Get the Flash Player to see this player.
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική σελίδα » Επικαιρότητα

07.04.2017

Αγοράζοντας έξυπνα. Του Ναλμπάντη Μιχαήλ

Αγοράζοντας έξυπνα.


Τη στιγμή που η κρίση εξακολουθεί να μαστίζει τη χώρα μας, μειώνοντας διαρκώς το διαθέσιμο εισόδημα του μέσου Έλληνα, οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων διασκέδασης και εστίασης, οφείλουν όχι μόνο να ανταπεξέλθουν στις φορολογικές και άλλες υποχρεώσεις τους αλλά και να αυξήσουν το μεικτό περιθώριο κέρδους έτσι ώστε να διατηρήσουν στέρεες τις βάσεις για την επιβίωση, όχι μόνο των ιδίων αλλά και των επιχειρήσεων τους. Ένα γνωστό εμπορικό ρητό λέει ότι το κέρδος προκύπτει από τις αγορές και όχι από τις πωλήσεις, ισχυρισμός που συχνά πυκνά επαληθεύεται.
Οι καλές και έξυπνες αγορές των προϊόντων που μεταπωλούν τα καταστήματα εστίασης και διασκέδασης οφείλουν να αποτελούν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την επιχείρηση και όχι μια απλή επαναλαμβανόμενη διαδικασία. Βάση της επιχειρηματικότητας αποτελεί η διαρκής αναζήτηση επιχειρηματικών ευκαιριών ενώ πρόσφορο έδαφος αναζήτησης ευκαιριών αποτελεί το κομμάτι των αγορών ή των προμηθειών.
Ο επιχειρηματίας, από τον μικρότερο έως τον μεγαλύτερο, οφείλει να αναζητεί διαρκώς τις προμήθειες εκείνες που όχι μόνο θα του επιτρέψουν να αυξήσει βραχυπρόθεσμα το μεικτό περιθώριο κέρδους της επιχείρησης του αλλά και θα του επιτρέψει να αποκτήσει πλεονεκτικότερη θέση στην αγορά, έναντι του τοπικού ανταγωνισμού. Βεβαίως μια συμφέρουσα συμφωνία σε επίπεδο προμηθειών δεν κρίνεται μόνο από τη χαμηλή τιμή αλλά και την ποιότητα των προϊόντων καθώς επίσης και από το χρόνο παράδοσης, δεδομένου ότι αρκετά προϊόντα ακολουθούν εποχιακούς κύκλους υψηλής ζήτησης.
Μην ξεχνάτε όμως ότι ο πελάτης είναι ο βασιλιάς ή ότι ο πελάτης έχει πάντα δίκιο γι αυτό να στοχεύετε πάντα σε έξυπνες αγορές επώνυμων και best selling προϊόντων, τα οποία προτιμά και αγοράζει συχνά, η μεγάλη πλειοψηφία των πελατών σας. Οι εταιρίες όμως που συνήθως παράγουν και πωλούν επιτυχημένα προϊόντα στην αγορά, διαθέτουν ανυπέρβλητη διαπραγματευτική ισχύ έναντι των πελατών τους, επιβάλλοντας ετσι τις περισσότερες φορές τους όρους πώλησης και συνεργασίας που αυτές επιθυμούν.
Ωστόσο, πάντοτε υπάρχουν τα περιθώρια βελτίωσης στους όρους μιας συμφωνίας μεταξύ προμηθευτών και πελατών καθώς η αγορά είναι ένας δυναμικός οργανισμός που όχι μόνο αλλάζει διαρκώς αλλά και παράγει ευκαιρίες για τους ενεργούς και δραστήριους επιχειρηματίες. Η ένταξη μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων καταστημάτων διασκέδασης και εστίασης σε θεσμούς και φορείς οργανωμένου εμπορίου σίγουρα μπορεί να οδηγήσει σε επιτυχημένες αγορές και προμήθειες δεδομένου ότι αυξάνει σε πρακτικούς όρους την διαπραγματευτική τους ισχύ καθώς επίσης και την ανταγωνιστικότητα τους βραχυπρόθεσμα.
Και κάτι τελευταίο και πολύ σημαντικό. Δώστε προτεραιότητα στις αγορές, αμιγώς ελληνικών προϊόντων καθώς έτσι ενισχύετε όχι μόνο τους Έλληνες προμηθευτές αλλά και τους Έλληνες πελάτες σας.

Μιχαήλ Ε. Ναλμπάντης
MBA,BSc,Dip.M

Εγγραφείτε στο newsletter
Copyright © ΠΑ.Σ.Κ.Ε.ΔΙ. All Rights Reserved.
powered by Softways S.A.
Επικοινωνία με τον ΠΑ.Σ.Κ.Ε.Δ.Ι.:    Τηλ.: 2310 932.420    Fax: 2310 932.431    email: paskedi@paskedi.gr