοπή του καπνίσματος, καθώς και να αναφέρει παραβάσεις της σχετικής νομοθεσίας, που υπέπεσαν στην αντίληψή τους.
Το θέμα που αφορά τα καταστήματα Εστίασης, όμως, είναι άλλο: ένας πελάτης μη καπνιστής, όταν αντιληφθεί έναν καπνίζοντα, ειδοποιεί τους υπεύθυνους του καταστήματος που ενδεχομένως να μην έχουν αντιληφθεί το τσιγάρο ή καλεί αμέσως και καταγγέλλει το περιστατικό χωρίς προειδοποίηση; Αν ισχύει το δεύτερο, δυστυχώς, ξέρουμε ότι στην Ελλάδα ζούμε, η διχόνοια που θα ξεσπάσει, δεν θα έχει προηγούμενο, με θύμα της (ποιον άλλο;) τον ίδιο τον κλάδο και τους ανθρώπους του.